Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

"Почистване на карба" автор: Mishelle


Odin

Recommended Posts

Намерих тази тема във стария форум в Дира. Мисля че е добре да се запази и тук. Предполагам автора няма нищо против.

 

Нужни инструменти – ключ 8 или клещи, ключове 10 и 12 (възможно е и 13), две прави отверки, като едната да е по-тясна за някои от жигльорите.

Разглобяване: сваля се пружината, опъваща жилото на газта. Сваля се кутията на въздушния филтър – има един болт отгоре и две гайки отдолу. Едната е до гърловината за наливане на масло, а другата се пада в дъното под въздушния филтър (гадна работа е да се сваля и слага). След това се откачат жилата на газта и смукача. Жилото на газта се откача с отверка, а жилото и кожуха на смукача се откачат с ключ 8. Откача се маркуча от лявата страна на карбуратора, маркуча (тръбичката) на центробежния регулатор (отпред на карбуратора) и маркуча за подаване на бензин (отзад на карбуратора). Когато се откачи бензиновия маркуч, желателно е той да се изправи веднага във вертикално положение, иначе има вероятност да капне леко бензинец от него. Не е фатално, ама ще последва омърляне. Аз лично го застопорявам около/за стойката на капака на двигателя. Откача се кабелчето на електромагнитния клапан, като е желателно да се пази върха на кабелната обувка от контакт с маса (-). В четирите си долни ъгъла карбуратора е захванат посредством 4 гайки. Развиват се (обикновенно с ключ 12). По този начин освен, че се освобождава карбуратора, се освобождава и планката, крепяща кожуха на жилото на газта (от лявата страна на карба). Карбуратора се издърпва внимателно нагоре, без прилагането на прекомерна сила ако запече в някоя от шпилките, като е желателно след изваждането от шпилките той да си остане в хоризонтално положение, защото е пълен с бензин. За удобство сваленият карбуратор може да бъде поставен върху някакво трупче, кутия от цигари или нещо подобно. Така хем ще е по-стабилен, хем няма да му се тормози задната лостова система. Пък и ще бъде по-удобно при последващо сглобяване на ускорителната помпа. С отверка се развиват двата предни болта, крепящи вакумния регулатор към капака на карбуратора. Има гарнитурка между капака и регулатора. Сега е ред на свалянето на капака на карбуратора. От горе погледнато има 6 болта, които се развиват. Хваща се капака и се отделя от тялото, като отново се внимава за гарнитурата. Ако тя е стара има вероятност да се прокъса. Но дори и да не е така е желателно тя да се подмени. Капака ще излезе заедно с поплавъка. Няма опасност нещо да се разглоби или изпадне. Капака се слага някъде встрани. На дъното на поплавковата камера има два горивни жигльора, съответно за първа и за втора степен. Свалят се с отверка, като се запомнят или най-добре записват местата им. Всеки жигльор (не само тези двата) имат отгоре цифри, означаващи размера на съответния жигльор. В най-горната точка на карбуратора има още два жиглора (въздух за първа и втора степен). Развиват се, като те ще излезнат заедно с едни дълги тръбички (кладенчови тръбички). Няма какво да изпадне от това съединение. От горе погледнат, в центъра на карбуратора има един отвор с триъгълен профил. Бърка се с отверка в него и се развива жигльора за пълното натоварване. Изваждането му става или с обръщане на карба или с пинсети.. След това се сваля