Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Защо се включва сам?


Guest Spartan

Recommended Posts

Здравейте!Вече съм Ваш член защото си купих Шкодата за която Ви питах в "Дайте съвет!".Модел 120 l от юни 1990 г. с 5 скорости на 80000 км.Е,малко и избила ръждата по предните долни ръбове на всички врати и по задните ръбове на задните калници,но това ми е второстепенна грижа.Въпреки че баджанакът се кълне че е сменял термовключвателчето на вентилатора на радиатора,веднага ми даде фал.Не че не се включва като се вдигне температурата,не че не се изключва като спадне,а се включва само когато колата не е карана и температурата е много ниска - например днес сутринта като излязох да я изринвам от снега ,чувам вентирлаторчето работи!!!А сноши минах край нея - не работеше!!!Запалих я и веднага спря.Дали това и е някъкъв гаден навик или трабва да го сменям?Защото ми изтощава акумулатора,а онзи ден го заредих и е съвсем нов освен това.Дайте съвет по-опитни авери!Лек ден!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами май най-добрия вариант е да се изведе на ключе на таблото и да се включва и изключва когато наистина има нужда,когато ти прецениш спямо температурата.Термовключвателя направо го изолираш.Доколкото знам тези термовключватели не са особено надеждни.Аз лично съм с ключе,а и много шкоди които съм виждал също.Аз също бих чул с интерес мнението на други колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може стария собственик да е правил доработки по инсталацията и те да правят номера. Ако е както при Фаворита вентилатора се прекъсва по маса и може да има някъде оголен кабел , но сега зимата и особено ако работи вентилатора на парното не би трябвало да се включва поне моя е така .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен се прекъсва по плюса, вземи си един включвател 14-15 лв е а ама тряя да източваш антифриз ... най удачно за сега е да сложиш ключе а лятото да сложиш и ключето и термостата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменя се и без да източваш системата , но трябва да си бърз в ръцете , но незнам при 120 те дали не трябва да се обезвъздушава след това ... на Монтевидео в гаража е 10 лв. датчика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Spartan ако си от София в магазина на Сименовско шосе включвател за вентилатора ти струва 5лв. и има разлика между включвателите на каква температура включват. Аз сега съм с малко по-нско-температурен - 92-87гр. това означава, че при 92 градуса включва вентилатора и го изключва при 87. С него лятото венилатора работи повечко, но е по-безопасно за двигателя, заради което ти го препоръчвам.

 

Ако временно не ти се занимава с това може да направиш една по-елементарна модификация. На 120-та включвателя прекъсва + на моторчето. Кабела към включвателя идва от предпазител №1 където има ток и без контакт. Може да го преместиш да е на предпазител 2 и така ще може да се самовключва само когато колата работи. Имай едно н умобаче че това не е най-добрата практика.

 

Тези включватели на повечето коли са нещо като консуматив, т.е. не са вечни така че не се притеснявай, че твоя се е развалил. За да го смениш не е нужно да източваш антифриз, просто трябва веднага след като отвиеш стария да навиеш новия включвател. Задължително си вземи нов дифтонг който да уплътни при стягането и гледай да махнеш стария ако е залепнал за радиатора при свалянето.

 

За пореден пътмоля хора които са некомпетентни да не си дават мнонието по всеки въпрос! Махането на този включвател и замяната му с копче на таблото е груба селска проява. В колите за това се слагат автоматизирани системи за много неща с цел да не ти се отклонява вниманието с маловажни неща когато караш. Недейте да мислите, че ще съумеете да включите вентилатора навреме. Понякога прегряването е въпрос на минутки.

 

Възможно е да се постави включвател на таблото като резервен вариант за включване на вентилатора, ако включвателя не сработи, но по-важното според мен е на който му се занимава да изведе един кабел от към + на венилатора до тоблото и да сложи индикатор дали работи или не - така ако температурата на двигателя се е повишила ще знаете поне дали вентилатора си върши работата или не без да слизате от колата. Аз съм направил така и съм много доволен - като светне знам че вентилатора се е включил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и на мен не ми допада идеята за ключе вместо да си смениш включвателя.Аз проблеми нямам с вентилатора, поради неизвестна причина не ми заграва колата над 80-85С въпреки че ми работи термостата. Това за лампичката за информация е доста добра идея макар че като работи вентилатора се чува и се усеща от вибрациите.

