Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

регулиране клапани на Фаворит


Guest Favorit

Recommended Posts

Мой приятел помоли да запитам следното:

Има Фаворит `96 и по начина по който дълги години е регулирал клапаните на 120 Л сега не става в/у Фаворита. Има ли специфика на регулиране при този модел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредноста на реглаж на клапаните си е същия както и при 120 та , а луфтовете зависят от вида на мотора : за 781.135 е 0.20/0.20 , а за 781.136 мотора са 0.20/0.25 съответно всмукателни/изпускателни . На някои модификации на 781.135 са слагани алуминиеви повдигачи на изпускателните клапани и тогава луфтовете са като при 136 мотора.Моя мотор е 781.135 и открай време съм ги регулирал 0.20/0.25 и не съм имал проблеми ;)

 

П.П. Понякога може да са подбити кобилиците , което води до неточности при реглажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам да питам относно начина на откриване кога буталото е в ГМТ. Според мен това е основната разлика при подхождането към регулиране на клапаните на 105-120 и Фаворит/Фелиция. При 120ката досега съм намирал момента на ГМТ посредством пробна лампа закачена на делкото. При запалителната система на Фаворита обаче това е невъзможно. Та се чудя как става там - наблюдава се положението на буталото през отвора за свеща ли, или се следи положението на клапаните? Изобщо се чудя кои от всички методи е най-точен, защото ако не точно определена ГМТ няма да е точна регулировката.

 

Искам и да споделя, че специално на 120ката по метода с пробната лампа става само, ако ангренажната верига не е разтегната и няма луфтове в делкото.

 

Понякога не само кобилиците са подбити, а и самите повдигачи. При съмнение за това обаче се налага сваляне на оста на кобилиците, измиване с бензин или нещо друго и преглеждане. Специално на повдигачите си личи лесно дали са износени. Възможно е при износени повдигачи да чукат клапаните дори ако сме регулирали правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с разтеглената верига естествено дава грешки, затова след като се сменя верига е задължително да се превъртят клапани.

 

А по отношение на ГМТ и т.н. на делкото на Фаворита са отбелязани ГМТ-тата на всеки цилиндър спрямо палеца.

 

От собствен опит препоръчвам като превъртате клапани да се оставят малко стегнати регулировъчните пластини. Моторът утихва и работи по-устойчиво.

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За намирането на ГМТ на 1-ви цилиндър има белези на шайбата на коляновия вал и делкото :D . А също така всеизвезтен факт е , че на 4 цил. мотор когато 1-ви цил. е на работа (ГМТ), 4-ти цилиндъре на колебливо положение, т.е. и двете гърбици леко натискат клапаните. Апропо когато се търси с пробна лампа, се намира НЕ ГМТ ,а около 5гр. преди нея , т.е. момента на подаване на искрата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото до това, че с пробната лампа се намира момента на подаване на искра съм съгласен, но когато съм регулирал клапаните на 120ката докато бях със нейното делко първо го врътвах така че да светва пробната лампа на 0градуса и така регулирах, а след това пак връщах делкото в правилното положение. Сега питах конкретно, защото вече съм със запалване от Фаворит. Погледнах за това, което Хашек пише, но нещо не виждам да има белези освен белег за позицията на палеца на първи цилиндър. А колкото до това с гледането на клапаните кои са в колебливо положение аз по това не мога да се ориентирам, а и не мисля, че така е достатъчно точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако с колебливото положение не е достатачно точно незнам!!! Значи профила на гърбицата по принцип позволява + -(2 , 3)градуса неточност на положението на ГМТ, но с колебливото положение винаги се уцелва точно. По принцип белезите са на следните места:pol%201.JPGpol.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз винаги съм се ориентирал по положението на палеца и искрата, и донякъде положението на клапаните. Регулирал съм по тоя начин клапани и на 120, и на Фаворит и досега почти не съм имал проблем с точността. Пък и винаги проверявам още един път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.