Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Карбуратор Jikov 32DDSR


Viktor_

Recommended Posts

Здравейте

моля, който има 110R да ме светне каква е разликата м/у карбураторите на 105/120 - Jikov 32 SEDR и тези на 110R - Jikov 32DDSR - интересно ми е понеже не съм виждал 110R отблизо.
А пък ако може и да го снима там където е различен, още по-добре.

мерси и леко каране

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам го карбуратора (в 110-ката ми е), но още до него не съм стигнал. Като го разколача, ще ти дам подробна информация. Но това ще е след около месец.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще го свалям оригиналния карб от 110-ката, щото има проблем с 2-ра клапа, (ще я пробвам с карб Иков от Вартбург - той е с механична 2 клапа) и ще го взема на някоя среща да го видиш на живо :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Krankenstein мерси, ще се радвам да го видя. На варгата също ли беше оригинално Jikov 32DDSR, че приятел на неговия вартбург си беше сложил Jikov 32SEDR за по-икономично. Сигурно DDSR-а е с махинична 2степен, за да върви 110R повече. Мойта 120ка нали е с вакумна 2степен от 4000об/мин до 5000об/мин в движение ги прави бавно, предполагам, че с механична 2степен ще ги прави по-бързо. Абе изобщо съм забелязал, че с механична 2степен много вървят колите, но за сметка на разхода убезателно, а и малко по-трудно се работи с педала. един приятел с WEBER 32/34 /ако не се лъжа за точния модел/ кара типото /1.4/ да прави над 8000об/мин без други шашми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав, колега. Точно затова сега ще правя тест с механичния и ако не ми даде разход като на Порше карера 2.7, и се доближи по динамика до него - оставям го :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втората клапа е само част от проблема:) Иковите по принцип си работят бедно над 4-5к обороти ,дори и да е механична - идеята им като проект и инжинестство е била икономия.

 

Сашо от бригалнца ми е разправял ,че е виждал Чешки Рапид на някакъв състезател във сервиза на Шкода преди много години (със излетяла задна полуоска) ,които имал 2 ИКОВ карбуратора за по 2 цилиндара - тва може би е решение ,но тогава па става прекалено богато което също не е добре.

 

Та истината е ,че добрия карбуратор е такъв който има потенциал за много богата смес ,НО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДОБРЕ НАГЛАСЕН (Jett-нат) ,зарад тва аз избрах WEBER и пратих към нашенско неколко WideBand джаджи със които може да се нагласи карбуратора както требе.

 

Ето как бачка една такава джажа за мониторинг:

 

http://www.toyotabg.net/viewtopic.php?t=394

 

За Карбуратори ми стигат първите 3 реда от графиката ,единствения проблем ша е как да се взимат данни за оборотите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това, че 2та степен е настроена бедно лесно се оправя като смениш горивния от 125 на 130, а въздушния го смъкнеш от 160 на 140 /ето ти едно бързо jet-ване от мене/

 

ти кой WEBER взе. Има един Weber 30BDIC aftermarket replacement kit специално за шкода но съм го виждал само в нета. иначе аз бях взел от един приятел WEBER 28/32, но той няма фланец за захващане към смук. колектор, а болтове минават през него - е не е фатално толкова, ама и всичко му беше на 180 гр. обърнато като за кола с двигател отпред - и понеже не ми го подариха го върнах. та пиши с какъв Weber си оборудвал шкодата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега аз от карбуратори много не отбирам ,дай ми некое OBD1 Injecia да и закача едно Пиджи и да я мапна - там ми е силата:)

 

Както и да е - от 5 години обаче знам един сайт на Monkala za Шкода Рапид. Уникалноста на този сайт е ,че въпросния щурак има достъп до Динометрични машини и е въртял Рапида си много пъти със различни конфигурации ,кореспондирал съм си със него и категоричното му мнение ,че всеки IKOV is а Junk ,на 1300 форсиран мотор каквото и да Jet-иш убеднява към горния краи на оборотите и не се получава нищо.

 

Моите Вебери ги сложихме само да видим дали ша има Ниски ,не съм карл мотора със тях щото не изкам да ризкувам преди да ги Наглася ,инак проекта си беше интересен - АутоКад ,Лазерно рязане за фланците и други такив екстри... Ето тука съм го описал:

 

http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=skoda&Number=1942069112&Search=true&Forum=All_Forums&Words=DCOE%20&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=0&Limit=25&Old=allposts&Main=1942069112

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала lord-е за работата, която си свършил по проекта, шапка ти свалям. Не бях го виждал, защото не посещавам стария форум.

