Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Sound


Recommended Posts

Колега, все още нямам опит с озвучението в автомобила, за сметка на това вкъщи си е лудница (меко казано) Така като гледам, би трябвало да имаш голяма кора зад седалките (за съжаление не съм виждал Рапид на живо). Та имам следното предложение - взимаш си размерите на кората и отиваш при някой майстор-дърводелец, за да ти направи нова - дървена.Обаче да повдигнеш максимално нагоре тая кора,почти да опира в с тъклото.След което си монтираш говорителя отгоре и правиш още две дупки за така наречения "бас рефлекс",ако е възможно на плоскостта, която е вертикална(към седалките) и ги монтираш точно по средата на 2те задни облегалки.А така наречените бас рефлексни тръби трябва да са с диаметър 80-90 мм и дълбочина = на тази на говорителя.Ако имаш време и средства пробвай.Аз поне мисля така да правя в моята,но все още чакам усилвател или CD-Mp3.

Айде със здраве :)

 

Извинявай, но щом казваш, че у вас е "лудница" ако не си си купувал озвучаването наслука би трябвало да си наясно с най-елемнтарното и първото нещо, за което трябва всеки да мисли щом иска да си прави музика. Без значение дали вкъщи или в колата. А именно ОБЕМА. Как така съветваш колегата Рапид да използва целия обем зад седалките, без да си наясно какъв му е говорителя, за какъв монтаж е предвиден и колко литра обем иска? Също така не знаеш, ако ще му се слага бас-рефлекс под какъв ъгъл да е монтиран и с какъв диаметър. Пишеш наизуст за 8-9 см и някаква си дълбочина = на тази на говорителя, а явно не знаеш, че при неподходящо избрани диаметър и дължина вариантите са два - или няма да стигне долната граница на честотния диапазон, или ще се получи "завихряне". Не се засягай, но и най-големия специалист по авто озвучаване (и не само) няма да даде такова категорично предложение без да е видял за какво иде реч.

Rapid - за съжаление нямаш много голям избор. Според мен баса трябва да си е в кутия. И точно тук идва проблема - ако знаеш точните размери (габарити) на кутията, която трябва да се направи за твоя говорител, ще видиш, че ако ги спазиш кутията няма да влезне зад седалките. Единственото компромисно решение в случая е да запазиш литрите обем, но конструктивно да измениш формата на кутията. Друго за което се сещам - бушон между акумулатора и усилвателя си сложил, нали? :) Я разкажи по-подробно какво ще слагаш да бучи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Mishelle

    11

  • SKODA 105 RS

    11

  • Rapid

    10

  • Favorit

    7

Най-много писали в темата

Колега, все още нямам опит с озвучението в автомобила, за сметка на това вкъщи си е лудница (меко казано) Така като гледам, би трябвало да имаш голяма кора зад седалките (за съжаление не съм виждал Рапид на живо). Та имам следното предложение - взимаш си размерите на кората и отиваш при някой майстор-дърводелец, за да ти направи нова - дървена.Обаче да повдигнеш максимално нагоре тая кора,почти да опира в с тъклото.След което си монтираш говорителя отгоре и правиш още две дупки за така наречения "бас рефлекс",ако е възможно на плоскостта, която е вертикална(към седалките) и ги монтираш точно по средата на 2те задни облегалки.А така наречените бас рефлексни тръби трябва да са с диаметър 80-90 мм и дълбочина = на тази на говорителя.Ако имаш време и средства пробвай.Аз поне мисля така да правя в моята,но все още чакам усилвател или CD-Mp3.

Айде със здраве :)

 

Извинявай, но щом казваш, че у вас е "лудница" ако не си си купувал озвучаването наслука би трябвало да си наясно с най-елемнтарното и първото нещо, за което трябва всеки да мисли щом иска да си прави музика. Без значение дали вкъщи или в колата. А именно ОБЕМА. Как така съветваш колегата Рапид да използва целия обем зад седалките, без да си наясно какъв му е говорителя, за какъв монтаж е предвиден и колко литра обем иска? Също така не знаеш, ако ще му се слага бас-рефлекс под какъв ъгъл да е монтиран и с какъв диаметър. Пишеш наизуст за 8-9 см и някаква си дълбочина = на тази на говорителя, а явно не знаеш, че при неподходящо избрани диаметър и дължина вариантите са два - или няма да стигне долната граница на честотния диапазон, или ще се получи "завихряне". Не се засягай, но и най-големия специалист по авто озвучаване (и не само) няма да даде такова категорично предложение без да е видял за какво иде реч.

