Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Задни лагери на 105 86-та година


deel_1981

Recommended Posts

Да разкажа на кратко:

 

Оня ден смених накладките на задните спирачки на скодата. Купих си комплект оригинални чешки за 24 кинта - евтинииика и сицхко си заспа на мястото без никви проблеми.

 

Обаче нещо друго ме притесни - когато махнак барабана на дясното колело лагера вътре ми се видя сух, а когато махнах барабана на лявото даже изтече малко трансмисионно масло.

 

Зачетох се из зелената книга и там пише че има два семеринга от двете страни на лагера.

 

Та въпросът ми е ка се мажат тия лагери и трябва ли да има масло при тях или не схотото това не ми стана ясно от книгата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книгата верно не става много ясно, но ако разгледаш картинката ще разбереш. Значи тези семеринги /уплътнители/ са точно затова при лагера да не стига масло. щом при тебе е изтекло малко масло значи те са за смяна - лошото е, че тази смяна е доста трудна и времеотнемаща операция. На мен ми е за смяна отляво лагера, и все отлагам, но и аз ще трябва да го сменя в най близко време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи вярно съм го схванал обацхе все осхте не ми става ясно как се мажат тея лагери. В инструкциите за смяна пише да се намажат с малко масло преди да се монтират. Не се споменава нито грес нито нисхто друго??? Това не мога да разбера

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, не съм бил съвсем прав. Аз също смених накладките отзад и се загледах ... значи лагера на полуоската се маже от трансмисионното масло, затова през кожуха стига масло до барабана, иначе на самата полуоска масло не и трябва. Даже на S130 полуоските са сухи. Затова и в книгата пише лагера да се намаже предварително с масло защото с такова ще се смазва по време на работа.По ринцип не е лошо когато си свалил барабана с пръст или с отверка да вкараш малко грес на лагера.

 

Ако са ти за смяна семерингите, т.е. ти тече масло е хубаво да се обърнеш към сервиз за шкода където имат една специална скоба за изкарване на полуоската, чрез която се сменят лагера и семерингите без да се сваля полуоската. В домашни условия е безсмислено да се прави тази смяна, защото трябва да се свали полуоската с кожуха + носача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай да се притеснявам за колелото дето е със сух лагер. Има нещо гнило в цялата работа, но няма да мога да се занимавам сега с него.

Трябва да къпя лагери и да автомобила да остане 3 дена в гаража.

 

Значи преди 2 години маи беше бях съборил цялата задница на колата двигател скоростна кутия полуски всичко и семерините външните ги смених въпреки че старите осхте можеха да откарат. Но на последък взе да се чува един шум като се движа по инерция и особенно в завои и то от задно дясно колело а то беше сухо като сменях накладките че за това реших да питам.

 

Мерси за мненията и когато му дойде времето ще ги сменя и двата лагери че не обичам половинчати работи и винаги сменям комплект а това да се направи в гаражя не е проблем за 2 дена ако не се юркам е готово иначе може и за един. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом имаш гараж е друга работа. и аз си мечтая за гараж. лагерите по принцип и при мен изглеждат сухи /аз затова им слагам грес/, но това да не те притеснява. ако не са за смяна не ги пипай, няма смисъл. Този шум за който говориш - нещо като свистене може да се е появил след смяната на задните спирачни челюсти, ако не си стегнал здраво барабана - 160-230Нм. - това го знаеш, но аз просто да те подсетя, че от незатягане се преебават барабаните а са скъпи.

 

айде и поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Znachi shumyt se poqwi po nqkoe wreme predi da smenq nakladkite i poneve posledniq pyt kato gi smykwah widqh che ednata nakladka e dosta iztynqla i reshih che im e doshlo wremeto i naprawo otidoh i gi kupih.

 

Predpolovih che move ako e nakladka da e stignala do matal i da styrve trq ama ne e. Shumyt pak si go ima i loshoto e che ne moga da opredelq ot kyde e, ama naj mi prilicha na lager. Loshoto e che se chuwa pri dosta specifichni situacii no kakto i da e shte go tyrsq nakoi drug pyt kato ima poweche wreme i pari estestweno.

 

Barabanite sym gi stegnal na 200kN/m ili 20Kg/m koito kakto mu hareswa s dinamometrichen kliuch si gi stqgah shtoto taq sglobka e dosta kaprizna - obezmasleno pochisteno i stegnato kakto si trqbwa :wink:

 

Да се извиня само но чак сега се осетих че пиша на латиница :( просто като пиша в интернет и по навик си пиша на латиница - трябва да коригирам този си лош навик - поне за форума!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

... досега не съм виждал на някой да му тече десния семеринг :o ... и на трите ми шкоди (+още 5-6 на клиенти) тече левия.... а на едната съм го сменял два пъти и пак си тече...

Някой замислял ли се по този въпрос ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха ясно.

 

Обаче горе като съм писал че е потекло масло ставаше въпрос че е потекло като съм смъкнал барабана, което ще рече че лагера се вижда и там при него има масло, иначе семерингите са сменени профилактично при предното отваряне, когато правих цилиндърчетата на спирачките че единия беше блокирал (клеясал).

 

Та още веднъж горе обсъждахме как се смазват лагерите на задните колела при мокри полуоски - ясно е че е с масло от скоростната кутия.

Просто в книгата пишеше че има семеринга и от вътрешната страна на лагера но от нея не виждам смисъл щом се маже от маслото с кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе аз разбрах какво си писал и по принцип там не трябва да има масло...

този тип лагери нямат нужда от маслена баня , а се гресират и съответно от страната на ръкава също има семеринг...

смяната на този семеринг е нещо което никога вече няма да повторя, понеже щях да изтрепя целия сервиз , докато вадех полуоската от лагера...

М-у другото тази скица в книгата е много неясна и с много неточности...

 

А иначе просто споделих учудването си , че досега никога не съм срещал проблеми с десния лагер и семерингите му .... всички с които съм се будалкал досега текат отляво или износват левия лагер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега схванах вече :( - понякога трябва да ми се обяснява повече - иначе бързо схващам.

 

Ами не знам зстранно е наистина - нещо ми се върти из главата ама не знам дали е възможно - от коя страна в короната на диференциала - да не би тя да влияе нещо да вкарва повече масло в кожуха и ако семерината е малко износена да пуска или несхто такова.

 

Нямам представа - това беше предположение само.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да потвърдя, че и при 100С тече лявата полуоска. Също ме учудва защо тя. Вече не си спомням дали имаше разлика в дължините на лява и дясна, но при всички положения ще е по-малка отколкото е при Фаворит/Форман.

Всъщност като се замисля - двигателя е изместен леко вдясно/защото колата е балансирана за сам шофьоп в колата/ - в такъв случай значи проблем дава "по-дългата" полуоска.. /ако има разлика в дължините де/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за короната е интересно ... хммм ... ама не знам откъде е короната

 

btw като се замисля и всички скъсани полуоски които съм виждал , също са били леви... а и на 105-ицата ми вие левия лагер.... :lol::lol:

.... абе все към комунизъм избива

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

лагер аз си купих от бай мето на сточна гара, но после видях, че не ми е за смяна и сега ми е излишен, ако искаш ще ти го продам, а иначе за смяната се обърни към Сашо на брегалница той има скоба с която се изважда леко навън полуоската без да се свалят много неща и ще ти вземе 24 лв за смяната. Иначе в домашни условия е много трудно и безсмислено да го правиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.