Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос към RS-MAD


The Best Forman

Recommended Posts

Явно си повече вчас с предлаганите на пазара т.н. спортни филтри и наскоро видях филтри , които се слагат на мястото на оригиналния /от същата материя , от която са конусните / Та въпроса ми е подобряват ли храненето на мотора и евентуално да препоръчаш някоя марка?

/за е тоз чиреп , който те гледа отляво :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: /

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса не е към мен, но може и да съм полезен. Общо взето повечето автомобили в БГ използват филтри с марката K&N. Може да има и други, но тези явно са най-широко разпространени. Фирмата предлага както конусни, така и такива с формата на оригиналния въздушен филтър. Доколкот знам не на всеки автомобил се препоръчва монтирането на конусен тип филтър (особенно за по-новите модели). Не че няма да върви колата, но от "тунинг гледна точка" било по-добре на някои модели да се монтира спортен филтър тип оригиналния. Защо е така, незнам.

Другото, което е от същественно значение е факта, че на двигателя му трябва студен въздух. От тук следва, че ако използваш спортен филтър, който се слага в кутията, на мястото на оригиналния - проблеми никакви. Но ако сложиш конусен, ще се наложи да го изнесеш така, че да не смуче от топлия въздух от двигателя.

Друга разлика между двата типа спортни филтри е, че ако използваш конусен, при форсиране колата започва да "мучи" повече, докато при другия тип осезаема разлика в шума на мотора няма.

Това е моето скромно мнение, без да претендирам, че съм навътре с тунинга :) Това, което ще те посъветвам е независимо от мненията тук, да идеш в някоя фирма, занимаваща се с тунинг. Там ще ти обяснят надълго и нашироко всичко, което те интересува. Пък и за цените ще понаучиш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ако ти се дават кинти и ако можеш да намериш вземи си филтър с марката GREEN .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм компететно лице но Mishelle е абсолютно прав за всичко написано. Само ще добавя че при по новите коли възниква проблем заради една клапа регулираща количеството въздух постъпващо към двигателя. Целта на спортния филтър е именно такава повече въздух но клапата се притваря и..... сами се сещате

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам само да кажа,че един хубав истински спортен K&N филтър струва от сорта на 180-200 лв според модела му.А ако сложиш само един спортен филтър на тоз червения автомобил,без значение каква е марката и формата,разлика няма да усетиш във вървенето!Сам си направи сметка струва ли си... :D

Разликата при спортния филтър е именно в матеряла.Другия момент е че след пране Истинския спортен филтър се обработва със специално спрейче или нещо като масло и то върши половината работа по филтрацията,продава се в комплект с филтъра...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей , първо не съм толкова компетентен :) Насочвай въпросите към всички , и аз ще помагам :)

Значи за мене спортния филтър е аксесоар за по красив мотор :) Мощност от него не чакай , дори да има тя ще е много много малко.

Има някой изключения на коли с доста лошо направена смукателна система , където преработването на тръбите и слагането на филтъра на по студено място помага доста.

Единственото и най-ценно предимство за мене е това че филтъра се пере посля омаслява и отново е нов.

При някой коли това си е спестяване на доста средства.

Но пак казвам , ако искаш усезаема мощност , по добре сложи тези 100-200 лв в бензин и си направи кефа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен с мнението на otgorata. Цените на K&N филтрите започват от около 100 лв. като цената се покачва според вида на филтъра и модела на автомобила. Освен това разлика във вървенето ще има, колкото и минимална да е тя. Целта на спортния филтър е да оказва минимално съпротивление на навлизащия въздушен поток (за разлика от оригиналния въздушен филтър). Ефекта от слагането на спортен филтър е равносиленн на това да караш колата без въздушен филтър от гледна точка на вървене. Така че, който иска да пробва ефекта от спортния филтър, преди да го купи - да свали въздушния си филтър и да направи едно пробно кръгче с колата. Ако прецени, че има разлика - да си купува филтъра :) Също така не съм съгласен, че филтъра се пере. Напротив - почистването му е отговорна задача. След което се третира не с нещо като масло, а точно със специално масло, налично както в течно състояние, така и в спрей. И защо все говориш за "Истинския" спортен филтър, все едно аз съм писал за такъв, купен от Битака :) И за да не съм голословен - поствам извадка от описанието и поддръжката на К&Н флтрите:

