Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia II 1.9 TDI 4x4 vs. 2.0 TDI


mryncho

Recommended Posts

(що така се разтегля тоз един прозорец...нещо таблиците...)

 

Към същината: пред голяма дилема съм - да си взема 1.9 TDI 4x4 или 2.0 TDI... от една страна много ми хареса колко е висока, проходимостта и т.н... Но няколко човека ми казаха, че този двигател е морално остарял (1996?) в сравнение с далеч по-новия 2.0 TDI... някой нещо може ли да коментира по тоз един въпрос?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз съм с такъв свигател 1.9 тди. 131 конски сили и съм много доволен. Както от мощност така и от разхода. 2.0tdi не съм карал но се съмнявам че има голяма разлика. Плюс това смятам че за 2.0tdi ше дадеш доста повече пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 го дават 105 кс, докато 2.0 - 140 к.с. Разликата е доста съществена. А все пак мисля (поне така четох), че 2.0 е 2004 година разработка, може и да бъркам.

Колко дава разход градско/извънградско?

 

 

P.S. някой собственик на Октавия II 4*4 1.9 TDI да сподели впечтления...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя двигател 1.9tdi го има сигурно 5-6 модификации. Като почнеш от модела без турбо, който незнам точно колко коня е после имаш 90,110,131 конски сили. Има го и вариант 160к.с. който за съжаление Skoda не предлагат.:cry: Има го на VW и SEAT. Ако взимаш 1.9tdi ти препоръчвам най-мощния иначе 2.0tdi. А ако искаш малък разход ти препоръчвам варианта със 110к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако говорим за 1,9 TDI - има ги с 90/110/115/131/150 кончета

Тоя със 105 кончета е последната тъпотия на инженерите - нали требе да намалят вредните емисии...та са го спънали малко. Колкото до 2.0 TDI - 140...ако е нов двигател... Аз лично не бих си взел нова разработка - нали се сещаш за словосъчетанието/термина "детски болести"... А моя, който е, както са ти казали - "морално остарял" - със 110 кончета, до сега ми изкара 180К без грижа и само с една грешка, която е регистрирал компютъра - и то грешка от турбо-то, а не в самия двигател. Ти си направи сметка дали искаш да дадеш повече пари за нещо ново (ако е нов тоя двигател де) и да изскочат, няколко недомислени неща от инженерите или да си спокоен със "морално остарелия" двигател, който обаче е перфектен - да не кажа - вечен...ако си го поддържаш добре. Е, не чак вечен, но 500К без ремонт мисля е добра цифра, ако смяташ да го караш толкова де...

А и друго - тея от ЕураТек - изобщо предлагат ли 4х4 освен с 1.9 TDI-PD 105hp...щото не видех...поне на сайт-а им. Иначe по принцип са ми близко и бих отишъл да проверя, ама са точно са ми маааалко далеч.

Поздрави! И весел купон по Нова Година!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам Октавия 1,9 TDI-PD 105 к.с. Моторът с помпа-дюза като поведение въобще не е същия като този от 1996г както казваш ти. Иначе като изключим модерната горивна система си е един добър и изпитан в годините мотор. Това е голям плюс, защото всяка нова разработка си има и своите "детски болести".

Обърни внимание, че при двулитровия от 0,1 л "вадят" още 35 к.с., което показва, че е доста по-форсиран. Това пък,както е известно натоварва механично и топлинно двигателя и снижава неговия ресурс. Разходът да речем ще е сящия като на 1,9 4Х4 /не ми се гледат сега точните данни/

Карал съм VW Туран с двулитровия двигател и впечатленията са ми, че разлика в динамиката има при ускорения над 120 км/ч. Примерно 120 -160 ги прави по-бързо.

Ти сам си прецени дали тази разлика си заслужава.

Само за информация ти казвам, че със "стария" двигател от София до Пловдив съм карал със 160 - 170 км/ч до Хепи преди Пловдив и това не е газ до дупка - има още.

Ако искаш да го правиш с 210 - вземай двулитровия! :D:D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Господа, благодаря на всички :)

Тези дни ще отскоча до ЕураТек (Боже, как можеш така да си кръстиш фирмата, толкова очевидно...) да направя едни сметки. 4x4 е доста по-скъп вариант от всички 1.9 двигатели, той и е с допълнителна екипировка към Амбианс. Включая, че много съм изкушен да си взема и 2.0 с DSG, но там съвсем е цифромания...

Е, ще споделям впечатления като приключа с проучванията и се изръся :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ако питаш вземи си 1.9 TDI DSG - скоростната кутия е уникална (поне така коментират тези които са я пробвали). Без да се напрягаш много ще надбягваш много по мощни коли само заради с.к. и начина на превключване на предваките (два съеднинтеля - без загува на производителност). Естествено говорим все пак за разумни пари, иначе най добре е 2.0 DSG :) .

За външния вид: Ако си я поръчаш с "пакет лоши пътища" ще ти е висока колкото 4х4, ако добавиш и ESP - не знам дали реално има нужда от 4х4 :) - това си е лично мое мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз лично мислия че ако не броим разликата в парите 2.0 ТДИ е много по-добър. Карал съм го Голф 5 и е голяма фурия ама наистина голяма. От стария сам карал 110 к.с. който не мога да каза нищо лошо за него но ако трябва да ги сравнявам 2.0 ТДИ е връх на сладоледа да не говорим, че е и доста по тих. А това с детските болести е просто мнение на собственици на стария мотор. Аз ако имах вазмозност бих си взел новият, много ама много по-добър и много повече кеф мозеш да изпиташ с него погледни само върящият момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За двигателите не мога да дам съвет понеже съм със 1.8Т, но 4х4 си е страшно нещо за зимата определено си заслужава, друг е въпроса 4е ако караш основно в града не би трябвало много да ти притрябва все пак снега е 4-5 месеца в годината. (Но аз съм със 4х4 и ако пак трябваше да избирам пак бих избрал 4х4)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Искам мнение на някой който е карал 2.0тди. В момента карам БМВ и правя по 80 хил.км на година . Решил съм да сменя колата с нова и съм се спрял на Шкода Октавия 2.0ТДИ. Притесняваме дали двигателя ще изкара 5г при мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както мен би ме притеснило дали БМВ двигател ще издържи на моето каране, затова аз карам с VW агрегат :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е, не знам дали въобще има съвременна кола с ресурс половин милион км - например служебните турски рена почнаха да се трошат още преди да чукнат 50 000. Чувал съм за мерцедеси-таксита, дето изкарвали и милион км без ремонт, ама са модели от 60-те г. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам 525tds сега съм на 395 хил.км не съм имал сериозни проблеми с двигателя обичайните консумативи. По често се сменят части по окачването но за нашите пътища това е нормално. Ще изчакам преди да пристъпя към плащане. Много хора хвалят Октавията. Надявам се в този форум да споделят притежатели на този модел своето мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж приятел, не съм карал а съм се возил и не беше Октавия а Passat и според собственика това бил най-добрият двигател който е карал. Всеки случай беше доста тих двигатела, мощност имаше много(по моите разбирания) сравнена с 525tds не знам какви ще са резултатите, та може на теб да не ти изглеждат толкова добре нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.