 

Аз обаче ще си карам с моя Jikov32 SEDR и занапред, защото за мен най-важен в цялата тая работа е разхода на бензин. При ежедневното си каране на 120ката /за съжаление аз друга кола нямам/ си позволявам напоследък най-много до 2500 об./мин когато съм сам и колата е празна, защото цената на бензина ми е висока. Тъй-че 2та степен и да я откача все 20. По принцип вакумното й отваряне си има доста предимства /пак икономия/. Хубаво би било ако бяха направили осите на дроселите на лагери както е при по-скъпи карбуратори. Друг недостатък, който аз намирам е в автономната с-ма за празен ход, която поради малкото сечение на горивния жиглъор се запушва често и не можеш да постигнеш 800об/мин. на празен ход. По-добре ми се вижда заддроселното разпрашаване на сместа на празен ход както е при веберите и др. Колкото до капака на въздушния филтър на Rapid Ric и на Skoda135G от 89г. там вече имаме single point injection на Bendix, а не карбуратор. На мен капака на карб-а ми е прав и ми работи смукача добре. Обаче болта и преходника вътре съм ги изхвърлил, запушил съм дупката за болта, а там където на Ric има стиска имам 2 възвратни пружини от карб, които дърпат капака на филтъра към смук. колектор

 

Та мисълта ми беше, че аз гоня икономия, а не мощност. Все си мисля, че за по-голяма мощност по-добре по-голям двг /и друга кола/, а не форсиране на съществуващия.

 

Айде със здраве да си караш Rapida и някой ден да го покажеш, че ги виждам предимно по снимки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала lord-е за работата, която си свършил по проекта, шапка ти свалям. Не бях го виждал, защото не посещавам стария форум.

 

Аз обаче ще си карам с моя Jikov32 SEDR и занапред, защото за мен най-важен в цялата тая работа е разхода на бензин. При ежедневното си каране на 120ката /за съжаление аз друга кола нямам/ си позволявам напоследък най-много до 2500 об./мин когато съм сам и колата е празна, защото цената на бензина ми е висока. Тъй-че 2та степен и да я откача все 20. По принцип вакумното й отваряне си има доста предимства /пак икономия/. Хубаво би било ако бяха направили осите на дроселите на лагери както е при по-скъпи карбуратори. Друг недостатък, който аз намирам е в автономната с-ма за празен ход, която поради малкото сечение на горивния жиглъор се запушва често и не можеш да постигнеш 800об/мин. на празен ход. По-добре ми се вижда заддроселното разпрашаване на сместа на празен ход както е при веберите и др. Колкото до капака на въздушния филтър на Rapid Ric и на Skoda135G от 89г. там вече имаме single point injection на Bendix, а не карбуратор. На мен капака на карб-а ми е прав и ми работи смукача добре. Обаче болта и преходника вътре съм ги изхвърлил, запушил съм дупката за болта, а там където на Ric има стиска имам 2 възвратни пружини от карб, които дърпат капака на филтъра към смук. колектор

 

Та мисълта ми беше, че аз гоня икономия, а не мощност. Все си мисля, че за по-голяма мощност по-добре по-голям двг /и друга кола/, а не форсиране на съществуващия.

 

Айде със здраве да си караш Rapida и някой ден да го покажеш, че ги виждам предимно по снимки!

 

Мда що се отнася до икономия ,требе да се жертва нещо и то при карбураторните мотори винаги е вървенето. При Ric и Шкода 130i конструкцията е направена точно така ,както е трябвало да бъде 15 години по-рано ,не мога да разбера защо им е отнело толкова време за елементарна промяна... и при мене сложих една пружина ,ма тва беше след като се гонехме из балканите със една фелициа ,без значение дали аз бях от преде или той (нали мотора е от заде) със вакумня теч дето имах поради липсата на пружината беше достатъчен за да ми утрепе моторя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Тъй, свалих карбуратора на моята 110-ка. Единственото (на външен вид), което различавам е захвата за жилото (при мен има допълнителен лост) на газта. До жигльорите не съм стигнал, но има разлика в индикацията на модела:

 

На 105/120 фабрично се монтира Jikov SEDR32, а на моя пише Jikov ESDR. Някой може ли да даде инфо за тази разлика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди някой да ми отговори на въпроса, с разрешение на Белия Лебед, искам да направя някои корекции:

 

Jikov EDSR се монтира на 105/120

Jikov SEDR се монтира на 120LS/130/Rapid

Jikov DDSR се монтира на 110LS/R но мисля от някаква година нататък.

 

Та, моята 110-ка я заварвам с SEDR, не знам дали това е оригиналният й такъв, но възнамерявам да слагам DDSR с механично отваряне на 2-ра клапа.

 

Ако някой иска инфо за SEDR мога да му дам диаметър на дифузори и жигльори и т.н.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук някъде се поражда въпроса каква е разликата между Jikov EDSR за 105/120 и Jikov SEDR за 120LS/130/Rapid ... дали само в размера на жигльорите ... и дали ако се сложи Jikov SEDR на 120L, ще върви осезаемо по-добре, и дали ще харчи осезаемо повече?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук единствено правя една асоциация: горивните камери на двигателите с SEDR са по-малки, съответно степента на сгъстяване е по-висока. Това предполага, че смесообразуването е по-прецизно не само в ниските, но и във високите обороти. Но каква е конкретната разлика - аз лично не знам. Ако някой има идея нека я сподели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо в книжката за шкода постоянно пише за Jikov 32 EDSR - аз досега такъв не съм виждал /и не знам дали има/! Колата ми е от 82г. /дядо ми я е купил нова/ и си е оригинално с Jikov 32 SEDR /със по-старото тяло/. Пред мен имам още един карб, който свалих наскоро от една японка и пак си е SEDR /така си пише на него/, само дето е с по-новото тяло. Погледнах таблицата със стойностите на жиглъорите заради въпроса на orange: след 79г. жиглъорите за 120L и 120LS/GLS са с абсолютно еднакво сечение. Със този карбуратор колата не може да тръгне осезаемо по-добре ако смениш жиглъорите, тъй че не ги пипай - за повече вървеж механичното отваряне на 2ра степен!

