Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как се връзва оборотомер ?


Rado`Default

Recommended Posts

Здравейте, как точно да си вържа оборотомера, мисля че е лесно, имам три кабела на него,предполагам единия е за маса, втория отива към бубуната а третия контакт ли дава, искам да кажа, към някакъв плюс ли се връзва, примерно на стартера, преполагам защото не му е работа да тече ток през него когато не работи двигателя, може би за да е предпазен, и ако е така на кой кабел от клуча на стартера по точно :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много правилно си се насочил.

Маса (предполага се черен), плюс (предполага се червен) през бушон колкото може по-близо до батерията и шарен за сигнал от първичната страна на бубуната.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На оборотомера имаш 3 извода. Единият е маса, другият е "четецът" на оборотите от бобината, а 3-тият е постоянен плюс (при включен контакт), т.е. можеш да го свържеш към плюса на бензиномера или термометъра. По памет - мисля, че плюсът и минусът са крайни, а изводът за бобината остава посредата. Но пак провери.

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оборотомера се свързва по следния начин: единия извод е за маса, вторият и третият са за двата края на бобината(но след вариатора). Обърни внимание на втория и третия извод кой е за + на бобината. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хашек, сигурен ли си? Колкото и малък консуматор да е оборотомерът, все си мисля, че не е редно да е непрекъснато под напрежение. Мисля, че трябва да е след контактния ключ....

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля да го вържа към някои плюс от таблото, примерно плюса на бензиномера,само да не се промени ток,напрежението и да не ми отчита неправилно..Но най-сигурно мисля ще е плюса на ключа на стартера! Да така ще направя :) Мерси за инфото събратя :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм го свързал към таблото, не помня къде но най вероятно е било на бензиномера че е най-близко. допълнителни предпазители нямам.

не съм забелязъл промени в показанието на уреда>>> лесно може да провериш и да кажеш.

 

най трудното което ми беше е да прекарам кабела от бобината до отпред. кофти момента е като мине зад задните седалки и трябва да се покаже в двигателния отсек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уредите на таблото се захранват ако не се лъжа от 1-ви предпазител (захранен само на контакт), но не те съветвам да буташ при тях, защото има достатъчно много кабели и просто няма къде да се вкара още един. Най-добре е да вземеш +12В от накой от съседните уреди, масата също може да я вземеш от там.

 

Третия кабел си върви със снопа който е под мокета, но за минаването от купето в моторния отсек ще трябва да се потъркаляш под колата или ако имаш достъп до канал най добре, че иначе не се вижда и се действа по-трудно.

 

Интересно ми е къде си монтира лампите след като слагаш оборотомер, аз проблема съм си го решил много елегантно но просто ми е любопитно твоето решение какво е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е аз съм взел цяло табло със лампичките по него, ще се възползвам да си сложа някоя друга светлинна екстра, примерно когато си пусна вентилатора на радиатора отпред за водата да ми свети :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми хареса идеята за товоето табло, браво за труда ти,получило се е перфектно :D и аз си мислех така да правя моето със ладов оборотомер, дори брат ми ми намери, но нещо не ми отчиташе като хората :!:, незнам защо! може би е бил развален.. ТВОЕТО РЕШЕНИЕ СЪС ОБОРОТОМЕРА трябва да се вземе предвид другите фенове който нямат, идеята е много добра, дори ако някой ден се скапи моя аз ще си направя от Ладов :P Кажи ми само стрелката как си направил, съвпадат ли си

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрелката на ладовия е пластмасова и е занитена за метална основа, която не съм махал а махнах само пластмасата.

 

Новата стрелка - направих я от епоксидна смола, излях я в калъпче от гипс, което направих и след като стегна я опилих за да я дооформя.

За диска с конусна форма използвах конусчето от центъра на уреда с лампите, освен това в отливката има и телена арматура за да е по яко че смолата без нищо вътре става чуплива. На края новата стрелка се залепя за металната основа.

 

Май не го обясних много ясно но по лошото е че нямам други снимки, бях решил да направя подробно описание съпка по стъпка на процеса, но забравих да снимам :(

 

Пак от епоксидна смола съм си направил и двете зъбчатки на червяците в километража, че бяха сцепени. Там тънкия момент е да се направи калъпчето, и после отливката се дооформя с малки пилички и става супер :) Едната я сменях преди няколко години а другара по скоро но първата е изкарала около 10000 км и не е мръднала :) просто там няма почети никакво натоварваме и не се износват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.