Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Sound


Recommended Posts

Здравейте, днес лепнах един фотоапарат и направих няколко снимки на музичката в шкодата. Понеже няма да мога да я покажа на Michelle скоро, поне да се похваля докъде съм стигнал досега... :)

 

отпред - държи се мъжки акомолаторчето. Проблема е как да побера там по-голям? :?

 

.jpg

 

head unit - на промоция от friend 8)

 

.jpg

 

предна линия - нямам такава още :) губят се блаупунктчетата

 

.jpg

 

задна - пайнерчето по средата в момента е за фон - продава се

 

.jpg

 

.jpg

 

Ами това е. Кефя и се не защото е нещо невероятно ами защото съм си я правил сам (без бокса, по 5 пъти всяко нещо :mrgreen: ) и то вече от доста време. Следва, живот и здраве, наесен - кондензатор и още малко среди и високи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Mishelle

    11

  • SKODA 105 RS

    11

  • Rapid

    10

  • Favorit

    7

Най-много писали в темата

Hertz и Вlaipunkt браво браво и ти си нечовек, по голям акумулатор недей да слагаш защото алтернатора няма да смогне да го зарежда. То си е казано колкото толкова, апък ако ти се слуша, палиш и на малки обороти. Повечето хора така правят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво :) Благодаря за снимките, много им се накефих. Ама сега проблема е, че още повече искам да го чуя този звук :) Ама наесен с песен :) Аз си сложих кондензатор, среден клас е, демек не е от най-евтините, ама пак като усиля повечко ми премигват леко светлините :(

maxrpm - и на запалена кола пак се сдухва акумулатора по-бързо :) Защо мислиш, че професионалните авто озвучавания много често имат отделен акумулатор :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за музиката, важно е човек да си кара колата с кеф. Аз бих те посъвтвел преди да се хвърлиш да купуваш кондензатор, да почнеш първо със смяна на алтернатора. На Шкодата е крайно слаб - 55A при максимални обороти, т.е. при 2-3000 дава не повече от 35А, което е недостатъчно като се има предвид, че има и други консуматори в колата. Аз лично направо бих сложил широка ремъчна шайба на коляновия вал и на водната помпа, за да може да се постави алтернатор поне 70А. /да не отварям тема и за по-хубавите тип 60-120 на Bosch, които могат да отдават голям ток още на 1000 оборота/.

 

Относно кондензатора мисля, че задължително трябва да е от тези с дисплей, за да виждаш какво е напрежението до което е зареден и до колко пада то, за да имаш реална представа. Аз лично обаче имам известен страх от тия големи кондензатори от типа на 1F. Който е виждал как гърми кондензатор знае какво имам предвид. Така че не е шега работа поставянето на кондензатор с такива стойности, а от друга страна пък без него не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Кондезатор с дисплей е голяма гъзариика.

- Кондензатора и усилвателя не трябва да използват общ замасяващ проводник.

- Кондензатора трябва да е здраво закрепен за да се избягват удари.

- Връзката кондензатор - усилвател (+) трябва да е максимално къса.

- Препоръчително (според мен - задължително) е монтирането на голям бушон между кондензатора и акумулатора.

 

Вики - определено си прав за алтернатора. И във връзка с това да те питам - споменах вече, че дори и с кондензатор, когато усиля повечко звука, имам едно минамлно притрепване на осветлението по колата (стопове и т.н.). Възможно ли е този проблем да е в слабия алтернатор? Въпреки, че кондензатора смуче директно ток от акумулатора. Да не би пък проблема да е в самия акумулатор. Всички коли на приятелчета с добро озвучаване, които съм виждал са с по-мощни акумулатор и алтернатор от Шкодовия и като сложат кондензатор си решават този проблем с притрепването. А при мене не става :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко си прекалил със задната кора за тва се губят прените :lol:

Всъщност предните ми се губят защото не са през усилвател а към плеърчето. И като цяло средите и високите изостават поради причината че - предните са пуснати на има-няма 15-20 вата, Елипсите на 40 вата (толкова могат) а субчето на 120-130 (RMS,толкова може усилвателя). Баланса ще се оправи но по нататък.

Иначе за алтернатора и акомолатора - ще ги сменям евентуално чак ако сменя този усилвател или сложа още един. :D Сега е добре. Примерно един Фелицейски 70A ще заспи направо 8)

Michelle доколкото знам ако алтернатора ти идва слаб за музиката като усилиш повече и си в движение колата започва да придръпва, това е единия признак. На мен ми присветва съмо осветлението в купето - фаровете са шест...засега :) Ти с какъв акомолатор си?