 

"Филтри K&N се произвеждат практически за всички водещи марки на автомобилния пазар, осигурявайки до 40% допълнителна пропускливост на въздух към двигателя с гарантирана защита!K&N разрушава мита, че въздушните филтри са причина за загуба на мощност, когато става сравнение с автомобили с открито потребление... Статичните и изпитанията на писта, проведени от водещите тимове от Формула1- WilliamsBMW, Honda, Benetton, Jaguar, Toyota,Jordan, BAR and Cosworth доказаха, че с филтрите K&N няма никаква загуба на мощност в сравнение с откритото потребление на въздух. Към настоящия момент K&N е един от най-големите световни лидери в разработката и производството на филтри с индустриално и битово приложение. Кое прави филтъра K&N толкова специален? При външен оглед на K&N филтър моментално се вижда колко големи са дупките в материала на филтъра- това е главната причина за високата пропускливост на въздушния поток. Филтъра е конструиран от слоеве нишки от омаслена хирургическа памучна марля, затворена между фина алуминиева мрежа. Специалния маслен състав, намиращ се в памучната марля не позволява ограничаването на пропускателната способност и в същото време осигурява качествено филтриране на въздушният поток. Това е основата на уникалната система на филтрация! Частиците мръсотия във въздушния поток привлечени в филтъра, имат отрицателен заряд и минавайки през филтриращия елемент(подобно на действието на магнита) се привличат и стават част от пропитата памучна марля, имаща положителен заряд! При голямо натрупване на задържани частици по външната страна на филтъра отверстията в марлената тъкан остават открити. Това външно ниво от прах и песъчинки се явява вторичен елемент на филтрация на входящите частици, като при това осигурява висока пропускателна способност. Този прост, но ефективен вторичен филтър способства за осигуряването на дългия живот на филтъра, повече от десет пъти от обикновения филтър. След което въздушният филтър K&N просто се сваля и почиства, за да стане отново пригоден да издържи екстремалното натоварване, на което ще го подложите!Почистване се извършва в зависимост от пробега или когато натрупания слой замърсяване стане 2-3мм.

ИНСТРУКЦИЯ ЗА ПОЧИСТВАНЕ НА ВЪЗДУШНИ ФИЛТРИ K&N

1.Почистетете филтъра от набитата в него мръсотия, след това внимателно изчеткайте с четчица с мек косъм. 2.Обилно напръскайте с “K&N- почистващ спрей” елементите на филтъра, нека престои така 10 минути. Внимание: Използвайте само “K&N- почистващ спрей”. Да не се използва бензин! Да не се използва пара! Да не се използват разтвори с разяждащо действие! Да не се използват препарати със силно измиващо действие! Да не се използва вода под високо налягане! Да не се използват разтворители! 3.Изплакнете елементите с бавно течаща вода, винаги обливайте от чистата към мръсната повърхност на филтъра. По този начин мръсните частици се премахват, като не преминават през самия филтър. Внимание: Филтъра трябва да изсъхне естествено, след неговото изплакване, останалата вода трябва да се отцеди внимателно. Да не се използва сгъстен въздух за изсушаване! Да не се използва открит пламък! Да не се използва пистолет за топъл въздух! 4.След първоначалното почистване, филтъра винаги трябва да се подлага на обработка с “K&N- масло”, преди да бъде използван отново. Ако разполагате с аерозолна опаковка напръскайте равномерно по цялата повърхност на филтъра, но не задържайте струята на аерозола на едно място! Омасляването се извършва с едно напръскване по повърхността! Изчакайте 10 мин. и ако са останали по-светли петна по неговата повърхност повторете до отстраняването им. Ако разполагате с течно масло K&N наведете бутилката и минете равномерно по повърхността, не задържайте струята на едно място! Оставете маслото да попие в материята на филтъра за около 20 мин. . Ако има по-светли петна третирайте отново с “K&N- масло”. Внимание: Никога не използвайте неомаслен K&N филтър(филтъра не спира мръсните частици, когато не е третиран с “K&N- масло”). Използвайте само “K&N- масло”. “K&N-масло” е съставено от подбрани минерални и животински мазнини смесени със специални полимери за да формират един високо ефективен прилепващ слой към повърхността на филтъра. Никога не използвайте флуид за автоматични трансмисии! Никога не използвайте моторно масло! Никога не използвайте дизелово гориво! Никога не използвайте WD-40, LPS, или др. тежки масла. Във кутията на всеки филтър има комплект лепенки, поставете на видно място(Върху кутията на въздушния филтър) стикера “DO NOT DISCARD”(ДА НЕ СЕ ИЗХВЪРЛЯ!). Сервизирането на Въздушни филтри K&N се извършва на всеки 60 000 километра. По-често сервизиране не се препоръчва! "

