Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Свалих разхода на старата 120-ка под 6/100 газ :)


1203

Recommended Posts

От последната автосреща имам новост в разхода - свален е наполовина. На път съм да стигна 5-цата по икономичност :) (4,9/100)

 

Направих доста по колата след като преди година я паркирал за 'почти ве4ен паркинг'.

 

По двигателя - главата ми се оказа крива, През последните 80 хил км я гледаха много 'експерти' и утвърждаваха колко е добра. Размених я с главата на другата таратайка и всичко се оправи - не ври при никакви обстоятелства. Регулирах клапаните.

 

Смених делкото от Японка - на старото осовия ход беше голям (не съм го ремонтирал и незнам каква е причината. Палецът е Бош.

 

Все още електронното е изключено. Но при последната ми среща със Спидо ми хрумнаха няколко допълнителни идеи и ще пиша после пак.

 

Смених свещите - изхвърлих китайско-турските имитации и си сложих Валео(фр) - поне 100% са оригинал.

 

Предварението ми е на 12-13о. (От 7г нямам бензинова помпа)

 

АГУ: Тройника: втора степен е затворена, първата - е много удавена. Колата няма много ряз, но като я ускорявам на по-малка предавка (до 3-4000 оборота) на кръстовище при желание винаги се отцепвам от другите напред. Спадна ми максмалната скорост - по равно повече от 140 не мога да вдигна (преди 175 - зас с радар). Над 130 е неустойчива при изпреварване на камиони и носи леко - но това ще се оправя после. Реглажа на Изпаритела правих 'на ухо'. А карбуратора - по спомен (доста отвит винт за въздуха).

 

Смених стила на каране! Обикновено е около 120. Сега по вакуумера - каквото покаже. Оказа се че пове4ето нагорнища ги качвам с малко газ на трета, а нена 4-та. Макс.скорост е до 100, най-често около 75, нагорнищата 60. Колата може още но почти на натискам газта. Ускорявам предимно на малка предвка. На дългите прави отсечки като влезе вакуумнера в 'свободен ход' повече не променям натискането на газта (това е около 75), Ако ускорявам после при достигане на скорост - отпускам педала. Отпуснах жилото на газта - Свободния ми ход е около 1/2. Така не мога да отварям дроселовите клапи докрай, но при завинтения тройник, ако работеше карба стандартно, при педал натиснат над 2/3 - колата не ускоряваше поради недостиг на газ. Сега като натисна 100% ускорявам добре.

 

След последните няколко хиляди км харча 5,8-6,8л газ / 100км.

 

Пожелавам на всички подобен разход :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за постижението и мерака. С мнението си ти ме върна няколко годинки назад, когато и аз целях супер икономии, с цел да видя какво може колата като минимален разход. Правил съм 5-5.5/100 градско - бензин, 6.5/100 градско - газ, 5/100 извънградско - бензин, 6/100 извъбградско - газ. Всичко това съм го постигал не със завиване на винтове и накрайници, а със самото шофиране. Много хора на времето (още от клуба в дир-а) не ми вярваха и ми казваха, че им разказвам поредната приказка от 1001 нощ, но ето, че и ти си постигнал подобни резултати.

Сега, когато задръстванията в София станаха почти невъзможни, разхода естественно се покачва. На газ рядко стигам 10/100 (средно 8-9), а на бензин - около 8/100.

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е и аз направих рекорд 26литра газ 270км :) :mrgreen:

Колата е карана вчера при - 20 градуса и планински терен, газ колкото може :mrgreen: и повече от 10/100 не харчи

Миналата година ми гореше по 13-14/100 :mrgreen: затова сега се радвам

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е смисъла да стискаме гърлото на колата и да се надбягваме със старите Чавдарки и да се мъчим по баирите , като може да си караме спокойно и като се наложи просто да натиснем и колата да се изстреля 8) 8) 8)

Не съм фен на високите скорости , но и не обичам да се влача поради икономия на 1 - 2 кила газ или бензин ... колата ми при нормални стойности на стенд дава 10 - 12 бензин градско и горедолу толкова и на газ , а на дълго почти винаги е около 6 / 100 , но явно на колегата 1203 номера на подметката е от 48 нагоре ;) / тва е майтап не се сърди /

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо лошо разбира се в това всеки, който реши да види до колко може да му падне разхода при дадени условия. И понеже имам богат опит с всевъзможни ниски разходи, искам да споделя - идва един прекрасен момент, в който осъзнаваш, че в името на ниския разход си забравил какво е да се отпуснеш и да си караш с кеф колата. Поне при мен беше така :) Вярно, не я вкарвам в грозни обороти, карам я лекичко, като за Шкодичка, но пък се кефя като отвори 2-ра клапа :) Разхода отдавна не съм го засичал. Паля, тръгвам и ....се возя с кеф. Майната им на 1-2 лева за 100 км пробег.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Yohi, какво общо има посочената от теб температура с разхода? Малко по-дългата работа на смукача ли. Защото аз не съм забелязал на нито една от двете коли да се е вдигнал разхода заради ниските температури.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми не знам какво значение има, но да ти кажа само информативно че по същия път, за същото време но при 10-15 градуса над 0-лата ми показжаше разход м/у 8.2 и 8.4 (септември беше даже 7.6 )

днес ми даде 9.8 а вчера и онзи ден 10.4.

Не знам, само температурите са различни .

ти ще кажеш има ли връзка температурата с разхода според мен има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle приятелю отново сме на едно мнение с теб. Щом колегата му е целта нисък разход евала. Ама наистина се губи емоцията от карането. Не съм някав състезател но си е друго от време на време да настъпиш да отвори втора клапа :mrgreen: . 120ката е с малък мотор не че няма да дигнеш с много разхода ако караш като в WRC ама наистина за някое друго кило няма нужда от такова престараване. Мнението е лично мое и не искам да засегна тези които искат да постигнат нисък разход. Поздрави за усилията и дано смъкнете с още разхода на любимите си коли

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Yohi, какво общо има посочената от теб температура с разхода? Малко по-дългата работа на смукача ли. Защото аз не съм забелязал на нито една от двете коли да се е вдигнал разхода заради ниските температури.

toq smuka4 hiper mnoo me drazni w po golqmata 4ast ot slu4aite ne se wru6ta sam a kato se wurne posle ti trqbvat 2 ryce da go iztegli6... az poprincip ne go polzwam i ne wijdam koi znae kwa razlika sas i bez nego

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

toq smuka4 hiper mnoo me drazni w po golqmata 4ast ot slu4aite ne se wru6ta sam

 

ти нали караш 105/120 как искаш да се върне сам смукача???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И при студовете не се е вдигнал много. Ходихме до Алеко от Младост 2*25 , после доста градско + магистрала 6.7. Единствения проблем който забелязвам е че много се разсейвам и почти задрямвам по магистралата. Пове4ето време следя вакуумера и забравих за километража и обортомера. Рискът от катастрофа се качва доста. Обикновено тук съм със 130. 80 приспива. A и напоследък няма стопаджии. С 'икономичната' центровка колата е много по-пъргава, но това е до 100км/ч.

 

Гумите били много важно нещо - 100 по лед и сняг - и всичко е ок, даже завива, а с колата на Лин има нагорнища, които не можем да избоксуваме (нови гуми но летни).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Аз съм стигал до под 7/100 газ извънградско. Но по данни от сервизната книжка на Шкода 120Л й дават под 5/100 разход при скорост 80 км/ч - бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.