разпръсквача (онова месинговото дето прилича на чешмичка. Сваля се чрез издърпване. Не е на резба, но е уплътнен с гумено пръстенче. Пръстенчето се оглежда – не трябва да е прокъсано или да има следи от нараняване. Общо взето разпръсквача трябва да излиза и влиза сравнително стегнато. Под него има една пластмасова съчма, която се вади с обръщане на карбуратора. Тя е малка, обикновенно светла на цвят и много лесно се губи. От дясната страна на карбуратора е разположена ускорителната помпа. Над нея, в стената на карбуратора е завитедин дълъг месингов винт. Развива се и се сваля. Под него също има съчма, която отново се вади с обръщане на карбуратора. Двете съчми са абсолютно еднакви и няма опасност от погрешно монтиране, т.е. те са взаимнозаменяеми. Сега е ред на ускорителната помпа. Тя се държи на 4 болта. Развиват се 3 произволни от тях. След това се развива внимателно четвъртия, като се внимава за пружината, която ще изкочи (да не се загуби). Ще изпадне и едно буталце, както и самата гумена мембрана на ускорителната помпа. Трябва да се запомни на коя страна е обърнато платното. От двете си страни, в металната част то има издатъци. По-широкият е обърнат към пружината. Сваля се електромагнитния клапан (ключ 10) (това е големия цилиндър от дясната страна на карбуратора). В останалия празен отвор се бърка с по-тясната отверка и се развива и изважда жигльора. В предната страна на карбуратора се намира смукача. Закрепен е посредством 4 болтчета. Развиват се и смукача се сваля. Няма опасност нещо да изпадне. От двете страни на леглото на смукача има по едно малко винтче. Развиват се и двете. Под тези винтчета има жигльори, които обаче не подлежат на демонтаж. От лявата страна на карбуратора има две болтчета – едно голямо и едно малко. Развиват се и двете, като там където е било завито голямото се бърка с тясната отверка и се развива и изважда поредния жигльор. Под малкото винтче също има жигльор, но той не подлежи на демонтаж. От двете странични страни на карбуратора (или само от дясната му страна, ако е от по-новите модели) се намират винтовете за реглаж на сместа и оборотите. Единия е голям, а другият е по-малък. И двата се развиват и свалят. И двата имат гумени уплътнителни пръстени, които не трябва да имат следи от наранявания. Съвет – ако центровката на карбуратора е била добра и няма нужда от пипане, преди да се свалят тези два винта, те трябва да се завият докрай (без пренатягане) и да се запомни на колко оборота ще се завие всеки от тях. После при монтажа им съответно се завиват докрай, след което се развиват на запомнените обороти. Преминава се към капака на карбуратора. Поплавъка се крепи на една ос, която е заклинена и може да излезне само в една посока. Издърпва се оста, поплавъка се слага настрани. Внимава се за клапана под поплавъка, който сега е свободен и склонен към изпадане. Издърпва се и той. Сега вече и гарнитурата на карбуратора е освободена. Много се внимава с поплавъка – да не се изкривят някоя от пластините му, че тогава ще настане голяма чудесия относно нивото в поплавковата камера. Там където се захваща бензиновия маркуч в капака на карбуратора има една гайка. Тя също се сваля, като под нея трябва да има пръстеновидна гарнитурка. След свалянето на гайката от отвора се изважда бензиновия филтър, който от своя страна се продухва и измива с обилно течаща вода.