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя и аз да изразя мнение :roll: Винаги съм се чудил на 1 нещо - тръбите на оригиналния въздушен филтър на Fav/For Fel/Fel Combi започват още от долната част на бронята (където са отворите на бронята) за да поемат студения въздух ниско от земята, така. При монтирането на спортен конусовиден филтър, изведен пред дясното бомбе в моторния отсег всъщност филтъра започва да всмуква топъл въздух :roll: ( поне аз така си го представям ). Е така всъщност не се ли получава обратен ефект - разваляш заводската схема с друга, която е по-кофти :? . Понеже на мен ми предстои същата операция си мисля, че или трябва да оставя част от тръбите, които взимат въздух от ниското и да го "набиват" в конуса или порсто да направя като братята поляци, които пак са избухнали със яка оферта :mrgreen: :

 

http://republika.pl/blog_xs_229337/361502/tr/1.jpg

http://republika.pl/blog_xs_229337/361502/tr/4.jpg

http://republika.pl/blog_xs_229337/361502/tr/5.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи за какъв вървеж става дума и за какъв филтър.Има и филтри по 800-900лева на КН.При тях ти режат капака,слагат ти допълнителни въздуховоди и тн,слагад датчици,които следят потока на въздух и тн.Тези филтри вдигат около 10 4е и повече коня-то нали знаете божа работа.А обикновенния филтър,или не толкова обикновенния да вдигне 2-5коня-пак божа работа.Та примерно на едни 130 коня както е РСа дали ще и сложиш още 2-5 коня,едва ли ще има разлика и ще се усети чак толкова.Да има разлика в притока на въздух(може би)по-добра филтрация?Иначе аз си взех КН филтър и си го сложих на мястото на кутията.Той самия си е в кутия и си има тръба влизаща в него от въздуховода.Като визия няма грешка.А за вървенето?232км за Фабия мисля 4е е отлично постижение,но според мен и с обикновенния филтър сигурно ще ги стигна.Но аз лично съм доволен от филтъра!Много е як като визия но и цената си му е...-с поставянето 300лв.За някои едва ли е много,за други......(като мен)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателната информация първо ... надявам се и на други колеги да им е от полза !