Rapid - за съжаление нямаш много голям избор. Според мен баса трябва да си е в кутия. И точно тук идва проблема - ако знаеш точните размери (габарити) на кутията, която трябва да се направи за твоя говорител, ще видиш, че ако ги спазиш кутията няма да влезне зад седалките. Единственото компромисно решение в случая е да запазиш литрите обем, но конструктивно да измениш формата на кутията. Друго за което се сещам - бушон между акумулатора и усилвателя си сложил, нали? :) Я разкажи по-подробно какво ще слагаш да бучи :)

Ами извинявай много колега, ама я ми кажи к'ва ще е тая кутия, където ще се събере отзад и да не би с нея обемът ще се увеличи?!?! А т'ва с новата кора му го предлагам точно за да има възможност да побере по-голям говорител и ако пак му е проблем, може да се направи допълнителен пръстен с нужната дебелина за да се хване говорителя.А и самото пространство там е перфектно, защото има шумопоглъщата изолация, която ще предотврати ехтене,дрънчене и всякакви такива недостатъци на една кутия!Пък за бас рефлекса му квазвам тия данни, щото съм си правил доста експерименти и знам как стоят нещата, а не щотото някой написал или казал еди-к'во-си.Все пак и баща не се занимава с т'ва от вчера и знам к'во говоря.Пък и това е просто предложение.Той колегата Rapid си е свободен да прави к'вото иска.Аз ще си го направя по същия начин с единствената разлика, че ще съм с 4 8" говорители, по простата причина, че разполагам с такива.

Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти мерил ли си задния багажник или говориш наизуст?

И друго - какви са тези неща за дрънчене и тем подобни дето ги пишеш, че ги имало при кутиите? Това няма как да са думи на човек, разбиращ от озвучаване. Нали казваш, че не е от вчера дори и баща ти се занимавал с такива работи? Явно не знаеш, как се изработват бас кутиите за автомобили :)

И за бас рефлекса - пак повтарям - ако наистина, както пишеш, че си правил доста експерименти, би трябвало точно заради тях да си забелязал, че бас рефлекса се подбира по дължина и диаметър според говорителя. А ти не знаеш неговия какъв е...

Както и да е, здраве да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами може и да съм го мерил,а пък не ми казвай, че 2 тръби по 80мм ще са му малко или пък ще се получи завихряне както ти го нарече.А говорителя може да не го събере, освен ако е от онези говорители тип "круша".А относно бас рефлекса, слагай си какъвто искаш говорител, дълбочината на тръбата трябва да е точно колкото е и на говорителя, спрямо вътрешната страна на плоскостта, на която е закрепен.А за кънтенето - направи си една гола кутия, сложи и як говорител и да видим какъв ще е резултата.Защото нали ставаше дума, колегата да си направи кутия, а аз доколкото знам, няма да се продават кутии точно по размерите на багажника зад седалките на Шкода.Но както и да е, дано колегата намери някакво решение на проблема и най-важното да е ефективно.А м/у другото, колега Mishelle, ти как си се справил с озвучението отзад, щото нито искам да се заяждам или да се правя на някакъв "разбирач".Просто изказвам мнение а и ще ми е интересно ако имаш някакво по-добро предложение?!?! Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А м/у другото, колега Mishelle, ти как си се справил с озвучението отзад, щото нито искам да се заяждам или да се правя на някакъв "разбирач".Просто изказвам мнение а и ще ми е интересно ако имаш някакво по-добро предложение?!?! Айде със здраве :)

 

Michelle се е спавил много добре с озвучението отзад, по-добре вземи разгледай ;) А субче в шкодата ти по какъвто и начин да сложиш няма да свири като такъв с добре направено кутия. Поздрави и успех, наесен на срещата ще видим кой е бил по прав :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде мога да го видя, ако не е тайна.Имам предвид някъде в нета ?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде мога да го видя, ако не е тайна.Имам предвид някъде в нета ?!?!

 

Ами тоя въврос към него адресирай, ако има желание ще качи снимки някъде.