От тук нататък се започва с кисненето или продухването на карбуратора. Повечето съвременни помпи за гуми и др. са в комплект с различни накрайници. Най-подходящ е този скосения. Продухват се всички отвори в карбуратора и в капака. Продухват се всички жигльори двупосочно.

Сгалбянето се извършва в обратния ред, като за повечето неща не е необходимо да се спазва точно определена последователност. Важното е всичко да си дойде обратно на мястото. При завиването на жигльорите и винтовете да не се прилага прекомерна сила. Нормалното стягане е напълно достатъчно. При сглабянето на ускорителната помпа (мразя го този етап) последователността е – карбуратора се накланя да легне на противоположната на помпата страна. Пружината се слага в леглото й в карбуратора. В отвора на капака на помпата се пуска буталцето. Към капака на помпата се придържа мембраната с по-широката издатинка (в металната част) насочена към пружинката (пружинката трябва да легне в нея. Платното трябва да седи по възможност по-опънато. За целта помага преждевременното поставяне на 4-те болтчета в капака на помпата, но без да стърчат над мембраната с повече от 0.5 мм. И така – цялата тази чудесийка се притиска към тялото на карбуратора и се притягат болтчетата на кръст, като при притискането специално се обръща внимание на положението на пружинката. Ако помпата е сглобена правилно, би трябвало видимите въбчета на мембраната да са добре прилегнали и да не са сбръчкани. В последствие е задължителна следната проба – при монтирани всички жигльори, съчми и т.н. (без капака разбира се), поплавковата камера се пълни малко повечко от половината с бензин или спирт (но не и коресилин!!!). Разпръсквача (чешмичката се завърта на 180º така че да тече в полавковата камера. От лостчето за подаване на газ (там, където се захваща жилото за газта) се напомпва няколко пъти докато от разпръсквача не започне да тече течността. При това се опипват ръбовете на ускорителната помпа за евентуален теч. Теч ще има ако мембранката не е легнала добре.

След това със спринцовка се източва течността от поплавковата камера. Напомпва се няколко пъти, докато от разпръсквача вече нищо не излиза. Течноста отново се изсмуква. Обръща се карбуратора наобратно за да изтече всичката останала в отворите и каналите течност. Сгалбя се капака и се монтира към карбуратора. Винтовете не се насилват. Желателно е смазване и раздвижване на всикчи движещи се съединения и оси, особенно оста на клапата на 2-ра степен. Удачен вариант са всякакви спрейове (WD-40, WM-11 и т.н.). Не препоръчвам използването на грез, защото първо с нея не могат да се намажат осите (няма достъп) и второ – от високата температура тя е склонна към запичане.

Ако след всички тези операции карбуратора има нужда от центровка, то тя се прави на затоплен или загрял двигател двигател (поне 40-50 градуса).

Няма начин да се объркат винтовете на смукача, ускорителната помпа и капака на карбуратора. 6 дълги еднакви винта са за капака, 4 еднакви малко по-къси винта са за ускорителната помпа и 4 еднакви и най-къси винта са за смукача.

Вакумния ускорител с гарнитурката се монтира едва след монтаж и регулиране на жилото на смукача иначе би пречил.

Регулаж на жилото на смукача – кожуха и жилото се поставят в отворите си в карбуратора. В купето лостчето трябва да е в най-долно положение. Кожуха на смукача се вкарва в отвора, бута се най-навътре, след което се издърпва обратно с около 2-3 мм. и се притяга, но не зверски защото иначе жилото няма да се движи. Стяга се жилото в положение на изключен смукач (смукача е в най-лява позиция). От купето се вдига няколко пъти лостчето за смукача, след което отново се връща в изходно положение. Сега се развива с половин-един оборот гайката, стягаща кожуха на жилото и кожуха се избутва леко навътре докато смукача застане в най-ляво положение (обикновенно мърда не повече от милиметър. Кожуха отново се притяга.

 

Сериозен труд а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полезно ако го бяхте побликували по рано нямаше да го човъркаме нещастния карб без да сме разглобявали преди такъв. На първо сглобяване артисаха части и тъкмо бях решил да питам за какво са тък реших да опитам още веднъж и взе че се получи всичко си отиде по местата и сега работи без да ми създава грижи. Успех на всички заемащи се с това. Дано не ви остават части след сглобяването както при мен :oops: Описанието на ремонта е чудесно. Сега като гледам написаното си представих образно всичко. Прав е Мишел като не си сигурен за нещо записваи. Това е много ценен съвет

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, разбира се, че нямам нищо напротив. Даже се радвам, че си я открил и мисля, че наистина на много хора би им била от полза (дано не звучи нескромно).

Надявам се да нямаш ти нищо напротив, че редактирах и пуснах тогавашното си мнение на кирилица и леко го допълних за по-начинаещите. Че онази шльокавица много трудно се четеше :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.