 

Krankenstein какво установи теста до Копривщица, че ти забрави да споделиш, а на мен ми е любопитно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата наистина върви доста обаче и харчи доста при мен се наложи да и го сменя защото я оставихме за градска кола :-)), с карба от 130-ка с една клапа по магистралата сам вдигал 140 с 2 работещи клапи 150 предполагам че доста хора са чували оплакванията ми от ДВГ-то ми ако такав карб се сложи на добар двигател сигурно колата ще лети :-)). Ще чакаме отзиви от новия собственник на карба :-)).

 

Дифузиорите на 130-ка са по големи отколкото тези на 120-ката както и жиглиорите де :-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ходих в една морга и намерих карбуратор от Варга - Jikov 32 SEDR с механично отваряне на 2-ра клапа. Искат ми 10лв, но май няма да го купувам, щото днес намерих оригинални Вебери за 130RS !!! Имам приятел дето ги има колекторите, ще ги изработя и готово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво се преработва на Варбuрговия SEDR за да пасне на 105/120? и всички ли са с механична втора клапа или има и вакумни?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, на по-старите Варги се слага еднокамерен Солекс, на по-новите се слага Иков с механична 2-ра клапа - на Варгата как ще й докараш вакуум от колектора ??? :D:D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Krankenstein какво установи теста до Копривщица, че ти забрави да споделиш, а на мен ми е любопитно.

 

Не съм забравил, просто още не съм го тествал, защото нямах време да го почистя и проверя преди похода, дадох го на един приятел, който има повече свободно време, но и той не успял...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

odin на варбурговия нищо не му се преработва, той си става веднага - имам предвид фланеца, а колкото до дифузорите и жиглъорите - те се сменят, ти нали си имаш от твойте, не е проблем.

 

Не съм забравил, просто още не съм го тествал, защото нямах време да го почистя и проверя преди похода, дадох го на един приятел, който има повече свободно време, но и той не успял...

- да го беше дал на мен + 1л. Кореселин - за 1/2 ден щях да ти го направя да не можеш да го познаеш + основно продухване на всичко възможно/абе пълен преглед/. Който е виждал моя пита дали не съм с нов.

 

Вчера ходих в една морга и намерих карбуратор от Варга - Jikov 32 SEDR с механично отваряне на 2-ра клапа. Искат ми 10лв, но май няма да го купувам, щото днес намерих оригинални Вебери за 130RS !!! Имам приятел дето ги има колекторите, ще ги изработя и готово.

 

Миро, евала, ти си нечовек - Как ги намери тия карбуратори. айде снимай ги, моля те - те не са ли Weber 45 DCOE за хоризонтален монтаж. ако и колекторите ги направите да идват отдясно на мотора и да смучат студен въздух ще е №1. - може да са от 2 части.

 

айде и продължавай в същия дух, че явно тука в софия изоставаме!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами те са 45-ци и са свалени именно от 130RS, т.е. всичко си е точно, и са с хоризонтално пълнене - абе оригинална работа. Като ги взема, ще ги снимам.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв ще е точно резултатът от смяната на карба с Варбурговия? Разхода не би трябвало да се повиши значително при положение че се използват същите жигльори, а вървежа?

Изобщо струва ли си да се слага варбурговия щото 10 лева ... не е скъпо ако ще има подобрение..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе това за варбурговия карб се споменава просто защото става без пригаждане, а с механична 2ра степен се ускорява по-бързо, но и самата кола се кара по-трудно и вероятността да почне да ти харчи над 10/100 е 100%. а иначе ако човек иска да кара колата по-спортно, а не за ежедневна употреба, има каде-каде по-хубави карбуратори - с повече ускорителни помпи, с механична 2ра степен, с вход и изход на поплавъковата камера за използване с ел. помпа, и като цяло с по-модерно устройство.

 

на мен пък не ми излиза от главата дали с друг по-съвременен карбуратор няма да стане по-икономична колата, без да се намали вървенето - например с карбуратор от лада самара! който има идеи да каже, защото бензина е станал много скъп и трябва да се пести! а също се чудя и дали с pierburg-a на favorit-a, няма да е по-икономично, ама пък тоя негов смукач направо ме убива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм чувал, че на Ладите за да им намалят разхода им слагат Карб. от Шкода и съответно ме съмнява, че с Ладов по-точно самаров ще харчи по-малко :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.