Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни преживелици с Фелицията


BOZZZI

Recommended Posts

Вчера ходих на нощни ски на Лалето. Супер яко каране - абе, все едно, че с Шкода съм се спускал по пистата:) Като си тръгнахме обаче и то всички коли по едно и също време, стана веселба - закъсали коли по никакъв баир - разни БМВ-та и всякакви останали бангии със задно. За разкош - пияни трактористи, които ни задръстиха. Не че бях единствения, който не закъса, (даже и не пробуксува Шкодето му недно:) но и после се бегахме само с джипове надолу в насрещното, перманентно изпреварвайки разни бастуни с вериги. На отиване се изкефих максимално - колата приятно се пързаляше по завоите и послушно излизаше от коловозите, докато изпреварвах други коли. Втора година карам с гуми Матадор МР 55 165/80 13 и съм много доволен от поведението им на сняг. Виж, по равен път колата върви като трактор, (толкова меко и толкова бързо) обаче в снега е голям дзвер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее късметлия си ти аз с мойте гуми гледам много внимателно да минавам по завоите :-)) особенно ако засека 4е съм на лед щото става едноо все едно съм на състезание по фигурно парзаляне не че не е весело ама все пак :-)) си внимавам :-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък , понеже нямах пари за нови гуми, след едно колосално обикаляне по много магазини за гуми втора употреба си купих едни Видинки, на които им викаха "копанки" с около 1.2 мм. грайфер и то какъв грайфер!!! Значи това беше още средата на ноември и още тогава се качих на Витоша. Не знам дали го знаете, но има един път от Драгалевския лифт към манастира, който е широк точно колкото една кола. Та на един завой, който слънце не е виждал сигурни от около 100 години имаше чист лед поне 3 см. и там шкодето си влезе геройски в него , но понеже наклона си е доста голям задните гуми като стъпиха на него настана едно такова поднасяне и пързаляне, че не ви е работа и накрая се отзовах със задните гуми внещо подобно на канавка. Значи колата отзад опря до праговете. Та тогава разбрах, защо им викат "копанки" на тези гуми. След като се запознах с обстановката се метнах обратно в Шкодето и след като върнах леко назад я форсирах здраво на първа- последва такова мятане на пръст, камъни и съчки. Колата си излезе без проблем, в което се съмнявам сериозно дали щеше да стане, ако бях с някои стандартни зимни гуми със ситен грайфер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега не искам да се заяждам ама това са пълни глупости,виждал съм фелиция как върви на сняг не е нищо вчетляващо,тези гуми на Матадор също не са чудо голямо(просто едни средни зимни гуми)...това че другите са били закъсали не значи че колите са им много зле на сняг....има много хора който карат с скапани гуми,а има и много хора който не могат да карат.......такаче "разни БМВ-та и всякакви останали бангии със задно" могат да ти покажат доста чудеса нагоре само да попаднеш на един добър шофьор....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не знам, ама на първия сняг за тази седмица ( понеделник ) нямаше кола ( западна или каквато искате там ), която да не се лъзгаше яко, независимо от гумите - нови или стари. Мен така ме фрасна едно такси :roll: А в района в който стана ПТП-то имаше още 20 такива... И това стана още в първите часове на валежа. Излишно е да ви цитирам заглавието на "24 часа" във вторник :lol: Тъй, че действително си зависи до голяма степен от шофера.

 

А дано пак навали, за да може полигона да се ползва по предназначение :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе зависи си освен от шофьора и от качествата на колата... ако имах свободни около 30000 лв. през зимата щях да карам само чисто ново Субару Импреза 4x4, па да видим тогава дали и Шумахер дори щеше да може да ми се опре зад волана на някоя Фелиция или БМВ със задно?! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега не искам да се заяждам ама това са пълни глупости,виждал съм фелиция как върви на сняг не е нищо вчетляващо,тези гуми на Матадор също не са чудо голямо(просто едни средни зимни гуми)...това че другите са били закъсали не значи че колите са им много зле на сняг....има много хора който карат с скапани гуми,а има и много хора който не могат да карат.......такаче "разни БМВ-та и всякакви останали бангии със задно" могат да ти покажат доста чудеса нагоре само да попаднеш на един добър шофьор....

 

"Не се сърди, човече", ама БМВ съм карал, че карал, и на сняг е гола вода. Не казвам, че Фелицията е нещо супер (по-добре е от БМВ де), ама нормална кола не минава там, където минава кола със заден мотор-задно предаване. Като скутер е, колега!

