Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Помощ!Трябват ми данни...


Свилен Стефанов

Recommended Posts

Става дума за 120L.Съвсем наскоро смених верига,но първите 5-6 паления(по-около10-15 сек) след сглобявянето не вдигна масло(незнайно защо) и сега...почуква лагер.Савсем леко,само на празен ход,а лампата гасне още на стартер.Веднага ще ги сменя,но не знам предписаните моменти на затягане,изрових всякаквя вазможна литература,прерових и аутодатата,но нищо.Някои може ли да каже къде да тарся?Има ли някои да е сменял наскоро?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Не е трябвало да я палиш докато не угасне лампата за маслото, като преди това си свалил свещите.Сега може да са се повредили като за начало биелните лагери. Силата на затягане на лагерите на биелите е 35 нютон метра , а на коляновия вал 50-55 нютон метра. Задължително това се прави с динамометричен ключ. Ако имаш желание мога да ти помогна в София GSM 0887693727 Ангел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа,много благодаря за отговора,отне ми почти седмица да търся предисаните моменти на затягяне...Имам динамометричен,естествено.Знам че не е трябвяло паля,но и по-принцип нямаше причина да не угасне веднага лампата...По-интересното е ако са тръгнали биелните(както предполагам),то доколко?В смисал има ли шанс да са само лагерите, а вала да е невредим?И може ли да се сменят основните без да се вади вала-моите преподаватели(Аз сам студент ТТТ(ДВГ) във МЕИ-Варна)ми казаха,че могат да се избутат (внимателно с отверка)от обратната страна на ключа,а после новите да се вкарат обратно по същия начин.Правено е ,но на Шкода дали ще стане...

Днес след като писах темата,отидох до един сервиз на Шкода,където ми казаха ,че това е бутален болт,но се чували и лагери(не можаха да определят кои).Чукането е само на празен ход,по скоро "чаткане"<,на студен ДВГ го има постоянно,а на топъл само от време на време,без определена периодичност,но когато се появи(на топъл) е по- силно(остро).Последните два дни обаче като че ли го чувам вече и при по-високи..май да спра да я карам,а..?

Ако е само мотовилка,трябва да ходя на координат за да ми райбероват тулката,нали(И да си намеря скоба за да спусна буталата),нова гарнитура и бла-бла-бла.Това няма да е проблем,ама ако ще вадя буталата,що да не сложа едни кадърни маслени сегменти....ЗАЗ или каквото препоръчате(Аз именно затова смених оригиналния 105 със 120,които е на около 40 хил. от нов,не е отварян даже...)щото 68мм не се намира от нищо друго,нали?Ама маи ще си остана със замисъла....Ох,защо не беше там проблема......

Е,имам предложение за около 100 лв пълен комплект БЦГ,че да си направя пълен основен,ама тогава със поне три смени на масло(а аз карам само с хубаво,35 лв с филтъра ),и с гарнитури и консумативи,че ако има и някоя раздута мотовилка....отива на около 300 лв.А така ми се иска аз да си разработя един ДВГ......Аууууууу!

Ама това е само при услвие че коляновия е наред.Поне да имаше начин да го измеря без да го свалям,но уви.(Има ли?)А и размерите ще ги намеря"лесно" както и предписаните моменти на затягане,нали....

Просто не ми се Свалиа ДВГ -то пак,ама дори и да се наложи,със сигурност не искам да си шлайфам к.в. -то - страх ме е от "кадърни шлайфисти" .На някои да му се намира чисто нов вал за Шкода,и да не му трябва?:)))Саааааамо питам.:).(Имам чисто нов за 21412 с хартиите,ама скоро ще го слагам на бащата на бричката,от три години му свети лампата,сутрин като ги чуя ми бъркат в...мозъка,ама не му увира главата..)

Както и да е,очаквам съвети,наи-вече откъде да започна и докъде си струва да стигна(маи да е без основен,само маслените може)кое да меря,как и с какво,и доколко мога да се размина без да свалям ДВГ-то?Е,ако трябва-ок....,просто тук нямам условия,а до моя град са 350 км(70лв отиване и връщане).Очаквам да пишете.Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Като си от Варна, мини през сервиз Шкода на ул. Карамфил 25 (над стадион Спартак) там са Крум и Ясен - тъкмо ще се запознаем и ще обсъдим проблема ти на място.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. След като прочетох всичко мога да ти кажа следното първо си набависледните части: компект сегменти,гарнитура за глава,гарнитура за картера, гарнитура за маслена помпа, биелни лагери, втулки за биелите. Смело отвори двигателя и първо смени биелните втулки, но само в сервиз където имат условия за тази смяна, като втулките се пасват по буталните болтове. Много е важно кой болт от кой цилиндър се сваля и с коя биела е бил болта. Биелите си имат номера от 1 до 4 кат се започне от шайбата на коляновия вал напред. Номерата се виждат от дясно на биелите. Буталата си имат стрелка за посоката и трябва да сочи стрелката на дясно. Това се определя заради посоката на въртене на коляновия вал. Би било хубаво ако можеш да си направиш главата - челото и леглата на клапаните. Тук в София знам майстор шлайфист, който може да монтира и гумички на клапаните - трябва да са 8 мм. Намират се и успешно съм мотирал немски гумички за GOLF. За смяна на сегментите ти препоръчвам да ги смениш комплект, а не само маслените, като преди това почистиш перцизно каналите в буталата. За монтирането можеш да използваш част от тънка водна скоба. Клчовете на сегмените се редят като се започне от масления, който се поставя срещу смукателния клапан на всеки цилиндър и клчовете надругите два сегмента съответно на по 120 градуса. Има специална скоба с кято се задържат сегментите в това положение и след това се пъхват в ризите. За смяна на основни лагери задължително трябва да се свали двигателя, но за биелни не. Основните лагери са по здрави от биелните и за това ти препоръчвам да ги смениш само тях. Силата с която се затягат лагетите с динамометричен ключ е за основните 50-55 нютон метра, а биелните 30-35 нютон метра. Ако не сменяш основните лагери то поне ги притегни. Ако при свалянето на черупките на биелните лагери забележиш по кляновия вал неравности, то няма какво да се чудиш а сваляй двигателя и шлайфай коляновия вал. Пожелавам ти успех и ако имаш притеснения за нещо което не го знаеш пиши(angel_bonew@abv.bg) или ми се обади по телефона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Ами маи ще се окаже че не е нито лагер ,нито болт.Направих следната проверка: при свалени свещи и след подминаване на Г.М.Т. с натиск в/у буталото хлопване няма.Това ми го каза човек имал такива проблеми,пук и по звука прецени че не е възможно да е нито лагер ,нито болт,наи-малкото че при повишаване на честотата на въртене изчезва(!),а и не винаги го има въобще(виж по-горе),а вероятно изкривен повдигателен прът,които се върти..Въпроса ми е доколко е надежна проверката, с този натиск?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.