Jump to content

skoda-club-nulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

показание на термометъра


Guest favoritadjija

Recommended Posts

Абе карам Шкода фаворит от скоро, и имама следния проблем-показанието на термометъра е много близо до червената зона на скалата.Термостата отваря на 88 градуса, антифриза е сменен, гарнитурата на главата също,но понякога антифриза кипва...Въпроса ми е къде нормално трябва да се намира стрелката на термометъра върху скалата, че скалата не е разграфена и не знам на колко градуса всъщност работи двигателя(в книжката пише 95).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално. На Фаворит стар модел стрелката трябва да е малко над хоризонтала, на нов модел малко под. Дай на късо и виж дали бачка вентилатора с една жичка, вид дали ти надува системата (като загрее стисни маркуча от термостата до радиатора който е.). Губиш ли антифриз? Провери имаш ли конденз на капачката на маслото....Айде пиши като направиш проверката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моита стрелката седи на границата м/у черната и бялата зона , а перката се включваше / когато бачкаше датчика /по средата на бялата зона ... когато включа фаровете се вдигат малко показанията. Пипни радиатора и маркучите и ако са поносимо топли си карай , а най - добре можеш да и свериш показанията с дигитален термометър / ако намериш сервиз с такъв / или да си вържеш паралелно един жигулов уред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато включа фаровете се вдигат малко показанията.
- Това ти е признак на лоша маса между акумулатора, двигателя и шасито - не трябва да се влияе показанието от това колко консуматори си включил.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със старото табло и стрелката на температурата ми стои или посредата на плътната бяла зона или малко над нея (това е сега - зимата, след смяна на гарнитура, как ше е лятото не знам). Но аз съм си направил вентилатора през принудително включване и си го цъкам кат видя, че стрелката почва да отива у лютеницата ;) :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До белия лебед - колега , дай да не се отклоняваме всеки път от темата , ами да помислим как можем да помогнем ако сме се занимавали с такъв проблем.

Аз лично преди време забелязах , че като се вдигне температурата и след това отвори термостата показанията на уреда не се променят ... свалях таблото за проблем с дневния километраж и видях , че на местата където лагерува стрелковата система на уредите са наклепани с някаква лепкава смазка , която прави движението стрелката плавно , но явно с годините са се натрупали боклуци прах ... пръснах му малко WD-40 и спря да прави тоз номер / не го прави това на уреда за бензина т.к. стрелката почва да шари на всеки завой :mrgreen: / Преди това смених два датчика за температура , но нищо не се промени мисля , че бяха три цвята / жълт , зелен и черен / ако не се лъжа и трябва да провериш кой отговаря на годината на производство на твоита кола / ако е сменяван и е неподходящ / , но най - лесно ми се струва първо да сраввниш показанията с дигитален термометър и тогава да търсиш други проблеми.

Поздрави и успех!

Дано съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бе мани стрелката... кофтито е че кипиш. парното играе ли (в смисъл топло топло па изведнъж стане студено, после пак се затопли)? аз напоследък съм в такава ситуация, не съм сменил само перката на радиатора, всичко друго е ново, включително самия радиатор, който приятно гръмна насред цариградско при -10. утре идва ред и на перката. циркове баси, ората мрат от студ, аз спирам че ми загряла колата...

 

а мойта стрелка така и не стига до лютеницата. но иначе оди насам натам - като почне да духа студено от парното я знам че е над средата.. ако в тоз момент термостата реши да отвори, стрелката се пуска яко надолу, парното става топло, в колата кеф и аплодисменти... до следващото изстиване на парното и чуденката тоя път ше кипим ли или пак ше спадне...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , ако сте сигурни , че всичко по охладителната система е в ред / гарнитура на главата , изпарители ако имате газ, маркучи и т.н./ пробвайте да си смените капачката на компенсационния съд т.к. на нея има клапан , който ако изпуска неможе да се създаде нужното налягане в охладителната система / 1 кРа/ и тогава помпата върти водата много трудно ... все едно да карате без капачка ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам дали ше е от помощ, ма да се отчета.

 

ми то от капачката почнах, щото на няколко пъти си намирах колата сутрин с локва антифриз под нея. не знам тая дето купих дали е по-добра, дали старата е била развалена, и със старата и със новата ефекта се е такъв.

 

днеска ръгнах нова перка, сега със сигурност се върти от един момент нататък, ше видим. праих тестове. карах като че съм си откраднал голф :), карах, карах, добре че не утрепах некой и не ме спряха, ама не загря уж, въпреки че към края парното трудно можеше да се нарече топло, което значи че все пак колата е над нормалната температура и термостата вече е запушил вътрешния кръг.

 

като спрях да видя резултата, от въпросната капачка съскаше и излизаше пара, следички от изхвърляна вода, явно пак съм врял и кипял, но не толкова. понеже вече нема кво да се сменя по тая кола, в понеделник отивам на диагностика, щото вече ми писна. а върви пущината, не е кат да не върви, ама грее.