 

Ама квото искате си мислете, де... Аз повече няма да споря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега не искам да се заяждам ама това са пълни глупости,виждал съм фелиция как върви на сняг не е нищо вчетляващо,тези гуми на Матадор също не са чудо голямо(просто едни средни зимни гуми)...това че другите са били закъсали не значи че колите са им много зле на сняг....има много хора който карат с скапани гуми,а има и много хора който не могат да карат.......такаче "разни БМВ-та и всякакви останали бангии със задно" могат да ти покажат доста чудеса нагоре само да попаднеш на един добър шофьор...

Ами прав е Миро, не се сърди - БМВ и Мерцедес със задно е малко по-добре от Лада със задно на сняг. Ладата обаче поне може да натовари 2-3 бордюра отзад, а пък в БМВ-то незнам дали ще може. Аз винаги спазвам добро странично разстояние когато заобикалям такава кола в снега. Пируетите са правило, особено ако шофьора подава повече газ /може би от яд, че разни ЗАЗ-ки го заобикалят ;)/

Между другото откакто карам преднопредавна Шкода - забелязах, че и преднопредавните са достатъчно добре на сняг.

Боци - гледам че правилно си сложил 165/80, Аз съм със 165/70 Дебица и съм много доволен /2-ри сезон/, но мойта е малко по-висока от Фелицията /5-10 см мисля/

 

Едно не ми е ясно само - защо някои си купуват западни коли и карат с летни изтрити гуми. Това ми мирише на помиярщина/извинявам се/. Но също така е и доста глупаво.

Както се казва - няма значение каква кола караш, а дали се грижиш за нея, за да се грижи и тя за тебе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте сега:

 

Споделям случка и се опитвам да я разкажа достоверно. На колегата М Пауър ще кажа, че БМВ-то което бутахме 10-ина човека (аз лично го дърпах за колоната на предното стъкло) беше последната за момента 3-ка с нови Мишелинки (по думите на собственика). Със сигурност на нормален път ще е по-стабилно от Фелицията, но там нещата стояха малко по-различно. Колкото до забележката за поведението на пътя - много е субективно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

знаех си че ще се превърне на БМВ срещу другите,но аз започнах и мисля да продължим дискусията без да стигаме до изцепки:

 

започвам да отговарям:

high_octane аз защо пък не се пързалях???много чудно яко валеше аз си спирах като на сухо!!!...четох "24 часа" и знаеш ли какво останових че просто никой не спазва дистанция....а както каза полигона го използвах по предназначение :lol::lol::lol:

 

Krankenstein:

4х4 е много по стабилно от предно и задно на сняг няма какво да спорим по този въпрос....колкото до Шумахер да знаеш не си прав като видиш какво прави Ники Златков и братя Дуневи по снега със предно и задно(няма да споменавам какво правят с 4х4 :lol::lol: )пак ще си говорим

 

m1r0sl4v:

значи прав си заден мотор и задно предаване тръгва много по добре от преден мотор с задно,но на тази комбинация има недостатъци :много лека предница!!!

(незнам какво БМВ си карал ,но по старите модели найстина малко повече носят)

FAV135:

за пируетите ще ти кажа само едно до сега не ми е поднасяла колата без аз да я провокирам....

 

BOZZZI:

не искам да се заяждам но гумите на Мишлен са доста по добри от твойте матадор(говорим за зимния модел ,не за некой всесезонки)

както казах много зависи от шофьора....аз лично се по дразних от следното изречение"разни БМВ-та и всякакви останали бангии със задно"защото мога да ти покажа много неща от задното,не зависимо дали е БМВ или друга кола!!!

 

ще добавя само че БМВ-клуб е канил много пъти хора от други клубова на коли с предно да ги пробваме нагоре към Витоша ,за съжаление до сега никой не е дошъл.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето лично мнение по разискваната дискусия - няма значение с какво предаване си - предно, задно или 4х4. Важното е да си със зимни гуми, ма не 2-ра ръка (само шарката и грайфера не са решаващи - каучука старее...) и да умееш да шофираш при зимни условия. За оня ден дето казаха и писаха за 307 катастрофи - абсолютно съм съгласен - малката дистанция понякога носи кофти последици, а и колко коли се въртяха по завоите, от които току що съм излязъл без поднасяне дори...Явно някои си мислят "със зимни гуми съм, давай газ"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, 4х4 си е 4х4. Не съм карал само такава /изключвайки един джип АРО един път/, май трябва да си взема някоя такава "бангия" (M-Power не се засягай) :?

Но иначе е точно така - много хора които преди зазимяваха колите - сега ги карат/може би защото е мека зимата/ и настава голям хаос щото не могат.

