Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дроселни клапи


Penaowner

Recommended Posts

Така да започна с малко инфо. Когато възтанових колата чистих карбуратора. Когато започнах да я карам ми направи впечатление че оборотите на празен ход са доста високи. Вчера бях на гости на колегата Ников в Асеновград. Решихме да си поиграем с 2та болта. Настроиките ги прави бащата на един приятел притежавал дълги години шкода. Вчера като решихме да врътнем болтовете установихме че и двата са почти завити докраи. Навихме ги абсолютно докраи колата си работи на празаен ход на около 1000 оборота без грижи. Според неговото мнение когато сме сглобявали карба не сме сложили дроселните клапи както трябва. Тоест те не се затварят както трябва. Четох че те трябва да останат малко отворени дори на празен ход но явно са доста отворени. Питам ако някои може да ми помогне в тази насока как да ги настроя защото разхода си е нараства. Друг въпрос знае ли някои приблизително на колко се отваря 2ра клапа на 4та скорост като километри в час. Става дума за 120ка 79та. Вчера като е напънах на връщане на 105-110 км/ч изведнъж взе да придърпва и да гасне след това се закротих и с 90 нямах проблем и значи вероятно не отваря втора клапа и при повечко обороти умира. Мерси предварително на всеки които може да помогне

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В зелената квижка пише на колко градуса трябва да са отворени дроселните клапи. Като обърнеш карбуратора има по един винт за всяка, фабрично намазан с боя. Чрез тях се регулира. Това, което описваш - високи обороти на празен ход със затворени регулиращи винтове за системата за празен ход точно означава, че са много отворени, може и само едната. В действителност трябва и двете да са леко отворени, но под леко имам предвид една идея преди затварянето, трябва малко да повъртиш винтовете за да го усетиш и може да не стане от първия път. По-скоро ги затвори и двете и навий винта съвсем леко /примерно ~половин оборот/, за да се приотворят. Като ги направиш както трябва вече ще може да се регулира чрез винтовете на системата за празен ход. Може тях да ги отвиеш както пише в книжката, но при всеки е различно идеалното положение. Всъщност то може да се направи най-точно само с газ анализатор. При регулиране "на ухо" по-скоро се цели постигане на предписаните обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сърдечни благодарности за бързият и изчерпателен отговор. Има още доста да се уча с тази кола а колкото повече е карам толкова повече започвам да и се кефя. Според теб или някои друг разбира се имащ отношение това придърпване на високи обороти на неработеща втора клапа ли да го отдам или на завитите докраи винтове и по този начин недостиг на горивна смес при по високи обороти. В вторник ще се занимания с карба дано стане. Благодаря още веднъж

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е да си регулираш отварянето на клапите с индикаторен часовник.Обаче трябва да видиш стойностите в някоя книжка.Ако беше Лада щях да ти кажа как са,защото сме регулирали ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем. Бях си регулирал клапите с часовник и една алуминиева плочка(която да държи часовника).Бяха пипани. Като ги оправих видях че смуче въздух и от капака- съвсем малко, но достатъчно, за да нестава никаква регулировка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не споменах за капака, защото по принцип е ясно, че трябва да е прав - това се вижда като се свели и се сложи една метална линия върху него. Изкривява се обикновено между отворите за 2те камери, ако е притяган много с болта за капака на филтъра. Аз много пъти съм казвал, че този болт трябва да се изхвърли, дупката в капака на филтъра да се залепи с изолирбанд примерно и да се захване капака отстрани с 1-2 пружини. Понякога обаче се изкривява не само капака на карбуратора, а и самия той при смукача - вдлъбва се надолу и дори с прав капак не уплътнява, което рефлектира на работата на смукача - демек не работи. Индикаторен часовник не всеки има, за да си настрои клапите, но според мин и без него се получава. Ако беше от София щеше да го оправим набързо де. Дали се отваря дроселната клапа на втора степен може да се види като се изфорсира на место колата, или ако не искаш да я мъчиш свали вакумния и включвател и провери дали му е здрава мембраната - може като запушиш отвора с пръст да видиш дали се движи. Другото е при свален карбуратор да обърнеш внимание дали дроселните клапи са лесно подвижни - ако не са трябва да се почисти основно с кореселин и после да се смажат. Трябва да се отварят съвсем леко без затягане. Придърпването може да е и от ниско ниво в поплавъковата камера и от още един куп работи. Ако си със старо жило за газта от едножилния вариант го смени с таково, което е многожилно - педала на газта става много по-приятен, а и няма опасност да се скъса жилото и да се чудиш какво да правиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си със старо жило за газта от едножилния вариант го смени с таково, което е многожилно - педала на газта става много по-приятен, а и няма опасност да се скъса жилото и да се чудиш какво да правиш.

