Jump to content

skoda-club-nulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda120L-84г vs. Peugeot206 1.9 D- двуместно!


Skoda_Estelle

Recommended Posts

Абе и на мен не ми се вярва ако трябва да съм честен!!!! Да "ИЗБИЕ" главата и нагоре. Хахахаха Едно приятелче беше(хаха вече не е ;) ) състезател по картинг. Спомням си като направиха поредния ремонт и припалиха карта без да го надуват до МАХ вдигаше 16 000 оборота в минута!!!! Това си е голяма скорост на бъталото, но колкото и да му е било напечено този двигател единствено е задирал. Това да се откърти буталото мисля че е нечъзможно :roll: ! Айде поздрави пък като ни се случи ще му мислим хахаха ПОЗДРАВИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    8

  • Skoda_Estelle

    7

  • Дон Чоре

    7

  • BlackPearl

    5

Най-много писали в темата

пък и броя на клапаните няма голямо значение(за макс оборотите)

Айде сега! Ако това беше истина нямаше да правят "вентилирани" двигатели! За какво да усложняваме двигателя щом не помага?

Простата сметка показва, че ако за 2500 оборота в минута и НАПЪЛНО отворена дроселова клапа в двигателя ще постъпи количеството въздух Х. При 5000 оборота би следвало да влезе количеството въздух 2Х. Надявам се да си съгласен! Това на теория. На практика при 5000 оборота количеството въздух е не 2Х а 1.75Х (примерно). Защо? Ами защото смукателните клапани имат въздушно съпротивление в следствие на което в цилиндъра се получава малък вакуум. Какво са измислили инженерите за да решат проблема? Ми две неща - турбо (забележи, не компресор!) и "вентилиране". Как работят? Ми турбото се включва над определени обороти. Защо? Ми защото на ниски обороти просто няма нужда. Допълнителен ефект от турбото е изкуственото вдигане на обема а от там и мощността (то всъщност най-вече затова се ползва). При вентилирането се използва добавянето на повече "дупки", т.е. клапани. Резултата е почти двойното спадане на съпротивлението и от там на количеството въздух постъпило в цилиндъра.

А, да не забравя. И трети начин - променливо газоразпределение. Променят се фазите на отваряне на клапаните с цел по-ранно, съответно по-късно, отваряне... Но там е по-сложно....

Мисля, че това е достатъчно.

Поздрави

 

малко със закъснение,но.....слагат по 4-ри клапана на цилиндър(така наречените винтили :mrgreen: )зада може да е по-пълно изгарянето и по равномерната работа,но те определено не е задължително да определят макс оборотите на двг.-то,незнам защо намеси турбото тук...но определено искат то да работи и в ниските обороти(но пък на него му трябва скорост на изгорелите газове ),не случай точно там е така наречената турбо дупка ....за газоразпределението е ясно,но пак не е фактор колко оборота да развива един двигател....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно и преставам да пиша.

Нарочно написах ТУРБО а не КОМПРЕСОР! Основната разлика между двете е, че компресора работи и на ниски обороти за разлика от турбото. Там където искат вдигане на въртящия момент на ниски обороти използват компресор...

Многото "винтили" (по нашенски клапани) подобряват пъленето на цилиндъра а не сместа. На високи обороти двигателя не му достига въздух (това го писах в предишния пост). Не случайно на спортните автомобили им махат дори въздушния филтър - и той е съпротивление. Ако за теб и това няма значение то не знам какво би те убедило...

 

Та в заключение да ти отговоря директно на въпросите да няма неразбиране:

1) Многоклапанния двигател има по-малко съпротивление на смукателния тракт, част от който са самите клапани, и съответно по-добро "пълнене" на цилиндрите на по-високи обороти.

2) Турбото (забележи, не компресора!) спомага за по-доброто пълнене на цилиндрите при по-високи обороти. При компресора получаваме изкуствено по-голям обем на двигателя.

3) Освен горните две има и допълнителни конструктивни фактори които определят максималните обороти. Между тях са: тегло на буталата, интертност на клапаните (към тях се добавят и повдигачи, кобилици и т.н.), тегло на мотовилки, ход на буталото и т.н. и т.н.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно и преставам да пиша.

