Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Притежавам Forman 135LX от 92г.От известно време, след като загрее добре, на празен ход свети лампата за маслото.Когато оборотите се вдигнат на (над) 1000 лампата загасва.Разни "специалисти" ме убеждават че мотора е свършил , някакви луфтове на коляновия вал и прочие дивотии.Колата е на 140 000км и до сега е карана само с Valvolin или Aral. Как смятате мотора ли е или е нещо друго?

Публикувано

Forman 135 на мен ми се случваше същото в началото на лятото :? Колата е загряла, а по кръстовищата като спра и ми светваше маслото, тръгвам... оправя се :roll: . И когато предницата е налонена ( като се спускам по надолнища или като паркирам под наклон ) пак светваше. Проверявах маслото - беше между средата и минимума. Сипах още половин литър и след ден, два спря да го прави номера :roll: . Сигурно си си проверил нивото на маслото :| ..., но моя 135 имаше същия проблем и с доливане се оправи. А тва за свършването на мотора според мен също са глупости. Да чукна на дърво от тогава съм нямал проблеми :? :)

Поздрави.

Публикувано

Според мен или имаш голяма хлабина в лагерите или самата помпа се ебава.

Публикувано

Ако шума в мотора рязко не се е повишил напоследък по-добре недей да го сменяш ами си смени датчика на мослото и си готов :)

Публикувано

На 140 000 е малко рано, да е за основен ремонт, не че е невъзможно. Ако не се оправи с новия датчик, пробвай да сметиш маслото с по-гъсто 20W50, това по принцип би трябвало да реши проблема ако е свързан с помпата. Скоро ли си сменял маслото? Възможно е самото масло да не е добро. Ако и така не стане не е зли да се отвори и да се види какво е дереджето отвътре.

Публикувано

Благодаря за отговорите.Поставих темата във форума защото исках да се консултирам с по широк кръг от хора.И моето първо предположение беше качеството на маслото защото първите симптоми се проявиха когато маслото вече беше за смяна.Но и с новото масло дефекта остана.Смених марката на маслото и пак същото.Да използвам по гъсто масло не е решение .Трябва да изясним дефекта.За сега ще пробвам да сменя датчика.Възможно ли това да се получава от луфт в привода на маслената помпа?

Публикувано

Абе просто първо трябваше да смениш датчика и тогава да търсиш луфтове ама айде... :D

Публикувано
Възможно ли това да се получава от луфт в привода на маслената помпа?

 

НЕ

 

 

 

 

Лагери и/или колянов вал ...

И аз имам същия проблем на 105-цата :)

Като свалиш картера и намериш шепа стружки ще се сетиш...

Публикувано

Да, но човека каза че Форманчето е на 140 000км. Значи ако не е карал с наливно масло или Приста едва ли ще намери стружки :D

Публикувано

Я да не обиждате присташмиргел... това ми е любимото масло... то ми носи хляб... осигурява ми работа...

 

:P

Публикувано

Не ме разбирайте грешно... със сигурност ще почна да карам с БГ масла и антифризи когато започнат да ги правят с необходимото качество...

5л СИН антифриз на Приста е около 22лв... 5л ЧЕРВЕН на AC Delco , който е с несравнимо по-добри антикорозионни качства и 5пъти по-дълъг експлоатационен срок , е с цена около 28лв... е... кой да избера ???

Защо да наливам 10л Приста по 5,20/л за 10 000 км и да сменям лагери на всеки 20 (около 6месеца), когато мога да налея 6л MOTUL по 6,50/л и да нямам грижи... ???

Същия е случая и с акумулаторите... предпочитам да карам 5 години с AC Delco за 80лв отколкото 2х2 с МонБат за 50...

Не правя реклама на AC (свещите им са трагични, както и на ВМЗ) просто това съм пробвал от западните марки...