Сега искам да обясня по - подробно защо ми дойде таз идея. От септември съм на газ и понеже от доста места чувам , че колеги имат проблем с много въздух било то с Фаворит или Фелиция с 1,3 мотори , а при мен точно обратно , но като сваля нивото на горивото пък не върви и ми щукна да пробвам със спортен филтър , а и отделно знам , че размера на филтрираните частици от тез филтри е много по - малък т.е. по - добре и за мотора и карбуратора ... не се надявам да направя дзвер от баба , просто да и видя ауспуха като на колите - без сажди ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Redline_ - ако съм на твоето място, бих си поиграл да вкарам студения въздух от оригиналните тръби в спортния филтър. Не вярвам да е супер слжоно, пък и смятам, че труда си заслужава :) Хора със спортни филтри казват, че ако не подаваш студен въздух, като загрее двигателя, колата не вървяла добре. Не съм пробвал, само съм чувал, но има логика. Успех :) И пиши когато каквото си направил :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle Мисля си да тегля една такава изолация на филтъра от останалата част на коша + оригинални (или по-големи от към фи) тръби които да взимат въздух от ниско :roll: ... Само дето не мога да си намеря тая пластмаса която служи за капак на карбуратора и извежда тръбата за спортния филтър. Казаха ми, че Golf 2 1.3 карбуратор били с такива и ставали 1:1 с шкодовия двигател, та си търся въпросната пластмаса - ама не сполай нещо по варненските морги :roll: :? Като я намеря веднага го правя (съответно и снимки).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle,значи първо казвам Истинския филтър,защото човека иска препоръка за марка и модел,а всеки знае,че на българския пазар се напълни с всевъзможни ментаци на всичко,въобще не съм имал предвид ти за какви филтри си писал,целта не е била да опровергая мнението ти ;) Просто съвпадението е че и аз смятам K&N за една от най-добрите марки в този бранш и споменах тях.Напълно съм съгласен с теб,за функцията на спортния въздушен филтър,че е максималната пропускливост на въздушния поток и както е обяснено в твоето мнение...просто не се впуснах в тази важна подробност да обясня."Пране" написах защото това е думата която се използва като се съберът пет мераклий за някакви промени по автомобила :D:D:D Естествено,че не е като да го метнеш в пералнята и да завъртиш копчето :D:D:D

Обаче не съм съгласен с теб относно повечето вървене ;) Значи ползата от спортния въздушен филтър е изчислено,че вдига 3-5 процента от мощността на двигателя.При големите,мощни спортни автомобили това има голямо значение!Пък и там са важни дори и най-малките подробности,все пак се състезават.Обаче при нашите автомобили от по 50-60 коня,3-5 процента може да се сметне колко е.Разлика може и да има,но реално като караш,няма да я усетиш :) Е тогава какъв е смисъла да даваш тези пари,като няма да я усетиш тази разлика :D Разлика в шума наистина има,която евентуално създава илюзия за повече вървене.

Само ще добавя че имам и личен опит,защото от срещата в Търново една седмица карах без въздушен филтър по принуда.Звука ме къртеше,нямаше превключване преди да отвори втора клапа,но само толкова... 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eto i moiata "kompetencia" po vyprosa:

 

1.Razlikata mezdu Cone filtri i Drop in filtri - za da se slozi Cone na AVTOMOBILI koito IMAT taka narecheniete AIR INTAKE RESONATORS ,trebe da bydat otsraneni. Primerno na moia Nissan bez tezi rezonatori ,vyrtqstiq moment ima namalen pik sys okolo 8Nm i dosta narushena kriva. Na koli koito nqma resonatori ,problem nqma.

 

2.Za tova kolko kacvat filtrite ,ami zavisi. Na naturalni koli moze da se ochakva max 2-3% podobrenie ,SAMO ako filtara se instalira kakto trqbva. Tova e tynkia moment che na poveceto koli filtrite smuchat studen vyzdoh i kato se slagat cone trebe da se napravi taka narechenie Heat Shield (toplinna pregrada). Na turbo avtomobili ,filtirtite mogat da podobrqt dosta povece ,izmestvat krivite na vyrtqstiq moment po-nisko.

 

Izvoda za mene ,che ne mi trqbva takyv filtar za kola koqto si q karam iz grada. Imah predi modificirana kutiq na zavodskia filtar (za da pravi toz osobenniq zvuk) ,ma q razkarah poneze kato seko chudo za 3 dena i tova omryzva:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Otgorata - извинявай приятел - грешно съм те разбрал :oops: А щом казваш, че звука кърти, значи май си заслужава слагането на филтъра :) Само да не вземе наистина да е омръзва, както казва Лорда, че тогава наистина са хвърлени пари на вятъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.