Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на сегменти


Griffin

Recommended Posts

Някой сменял ли е сам сегмянтите на буталата, че ми казаха че лесно се чупели има ли някакъв специален инструмент за целта или просто трябва много да се внимава ?

Споделете опит който се е занимавал с тая операцийка защото много сериозно се замислям над вапроса сам да си го направя.

Трябва ли да се замерват ризите защото сам чувал че има нормални сегменти и такива които са за първи ремонт. Трябва ли да се шлайфат ризите, кой каде го е правил и колко излиза. Друго освен самите сегменти и гарнитурата на главата сменя ли се при тази операция?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо сложно. Само трябва да прочетеш как става. А за поставянето на сегментите в буталото - аз ги слагам със зегер-клещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще си прочета как става номера по смяната иначе процедурата горе долу я знам :-)), но какви танкайи трябва да има?

Затягането на главата и регулировка на клапаните и това е май петите на мотовилките мисля че не е философия да се стягат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сегменти за 1ри ремонт, шлайфане на ризи, замерване - това е за коли на които цилиндрите са излети направо в блока /лада/, при шкодите цилиндрите са от сменяеми ризи и щом твойта е след основен ремонт ризите са и нови! - няма какво да мериш

 

не съм правил досега основен ремонт и не съм сменял сегменти, но мисля, че ще се справиш с повече мерак - винаги има първи път

 

затягането на главата - задължително с динамометричен ключ и си земи чешка гарнитура, не боклуци

 

регулирането на клапаните е лесно, пише го в книжката, но понеже на мойта шкода веригата не съм я сменял и това много ме тормози като регулирам клапаните - направя ги и заради луфта във веригата някой клапан почне да чука, та на следващата сутрин на студен двигател правя на ново

 

Миро, къде пише как се сменят сегментите, че аз не съм виждал ръководство? Ако има моля кажи. А някъде пише ли стъпка по стъпка как се процедира с основния ремонт?

 

Айде успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремонтът на двигателя е описан подробно в българска книжка "Ремонт на автомобилите Шкода" на издателство "Техника". Аз я имам някъде, чел съм я подробно, но от няколко години вече не я ползвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на колата ми са и правили основен ремонт ама явно майстор а е бил некадърен щото още като беше на 2000 км пускаше масло в 3-ти цилиндар та идея си нямам какво е дережето в самия двигател :-). Надявам се да е само за седменти щото ако стигнат работите до смяна на ризи бутала и т.н бози работата става дебела финансово и колата отива за скрап направо :-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И от кам инструменти сам се договорил да ми донесе каквото ще трябва за ремонта динамометричен ключ и някакви клещи за сегментите :-))

благодаря за предложението :-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Да с него се задава усилие на затягане и щом ключа прещрака значи е достаъчно стегнато.Има една особеност при смяна на тази гарнитура,че след 1000 км. се претягат болтовете отново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако няма да сменяш ризите , внимавай да не ги разместиш докато вадиш буталата... щото после има да се чудиш що непрекъснато духа гарнитура...

 

като свалиш главата измисли някакви планки и фиксирай ризите към блока...

 

сегментите могат да сложат на буталото с ръце , но буталото с новите сегменти се монтира в ризата със специална скоба за сегменти...

 

лагерите на коляновия вал и биелните лагери се стягат ЗАДЪЛЖИТЕЛНО С ДИНАМОМЕТРИЧЕН КЛЮЧ...

 

докато е свалена главата ... обърни я обратно и налей малко нафта в камерите ... виж накъде ще изтече ... съответно клапаните които пропускат ще трябва да се паснат ... при тези двигатели може да ти цапа свещта и от недобре паснат клапан

 

разкопчай пружините на клапаните , издърпай клапаните леко навън и виж дали стъблата им нямат много голям луфт в главата ... особено на проблемния цилиндър... ако луфта е голям може да влиза масло от там...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.