Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Тема свързана отново с кака Пена


Guest

Recommended Posts

Значи като собственик на вече движеща се Шкода се чувствам по пълноценен член на клуба. Сега ще започна и с повече въпросчета. Значи имам една молба нека някои собственик на Шкода 120л да погледне бушоните си и да ми ги напише като ампераж. Примерно 1ви ти е еди колко си ампера 2ри еди колко си и така до 8ми. Никаде не видях в литературата за шкода такова нещо а моите бушони са толкова леш че нищо не може да се прочете по тях. Предварително благодаря за помоща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предпазителите са с мощност 15А. Предпазител № 1 е поставен вляво на таблото, а номерирането на останалите предпазители започва от него в посока надясно в последователност от 1 до 8 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи знам къде са но ми трябват като ампераж Миро виж лични съобщения и мерси предварително
моля те ако разбереш какви са амперажите драсни ги тука защото моите всички са клеясали и мисля да ги сменям с комплектче по - натам ;)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи знам къде са но ми трябват като ампераж Миро виж лични съобщения и мерси предварително
моля те ако разбереш какви са амперажите драсни ги тука защото моите всички са клеясали и мисля да ги сменям с комплектче по - натам ;)

 

EDIT: ммм значи звъннах на магазина на Монтевидео24 комплект от 10керамични бушона са 2лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш грижи само да ги разбера ще ги побликувам Мишел невярвам всички да са по 15А иначе невярвам в магазина да продават няколко вида като ампераж за 120ки. Имам по 5А, 8А, 15А, 25А

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи знам къде са но ми трябват като ампераж Миро виж лични съобщения и мерси предварително

 

Ами ампеража съм го на писал :) 15А. При мен всичките са токова. Така пише и в севизната книга за 105/120, която разлистих заради съмненията ти :)

Комплектите от по 10 бушона (керамични), които се продават по магазините наистина съдържат бушони с различни стойности, но това са универсални комплекти, предвидени за различни автомобили. Затова не всички са 15А.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок мерси ще ръгна смело 15ки пък да видим кво ще стане моите са пластмасови чувал съм че керамичните са по добри ама зассега ще кара с тия. В неделя като се срещнем с колегите otgorata, Nikov ще взема да хвърля едно око на техните Миро прати все пак схемата събирам си всяква литература и информация за 120ка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дончо искам само да добавя, че пластмасовите предпазители не ти вършат работа особено що се отнася за 2ри предпазител. Това е така, защото от двете страни където контактуват допирната площ е малка и се получава нагряване и ако предпазителя е пластмасов, самата пластмаса се разтапя от температурата без да е изгорял предпазителя, но вече не дава контакт - това става особено зимата като караш с включено парно, чистачки и др.

 

По принцип във шкодата има такъв проблем, че не всички консуматори са защитени поотделно както е редно, а на един предпазител са закачени повече консуматори - особено проблемно е това примерно за вентилатора на парното - не един случай има когато той е изгорял вече /стопена изолация на намотките на ротора/, но като го пуснеш тока си минава през него само, че вече е много по-голям обаче предпазителя държи понеже е цели 15А и ако не си включил чистачките не изгаря предпазителя а кабелите почват да нагряват много силно и можеш да се запалиш. Аз неведнъж съм съветвал да се сложи отделен предпазител на вентилатора на парното, както съм направил и аз.

 

Друг момент е, че предпазителите са всички по 15А за удобство да не носиш различни, а не заради консумацията при всеки от тях - примерно предпазители 5 и 6 - къси светлини и 7 и 8 - дълги са по 15А, а консумацията е (55) 60/12=5А.

 

Абе изобщо ел. инсталацията на Шкодата ми е малко болна тема и мога да си разсъждавам доста по нея. Примерно отдавна ме тормози слабия алтернатор, които при икономично каране в града изобщо не зарежда добре, но за съжаление хубавите алтернаторите не ги дават по 2 за лев.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кофти е че по няколко неща са вързани на един бушон това за вентилатора като един солиден консуматор ще го преместим на нов бушон както смятах да направя някои допълнения които ще се направят на отделни и накрая ще станат 11-12 бушона доколкото съм запознат генератора може да се смени с по-мощен. Аз лично по жиците нищо няма да пипам щото не разбирам пък елтехника кога ще ми е свободен е друг въпрос. Интересувах се толкова от ампеража защото имах 3 бушона които им разчетох ампеража имах 1 от 5 ампера 2ри беше 25А последния 15А. Но ще се вслушам в съвета ти и ще си потърся керамични бушони. Мерси на всички взели отношение по моя въпрос. Хашек когато имаш време и възможност ми прати схемата меила ти го пратих на лични съобщение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя и един лесен и удобен начин за поставяне на предпазители примерно за моторчето на парното, на чистачките и каквото още се сетите. Кабела за +12В, който отива към тях се реже близо да моторчето, взимате две кабелни обувки + пластмасови изолатори за тях; нанизвате първо пластмасовия изолатор и след това слагате на двата края на срязания кабел по една женска кабелна обувка; пъхвате върху нея предварително нанизания изолатор и след това с изолирбанд залепяте двата пластмасови изолатора един до друг - сега вече имаш готово гнездо за предпазител от плосък тип, със стойност пресметната от тебе според конкретната нужда. Ако някой не е разбрал ще сложа снимка на това, само да взема един IR да си качвам снимките от телефона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото ще го дам да го прочете техника които е предишния собственик на Пена и я познава добре смятам че е кадърен след като възтанови цялата елсхема отзад за половин ден имам му доверие. Смятам че ще се справи. Благодаря ти още веднъж за информацията но ще яко да киризим някоя друга снимка ти например с колко бушона си в момента. С него говорихме че всички бъдещи консуматори които смятам да направя (халогени, светлини за мъгла, реотани заден джам касетофон). А като си така запознат ми кажи горе долу какъв генератор смяташ за удачен и ако имаш няква идея приблизително кви кити е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно отдавна ме тормози слабия алтернатор, които при икономично каране в града изобщо не зарежда добре, но за съжаление хубавите алтернаторите не ги дават по 2 за лев.

Хората са си го казали Акумулатор 12V 35Ah. Аз преди ползвах искра 44Ah сега ползвам Монбат 45Ah защото нямаше по малък, зарежда си ми на 6 без абсолютно никакъв проблем, казвал съм го и на приятели това и всеки ми казва е не с по - голям пали по-добре. E да де ама не =) Ако пък искате да сте си 100% сигурни че ще запали вземете си Бош 44Аh някъде около 90лв е в Шел, иначе аз съм си доволен и от Монбат а, откакто си оправих делкото, след напомпване ми пали за отрицателно време

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз карам с 44 амперчаса. Марката убии ме немога да си го спомня но щом е стоял 9 месеца а после го заредих 6 часа и запали засега колата още се разработва от мен така да се каже но е възможно по нататак като увелича консумацията с споменатите по нагоре компоненти може и да изплезе език. Не си спомням с кого скоро говорихме че ще сложи генератор 55А/ч и такъв генератор. Какво мислят електрикаджиите в форума по въпроса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

beliq_lebed, Не го приемай като заяждане, но поставянето на бушона трябва да е МАКСИМАЛНО БЛИЗКО ДО ИЗТОЧНИКА (т.е. акумулатора), а не до консуматора! Причина - ако по някаква причина дадеш на късо кабела няма какво да го предпази и има реална опасност от пожар! Ако във форума има и други завършили електро специалност ще потвърдят!

Та, метода който си описал може да се ползва САМО когато има и друг предпазител (например за група консуматори) близко до източника (т.е. акумулатора)!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.