Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дайте съвет!


Guest Spartan

Recommended Posts

На 58 години съм но съм просветен технически.За съжаление никога не съм карал Шкода и нямам никакъв опит с поддръжката и.Мой роднина ми предлага да ми даде за много малко пари /символично!/ Шкода 120 l от 1989 година с 5 скорости.Знам че много я пазеше и подържаше.Нямам обаче никакво понятие дали има още резервни части за нея,дали още я познават и ремонтират в сервизите,дали е изгнила за тези 16 години,колко може да разходва бензин при нетемпераментно каране,дали харчи много масло...и т.н.Струва ли си изобщо да се захващам да я карам и поддържам!?Аз не съм с високи претенции,но не ми се занимава вече с активна поддръжка или робуване.А относно съвременноста и качествата и - нямям претенции.Моля ако някой познава добре този автомобил да ми отговори и ми даде съвети за което много благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми разгледай по основно форума, ще ти стане ясно кое се чупи и кое не и така ... ако бях на твое място взимам веднага ... ама аз все пак съм заклет шкодаджия така че не ме слушай, прецени си сам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трдудно е да се отговори на твоя въпрос с няколко изречения, но все пак ще опитам. Като начало трябва да знаеш. че Шкода е нежна кола. Ако ще я използваш за теб и/или семейството си става, ама ако ще я обръщаш на каруца - забрави :) За годината на производство, която е колата, която ти предлагат би трябвало да няма забележки по ламарините (ръжда), особенно щом казваш, че стопанина й е грижовен. Но все пак я огледай - поне прагове и вежди. Отдолу не вярвам да е мръднала или ако има забележки - те ще са малки. Колата има фабрично антикорозионно покритие.

Части и майстори има. Майсторите на Шкода обикновенно са профилирани за тази марка. От друга страна в масовите сервизи за други или всички автомобили няма да ти обърнат внимание, освен за реглаж на преден и заден мост. За частите - не са безбожно скъпи, има ги, но не са евтини като за Лада например.

Разхода на масло е различен - зависи от състоянието на двигателя, от начина на каране и т.н. Моята харчи около 80 мл/1000 км пробег, на някои колеги им харчи 100-200 мл/1000 км, има и масларки дето лапат по 800 мл/1000 км. Т.е. относително е. Защо не се консултираш с продавача - той би трябвало да ти отговори най-точно на въпроса. Лично аз смятам, че до 200-400 мл/1000 км е нормално за тези коли. В крайна сметка това е доста остарял от техническа гледна точка двигател.

Разхода на гориво - отново е относително понятие. На бензин, на градско, с тези задръствания не вярвам да надхвърлиш 9-10 л/100 км. при нормално каране. На извънградско при 90-100 км/ч гори около 6 л/100 км.

Друго какво да ти кажа - имайки впредвид годината на производство на тези коли, возията е много добра, купето е удобно. Вярно, няма голям багажник, но това не е самосвал :) Ако някой ти е разказвал за леката предница, водещо до неустойчивост на колата в завой и т.н. - сложи го в графата "Митове и легенди за Шкода" защото не е вярно. При изправно окачване колата си ляга на пътя :)

И последно - Шкода е благодарен автомобил и кола с характер - ако се грижиш за нея тя няма да те изостави на път. Занемариш ли я обаче - ядовете нямат край.

Ако се откажеш да я купуваш, пусни ми едно Лично съобщение със символичната цена - може да се спазаря с твоя познат :)