Публикувано

Абе, ти и по МОТУЛ не се захласвай толкоз, щото им знам и на тях качеството puke.gif

 

Има и по-добри масла... например YACCO :mrgreen:

Публикувано

Хашек =D>

Аэ карам с YACCO и съм много доволен :!: :mrgreen:

Публикувано

Хайде да не подхващаме темата с Приста, че ще стане много весело. Според мен, ако някой си мрази Шкодата и е решил да я убие по особено брутален начин - намерил е начина, но да не се хвали в този форум. И нека не получавам контри от рода на: "Ама баща ми едно време все с Плама е карал..." Плама е рафинерия и сама е произвеждала базовите си масла и контролът върху продукцията е бил друг...

Публикувано

Диона е една от марките на Плама - другите са Улита и Жерина. Ама няма вече

Публикувано

Просто дадох пример... щото у БГ юзър се е наложило мнението че БГ химия е по-ефтина .... :roll: ... а иначе аз съм си доволен от мотулчето....

честно казано YACOO освен на картинка не съм виждал... а от 8 години работя по сервизи и съм работил с какви ли не екзотики които даже не се внасят официално в европа , като REDLINE , DURATECH и т.н....

Публикувано

Относно българските масла искам да кажа, без да ги хваля, че на един съсед 120ката изкара 240 000 и тогава и направи основен ремонт, а винаги е карана с Диона. Сега е сигурна на поне 70 000 след основен ремонт и се кара със същото масло! Аз съм карал веднъж със Приста Супер и не ми хареса. Вече над 30 000 карам с полско масло Madit и съм доволен от него, сменям го на 10 000, стружки в картера нямам, оня ден го свалях като сменях веригата. Тогава разглобих и маслената помпа и премерих хлабините с хлабиномерна пластина - мога да кажа, че почти нямаше износване за 150 000 км.

 

По темата с антифриза: В метро има едни туби 5л. Мотох, български за 12лв, и мисля да си взема такъв - просто по-евтин не съм намерил!

Публикувано

Всеки познава някой съсед дето е изкарал по 200 000км без основен.Например чичо Енчо (Пенчо, Генчо) Твърди че полският му Фиат е изкарал 500 000км. без специални грижи и с газова инсталация.. Такива примери не отговарят на въпроса!

Публикувано

Не ме иронизирай, защото ако аз имах тоя проблем отдавна да съм го решил, или първо да съм пробвал какво ли не преди да питам по форумите. Вместо да чакаш една седмица отговор във форума да беше отворил двигателя и да видиш какъв е проблема, ако можеш. Тука и да ти каже някой какво точно е ти пак ще идеш на майстор, така че само си чешеме езиците сега. Като казвам, че колата /S120L/ е минала 240 хил. до основен ремонт, кое ти е чудно в случая? Какво общо имат полските фиати. Ти знаеш ли колко лади има на по над 500 хил. с няколко ремонта.

Публикувано

1 - провери дали оборотите не са под 600

2 - смени датчика ... че е по-лесно ... ако и така не става ...

3 - източи маслото в чист съд , така че после да можеш да го налееш обратно

4 - бръкни с пръст в дупката за пробката , като опиташ да пипнеш дъното

5 - погледни си пръста... ако усещаш нещо като пясък между пръстите ... значи съм прав - лагери, вал и т.н. ... ако не ... здраве да е ... виж т.6 ...

6 - свали картера

7 - свали смукателя на маслената помпа

8 - с луфтомер измери дали хлабината м-у зъбите е според дебелите книги ... ако е ОК ... върни се на т.5 ... само че този път свали всички лагери и виж да не са оранжеви... (някой спомена сини ... синият цвят се чува доста силно , така че едва ли...)

Публикувано

Не те иронизирам Лебеде.Аз нямам никакво намерение да ремонтирам сам МПС-то.Питам тук защото всеки автомонтьор като види стара социалистическа кола казва че е за основен.До сега ако знаеш колко пари съм изръсил по това МПС няма да говориш така.Последния път само за смяна на съединител , венец на главина и бендикс ми взеха 600лв!Основен ремонт няма да понеса.Ще си реща например проблема като засиля тази кола на някой дето не пита във форумите и си взема някой Пасат.Добре хайде да попитам друго.След Шкода каква марка кола бихте си купили?

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.