малко offtopic - Michelle какво стана с джантите? оправи ли се всичко?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Favorit 13.LX - здрасти, яко е да си отпуска, а :) Споко, твоята казарма бая бързо ще мине. За джантите - след поредица от съвети и мнения на Миро по телефона, за което съм му безкрайно благодарен, се оказа, че съм изпуснал един тънък, елемтарен и наистина глупав момент. Ама за него по телефона ще ти кажа някоя вечер, че тук ме е срам :oops: Всичко заспа, даже купихме вече с жената и 4 нови Мишленки. Наесен ще видиш :)

За Skoda 105RS - приятелю, кога съм споменвал за гола кутия? Кой прави озвучаване с голи кутии? Колегата Rapid, ако иска да си прави кутия, защо според теб трябва да е гола?

А иначе за моето предложение ... то си е направо решение. Като кутия смятам, че съм постигнал максималното, което може да се направи като озвучаване, използвайки САМО задния багажник, без никакви модификации на седалките. А на кората отгоре съм с две 4 лентови старички елипси, които навремето бяха върха, ама сега като че ли вадят предимно средни (ниските съм ги отрязъл), т.е. смятам, че ми се губи горната граница на средите и съответно и високите. Ама това е за отзад. Отпред съм доволен от колонките във вратите. Така, че предстои и upgrade на говорителите на кората, които пак ще свирят само високи и среди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МИР мир да има младежи :)

Тая седмица(събота и неделя ) си поиграх с музиката и стигнах до няколко важно извода :)

1. ЗА да стане хубава музика трябват много пари :)(това май всички го знаем )

2.Бас говорител монтиран направо към задната седалка не свири хубаво :) пробвах го но или говорителя ми е слаб или пък не е за такова ползване

3.Пак се върнах на варианта с кутия, но сложих вата и като чели почна да свири по-добре ;)

4. Задната кора е повдигнах с около 10см. и на нея монтирах 2 елипси (ментаци ) по 80вата (свирят ужасно) ,а целтта беше това да са ми средите, добре че отпред във вратите има добри среди и високи иначе щеше само едно думкане да се чува в колата

 

Накрая колата ми се превърна в дърво :) толкова дървен матедял има зад седалките, че ако ми нападнат дървояди ще ми изядът колата

:mrgreen: Всичко това е покрито с един черен плат за да не се гледа лошата изработка :)

 

На следващата среща ще чуете

 

P.S. Ами още не съм сложил предпазител м/у акум.. и усилвателя щото не знам какъв да сложа :( Той самия усилвател има забоден някакъв бушон

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само един въпрос - не издиша ли през корите на предните врати или се правят някакви допълнителни оплътнения ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо допълнително не съм правил Просто се изрязва кората и се слага При мен са 13 см говорителите и дават хубав звук защотото вратата има бая обем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние не сме във война, че да искаме мир :) Просто спор, при това интересен.

Относно издишането от говорителите във вратите - тея врати са толкова тънки, че монтирането на говорител, който да свири и хубав бас според мен е невъзможно. Не и във фабричната им версия.Така че няма какво да издиша...:)

Rapid - поздравления за саунда. Кога ще го чуем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой пробвал ли е по някакъв начин да напълни вратите с вата или може би дунапрен ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем ще го чуете когато кажете, ама я кажете нещо за предпазителите какъв да сложа, че да не изгори усилвателя преди да сте го чули :) моделa e

Усилвател Thunder TCA 2050

2 х 80 вата RMS на 4 ома

1 х 200 вата RMS на 4 ома (bridge)

Входове - RCA и Hi input

Low pass filter - 50 - 250 Hz

High pass filter - 120 Hz - 3 kHz

Bass boost - 0/6/12 dB at 45 Hz

Предпазител - 40 ампера

 

Това значи ли. че между акумулатора и усилвателя трябва да сложа птедпазител около 30 ампера ??????????? или ?

Нямам техническо образование така че помагайте :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз лично не виждам смисъл, при наличието на бушон да слагаш още такива.Според мен, може да се сложи бушон на пусковите 12V, които идват от касетофона, но за друго бушон не ти трябва според мен.

Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой пробвал ли е по някакъв начин да напълни вратите с вата или може би дунапрен ?!

това ако се направи при първия дъжд ще се намокри дунапрена и ще стане 100 кила, от там влага проблеми и още проблеми. не вярвам да има 105 /120 която да не пропуска покрай стъклата.

