Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Скоростна кутия...


Дон Чоре

Recommended Posts

Имам едно въпросче към по знаещите... относно двигателите е ясно че може да се сложи друг двигател на Шкодичките (с заден двигател, по разпространените) но примерно ако сложа на моята 120ка (4ск) един двигател 150к.с. ми се струва че ще гледам разни зъбни колела как ме изпреварват за 5степенната незнам дали ще е така ама ако някои може да каже на какви натоварвания издържат и дали може да се сложи ск. кутия от друга кола дали ще е шкода или някаква друга без значение ако не има ли възможност за укрепване на валовете? Интересно ми е да знам а не видях да ги пише тия работи някъде из форума...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на 120-ката сложиш двигател 150 коня, незнам за скоростите, но окачването ти със сигурност няма да издържи! В стария форум в дир-а някой беше написал, че полуоски и т.н. издържат до около 100 коня макс. Предполагам, че е възможно да се преправи цялото окачване, ама тогава явно ще става въпрос за доста пари, пък и разбиращ майстор трябва да имаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де мисля че едва ли някои ще прави нещо такова но все пак е хубаво да се знае... а и мисля че при една скоростна кутия съответно и полуоски предното окачване с едни добри пружини и амортисиори едва ли ще има пробмлем за 150 к.с... Но незнам нали за това пуснах темата да науча аз и тези които не знаят :roll: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да... то да пишеше и нещо съществено щеше да е добре... аз имам едни идеики по темата ама ще говоря за нея след няколко дена да видя дали ще стане и тогава да говоря да не ми се смеете се пак :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по дискавъри имаше един луд пич дето беше сложил няккав супер мощен двигател ама отпред и имаше химер много тръби за да се увеличи устоичивоста на предницата... от дискавъри го питат а ще я боядисваш ли нещо мод туи онуи той пича ... не предпочитам да е в такъв очукан вид, като застана до някой мерцедес на светофара да ми се присмива на таратаиката, после да ми диша праха :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По ред:

1) Ако сложиш двигател 150коня няма кой да ти узакони колата (аз загубих 1 седмица да регистрирам само смяна Шкода-Шкода...)

2) Полуоските на 120ката се късат и със двигателче 52 коня, та със 150 няма да можеш и да тръгнеш

3) Дори полуоските да издържат, кожуха на скоростната кутия няма да издържи.

4) Къде смяташ да завреш тоя 150 коня двигател?

 

Според мен твърде оптимистично.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полуоските на Шкода 105/120 се късат,когато не са напаснати и затегнати както трябва,тва няма нищо общо с 52-а коня!Ако са добре монтирани могат да понесът и доста повече кончета!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде по форума имаше тема за една такава Шкода с двигател 1.8Т.Но сигурно много работа и пари са наляти ако някой изкопае темата и я покаже ще е супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук темата се въртеше около възможно проблеми при тръгването/ускорението. А купето? А спирачките? А безопасността на пътниците? Сестра ми кара А3 1.8Т, 150 коня и много добре знам какво става като включи турбината, особенно на ниска предавка. Не виждам как Шкода 120Л със стандартно окачване ще остане на пътя при тези коне. И как ще спира не ми е ясно :) Преди време Миро ме беше посъветвал ако реша да сменям двигателя на Шкодака с по-мощен, първо да помисля за спирачките, което си е абсолютната истина!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачване, спирачки - всичко може да се направи. Хубавото е, че Шкода са участвали сериозно в рали спорта и много неща са проектирани, направени и изпитани там, още преди много години. Има достатъчно документация, така че могат да се направят много неща. Проблемът основно са парите. Другият е изработката на някои детайли - трябва да се направи качествено и точно. Или пък да се внесат детайлите наготово от Чехия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска ходя си аз по улиците на града и по едно време гледам брат ми се заиграва с клаксона на Опела... качих се закараме до нас ама докато ме караше видях че пича си е купил нещо странно което не знаех че съществува :roll: няква машинка добре изглеждаше на скоростния лост та тои ми разправя че било за скъсяване хода на лоста с половин ход :roll: това попринцип явно ще се хареса на реисърите :mrgreen: ама искам да питам Шкода имат ли такива газариики или някои знае ли нещо за това... как деиства това онова... какво ли не измислиха вече :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здр колеги искам да питам информативно дали е трудно заменянето на двигателя, предавателната кутия, полуоските направо всичко с двигател и 5 степенна кутия, полуоски пак всичко... защото някъде из форума четох че имало някакви тънки моменти ама не мога да я намеря тая тема сега... та ми е интересно... дали има смисъл да се захващам ли за работа или ще е прекалено сложно? как мислите? даваите акъл!!! :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек не се занимавай със скоростите, ще ти скапят живота....мен като ми се беше откачил скоростния лост мислех,че съм си сцепил и като почнах да чета как се свалят ми идеше да скоча от балкона