 

и едно странично наблюдение, ама да си кажа - зелената кутия кабели тесла беше препоръчана тук, с две ръце се присъединявам - не знаех че така може да върви тая кола бе!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, като купих на старо формана имах подобна повреда която отстраних по следния начин:

загрях малко двигателя и .за да промия охладителната система си приготвих 15 л топла вода,извадих маркуч от кранчето на парното по които охлад.течност се връща към мотора и на негово место с по дълъг маркуч при работещ мотор източих антифриза в пластмасов съд/не ползвай поцинкован съд/и като се източи започнах да наливам водата в разширителния съд докато свърши.изтекоха много мърсотии налепени в охл.система.допълнително с въздух продухах и радиаторчето на парното но с не много налягане-до2.5 атм за да не се спука.след това прикачих всички маркучи и заредих с антифриз.ако тои е пресен,остави го да се утаят твърдите частици и с фуния на която слагащ чорапогащник да се прецеди го наливаш до нивото през разширителния съд.ако парното не грее ,както се случи при мен ,това е от кранчето,за да не го разглобяваш сега, намери две тръбички дълги 6-7 см с подходящ диаметър или от ламарина от консерва ги свий и като свалиш маркучите ги вкарай през отворите на кранчето за да може антифриза да минава през радиаторчето принудително.кранчето остава отворено за зимата и като тръгнеш в студа предното стъкло няма да ти се запотява при пуснато вентилаторче на 1 степен и постепенно ще го затопля.успех! ако имаш пак проблем -пиши,ако се оправи пак пиши

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тошо , доколокото рабрах си минал през смяна на гарнитура термостат и радиатор та въпроса ми е при ремонта дали майсторите са шлайфали главата и дали са проверили ризите да не са потънали т.к. скоро се опитвха да ме убедят , че наще глави не се шлайфали , а ако ризите са потънали колкото и гарнитури да смениш няма да има ефект ... ще си духа в охладителната система. Тва лесно можеш да го провериш - като поработи колата и маркучите стават твърди и на последно място се сещам за превъртяла турбина на водната помпа / ам за тва само са ми разказвали и се получава при позамръзен антифриз /.

 

Успех утре ... дано фанат проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,благодаря за саветите.Явно трабва да разхвърля един ден цялата охладителна уредба и да видя къде е проблема.но сега нямам време и щее на пролет,а за сега ще карам така. :(:(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тошо , доколокото рабрах си минал през смяна на гарнитура термостат и радиатор та въпроса ми е при ремонта дали майсторите са шлайфали главата и дали са проверили ризите да не са потънали т.к. скоро се опитвха да ме убедят , че наще глави не се шлайфали , а ако ризите са потънали колкото и гарнитури да смениш няма да има ефект ... ще си духа в охладителната система. Тва лесно можеш да го провериш - като поработи колата и маркучите стават твърди и на последно място се сещам за превъртяла турбина на водната помпа / ам за тва само са ми разказвали и се получава при позамръзен антифриз /.

 

Успех утре ... дано фанат проблема.

Това че главите не се шлайфали е много интересна гледна точка :lol: А пък ако ризите са потънали както казва колегата няма спасение освен отваряне на двигателя... :x

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тошо , доколокото рабрах си минал през смяна на гарнитура термостат и радиатор та въпроса ми е при ремонта дали майсторите са шлайфали главата и дали са проверили ризите да не са потънали т.к. скоро се опитвха да ме убедят , че наще глави не се шлайфали , а ако ризите са потънали колкото и гарнитури да смениш няма да има ефект ... ще си духа в охладителната система.

 

Много си прав, д-ре, много... Фанаха го проблема, сега бръмча с колата на монтьора дето турна гарнитурата предния път - докато опраи мойта ше е така :)

 

А понеже още не са я разкостили не знам дали е от ризите или крива глава или куца гарнитура, но е там някъде. Като ходих на газ-анализатор, човека мушна накрайника в разширителния съд и вика "ми то тва като втори ауспух бе човек, кво нема да се взривяваш". За превъртяла турбина не знам, ма водната помпа я сменях и нея тия дни, че църцореше и оттам. сега кат си мисля, то при тоя зор сигурно е нормално да църцори, ма тва с мисленето винаги идва когато нещата са минали определена фаза мамка му :)

 

Та тъй, извод: щот съм блейка, нови радиатор, мотор с перка да духа на радиатора, водна помпа, термостат, разширителен съд, капачка за въпросния съд, маркучи разни и десетина кила антифриз. Тъпото е че всяко от въпросните неща хем си му трябваше да се смени, хем можеше и да не се сменя още, ако бехме почнали откъдето трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тошо , доколокото рабрах си минал през смяна на гарнитура термостат и радиатор та въпроса ми е при ремонта дали майсторите са шлайфали главата и дали са проверили ризите да не са потънали т.к. скоро се опитвха да ме убедят , че наще глави не се шлайфали , а ако ризите са потънали колкото и гарнитури да смениш няма да има ефект ... ще си духа в охладителната система. Тва лесно можеш да го провериш - като поработи колата и маркучите стават твърди и на последно място се сещам за превъртяла турбина на водната помпа / ам за тва само са ми разказвали и се получава при позамръзен антифриз /.

 

Успех утре ... дано фанат проблема.

 

Имах подобен проблем, ама малко по-хардкор... На два пъти на дълъг път ми избиха тапи на двигателя, макар че бях с нов радиатор, след основен ремонт и т.н. Носих главата за шлайф, смених гарнитура, сложих нов антифриз, обаче парното продължаваше да духа ту горещо, ту студено и маркучите бяха твърди (не можеш да си пипнеш двата пръста през дебелия маркуч от радиатора). Надигнах ризите (това става с някакви втулки) и стана. Вече около 5000км. нямам проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам следния въпрос: Знаете ли колко трябва да са свободните обороти? До преди няколко години на бензин държеше 900/1000 об/мин., а сега 600-700(това на газ). На тези по-ниски обороти парното духа чуствително по-слабо, а имам чувството че и генераторът не зарежда съвсем както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиновете на куплунзите на таблото с уредите са само занитени и явно още след 5 та година се влошава контакта им ... днес припоих пиновете и на 3 те коплунга на таблото и сега оборотомера показва верни обороти и показанията на температурата също се промениха / надолу / 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.