Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Придърпване


Recommended Posts

След като се борих близо месец с проблема и не можах да го отстраня бих искал да помоля за съвет. Значи мазах делкото с масло така и там, както е описано в зелената книга. Не че имаше специална причина да го правя, т.е. не е имало проблеми с него, но се сетих, че не го бях поглеждал от близо година. И след като понамазах тук и там се появи проблема - колата започна да придърпва едва забележимо. Не го прави през целия оборотен диапазон във който я карам. Може би най-изразено е когато от ниска скорост, 30-40-50 км/ч, започна да ускорявам на четвърта. Преди го нямаше...:( Има го и при по-високи скорости до към 80-90 км/ч. И все при ускороние или изкачване на баир, т.е. ако си поддържам скоростта на равен път няма проблем.

Чукчето и наковалнята са абсолютно изправни и сухи. С електронно запалване съм. Свещите и кабелите са хубави и нови. Колата е 120Л, 81-ва година. Иде ми да сменя цялото делко, ама ми е мерак да видя и отстраня пустия проблем.

Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, аз не мога да се светна нещо: как така си с електронно запалване, а имаш в делкото чукче и наковалня? Обикновено, когато се монтира електронно запалване (комутатор) се сменя и бобината, която при работа с обикновено делко пържи чукчето точно за 5 минути??? :shock:

 

Иначе, ако си сигурен, че точно след профилактиката с мазането на оста на делкото се е появил проблемът с придърпването, то следва де се погледне единствено и само делкото: дистрибуторната капачка (пъпката на палеца), чукчето и наковалнята или кондензатора. В случай, че всичко е изправно, то тогава става въпрос за чисто съвпадение, т.е. когато си намазал оста се е появил друг проблем. Веригата ти как е? Да не ти бяга центровката?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър въпрос, на който незнам как точно да ти отговоря. Електронното е някакво готино заводско, т.е. не е самоделка и е монтирано преди доста години в сервиза на Шкода (бившия) с София. Доколкото съм запознат това електронно подобрява искрата (от там палене и т.н.), но не изключва необходимостта от чукчето. Не съм много наясно, но по обяснения на майстори това електронно удължавало многократно живота на чукчето. Иначе бобината си ми е оригинална шкодова. Изобщо по цялата тази верига досега не съм имал никакви проблеми...докато не пипнах да мажа оста на чукчето и примерно центробежния регулатор.

Веригата си е добре, не трака и не ми е създавала ядове досега. Кондензатор нямам откакто е монтирано електронното.

Знам, че трябва да търся проблема по пъпки и т.н., но всичко е ОК - зачиствах, мерих хлабина на чукчето, понеже го свалях преди мазането...всичко опитах. Де да знам започвам да си мисля, че съм смазал и нещо, което да речем с годините е "позацапно" и сега се е раздвижило, има хлабина в него и от там да бяга нещо.

Поздрави:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери състоянието на свещите.Луфта им е 0.7 с електронно. Тествай ги. След това направи центровка с помощта на стробоскоп на 5 градуса предварение. Ако неможеш да се справиш мога да ти помогна, имам всичко необходимо за целта. GSM 0887693727 в София

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баща ми кара 120L и имахме такъв проблем - при нас се оказа, че причината е в плочката под чукчето и наковаланята. Аз не разбирам особено, но знам че това беше. Въпросната плочка е метална, двойна, като горната част е подвижна, а долната - неподвижна. Връзката между двете е много особена и при нас именно тя се беше разбила тотално. Бащата я смени и проблема изчезна. Тая джаджа е направена така, за да се регулира предварението на запалването (аванса).

А на старата ни 120L имахме електронно запалване, което бащата сам си беше сложил, но май нямаше особен ефект, но и не пречеше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията:)

При мазането нищо не съм мръднал, т.е. само бях свалил чукче и наковалня за да ги поогледам отблизо, но това сваляне не ми е за първи път, така че там проблем със сигурност няма. Друго не виждам какво може да съм мръднал - нищо не съм пипал....:(

Свещите са безпроблемни - нови са, Бош, четириелектродни. Ядове досега не съм имал с тях. Същото важи и за кабелите - пак са Бош, силиконови, купени заедно със свещите.

Идеята за авансовата плочка е добра - не че съм я пипал, ама знам ли - ако е капнало масалце и там (повечко) да не би да съм "разбудил" някоя хлабинка и от там да иде проблема...

Angel-Skoda - благодаря за предложението - записал съм си телефона, ако имам нужда ще звънкам, пък и ще почерпя, както си му е реда:)

В събота ще гледам плочката и после пак ще пиша.

Благодаря още веднъж на всички:)

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нашата плочка също не беше бутана, бащата нямаше идея от какво може да е, щото и при нас всичко си беше ОК, ама излезе тая дребелия - просто в един момент му идва времето на което и да е, и просто си се скапва. Дано да е някое от тия предположения, късмет

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря - утре дорде не реша проблема няма излизане от гаража - ако трябва там ще спя :P Само да видим как ще се разбера с жената, ама тя по принцип е разбрана, а и обича Шкодата доста :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишел чак сега виждам, че си имал проблем с делкото. Аз имам цяло делко в перфектно състояние и няма проблем да ти го сложа за 5 минути максимум + центровка, за да видиме дали проблема е в делкото или не. И без това съм ти писал, че често /почти всеки ден/ съм в Младост. Пък и без това засега не се очертават Шкода срещи.

 

Миро, запалването на Юли явно е с добавен транзисторен комутатор, което се монтира на делко с ЧН. Аз също съм с такова. Ти си се объркал със делкото на фаворита, което е с Датчик на Хол + комутатор + друга бобина. Аз отдавна чакам да ми изпадне едно такова да го мушна в 120ката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер си :) Днес яко пипах - и там дето трябва - и там дето не трябва :) Мисля, че се получи, но нхе съм убеден. Сега съм уморен, но утре ще я изкарам от бокса и ще обиколя центъра малко. Ако съм отстранил проблема ще бъде яко, ако ли не съм - ще те помоля за услугата и помощта, които ми предлагаш. Прочетох ЛС :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Вече е далеч по-добре, но не е идеална - остана лекото придърпване, но сега се забелязва само при ниски обороти на 1-ва и 2-ра, особенно на втора....:( Баси, няма да се откажа... :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aбе и аз навремето имах подобни проблеми, но не придърпваше, а направо си спираше - явно бях попрекалил с маслото и то се разпръскваше при движение, ама го почистих и се оправи... старото ми делко пък имаше голям луфт на оста и оттам също идваха проблеми. Може пък при теб да е съвпадение - например сипал си кофти бензин по същото време. Не е лошо отвреме-навеме да чистиш карба, шкодовите са доста капризни... разглобявал съм моя насред път поради запушване - ускорителя не пускаше ни капка бензин, а аз мислех че е от делкото като теб. Накрая ми писна и го смених с еднокамерен от 100С - с по-големи жигльори безпроблемно хранеше 120 мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за идеята, но и в това не е причината. Горивото е читаво. Не съм презареждал веднага след мазането, но за всеки случай когато свършиха бензина и газта, сипах на друга бензиностанция - все същото. А за карба - той е меко казано перфектен - доста се грижа за него а и обикновенно го почиствам преди да е започнал да се задръства. След появата на придърпването го отворих, но се оказа, че е чистичък.

Ще продължвам да ръчкам делкото - убеден съм, че там е причината. Бих могъл да го заменя веднага с ново, но ми е мерак да разбера или къде съм сбъркал при мазането или какво се е износило. Това е то - ината си е инат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.