Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Гайки за джантите


NikVT

Recommended Posts

Не знам дали някой е имал подобен проблем, но при мен често се получаваше увъртане (размазване) на стените на гайките, когато дълго не са били развивани. Случвало се е да изсичам гайка дори. Те и без друго не са пресметнати много добре май (при резба М12 да ги развиваш или завиваш с ключ 17 мм !). Реших си проблемчето с гайки за джанти от 412 Д. Те са с тъмен отвор, за ключ 22 мм са, може да им се капне по някоя капка масълце вътре и вече няма проблеми никакви!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм толкова технически грамотен за да коментирам добре ли са изчислени гайките на Шкода, но до сега проблеми с тях никога не съм имал. Може би за целта ми е помогнло наученото от баща ми, в случая - преди монтаж на гайката, шпилката леко се гресира. Хем влагата бяга от нея, хем лесно и "мазно" се развива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гаиките са си добре - веднъж само прецаках една защото ИНТЕЛИГЕНТИТЕ в гумаджийницата ги стегнали с пистолета с въздух на два пъти по голям момент от необходимия и като развивах ползвах кофти ключ и едната гаика превъртя. Ако се стяга с предписания момент (от по-голям файда няма, най-много да фръкне някоя шпилка) и ги предпазваш от ръжда - дали с мазане или като си слягаш пластмасовите капачки, проблеминяма!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

deel_1981, ти винаги ли си носиш в колата динамометричен ключ? :) А само за протокола - мазал съм резбите, но когато на 2 - 3 години веднъж се случва да се рзвиват гайките, тогава майка плаче!!! Пък и като гледам на повечето т. нар. автомобили (соц. или западни) съотношението "номер ключ / D на резбата" е по-голямо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не стягаш гайките повече от необходимото и си им сложил по малко грес няма никакъв проблем, още повече, че имат и пластмасови капачки. Понякога направо не мога да повяврам какви глупости ви хрумват бе хора - да сложиш гайки от Москвич!

 

Те и без друго не са пресметнати много добре май (при резба М12 да ги развиваш или завиваш с ключ 17 мм !).
- Ти май си по-грамотен от чешките инженери, а явно и от немските, защото не само при Шкодата ключа за гуми е 17мм - виж Фолксваген Голф и един куп други коли.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един комшия ми каза, че като има запецнали гайки, ги полива с кока - кола...

не се ебаваше, даже ми донесе кола от тях, ама аз вече се бях справл.

някой ако го пробва - да каже

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

deel_1981, ти винаги ли си носиш в колата динамометричен ключ? :) А само за протокола - мазал съм резбите, но когато на 2 - 3 години веднъж се случва да се рзвиват гайките, тогава майка плаче!!! Пък и като гледам на повечето т. нар. автомобили (соц. или западни) съотношението "номер ключ / D на резбата" е по-голямо.

 

Не ти е необходим динамометричен ключ, просто трябва да знаеш колко да стягаш, след няколко смени на гума това се научава, не е необходимо да се скача върху ключа, но за нечастие има индивиди дето са закърмени с принципа стягай до скъсване и върни четвърт оборот. Винаги им се чудя на такива хора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз винаги съм си слагал грес и никога не се е развивала гума...Даже малко като спечена ми се вижда тая грес, като свалям гумите за смяна - летни/зимни... Дали е от нагряването при спиране...

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имах такъв проблем.

 

Едни гумаджии бяха завили гайката накриво - с пистолет. След известно време започна да вибрира предното колело и да се предава по волана. Много трудно я свалих. И едвам си оправих резбата на главината.

 

И още веднъж: просто гайката се беше прецакала - не знам от какво.

Казаха ми, че гумата ми била крива - затова...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

обаче не мога да кажа че са кофти изчислени, просто се маца с грес преди да се слойи гайката и от време на реме може да се повтаря процедурата, а иначе препорачвам по голямо рамо за ключа с който ще се развиват гайките и свестен ключ или както в моя случай камак и гайките не мардат :-)).

А иначе и аз не давах на гумаджиите да ми стягат гайките че после няма развиване :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А от пренатягане някои е счупил шпилката на предна дясна гума :evil: трябва да питам баща ми като го видя дали е тои та мисълта ми е някои знае ли какво може да се направи по въпроса? Че малко ме е страх да карам с 3! :roll: иначе и аз си го мацам с грес... проблеми никога не съм имал аз (поне от както аз се грижа за нея и я карам година, година и половина)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NikVT , вкарвай ключа до край . виж дали ключа ти е много разбит - когато го сложиш на гайката не трябва да играе много . когато развиваш гайката трябва да държиш ключа суосен на гайката . мажи резбите - има ефект. при мен не е имало ядове с тези гайки ...

 

Калоян , ако не ме лъже паметта трябва да свалиш главината , после диска от нея . избиваш шпилката с чук и набиваш новата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За шпилката е така, първо махаш спирачния апарат, после главината, после диска от главината и след това шпилката, но за нея не знам дали е само набита - предполагам че да.

 

Все пак за твоя сигурност е да го оправиш това, а че могат да те глобят за липсващи или повредени крепежни елементи е аъвсем друга тема. Сигурността на първо място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега кофти дерт с шпилката ще ти дам един съвет дано свърши работа. Навии друга гаика плътно до тази след това хващаш ключ 17 и започваш да развиваш долната ако самата шпилка е хваната на резба за главината просто по тоя начин ще я развъртиш а после ще сложиш нова успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата deel_1981 много правилно го е обяснил. "Шпилките" са почти като болтове, след резбата имат накатка и плоска кръгла глава. Избиват се и се набиват новите. Добре е, ако преди набиването на новата "шпилка" същата се сложи за някой и друг час във фризер, за да се свие и се набива по-лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Я моля те,светни ме какви гайки си сложил,че лятото като боядисвах джантите сложих нови гайки,купени от Баня Мадара.Наложи се да свалям едната гума по-късно и гайките се размазаха и ми ги рязаха после.Очевидно са ебати ментетата :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.