 

.... лятото да сложиш и ключето и термостата

що ли ми се струва че отново говориш пълни глупости?????? Имаш ли идея каква е функцията на термостата, че казваш на човека да го сложи.Някаде да е написал че го е махал ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинете, че се намесвам, но имам много успешен опит с отстраняването на проблема с недомислената система за включваме на вентилатора на радиатора. Моето решение бе следното. След поредната смяна на този датчик, реших, да разбера, защо става така. Разгледах системата и установих, че целия ток за мотора на вентилатора, минава през релето. Не знам, кой го е измислил това, но е очевидна идиотия, защото това двигателче, съвсем не е маломощно, пък на 12V и 50W са около 4 ампера и със сигурност, контактора в датчика искри при всяко включване/изключване, което бързо го скапва. За да избегна този проблем, купих едно реле за фарове - мисля че струваше 4 лв. или нещо такова и включих мотора през него, а датчика контролира релето. От 2000 г. насам, датчика работи, когато трябва и не е създавал повече проблеми. Заради първоначалното ми недоверие към нововъведението си, си изкарах лапмичка, която да ми показва, кога работи вентилатора, но нямах проблеми и сега я имам по-скоро за нещо като предупредителна лампа, че охладителната система достига до границата на възможностите си и е време да се укротя, ако разбира се проблема в случая е в моето каране. А се случва здраво да изрязвам горкото Шкоде - печелил съм бас, че 3-та скорост на Шкодата ми е с диапазон от над 100 км./ч - от 20км/ч до над 120км/ч. Сега, като го пиша ми е малко жал, в какви обороти съм я вкарвал де, ама... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен се прекъсва по плюса, вземи си един включвател 14-15 лв е а ама тряя да източваш антифриз ... най удачно за сега е да сложиш ключе а лятото да сложиш и ключето и термостата :)

 

Аре сега обясни на всички ни защо заради смяна на датчика трябва да източваш системата. Заради 200-300 мл ли (ако си бърз - и по-малко).

И какво сега - ти зимата без термостат ли караш??? Ако трябва да избирам сезон, в който да карам без термостат, това ще е лятото. А ти защо избра зимата???

Ти едно зимно и едно лятно ключе ли имаш???

 

И ся ако отговориш на тез въпроси смисленно, ще ти се извиня за долните думи :)

 

Подкрепям мнението на колегите - ако не си наясно с нещо - по-добре не давай грешни и най-вече безнислени съвети...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Номера с релето ми хареса и мисля да го приложа като се стопли т.к. смених вентилатора с кадетов , а той е доста по - мощен и оборотен , но преди това не съм имал проблем с датчика ... скапа се след като мотирах новия вентилатор :oops:

Поздравления Brave!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен относно нуждата от поставяне на реле за този вентилатор. Фабрично не съм виждал кола с реле за вентилатора на охлаждането, включително и кадета, обаче трябва и аз да призная, че опелите са добри донори на разни части...

Като цяло си мисля, че не е желателно да се усложнява ненужно ел. инсталацията в колата.

Не мисля, че това което се скапва вътре е самия контактор, а по скоро биметалната пластина, която го бута. Ток от 4-5А не е толко много, за сравнение превключвателя на къси/дълги фарове на 120ката комутира 10А ток, тъй-като по-старите модели нямат релета за фаровете, а по-късните само за дълги фабрично. Аз съм си сложил реле и за къси и за дълги по разбираеми причини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е и да си прав, за усложняването. Може, да съм попаднал най-накрая на свестен датчик и просто да е съвпаднало едното с другото, но ефакт, че от тогава не се е развалял, пък от края на 1998 до 2000 смених няколко в тъпо упорство. За съжаление не пазя старите развалени датчици, за да ги разрежа и да видя кое се е прецакало. Ако на някой му се занимава, да го прави, ще се радвам, да сподели резултати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички и най-вече на beliq_lebed и Brave!Има още много да се уча макар да не съм първа младост.НО НЕ СЪМ И ПОСЛЕДНА...!!!При първа възможност ще се регистрирам. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.