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е на мен притеснението ми е как става връзката с купето? Защото предполагам че 5 степенната е по дълга поне с някои друг мм... и полуоските може да са изместени назад знам ли... ако някои има наблюдения ще се радвам да сподели... защото и колата е с карета... а моята е обикновенната с валове или там как се води... абе бих се пробвал ако не ще викам някои по опитен да дава акъл :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5-степенната кутия става 1:1 с четворката спрямо полуоските и задното окачване, само че ако искаш всичко да стане ок, трябва да смениш резервоара с такъв от 5-степенна защото като я сложиш ще опира и ще се чуват странни шумове откъм задните седалки, особено на задна скорост, когато кутията се усуква наопаки. Освен това с 5-цата трябва да си изкараш и пръта към скоростния лост - там има едно каре, което ще ти трябва.

 

Това е - успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хашек,

аз сменях 4ка за 5ца и не съм сменял резервоар! Колата е 120L 1986 набор! И никъде не чука.

Май само тия преди 1986 имат нужда от смяна на резервоар...

Иначе задължително се сменя и пръта от лоста до ск. кутия. Доста се различава.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е моята е 1986' :mrgreen: значи мога да мина и без смяната на резервоара... а да питам тампоните са си еднакви така ли? Там няма нужда от някаква особена подмяна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз я взех със гредата (тая малката) и тампоните. Но по спомен бяха еднакви...

Иначе смяната става за един ден работа - двама души.

Само ако са ти отваряли кутията внимавай, че аз като сглобих всичко имах 5 задни и една предна :evil: :x :? :cry: Кретените бяха обърнали диференциала :(

Ма пак бях най-бързия в София на заден ход! 130 ги лепвах :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на шкодите след 84-та няма нужда от смяна на резервоар....

а захващането спрямо тампоните е същото.......

ама важно е щом ще се слага на шкода с "мокри " полуоски,за се вземе от шкода с такива полуоски.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... че аз като сглобих всичко имах 5 задни и една предна :evil: :x :? :cry: Кретените бяха обърнали диференциала :(

Ма пак бях най-бързия в София на заден ход! 130 ги лепвах :lol:...

Е тука ако знаеш как съм се смял :smt082 :smt042 :smt101

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, не че ги разбирам много, ама съм виждал една Skodа дето не е със Skoda мотор и е определно над заветните 100 коня! Ta на тая Skoda нито са и хвръкнали полуоските, нито и е подсилвано окачването, нито купето, нито спирачките, със шкодова кутия е... А се държи съвсем нормално на пътя и спира доста добре за масата си и за двигателя, който има отзад....

 

Но, както казах, аз не разбирам, разбира се, че принципно трябва да се подсилят спирачките, ама чак пък толкова... не се престаравайте ;) .

 

PRR: Приятелю, как така да няма кой да ти я озакони, нали има комисии за тая цел, явяваш се и ако издържиш имаш Skoda с 2.0l двг (примерно) по документ ;) . А и също така, щом питаш къде ще сложи 150к.с. двигател, значи не знаеш за възможностите на шкодовия кош :mrgreen: недей бъди толкова песимистичен, да не кажа, че и двигателя от твойта Octavia ще влезе в на Калоян 120ката ;):lol::lol::lol:, ама по-интересно ще ми е обратното :smt082 :smt082 :smt082

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.