 

:roll: :roll: :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М Пауър, извинявам се, ако съм те засегнал лично! Както вече писах споделям какво стана и съм съгласен, че повечето мизерии са причинени от задкормилното устройство! За мен е чест да имаме в този клуб пишещ от БМВ-клуба! А и ако не живеехме в тая селска държава, веднага бих си взел една тройка компакт от първите - голяма гъзария ми е компактна кола, а пък със задно! Но Шкодата е забележителна със своята незабележителност, което си е качество в Булгаристан!

 

А, и за гумите - сигурен съм, че са по-добри, но какво да направя, като го вадихме "на ръце"?! Е, успокояващо е, че преди това измъквахме един Пасат, който кротко пасеше:)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпозвам тази дискусия, за да направя едно предложение (вече съм го постнал в дир-а).

Та, предлагам да направим едно зимно походче тази или следващата неделя до бившето военно летище край Сапарева баня (50 км. от София) - достатъчно широко и дълго е за всякакви скоростни и майсторски изппълнения. Там може да проверим на практика теоретичните твърдения в този спор, а и да си спретнем купона както ние си знаем..:) Само дано се задържи снежната покривка дотогава. При повече късмет може да уредим и личното присъствие на Митко Илиев, за да покаже малко "висш пилотаж"(той често тренира там)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бива сами да си търсим глупави поводи за заяждания или спорове, само защото нямаме за какво друго да пишем в този форум.

 

Значи, както съм споменавал преди, за 14 год. съм карал 26 лични автомобила, мога да кажа, че от тях в зимни условия най-стабилно се държеше Нивата. Ако изключим колите 4х4, най-добро поведение показва Шкода със заден мотор. ЗАЗ не съм карал, но съм чувал, че е даже по-стабилен от Шкодичката. Преден мотор със задно предаване съм имал: БМВ 318 Е21 и 1602 (странно, но 1602-ката беше по-стабилна), МВ 123, 190Д, С220Д, Фиат 1300 - на последния му бях сложил 40% шпеер и от всички горе посочени, той беше №1 !!! Предното предаване си е май най-добре, щото и в зимни условия си върви добре, и на сухо си е стабилна. Ами, вижте бе хора: кои коли преобладават?: ние по-големи разбирковци ли сме от инженерите в заводите-производители?!? Предното предаване си е компромис стабилност-цена-качество и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно си прав Миро, а има и още един момент - ако колата е добре поддържана и с добри гуми се отблагодарява с добро поведение при всякакви условия - вчера навъртях 100-тина км. с жигулката, след като и оправих предното окачване и спирачките се държи много прилично и стабилно, при все че гумите ми не са първа хубост... а ако се занемари колата, па била тя и Нива, 99% ще те остави на пътя - в събота като ходихме с братовчеда в най-големия сняг до тренировъчната отсечка между Бистрица и с. Плана, по пътя срещнахме една Нива, теглена на буксир. А Ескорта на братчеда с новите зимни гуми си държеше пътя като по конец...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така си е, Митаче.

 

Ама нали трябва да си чешим езиците... :P

 

Какво казал Хенри Форд : най-добрата кола е новата. Аз и Трабант да ми подарят нов, да ви кажа, колеги, няма да откажа. (Използвам "Трабант" не защото е лоша кола, а защото навремето беше най-евтината и така се превърна в нарицателно)

 

Майната му на спора и на дразгите: МИР, ДРУЖБА,ФЕСТИВАЛ !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно момчета аз не се засягам просто исках да кажа че много неща могат да се направят с така наричаните от някои хора шейни(БМВ,МБ и др.)

 

Гумите са найстина много важни ,винаги съм с хубави гуми макар понякога да съжалявам ,но сигурноста пред удоволствието....

 

Krankenstein идеята е доста добре,самоче другата събота и неделя сигурно ще съм зает,такаче ако е тая ще е супер :D:D ....

 

m1r0sl4v 4х4 си е най-сигурно няма спор в това (особенно с голям клиренс :twisted: :twisted: :twisted: )

 

 

Шпера е голяма играчка жалко че нямам на моето БМВ....Е21 е голяма мания:лека с прилична мощонст,и на сухо е убиец(но на мокро и сняг е едно от най-слабите БМВ-та,много се върти и при съвсем лека провокация)

 

за съжаление предното и неговия компромис въобще не ми харесва...много гадно се държи на пътя....няма удоволствие ...... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм навит за летището. Ако е този weekend май ще е най-обре. Ама да се събереме повечко хора, за да е по-яко и задължително да се иде по светло, за да може да се правят филмчета :lol: Ами освен да се пусне една отделна тема и да се организираме по от рано, пък дано да се задържи и снежната покривка :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.