Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Търся скоба за пружини


Viktor_

Recommended Posts

Здравейте, днес си свалих старите омекнали задни пружини, за което не е необходимо скоба за сваляне и слагане, но съм взел по-яки пружини /предполагам, че са Ладови, но не знам точно, дадоха ми ги от една Шкода до нас/, които без скоба не могат да се мушнат. Пробвах със свиване и връзване с тел, но не е това истината. Трябва ми скоба за да си ги кача - демек за малко. Ако някой има ще съм му благодарен.

 

Още нещо - трябва ми стар, непотребен, може и счупен Шкодов волан ако може някой да ми подари или да се спазарим за до 5лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускаш полуоската да увисне надолу и ще вкараш новата пружина без каквато и да е скоба :) Вярно, трябва да откачиш амортисьора отгоре, ама не е болка за умиране. Моите пружини както ги бях и боядисал в жълто, даже не се и одраскаха при монтажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли не става тъка. днес доста се мъчихме и нищо не стана. и с тел ги връзвахме и моята кола я пускахме от крика да падне върху пружината да се смачка малко и да я стегнем с дебела стоманена тел ама нищо смислено не стана. със скоба трябва да стене друг начин не виждам.

 

Имам скоби кажи как да помогна ако не е късно ?

не е късно със сигурност. колата е на трупчета :(:(:(

 

нататък виктор ще каже...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе какви пружини сте взели :) Аз също така съм ги свалял де ( както казва Юли ), вярно с помощта на една щанга, ама това е начина...

А в същност какво представлява тая скоба ?? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли не става тъка. днес доста се мъчихме и нищо не стана. и с тел ги връзвахме и моята кола я пускахме от крика да падне върху пружината да се смачка малко и да я стегнем с дебела стоманена тел ама нищо смислено не стана. със скоба трябва да стене друг начин не виждам.

нататък виктор ще каже...

 

Точно така си става. Нали и аз миналата седмица ги сменявах. Вдигаш колата на крик. От задния багажник развиваш горния край на амортисьора. Сваляш гумата. Освобождаваш полуоската от страната на главината с развиването на два болта (ще имаш нужда от още един крик) Полуоската увисва, накланяш амортисьора и пружината да излезнат под калника и вадиш пружината. В обратен ред се слага новата пружина. Това, че новата пружина е по-дълга също не е никакъв проблем. Както вече писах - аз моите съм ги боядисъл и дори не се одраскаха при монтажа. Цялата операция е с продължителност около 2-3 часа ако не си даваш зор и изпиеш 2 кафета :)

Има вероятност да срещнете проблем с отвиването на амортисьора ако гайката му е много стегната и по всяка вероятност позапекла. Контра трудно се дава, понеже е предвидено да се прави с малко ключе (не помня точен размер, може би 10). Тръбен ключ би ви помогнал много в този случай.

И друго - като слагате новата пружина, залепете с тиксо горната подложка за нея, че иначе няма целене :)

По всяка вероятност (ако действате по описания начин) ще се окаже, че гумените подложки на планката на полуоската са за смяна. Имайте го впредвид.

Вики ми има телефона, ама аз и на теб да го оставя - 0886 260 820. Ако има нещо дрънкайте. Днес ще имам много работа, но ако правите колата вечерта мога и да мина и да дам акъл :)

Успех.

 