И я пусни и ти някоя снимчица ако имаш че беше споменал едно 306С и съм любопитен :)

Я ми дай инфо за този кондензатор. Да не би да е слабичък за усилвателя? Иначе тези светещите с индикация са си гъзарийка голяма. Тъмно синьо много ще ходи на Фаворита ми 8) Ама ченгетата не ги харесват. Едно приятелче така му писаха акт понеже приличал на патрулка :lol::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Шкодата е крайно слаб - 55A при максимални обороти, т.е. при 2-3000 дава не повече от 35А, което е недостатъчно като се има предвид, че има и други консуматори в колата. Аз лично направо бих сложил широка ремъчна шайба на коляновия вал и на водната помпа, за да може да се постави алтернатор поне 70А.

Всъщност друго мисля да направя подобно - Да сложа на Фелицейския алтернатор фаворитска ремъчна шайба - така ще е по-лесничко. Но засега няма нужда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да сложа на Фелицейския алтернатор фаворитска ремъчна шайба - така ще е по-лесничко. Но засега няма нужда.
- Тя по широката ремъчна шайба е поради това, че като почне да отдава повече ток алтернатора, той почва да се върти по-трудно и ако е с тънък ремък ще превърта, т.е. в случая по-лесното решение не върши работа просто. Като цяло аз не съм съгласен с това, че със 70А алтернатор ще заспи работата, понеже той също не отдава много ток на 2-3000 оборота...

 

Юли мойта кола като е на фарове и без музика има известно трепкане /на празен ход/, като аз също нямам идея защо се получава това, но съм го виждал и на фаворит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно сините точици бледнят т.к. имам приятели дет се занимават само с музики и досега не съм ги виждал да връзват усилвател за предни колони /тъй или иначе те са само за обем / в случаите с туби и по - мощни задни колони ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен индикатора за напрежението на кондензатора е излишен, ако искаш да следиш нещо, ползвай мултицет. При движение и без това няма да можеш да го гледаш постоянно(добавям, че за да работи той, също консумира енергия).

Мисля, че по-добро решение е включването на втори акУмУлатор. За него втори генератор, естествено ще се наложи и смяна на ремъка, евентулано и на шайбите, ако не пасне дебелината. Слага се втори алтернатор, който да зарежда втората акумулаторна батерия. Нейното разположение вече може да е в багажника до усилвателя, така отпада необходимостта от кондензатор 1 фарад. Казано по-просто разделя се музикалната система от останалата електрическа инсталация в автомобила. По този начин, дори и да клекне акумулатора пак ще запалиш без да ти пука колко силно слушаш.

Евентуално, може да се пипне малко карбуратора, впредвид повишеното натоварване на празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно сините точици бледнят т.к. имам приятели дет се занимават само с музики и досега не съм ги виждал да връзват усилвател за предни колони /тъй или иначе те са само за обем / в случаите с туби и по - мощни задни колони ;)

Сериозно :roll: Вероятно не си виждал защото повечето от тях са си любители като мен и нямат намерения да ходят по състезания примерно. Никакъв шанс няма един фен да постигне качествена силна музика без предна линия на усилвател естествено ;)

 

beliq_lebed за ремъка си прав не се бях замислил всъщност :oops: Но за това че 70A не е достатъчен е много относително и зависи все пак от музиката, както казваше един приятел "да се вманиачиш не е лошо, лошото е ако после изпростееш много, като мен..." :mrgreen: п.с. Той беше 2-ри на CarAudio състезанието в Русе миналата година в големия клас над 600 вата и беше с 90A алтернатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вики - това с премигването (трептенето) при мен и при теб е породено от различни причини. При мене точно на фаровете бих казал, че не се забелязва, но на габаритите е видимо - като услия повече музиката. Получава се от голямата консумация на бас/усилвател. А за при тебе - едно време и аз имах подобен проблем, на който накрая се издразних и отидох при един стар Шкода жичкаджия, който ми отвори алтернатора, ръчка го половин час, след което нещата заспаха :)

Favorit 1.3LX - приятелю, чак такива загуби на ток нямам :) Колата си върви на 6. Просто забелязах на празни обороти + добре усилен звук, че ми премигват леко стопове/габарити. Акумулатора ми е стандартен за 120Л - 45Ач (по книжка - 39Ач). Снимки ще направя и ще кача днес или утре :)

quad - прав си, че кондензатора в движение няма как да се наблюдава, ама той и не е предвиден за това. А що се отнася до втория акумулатор - дори и колата да е оборудвана с него нуждата от кондензатор не отпада. Всъщност с други думи - кондензатора няма нищо общо с това с колко акумулатора си. Ако имаш достатъчно мощни усилвател/бас кондензатор винаги ще ти трябва. Не съм технически грамотен за да го опиша както трябва, но с прости думи - кондензатора пуска по-бързо ток на усилвателя за единица време, за разлика от акумулатора. На системи с мощен усилвател/бас ако нямаш кондензатор няма как да захраниш като хората усилваеля и резултата от това е недобър бас (било то гъгнив, слаб, неплътен и т.н.).

