Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Задни колани


cacadu

Recommended Posts

Сега ми хрумна, че шкодите нямат колани на задните седалки. Проблемът ми е, че трябва да транспортирам едно човекоподобно божество на една годинка :wink: Та за тази цел задължително трябва да сложа детско столче, ама като няма колани?...

Има ли някой опит с такава върла интервенция по нежното тяло на Шкода? Слагал ли е някой допълнително колани?

Може и да ме оплюете за въпроса, ама пък ако не сложа, ще трябва да лиша Божеството от пренос-превоз с Октавията. Пък то срамота... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сещам се за два варианта:

1. Отиваш в някоя автоморга, взимаш си колани натягащи от накоя трошка. Желателно е да са с по-малки апарати. И си ги слагаш сама . Как точно става отзад нямам понятие.

2. Отиваш в магазин на Емкомплект. Там преди продаваха колани за които твърдят че са универсални (въпреки че такива едва ли има, но всичко може да се нагоди). Струват 40 лева и със сигурност ще ти препоръчат сервиз където може да ти ги монтират.

Препоръчвам ти втория вариант ако не искаш да си цапаш ръчичките. Иначе първия е много по евтин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

 

Коланите за които ти казва Odin в т.2 ги има и в "Автомания" за ~30лв., или поне така каза High_octane - той е с такива на неговата и са готини, даже изглеждат лесни за монтаж /те са отпред обаче/.

 

Ако избираш от морга гледай ролките да работят, защото ако колата е на ~20г. те вече са се развалили.

 

За твойта Шкода незнам, обаче 120ката си има фабрично дупки за колани отзад и монтажа е лесен стига човек да иска. Искам да спомена само, че нашта Шкода /82г./ е купена нова и е била без колани отпред!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод на варианта с колани от моргата искам да кажа, че вчера минах покрай една близка морга и ми казаха, че имат всякакви, само да си избера, обаче цената беше 30лв - колкото нови.

 

А и нали знаете, че ако коланите веднъж вече са работили аварийно, трябва да се сменят, защото им се разваля /невинаги/ точно тази функция на законтрянето. Така че май нови е най-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен новите колани са по-добрия избор - тези по моргите кой знае къде са се въргаляли, а особено след като са за дете... нали децата имат склонност да пъхат всичко в устата си :wink:

Само едно не разбирам - щом ще седи на специално столче, защо му е и колан? Тези столчета нямат ли си собствени методи на закрепване?

Аз съм си купил едни нови турски колани от битака, за около 20 лв. доколкото помня... обаче ми се струва, че не винаги сработват и то само при много силен и рязък опън. Старите ми - българско производство по лиценз на ГДР се задействат дори от лек тласък...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при всички положения ще взема нови колани. Няма защо да се рискува с моргаджийски.

Krankenstein, столчето трябва да се закрепи за седалката. И затова през гърба на столчето минава един колан, като по този начин столчето седи неподвижно на задната седалка. Отделно за лапето има колани в самото столче. Сигурна работа :wink:

 

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, специално питах в един магазин (че и на мен ще ми дойде скоро до главата този проблем) - казаха ми същото... обаче все пак ми звучи странно. Нали автоматичните колани се натягат само при рязък опън - тогава какво ще стане, ако детето плавно се наклони напред? Ако столчето е закрепено само с предпазен колан към седалката, то според мен просто ще се преобърне...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да се преобърне. Столчето стои стабилно в седалката, основата му е доста тежка. И тъй като е настанено в ъгъла, който образуват облегалката и хоризонталната част на седалката, столчето може да се обърне само ако е повлечено от много силна инерция. Но тогава пък колана си върши работата. Детето също не може да обърне столчето. Вързано е с колани и не може да мърда много-много :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да направя едно уточнение. Понеже наскоро минавах през магазина за авточастите и попитах за цената на инерционните колани. Сегашната им цена е 56 лв. ( за сравнение миналата година по това време ги взех абсолютно същите за 28 лв. ) Производител - Турция. Който иска такива - магазина се намира на бул. Цариградско шосе на светофара за Дружба 2 в ляво. :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте, може да е малко късно но.....

нашето зверче вече е на 2,5 години и вече не иска да седи в столчето.... затова вече съм го махнал но го бях закрепил с въже.

Колкото и странно да звучи не мислех че могат да се сложат колани на 120-ка отзад. Затова си купих един болт с халка, от тези за катинарите, използвах дупките на ламарината, зад задните седалки, и хванах халката там. С 2 метра обикновено въже завързах столчето за халката и за пантите на облегалките на задните седалки.

Стана доста добре..... незнам до колко е било сигурно, но да не дава господ да става нещо с тая кола.... щото си е много мека по принцип.