P.S.: Аз моята смяна я направих при Симо и честно казано не съжалявам, че му оставих 30 кинта за работа и 9 кинта за гумените подложки + една нова планка. Научих много, стана бързо и т.н. Общо взето си има пинизи, дето ако ги знае човек си улеснява много живота:) Пък и тези пари за този труд са малко, поне според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее Юли ти ни подцени тука с Наско, аз тия работи много добре си ги знам, само че новите пружини не влизат така както си мислиш. Обаче и да ти кажа, че са малко по-големи от твойте, защото колата от която съм ги свалил е по-дигната. Нямам идея дали са от лада или от нещо друго, но са по-големи и твърди от шкодовите. Айди мерси на всички за бързите отговори и ще се разбера с Тодор /satan/ за инструмета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм искал да ви подценявам - просто се опитах да помогна. Както и да е - здраве да е :) А вие двамата изобщо опитахте ли начина, който аз предложих, за да казваш, че не е удачен? Колкото и да са дълги пружините, които си сложил, не съм убеден, че са много по-длъжки от моите, освен ако сега гумите ти не са с обратен наклон. Възможно е да са по-твърди, но това в случая няма значение от монтажна гледна точка. Пружините, които аз сложих бяха с около 8-10 см по-дълги от тези дето свалих и влезнаха без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Mishelle за детайлното описание на процедурата. Тъкмо се бях замислил и за моите, че са май не са добре. Ключето за контра на амортесьора е много дребно - около 6 или 7 мм. Сещам се и нещо друго - дали амортесьора не е по-удачно да се освободи и отдолу, т. е. изцяло да падне. Сега ми хрумна също, че при мойта кола вдигането с крика в средата отпада, щото е ръждясало. Под носача, където обикновено го слагам крика като бачкам по барабана или сменям гумата, не става, по очевидни причини. Значи някъде другаде трябва да му търся място на крика под гредата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си с крик тип крокодил(с какъвто съм и аз)- повдигаш задницата като ползваш носача отзад. Подпираш купето с стойки(ако нямаш с камани или дървени трупи). Така направих аз при сменянето им. Спомням си че откачах целия амортисьор- отгоре и отдолу. Също така и махах скобата(У образната ламаринка) която държи колелото да не пада прекалено ниско при вдигане. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите пружини са качени вече, благодарение на помощта на Satan. Юли за всичко съм съгласен, но тия пружини без скоба не могат да се вкарат, дори изкарването им е посредством щанги и т.н. На следващата среща ще ги видиш.

 

Някои питаше къде се слага крика - при тази операция се пилзва крик тип ромб или по-добре хидравличен под надлъжния носач по-близо до гумения тампон, с който е закачен към шасито. Аз също съм изхвърлил оригиналния крик отдавна - едно че няма къде да се захване на прага вече, второ че има опасност да си прецакаш боята на вратите с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружините съм ги взел от една Шкода, която по мое мнение имаше много добра стойка отзад и винаги съм и се кефел много. Не знам дали са оригинални чешки - по-скоро не са, защото разликата между моите старите и тези е огромна, старите влизат и излизат без скоба, а тези не. Нямам представа от каква кола са, но са карани доста време на Шкода, така че всичко е ок. Абе няма какво да си говориме повече - ще ги видите на следващата среща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да ви питам, колко пара им искат за пружините на Шкода 120 в магазина. Дали е удачно да се вземат втора употреба. За криковете - имам два, единия хидравличен, плюс един от Лада, за страничните прагове (който в момента е абсолютно излишен). Имам и едно дървено пънче в мазето, което пазя за такива случаи. Но има време, докато му дойде времето да ги сменям може да реша прежаля 30 кинта за майстор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вики, радвам, се, че сте успяли. Със здраве да я караш с новите пружини. Много е яко да не мислиш за увисналата задница :)

PV - не си купувай нови шкодови пружини. Няма да я вдигнеш колата отзад толкова, колкото ти се ще. Цената им комплект е към 60 кинта мисля. Удачен вариант за вдигането на задницата са карани ладови пружини, ама да не са и те на 20 години :) Препоръчително е да са свалени от един и същи мост, защото иначе рискуваш колата ти да не седи еднакво повдигната от двете страни, нарушаване на стабилност и т.н. Ладови пружини втора ръка вървят между 10 и 15 кинта в добро състояние. На твое място бих прежалил 30 кинта - майстора ще ти ги смени за има няма 2 часа, а не ти да се гърбиш цял ден, а ако изникне проблем - и повече. Аз утре ще пусна снимки на моята как е станала и към тях ще прибавя и малко пикс на саунда във връзка с една стара тема, дето се чудех защо Herz на Favorite 1.3LX свиреше по-добре от моя Pioneer :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) =D>

Значи ще търся от 10-годишна жигулка или пък малко употребявани втора ръка от някоя шкодичка за разкомплектоване. 30 лв. за нова пружина много ми се вижда, но тия дни ще питам на Сточна гара. Благодаря ти още веднъж за идеите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.