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ако на мен ми предлагаха тази шкода и то на симвилична цена нямаше изобщо да се чудя и мая! Тези Шкоди се произвеждат до 90г. и тази която ви предлагат е от най-последните модели. При тях освен 5степенната скоростна кутия, която е новост са решени и доста други проблеми по предишните модели без да се впускам в подробно изброяване. Аз карам 120-ка с 4 скорости от 82г. и тя ми работи безотказно и никога не ме е оставяла на пътя - нещо което не може да се каже за ладите например. Естествено аз я и поддържам редовно. Ако я вземете и се грижите за нея гаранция, че ще сте доволен така че не мислете много след като ви я дават изгодно. Освен това както виждате имаме и форум където на никой не е отказан съвет по поддръжката. Всичко хубаво и ви чакаме като нов член на клуба собственици на шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами те колегите са отговорили изчерпателно по темата. Избора на кола определено не е лесен, но в крайна сметка всичко опира до лични предпочитания и средства. Имайки в предвид, че ви продават колата за символична цена не мисля, че това представлява пречка... Колата определено е най-добрият избор измежду автомобилите от соц лагера. Шкодата си иска подръжка, но при редовни грижи колата не дава проблеми. Единствения недостатък, е може би не толкова мощния двигател. Според мен задължително покарайте автомобила няколко пъти и той ще ви "проговори" ;) Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения недостатък, е може би не толкова мощния двигател. Според мен задължително покарайте автомобила няколко пъти и той ще ви "проговори" ;) Успех !

да бе да не е мощен ...... high octane излагаш се .... а за това кадето говори е вярно ..... няма по готина музика от тая на двигател на шкода в червената зона, никога не бих го сбъркал ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво става в червената зона освен трошене на горкия двигател? :) Много шум за нищо е отговора :) Реве ама не върви :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

става 60 на 1ва 80 на 2ра 100на 3та .... на 4та ме беше страх да дигам повече ... и незнам за какво ми говориш за двигателя моя двигател палеше в най - големия студ без смукач за отрицателно време и пилеше гуми със съвсем малко газ... за съжаление купето се сцепи и я дадох за скрап с идеята че ще си взема Opel Calibra но уви пак съм шкодаджия .... в което няма нищо лошо естествено, всеки кара това което му е кеф :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря на всички за отзивчивостта.Утре баджанакът ще мине с колето през нас да го видя и ако го взема веднага ще стана член на клуба Ви както ми предлага един от Вашите колеги.Но очаквайте много и досадни въпроси от мен - почти нищо не зная за Шкодата!!! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

става 60 на 1ва 80 на 2ра 100на 3та .... на 4та ме беше страх да дигам повече ... и незнам за какво ми говориш за двигателя моя двигател палеше в най - големия студ без смукач за отрицателно време и пилеше гуми със съвсем малко газ... за съжаление купето се сцепи и я дадох за скрап с идеята че ще си взема Opel Calibra но уви пак съм шкодаджия .... в което няма нищо лошо естествено, всеки кара това което му е кеф :)

 

Ей, младеж, какви ги говориш бре?!? Ти каква кола караш?!? Май-не е 120 а? На следващата среща заповядай, качвам се при тебе и ако вдигнеш 60 на първа предавка те черпя колкото бира можеш да изпиеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

nenormalnataskoda написа:

"100на 3та .... на 4та ме беше страх да дигам повече "

значи да разбирам ,че със скорост над 100 те е страх да караш? :?: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, младеж, какви ги говориш бре?!? Ти каква кола караш?!? Май-не е 120 а? На следващата среща заповядай, качвам се при тебе и ако вдигнеш 60 на първа предавка те черпя колкото бира можеш да изпиеш.

незнам защо никой не ми вярва ... това го правех със старата 120L 1979 именно затова си го обичам толкова много модела, но изгни и като я изюрках през една дупка калника се сцепи и амортесиора изкочи ... съответно я нарязанме с тате за скрап и изхверлих всичко с идеята да си взема Opel Calibra 2.0i ... уви сега пак съм шкодаджия .... няма да мога да ти покажа съответната манипулация щото коляновия вал ми е с разбити лагери и един приятел на тате ми каза да карам много внимателно без много газ ако искам да не ме остави ... а аз определено не искам това да се случи на 150км от нас :) живот и здраве като оправя вала евентуално това лято си добре дошъл за тестове ако си от софия

 

@SkodaRacingTeam-NIKOV мда страх ме е .... ако си карал 105/120 знаеш как и подскача предницата + тва тогава нямах грам граифер на гумите и при едно спукване директно съм по таван... а и другия момент е че откакто обърнах баща ми с един лаинян FIAT около 130 почват да ми треперат краката :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ццццц... да си ентусиаст няма нищо лошо, ама километража май ти дава доста отклонение :lol:
как каеш ... аз нали доказах на себе си че мога ...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, младеж, какви ги говориш бре?!? Ти каква кола караш?!? Май-не е 120 а? На следващата среща заповядай, качвам се при тебе и ако вдигнеш 60 на първа предавка те черпя колкото бира можеш да изпиеш.

