Jump to content

skoda-club-nulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Made in BG?


Recommended Posts

Тази статия ми се стори интересна и затова реших да я копна тука. Кажете според вас, става ли българина за автопроизводител (във всеки втори гараж някой бай Пешо ремонтира коли) или така ще си умрем, без да видим наследника на Булгаррено? :

 

Големите имена в световното автомобилостроене професор Харалд Лешке, завеждащ отдел “Корпоративен и иновативен дизайн” на Daimler/Chrysler и президентът на тунинговата компания на Mercedes - Brabus, Бодо Бушман, отново са в България. Само шест месеца след последното им посещение у нас господата представиха развитието на ползотворните им контакти със специалистите на Техническия университет в София - преподаватели и студенти. Целта на срещата е договаряне на условията за създаване на модел на “Български автомобил” в мащаб 1:1 - както в интериорно, така и екстериорно отношение. Планува се проектът да се реализира в ТУ - гр. Сливен. За съжаление техническият университет не разполага с необходимите мощности за серийно производство на подобен автомобил. Ако се стигне до подобен момент, тогава ще се провокират мощни инвестиции, за да се построи завод или най-малкото, да се създаде необходимата производствена среда. Германските специалисти са на мнение, че “българският автомобил” не бива да се произвежда само за родния пазар, който е твърде снеснен. Возило от нисък ценови клас в порядъка от 5 000 до 10 000 евро ще има сериозен успех на азиатския пазар, смятат автомобилните производители. България е подходящо място за полагане на основите на тази индустрия, категорични са те.

 

Създадена е фондация за набиране на средства за осъществяване на чудесната идея. “Присъединяването на България към Европейския съюз има два аспекта. Единият е политически. Вторият - реалното присъединяване чрез съвместна работа с европейски компании. Според този аспект ние вече сме равноправни членове на ЕС”, смята доц. Мирослав Денчев, ръководител катедра “Хуманитарни науки и дизайн”.

 

Следващият съвместен проект е “Автомобил БГ 2025”.

 

Статията е написана от Мария Минкова

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статия на същата тема има и в списание Auto und motosport, последния брой. Според мен трябва да гледаме от пложителната страна на нещата. Защо да нямаме и ние авто производство? През последните няколко години редица БЪЛГАРСКИ фирми доказаха, че могат да работят/произвеждат и то на европейско качество. Отдавна мина времето, когато под "българско производство" се разбираше евтино и некачествено, произведено във заводи/фабрики, които имаха повече персонал от необходимото, който пък от своя страна се чудеше по колко кафета да изпие и де да се скатае на лафче. Достатъчно доказателство за това е изложението "Произведено в България". В Германия, в един от магазините на веригата Икеа съм виждал български стоки, на чиято лепенка си пише Made in Bulgaria. И не отстъпваха по нищо на местните. Та защо да не започнем и автомобилно производство? Особенно с подкрепата на такива големи имена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Политическата и икономическата обстановка не са стабилни и това до голяма степен според мен пренасочи интересите на Рено от родината към Румъния :roll: Вижте какво нещо е Dacia Logan ! На светлинни години са от нас, за съжаление... Как ще ги стигнем ... румънците ???

Само сериозни капитали могат да обърнат нещата от сегашното им състояние.

В "Авто пазар" имаше една статия именно на тази тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе за българските стоки съм съгласен с Mishelle. Всеки помни времената, когато у нас се произвеждаха маратонките "адидас" и всичко се изнасяше за чужбина. Само по-калпавите бройки оставаха за вътрешния пазар.

Oпределено съм на мнения, че нашите стоки са далеч по-качествени от турските ( въпреки, че в последно време и те дръпнаха адски много ), китайските и разни други там...

 

Един любопитен факт - миналото лято като бях в щатите, една познатa си взе бански от Ню Йорк баш в центъра на Манхатън и... на тях пишеше Delphina ( made in bulgaria ) :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://auto.mail.ru/news?id=14639

За румънците... Иначе колата с дизеловия двгател определено е прилична за цената си...

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен сравнението с Дачия Логан е неуместно. Вярно - напред са хората, но те за разлика от нас си имаха и преди стабилно постоянно автомобилно производство. Разумното е да се сравнява Дачия с други бивши соц автомобили. И сега ако някой каже, че Шкода не е първенец сред тях :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума за Logan:

http://tuningxcars.com/foto2005/05-12-26-essen/foto007.jpg

http://tuningxcars.com/foto2005/05-12-26-essen/foto008.jpg

 

А за останалото, ще бъде невероятно да произвеждаме наши си коли, по-яко от това просто да сглобяваме някаква марка , но дали ще стане нещо... България е произвеждала в миналото не само BulgarRenault ами и други марки автомобили (пък били те и соц) и не само коли - автбуси, камиони, абе кво да се обяснявам, повечето сте по-големи от мен, ясно ви е за какво говоря. Нещата със сглобяването на Rover Maestro във Варна преди 7-8 год също не потръгнаха, ама надеждата умира последна ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ето какво намерих в Google по въпроса за българската кола:

http://images.google.de/imgres?imgurl=http://auto-motor-und-sport.de/sixcms/media.php/20/bu_150.jpg&imgrefurl=http://auto-motor-und-sport.de/news/auto_und_produkte/design_projekt_auto_fuer_bulgarien.103036.htm&h=100&w=150&sz=6&tbnid=2UiHTkKIyF_VwM:&tbnh=60&tbnw=90&hl=de&start=8&prev=/images%3Fq%3Dauto%2Bbulgarien%26svnum%3D10%26hl%3Dde%26lr%3D%26sa%3DG

 

Между другото мен ме кефи :mrgreen: , може би щото малко ми напомня на Roomster отпреде, ама изглежда яко !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно Логан на това тунинг изложение - все едно е излязъл от пернишка тунинг фирма. И тая стрелкичка към теглича...Думи нямам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много от тях си карат Дачия. А и те избират предимно според цената, не толкова според надежността на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

задължителна е, за да може да се реагира бързо при необходимост за отстраняване на колата от трасето (за да не се чудят стюардите "къде да е__ му е теглича на тоя логан, фокус, фабия...").

също толкова ясно трябва да е отбелязан пожарогасителя и прекъсвача на ел. инсталацията (последното обаче не знам дали е задължително).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно така....

на голф 3 предниа теглич е на много забутано място(или по-точно скрито място ;) )

поради тази пречина на една такава кола неможаха да й намерят теглича отпред и се наложи да я теглят от една кал на заден ход :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статията от Гугъла се оказа много интересна. Значи моделите са на основата на Smart... А и мотото там е "кола ЗА България", което означава, че се гони пазарна ниша тук на местна почва. Така беше и Роувър-а Маестро. Спирането му беше основно по политически причини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно така....

на голф 3 предниа теглич е на много забутано място(или по-точно скрито място ;) )

поради тази пречина на една такава кола неможаха да й намерят теглича отпред и се наложи да я теглят от една кал на заден ход :mrgreen:

зад блендата м/у халогените и мигачите на бронята :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, и на Favorit-a е на кофти място, щом става дума за rally автомобил (под предната броня навътре...).

 

Обаче, който иска може - ето как става:

http://img455.imageshack.us/img455/151/clip1950hb.jpg

 

Така, че това, че теглича е на кофти място, въобще не е оправдание - просто отбора или там комисията по тея неща не са си свършили работата според мене...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.