 

за предпазителя преди време го обсъждахме и Mishelle беше написал какъв му е смисъла. потърси назад по темите много добре е обяснено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво, но просто не виждам смисъл от по 50 бушона на едно място :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си купих предпазител, гледам същия е поставил и колегата Favorit 1.3LX. Пича дето го продаде ми каза че се слага не да пази усилвателя, а самата кола, защото ако станало нещо и даде накъсо можела да се запали цялата кола (все пак захранвам с 10 квадрата) Та сега ще го монтирам и него :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, хубаво, но къде се слага такъв бушон в този случай?!? Точно след клемата от акомулатора ли ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, ясно. Като си заслагам по-хубава музика и аз ще си "хакна" един бушон :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво, но просто не виждам смисъл от по 50 бушона на едно място :)

 

Ако се замислиш поне малко смисъла ще го откриеш, и то много бързо. Усилвателя има бушон. Т'ва е повече от ясно. Ама този бушон пази самия усилвател. А какво ще стане ако плюсовия кабел от акумулатора, захранващ усилвателя се "замаси" някъде? Схващаш ли? Затова се слага този допълнителен предпазител. И се слага ориентировъчно около 50 амперов, защото хем ще гръмне в случай на късо, хем няма да пречи осезаемо на усилвателя да смуче нужният му ток.

Аналогичен е случая у вас, дето казваш, че е "лудница". Усилвателят ти има (би трябвало) бушон. Ама имаш и бушон в ел. таблото, нали? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и обещаните снимки. Не съм се вживявал за качество, но общо взето се вижда за какво става въпрос. Надявам се сега Skoda 105RS да се убеди, че с повечко въображение и най-вече с желание задния багажник на 105/120 макар и не перфектен, става за бас.

bass%2001.jpg

bass%2002.jpg

bass%2003.jpg

front%2001.jpg

front%2002.jpg

front%2003.jpg

usilvatel.jpg

 

Смених стария усилвател Marny с новия модел на Pioneer GM-5200T. Разлика във звука има :) Пълните технически характеристики на усилвателя ги има на http://www.electron.bg/product_info.php?manufacturers_id=12&products_id=1642&categories_id=46&manufacturers_id=12. Филтъра и Bass boost-а не му ги използвам, т.е. в изключено положение са, понеже си режа и управлявам честотите от CD-to (Pioneer DEH 6700), чиито характеристики могат да се видят на http://www.electron.bg/product_info.php?products_id=2959&keywords=Pioneer%20DEH%206700. Басовия говорител е Pioneer TS - W306C. Може да се види на http://www.electron.bg/product_info.php?products_id=3106&keywords=Pioneer%20306C.

Предстои смяна на старите задни 4-лентови елипси, с нови или елипси или по-скоро кръгли колони, които отново ще свирят само високи и среди. Отпред във вратите колоните са отново Pioneer, 17", но за точния модел ще трябва да слезна в гаража и да проверя, че не го помня наизуст.

Захранващите кабели на усилвателя са 8 квадрата. Кондензатора е 1 фарад, бушона е 50 ампера. Кутията за баса, джобовете на предните врати, както и кората под задното стъкло съм си ги правил сам, като дизайна и облепването с плат (съответно кожа) е дело на жената :) Задната кора освен от естетическа гледна точка е сложена и заради: 1 - колоните да легнат на дърво, а не на метал, и 2- колоните иматха нужда от повдигане, защото магнитите им не влизаха в оригиналните отвори на металната кора. Колоните в предните врати са така подбрани и съответно джобовете за тях са така изработени, че да няма нужда от рязане на тапицерията на вратите. Причината - не ми се ще при по-силен дъжд или при други обстоятелства да ми се мокрят магнитите на колоните, пък и идеята ми беше с минимално (в случая почти никакво) преправяне на колата, музиката да е на причлино ниво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауу, сменил си усилвателя . Бравост мен и със стария усилвател сърцето ми прескачаше като позасилиш музиката ;) Гледам Pioneer ти е станала любима марка лошо няма ;) Аз за сега съм рекламно лице на всичко китайско :) но то от там се почва . Ако сте свеободни неделя късния следобяд може да се съберем да чуем за какво иде реч :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега,чудесна изработка на всички детайли.Само да те питам как си се справил със закопчалките на задните облегалки, че нещо ми се губят от погледа.А аз имам проблем с пространството зад седалките.Понеже колата ми стои отвън, в сутрешните часове там се получава конденз и то доста стабилен.Как си избегнал това????А кутията на баса затворен обем ли е или тези тръби отгоре са към него ? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.