незнам защо никой не ми вярва ... това го правех със старата 120L 1979 именно затова си го обичам толкова много модела, но изгни и като я изюрках през една дупка калника се сцепи и амортесиора изкочи ... съответно я нарязанме с тате за скрап и изхверлих всичко с идеята да си взема Opel Calibra 2.0i ... уви сега пак съм шкодаджия .... няма да мога да ти покажа съответната манипулация щото коляновия вал ми е с разбити лагери и един приятел на тате ми каза да карам много внимателно без много газ ако искам да не ме остави ... а аз определено не искам това да се случи на 150км от нас :) живот и здраве като оправя вала евентуално това лято си добре дошъл за тестове ако си от софия

 

@SkodaRacingTeam-NIKOV мда страх ме е .... ако си карал 105/120 знаеш как и подскача предницата + тва тогава нямах грам граифер на гумите и при едно спукване директно съм по таван... а и другия момент е че откакто обърнах баща ми с един лаинян FIAT около 130 почват да ми треперат краката :(

 

Не бе, не че не ти вярвам. Просто се съмнявам. Ако ми докажеш те черпя с удоволствие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам защо никой не ми вярва ...

 

Аз мога да ти кажа защо - защото със стандартния диференциал на 120 (4.22:1) и стандартни гуми 165/80/13, 60км/ч на първа означава 8500 1/мин на двигателя :lol: А ако си с по-ниски гуми, вече отиваме към 9000 1/мин 8)

 

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=115

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво TXL, добре го написа :) Нека се хвали човека, лошо няма :) Друг е въпроса кой му вярва :)

Геройството със смукача - ми то почти всички Шкоди тук могат да запалят зимата без смукач. Но в крайна сметка той е измислен с цел по-голямо удобство. Аз лично на студовете сутрин паля на смукач и след 5-6 секунди го връщам. На който както му харесва:)

nenormalnataskoda - аз с моя дзвер съм правил 216 км/час, ама сега не мога да ти го демонстрирам, че нещо преден десен лагер не е добре и ме страх да не се катурна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам защо никой не ми вярва ...

 

Аз мога да ти кажа защо - защото със стандартния диференциал на 120 (4.22:1) и стандартни гуми 165/80/13, 60км/ч на първа означава 8500 1/мин на двигателя :lol: А ако си с по-ниски гуми, вече отиваме към 9000 1/мин 8)

 

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=115

абе лудо ме съмнява да съм вдигнал 8500 об мин но няма да го покажа сега защото енджина е кофти ... за тея 8500 май си объркал сметките :):):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

nenormalnataskoda - аз с моя дзвер съм правил 216 км/час, ама сега не мога да ти го демонстрирам, че нещо преден десен лагер не е добре и ме страх да не се катурна :)

ми ок оправяш го отиваме при резиденцията и показваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

става 60 на 1ва 80 на 2ра 100на 3та .... на 4та ме беше страх да дигам повече ... и незнам за какво ми говориш за двигателя моя двигател палеше в най - големия студ без смукач за отрицателно време и пилеше гуми със съвсем малко газ... за съжаление купето се сцепи и я дадох за скрап с идеята че ще си взема Opel Calibra но уви пак съм шкодаджия .... в което няма нищо лошо естествено, всеки кара това което му е кеф :)

 

и аз пилих старите гуми на 3та ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това се опитвам да ти кажа - оправи си проблема с вал/лагери и покажи. Всичко останало са само приказки... Готов съм да се включва в идеята на Odin - от него бирата, от мен картофите - колкото изядеш:) И друго - голяма заблуда е да си мислиш, че колата ускорява максимално бързо като я вкараш в макс. обороти! И изобщо за какви ръчки говорим, осъзнай се - това е мотор с 52 коня - не в червено, в бенбено да го държиш пак ускорението е гола-вода. Вози се с кеф, а не с мисълта, че караш нещо "супербързо" и "супермощно". Това е истината, няма смисъл да я изопачаваме :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.