Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

130 - окачване и други въпроси


txl

Recommended Posts

Днес с брат ми гледахме една продаваща се Шкода 130 - не в твърде добро здраве. Имам няколко въпросчета, за да преценим какви ще са разходите след евентуална покупка и съответно дали си заслужава.

 

1. Задно окачване. Има определена разлика в положението на двете задни колела. Докато лявото има общо взето нормални наклони (на външен вид де), дясното стои доста разкрачено и като че ли "разходящо", т.е. няма сходимост - предната част на колелото стои по-навън от задната част. Евентуално на какво се дължи това и как се оправя? Може би е само въпрос на регулиране? Или има по сериозен проблем - евентуално какво ще трябва да се сменя, намира ли се, не се ли намира, ориентировъчни цени...

 

2. Съединител. Колата е била със "счупен" съединител (не знам по-точно какво му е имало). Собственикът го е сменил, но каза че е сложил съединител, притискателен диск, лагер от Шкода 120. Мисля (т.е. съм почти сигурен), че 130-ките са с друг съединител. Евентуално коментари по това - "взаимозаменяеми" ли са двата? Иначе колата се движи в момента, т.е. със съединителя от 120.

 

3. Задни амортисьори. Никакви ги няма... Същите ли са като на 120 или са различни? Ако са различни - има ли и колко струват.

 

Май това е по-важното...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз знам, че предната част на задното колело при всички случаи трябва да е по-изнесена на вън. Така се получава едно "\ /", е не толкова изразено като в кавичките :) , но именно по този начин колата върви по-добре. В смисъл ако задните колела са ти така : "| |", когато тръгваш да завиваш задницата ще "бяга". Не знам до какви показатели предната част на задното колело трябва да е изнесено на вън, ако имаш някаква книжка виж там. Успех :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката пише, че разстоянието имерено м/у задната част на двете колела трябва да е 1-2 милиметра по-голямо от разстоянието, измерено м/у предната част на задните колела.

Хйаде, чакам оше мнения по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за колелата е така. Отпред са по-събрани, но малко повече, от това което пише в книжката 2-3 мм. Когато колата се движи, те се разтварят от различни действащи сили и съответно стават успоредни.

 

Ако са били успоредни в покой, то в движение пак се разтварят и започва износване на гумите.

 

Ако наистина има голяма разлика, това може да се дължи на страничен удар, например в бордюр или нещо подобно.

 

Доколкото знам, това нещо няма оправия. Най-вероятно ще се сменя нещо, зависи какво точно е криво. Също ако окачването е като на 120, може да се дължи на изместен кожух на полуоската спрямо надлъжния носач. За Рапид не съм запознат.

 

За амортисьорите, ако окачването е само с надлъжен носач и цяла полуоска, трябва да са същите. За съединителя не се притеснявай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Аз имам шкода 130GL. По въпросите: Съединителя е същия както на 120L - японка, но лагера на съединителя е друг, но ако е сменен притискателния диск от 120 и лагера няма проблем. По отношение на ходовата част отзад тя е както на Rapid и няма нищо общо с 105 и 120. Това което те притеснява може да се дължи на смачкани задни пружини или нарушена сходимост на задния мост, което е поправимо. Пружините са същия диаметър както на 120 -японка, но са по-дълги с около 100 мм. Намират се само с поръчка. Амортесорите са същите както на 120 - японка. Ако имаш въпроси и трудности по отношение на 130 можеш да ми се обадиш в София GSM 0887693727 или 9450472 по късно вечер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, искам да попитам как се регулира сходимостта на задния мост?

Да разбирам ли, че сходимостта на колелото се определя като се променя взаимното положение на надлъжния и напречния носач, образно казано се премества напречния носач напред или назад по надлъжния? Оттук следва ли, че ако разстоянието от предната част на надлъжния носач до залавното място с напречния е еднакво и сходимоста трябва да е еднаква, а ако сходимостта на двете колела е различна, а разстоянието еднакво, вече проблема е друг - деформиран носач, втулки за смяна и т.н.???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей. Правилно си ме разбрал. Като за начало бих ти препоръчал да премериш дори и с ролетка разстоянието между остта на предно колело до остта на задно колело. Това се прави на равна площадка. Сравни измереното с разстоянието по каталог и ще се ориенитираш. Това се регулира точно на стенд който може да регулира предния и задния мост едновременно. Аз знам куде има такъв стенд. Носач трудно се деформира, така че се съмнявам да е крив. Възможно е да е крив ако колата е имала страничен удар в оста на задното колело. Провери тампоните на задния носач където е окачен към купето и подложките където е връзката между надлъжния и напречния носач. Пожелавам ти успех. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, в допълнение на мнението на Ангел, искам да отбележа, че още по-прецизно можеш да установиш проблема в задния мост като измериш с рулетка растоянието от оста на задното колело до отвора за крика - такова е предписанието на завода - логично е, т.к. теоретично е възможно изместване на предния мост вследствие на удар и др., което от своя страна ще даде невярна информация за успоредността на задния мост.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за съвета, днес ще ходим да я видим пак заедно със Ангел и вероятно ще решим дали си заслужава. Видях и в книжката, че така го дават да се мери растоянието от стойката за крика, обаче едно от пържите неща, които почват да гният на шкодите са праговете и съответно често стойката поддава и е разместена. За по-сигурно ще проверим и по двата начина.

Мерси :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип трябва да има едни отвори в праговете, които се ползват за мерене. С това се проверява, дали задната ос е перпендикулярна на надлъжната ос на автомобила. А сходимост, успоредност и каквото друго искате, още се проверява, като се измери разстоянието между джантите отпред и отзад, но колата се измества с половин оборот на колелата, за да не дават отражение евентуални кривини в джантите. Достатъчно добри резултати могат да се постигнат и без специални оптични стендове. Все пак да не забравяме, че едно време такива "животни" не е имало и хората са ползвали други, доста по-прости техники.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Аз имам шкода 130GL. По въпросите: Съединителя е същия както на 120L - японка, но лагера на съединителя е друг, но ако е сменен притискателния диск от 120 и лагера няма проблем. По отношение на ходовата част отзад тя е както на Rapid и няма нищо общо с 105 и 120. Това което те притеснява може да се дължи на смачкани задни пружини или нарушена сходимост на задния мост, което е поправимо. Пружините са същия диаметър както на 120 -японка, но са по-дълги с около 100 мм. Намират се само с поръчка. Амортесорите са същите както на 120 - японка. Ако имаш въпроси и трудности по отношение на 130 можеш да ми се обадиш в София GSM 0887693727 или 9450472 по късно вечер.

 

Ambriazo na 5 skorostnata kutiq ,ne e li systiq kato na Favorite? Demek po-golqm ot na 105/120? Posle Trow Bearing-a ,e razlicen ot tam i shiikata mu e razlicka... Моя рапид беше така преправян със лагер от 120-ка ,и шийка от 120 ,като ги водех веднага ги смених със такива каквито требе да бъдат.

 

Сходимоста на преден и заден ход ,дококото съм се интересувал горе-долу не подлежи много на регулиране. На Стенд могат да въртят със някакви минути ,тука и там - ако има по-големи отклонения моста се сваля ,променя се и после пак се въртят разни минути. Де да знам ,може и да не е така.

 

Тва независимо окаване от заде Камбера и Кастера му си скачат нагоре-надолу щото всичко отзаде се осуква със годинте ,Миро знае наи-добре защо - според мен е требело да ползват малко по-трърд материал за носачите и гредите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.