Хубавото на повечето кондензатори от средния и нагоре клас е, че автоматично се включват и гасят, т.е. не работят през цялото време. Ако слушаш тихо - кондензатора е в покой. Но ако консумацията на ток нарастне - сам се включва. Гасиш усилвателя - след десетина секунди кондензатора сам се гаси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"... А що се отнася до втория акумулатор - дори и колата да е оборудвана с него нуждата от кондензатор не отпада. Всъщност с други думи - кондензатора няма нищо общо с това с колко акумулатора си. Ако имаш достатъчно мощни усилвател/бас кондензатор винаги ще ти трябва. Не съм технически грамотен за да го опиша както трябва, но с прости думи - кондензатора пуска по-бързо ток на усилвателя за единица време, за разлика от акумулатора."

 

По малкото вътрешно съпротивление на кондензатора(и по-малкия капацитет) от това на акумулатора е причина за по-бързото му разреждане и зареждане. Ако се разгледа математически, за единица(кратко)време кондензатора може да отдаде за кратко по-голям ток от акумулатора(тук си абсолютно прав). Ако повишената консумация продължи, кондензатора ще се разреди и ще остане само акумулатора.

При акумулаторите от значение е така наречения пусков ток, който напрактика характеризира същото нещо, т.е. функция е от вътрешното съпротивление. Разгледаните примери са "идеални", т.е. не е отчетено влианието на температурата, стареенето, натоварването, моментното състояние на клетките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си го обяснил технически :) Обикновенно кондензатора се използва за захранване на усилвател, който от своя страна захранва бас. Следователно са много редки случаите в които би се разредил кондензатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте,

Вчера говорих с едни младежи за музика в колите и те ми казаха за варианта с говорител монтиран зад задната седалка . По този начин се избягвало правенето на кутия .Някой чувал ли е за този вариант и има ли лично наблюдения добре ли думка :lol: Условието било говорителя да е по мощен . Аз разполагам с един 12" и 400 вата (;)така пише на него ) и ако ми остане време мисля да го пробвам. Мисля директно да го захвана към седалката, отзад остават 50-60 литра обем.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз зад задните седалки съм сложил едни елипси и да ти кажа предната линия не си я чувам. Изобщо не претендирам за качество или каквото и да било, ама за тези (без)пари за мен си е супер. Ако искаш мога да ти пратя снимки и да ти разкажа как го направих. Без усилвател ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах предвид, че говорител(басов) се монтира за самата седалка. Иначе за елипсите съм сигурен че вадят хубав звук, навремето имах такива и свиреха супер. Но сега вече съм с усилвател и бокс(но с малък литраж) и затова търся друго решение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Вчера говорих с едни младежи за музика в колите и те ми казаха за варианта с говорител монтиран зад задната седалка . По този начин се избягвало правенето на кутия .Някой чувал ли е за този вариант и има ли лично наблюдения добре ли думка :lol: Условието било говорителя да е по мощен . Аз разполагам с един 12" и 400 вата (;)така пише на него ) и ако ми остане време мисля да го пробвам. Мисля директно да го захвана към седалката, отзад остават 50-60 литра обем.

 

Поздрави

 

На скоро едно приятелче си сложи такова чудо.....на Рено Меган.

Ще го питам за повече подробности...какво му е излезнало като пари и ще пиша.А относно дали думка...олииии направо не се трае на задните седалки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах предвид, че говорител(басов) се монтира за самата седалка. Иначе за елипсите съм сигурен че вадят хубав звук, навремето имах такива и свиреха супер. Но сега вече съм с усилвател и бокс(но с малък литраж) и затова търся друго решение

Колега, все още нямам опит с озвучението в автомобила, за сметка на това вкъщи си е лудница (меко казано) Така като гледам, би трябвало да имаш голяма кора зад седалките (за съжаление не съм виждал Рапид на живо). Та имам следното предложение - взимаш си размерите на кората и отиваш при някой майстор-дърводелец, за да ти направи нова - дървена.Обаче да повдигнеш максимално нагоре тая кора,почти да опира в с тъклото.След което си монтираш говорителя отгоре и правиш още две дупки за така наречения "бас рефлекс",ако е възможно на плоскостта, която е вертикална(към седалките) и ги монтираш точно по средата на 2те задни облегалки.А така наречените бас рефлексни тръби трябва да са с диаметър 80-90 мм и дълбочина = на тази на говорителя.Ако имаш време и средства пробвай.Аз поне мисля така да правя в моята,но все още чакам усилвател или CD-Mp3.

Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предложението е добро обаче кората отзад е тясна и не може да се хване 12" говорител защото отдило има ламарини. Ако ги отрежа ще стигна чак при двигателя пък и ако се не лъжа тази конструкция под кората е "носеща" и колата може да се покриви. Такава кора съм предвидил и на нея ще има 2 елипси :) но за голям говорител място няма :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , и аз нямам опит с озвучаване на коли , но моите приятели от MVN не съм ги виждал да слагат бас без кутия , па било то и в затворен обем т.к. неможе да се изцеди конкретната честота , а инак за свирене ще свири няма спор.

 

Успех и гледай да не бутнеш задния прозорец :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.