Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Болтове за лети джанти


Rapid

Recommended Posts

Здртавейте колеги.След дълго търсене на майстори, матерял, чатежи фланците ми най-накрая са готови.Сега обаче дойде нов проблем, трябват ми по-дълги болтове за летите джанти. Самата джанта е доста дебела и като сложа обикновен болт от Опел, Пасат,Голф и се подава само 3-4 мм. от джантата. Тези обикновенните болтове са дълги 23мм (само резбата де ) До колкото съм чувал за да е здраво захваната джантата трябва да са хванали 7-8 резби. Ако някой знае при кои коли болтовете са по дълги да сподели :), също и къде се продават.Днес ако ми остане време ще ида по моргите да потърся, щото нови сигутно струват колкото джантите :(

Вече се замислям дали да не пробвам пак с шпики да ги направя, а майстора чака първо да му занеса болт или шпилка по които да прави резба

Ще съм благодарен на всякакви съвети :)

 

Поздрави

 

P.S. забравих да спомена че болтобете който търся трябва да са поне 30мм (резбата)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Малко наизуст ще ти отговоря, щото не съм се сблъсквал лично с твоя проблем, НО вместо да обикаляш моргите, тръгни или по симеон или примерно в ЕМКомплект и там ще намериш различни като дължина болтове(комплекта струва 30-40 лева), а ако пък тръгнеш да си правиш някакви, може да опиташ да ползваш болтове/шпилки от глава.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли снимал джантите, които смяташ да слагаш, както и да кажеш размера им? Предполагам, че са до 5,1/2J. А иначе според мен в твоя случай няма голям избор. На повечето коли, при които джантата се хваща с болтове към барабана или главината има поставена преходна водеща втулка между джантата и водещата втулка на главината - основното е, че колите с болтове имат издадена водеща втулка за централния отвор на фабричната джанта - без такава издатина на главината джантата няма да е добре центрована, без значение каква е тя. Летите джанти обикновено имат по-голям отвор по средата, за да пасват на главините на различни коли и затова им се поставят преходни втулки да ги държат центровани.

 

На коли като Шкодата и някои по-нови Фордове, на които джантата влиза на шпилки набити в главината/барабана джантите са по-сигурно центровани и затова не е необходима водеща втулка на барабана или главината - както и няма.

 

Мисълта ми е в това, че ако не си предвидил и вече изработените ти фланци нямат водеща втулка по средата то трябва задължително да минеш на варианта с набиването на шпилките - освен това така и лесно ще си мушкаш джантите, което е малка грижа де.

 

Айде успех пък на следващата среща да те видим вече с лети джанти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли снимал джантите, които смяташ да слагаш, както и да кажеш размера им? Предполагам, че са до 5,1/2J.

 

5,1/2J добре, ако са 13". Ако са повече от 13" обаче забрави да са до 5,1/2J. И друго, наистина ако централния отвор на главината на джантата е по-голям е повече от препоръчително да направиш втулки... аз не направих.... и сбърках :x .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите отговори :)

Звънах в М комплект 33 и там има такива болтове е 32мм(резба) по 2лв. са. Значи джантите са Форд-ови и мисля да рискувам са болтове да ги захвана.Центровачна издатина фланците нямат, знам че е кофти така но ще рискувам.Един познат кара лада с фланци като мойте вече 5-6 години не е имал проблеми.Сега обаче друго взе да ме притеснява, новите джанти да с ЕТ 19 и 25 мм фланец и не знам дали няма да опират задните гуми в калника. Гумите мога да избирам между 165/65 и 175/60

Каквото и да стане ще снимам и ще кажа за разултата

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

WoooW :smt103 :smt104 ET19 :!: :!: :!: Rapid, да не си се объркал нещо... Мойте лети 15" са ЕТ38 (колкото е по-малко ЕТ - толкова повече изнася джантата) и си рязах подгъва на калника, за да не опират - обаче от вътрешната страна задните търкат в пружината на амортисьора, а предните при пълен десен/ляв опират в предпазната ламарина под двигателя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не съм объркал ЕТ-то е 19 . Или поне така пише на джантата. Другата седми ще кача снимки. А иначе са 13-ки 6j ..... нещо си

:) Аз мисля да постигна стабилност от това че е радута и да не залагам на широки гуми.

Redline__ ако се не лъжа ти беше сложил гуми 205/50/15 , нормално е да режеш от калника :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, ние с теб си говорихме в София - ЕТ19 са стоманените джанти на Е21. Бях сложил такива на моя Форман - излязоха извън калника :mrgreen: като имаш предвид, че бяха обути с 175/70 !!!

 

В твоя случай + фланец 25мм ставаш с ет -6 !!! За твоя информация задните джанти на моя Рапид, който си виждал няколко пъти са ЕТ10 и са наравно с веждата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rapid, птзад БЯХА 205/50 отпред 195/55 - задницата ми беше по стабилна! Тази година на пролет ще заложа на 4бр 195/45 да видим как ще е. Ако искаш да постигнеш стабилност, без да пипаш окчването - според мен определящ е профила на гумата - всеизвестно е, че с по-нисък профил колата принципно тряба да стане по-стабилна. Не знам какво ще се получи от комбинацията голям "разкрач" + 13" (ЕТ-6 по Хашек ;)) + 165/65 :? . Дръж ни в течение обаче и задължително фотосесия като сложиш джантичките 8) .

 

За едно съм сигурен обаче - визията на автомобила ще се подобри ;) :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

165 на 6J ще са по-тясни от джантата, така че най-минимално 175, а и то една от идеите на летите джанти е да сложиш по широка гума, така че даже и 175 е малко според мене. То и на обикновената джанта се хваща 175.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малко снимки на фланците и джантите. Едини фланец тежи 3.2кг. Не знам от каккъв матерял са ама много бързо раждясват ,ще ги грундирам тия дни. Много вали и е студено и затова не съм ги пробвал още на колата дали ще опират в калниците.

04.JPG

05.JPG

06.JPG

09.JPG

12.JPG

13.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rapid :mrgreen: :mrgreen: А може ли да попитам пише ли на джантата какво производство са и на какъв език пише. Предполагам, че джантите са 4х98, ама много приличат на едни други дето съм виждал ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами до колкото занм това е оргинална Форд-ова джанта , даже има и емблемата на форд на самата джанта. Иначе е 4х 108мм. Имат и капачки на централния отвор и на ненго има MG или нещо подобно. Ако се не лъжа е английско производство.

 

Поздрави

П.С. Още не съм измил и разгледал хубаво даже, а смятам и да ги боядисам, ама се чудя какъв цвят сигурно червени :mrgreen: да се сливат с колата :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да са ти честити, да ги направиш хубави и да си ги караш със здраве джантите (и фланците) :)

На мен ми се върти една идея в главата за моите джанти - да ги пусна на песъкоструйка и след това както са на гол метал да ги боядисам прахово. Ама незнам този метод на боядисване до колко е удачен в случая. Знам, че е по-здрав, ама досега не съм пробвал на джанта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.