Нарочно написах ТУРБО а не КОМПРЕСОР! Основната разлика между двете е, че компресора работи и на ниски обороти за разлика от турбото. Там където искат вдигане на въртящия момент на ниски обороти използват компресор...

Многото "винтили" (по нашенски клапани) подобряват пъленето на цилиндъра а не сместа. На високи обороти двигателя не му достига въздух (това го писах в предишния пост). Не случайно на спортните автомобили им махат дори въздушния филтър - и той е съпротивление. Ако за теб и това няма значение то не знам какво би те убедило...

 

Та в заключение да ти отговоря директно на въпросите да няма неразбиране:

1) Многоклапанния двигател има по-малко съпротивление на смукателния тракт, част от който са самите клапани, и съответно по-добро "пълнене" на цилиндрите на по-високи обороти.

2) Турбото (забележи, не компресора!) спомага за по-доброто пълнене на цилиндрите при по-високи обороти. При компресора получаваме изкуствено по-голям обем на двигателя.

3) Освен горните две има и допълнителни конструктивни фактори които определят максималните обороти. Между тях са: тегло на буталата, интертност на клапаните (към тях се добавят и повдигачи, кобилици и т.н.), тегло на мотовилки, ход на буталото и т.н. и т.н.

 

Поздрави.

 

колега май не ме разбираш,знам как работя турбото и компресора....но те не определят (или поне не са фактор една кола да развива високи обороти)....виж за 3-та точка мога да се съглася...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Лелееее! Вие ме побъркахте! Не мога да издържа! Ще взема да се гътна от смях! К'ви 7000-8000об./мин.? Вие тука в тоя форум сте по-надъхани от манияците в БМВ форума! Осъзнайте се пичове! Става въпрос за Шкода, и то за 120Л както разбирам до сега! Нали не говорите за Fabia WRC? Сега да си говорим честно- тази кола не става за състезания. Е, става ако ще се бегате с друга такава или нещо подобно от соц. Автомобилите. Иначе недейте . Навремето и аз като бесен теоретик реших че като 120-ката е 52к.с. и VW Golf2 1.6D е 55к.с. ще сме горе-долу равни! Голема грешка!!! На 50-ия метър беше 4 коли пред мен, а моето шкоде беше с 5 ск. и смятам че доста от Вас тогава биха ми завидяли за него! Та стига със състезанията до тук. Карайте си колите и не се опитвайте да ги карате да правят неща дето не могат.

P.S. Моята само не съм я карал да плува! А, и още оборотомера до 8000об/мин. е некаква чешка шега- също като километраж до 180!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уби мечтите на младите хора!Айде аз няма да давам примери-че то след това сигурно още поне 2 страници ще се изпишат.

НИКОГА НЕ Е КЪСНО ДА ПОПЛУВАШ С КОЛАТА СИ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята само не съм я карал да плува! А, и още оборотомера

 

днеска е весел ден.

хахаха

:lol::lol::lol::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ти се смееш, но някъде към 1985-1986та беше с наще се прибирахме от море. До един къмпинг (не го помня вече кой беше) се беше образувала голяма локва. От двете страни на пътя имаше спрели коли с отворени капаци и хора ровещи се из тях. Бащата (той караше) само каза "я двигни прозореца" (на майка ми де - на 100S не се отварят задните). Минахме през локвата. Оказа се само до нивото на прозорците :) Чак тогава разбрахме какво правят тия с отворените двигатели - сушаха делко, бубини и сие :) Е ние минахме без проблем - нали двигателя е отзад. Бащата беше много горд и щастлив. Само разправяше колко гот е двигателя да е отзад и т.н. За съжаление голяма част от щастието го напусна като се прибрахме в София. Водата която не беше успяла да влезне в двигателя обилно беше напоила багажа. Резултата - до четвъртия етаж качихме целия багаж обилно напоен с вода, т.е. поне два пъти по-тежък :(

Та мога да кажа, че ако не цяло, то поне поливнка плуване сме правили с колата...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.