Единствения проблем е че не можеш да го сваляш когато си поискаш. Седи си там в колата докато не решиш, че повече няма да го ползваш.

 

Е да ама сега вече си имам нужда от колани отзад защото "дзвера" постоянно ми крещи в ухото докато карам ;) и трябва да го вържа с нещо.

Смятам да си взема едни нови турски и да се мъча да ги монтирам сам.

 

Някой може ли да ми каже как точно се монтират на 120-ка.

къде трябва да ги сложа и от къде да минават коланите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За старите колани могат да се намерят и евтино и лентата се вади - поне на тези от голф ( аз такива си сложих) и се изпира без никакви проблеми.

 

Лошото е че на октавията се съмнявам да има монтажни отвори ( на тези места конструкцията е подсилена и резбованите втулки са със ситна резба за специалните болтове. Освен това като се купуват колани трябва да се внимава за монтажното им положение защото за задните може да се трябва да се монтирт под наклон а колани за предни седалки се заключват когато се наклонят.

 

Ако няма оригинално места за колани (което най вероятно е така) би трябвало да се заварят втулки, като се подсилят местата им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в друга тема четох, че по новия закон столчетата са задължителни за деца до 20 и кусур кг, така че нашия пилот младша възраст май ще трябва да се примири задълго с допълнителното "Рекаро":)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента немога да се сетя как е вътре на задните седалки на Октвията абе въобще си нямам идея за купето и. НАи добре наистина ще стане в сервиз. Моите колани си ги взех от морга от кола с блокирал двигател Форд Ескорт 94 много запазено купе цена за двата колана 10 лева работят перфектно. Понеже автоматите стоят долу като на нормална кола чрез едни планки съм ги изместил леко назад за да не пречат на местенето на седалката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Krankenstein - моли се батка да не е като моя дребния....

на 2 години (около 13,5 КГ) и вече не искаше да седи в столчето :(

А повярвай ми ако реве постоянно докато седи в него, ще го махнеш още след първите 10 километра ;)

 

Пак казвам дано ти е кротко детето! Щото съм виждал и такива дето са на по 4-5 години и още седят в столчета ;) зависи от детето.

 

П.П. А моя вече иска и да кара :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Аз да попитам дали всички колани (задни ) са стандартни ? Дали има предвидено място за самите макари ?? За отвори мисля че съм виждал някакви дупки. Довечера мисля да взема колани от Ауди .Така че казвайте овреме ако някой е монтирал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В 120-ката (японка) има в задния багажник отвро с болтове за автоматите а под корите на задните колонки има отвори с болтове за конзолата през, коятоп минава коланът. Резбите са като на предните (трябва да се сложат специални болтове, със ситна резба и голяма якост). За закопчалките обаче не съм намерил място :(. Освен това трябва да видиш дали при монтажа автоматите ще седят наклонени или прави и да се съобразиш с това, че да не стане да са постоянно заключени.

 

Аз от пред съм сложил колани от голф, стана иделано, но за задната седалка не мисля да слегам (фабрично няма, така че би трябвало да няма проблем)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора. И аз не бих слагал задни колани, но след няколко месеца ще ми се наложи да превозвам и новото поколение шкодаджия ;) така че ще трябва да слагам задни колани. За закопчалките мисля че под седалката съм виждал отвор.Надявам се чехите да са го измислили, все пак това е автомобил 1986-та година :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rapid със сигурност мога да ти кажа че отзад на моята 120-ка стават задните колано от Пежо 305 само трябва добре да ги хоризинтираш и застопориш иначе няма да се разпъват!!!

 

ПОЗДРАВИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера свалих коланите (задни ) от едно блъснато Ауди.Днес огледах да видя как ще се монтират. Няма да станат ! Тези на Аудито са хоризонтални

(трябва да седят така, за да могат да се издърпват), а на Шкодата са оставили дупки за монтаж на вертикални колани.Да не говорим, че не са предвидили дупки за закопчалките, както и за друкия край на колана.Пълно падение на шкода инжинерите ;)Почивните дни ще махна всички кори,седалки и тн. за разгледам хубаво

 

П.П. deel_1981 благодаря за пожеланията :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих се съгласил за предните щото най-често са с пиропатрон и след удар вече го няма. Но за задните не виждам никакъв проблем.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих се съгласил за предните щото най-често са с пиропатрон и след удар вече го няма. Но за задните не виждам никакъв проблем.

 

Поздрави

 

При удар обикновено се чупи тази...как да я нарека...тресточка, абе механизма, дето задържа колана,когато не е във вертикално положение, ако примерно си се обърнал (недай боже!).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали се чупят механизмите, но има нещо друго. Колана (материята на самия колан) при удар се разтяга в известни граници - за да омекоти. Само че това свойство се губи след първия удар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.