Аз вместо Уепенка съм използвал къс винт, за да запуша дупката на капака(така не отива зян и уплътнителната гума ). ;)

А я кажи за това "меко" жило- от магазините на шкода продават ли се. Ако да само жилото без екрана ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам че съм забравил да видя някои неща а и да пиша за други. Сетих се за начина да провериш втора клапа ама нали вече питах. Мембраната е чисто нова жилата на смукача и гаста също барабар с броните. Утре ще се захващам с Пена нямам часовник но ще опитам така както каза колегата Лебед, на когото предполагам количката също е бяла. Карба според не отзява никъде ама ще огледам хубаво и за това. Утре с биричката и компанията ще прекарам още един хубав ден нагъзен в двигателя и лежаики под нея(по друг повод). Благодаря на всички взели отношение по проблема ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А я кажи за това "меко" жило- от магазините на шкода продават ли се. Ако да само жилото без екрана ли?
- Точно там се продава, аз мойто съм го купувал за 3лв., изкарваш старото, капваш малко тънко машинно масло в бронята на жилото и мушкаш новото от към двигатеря към педала на газта /обратното е невъзможно де/. Това жило понеже е по-меко и гъвкаво влиза перфектно, за разлика от старото едножилно дебело и цялата работа отнема 5-10минути.

 

Колега Дончо, сетих се нещо друго за дроселните клапи. Понеже ми е трудно да ти обясня колко трябва да са отворени, най-лесно ще разбереш ако отидеш в магазина и помолиш да ти покажат чисто нов карбуратор - той си идва с фабрично настроени клапи + намазани болтовете им с боя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам оригиналната стойка за индикатор за регулиране на дросел клапите на карборатора, мога да помогна. stoika.JPG Ето така изглежда стойката. Регулирането става на свален карб. Хубаво е карбуратора да е почистен предварително с кореселин до "бляаък"!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отново имах честа да си сложа работния червен гащиризон и да се занимая с любимата кола. Първо си оправих теча на масло, хвърляше от бензиновата помпа. Пластмасовата плочка беше спукана. После се захванах с карбуратора. Клапите се движат лесно. При форсиране втора клапа отваря. Тя се оказа тотално затворена. Направих регулиране по описанието на Белия лебед. Ефект имаше определено. Сега болтовете са за регулиране са почти с фабричните настроики. Но се появи друг проблем. Придърпването което се появи на 105 км/ч пак го има а сега даже и на прехода от ниски към високи обороти при по рязко натискане на гаста. При плавно подаване не се появява. Проверих ускорителната помпа. Цръква си бензинец. Знам че така е много трудно да се предположи какъв е проблема, но някои се сети за нещо освен ниско ниво в поплавъковата камера да пише. Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много странно, но днес докато се прибирах и при мен се получи същата далавера с придърпването,но след няколко километра почти изчезна и ме навява на мисълта някоя свещ или кабел да не правят мизерии,въпреки че се получава обратното на всички закони - да се оправя след като загрее.Утре ще проверя к'во е положението при мен и мисля, че няма да те сбърка нищо ти да направиш същата профилактика :)

Айде със здраве и успех :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега можеш да бъдеш сигурен че проверих свещите и кабелите. А и то като работи колата на 3 цилиндъра се усеща. Проблема си е в карба според мен и ще гледам да го оправя утре заедно с колегата Незнаико с които се запознах в събота и има повечко опит от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да се оправя след като загрее
- Това е типично за проблем по запалителната система - кабели или свещи, трудно е да се каже кое точно, затова е хубаво свещите да се сменят редовно /поне нан 20 000, а може и на по-малко - все пак са 8лв комплекта/. Ако имаш съмнение, че проблема е в кабелите направо си вземи един нов комплект на Тесла /чешки/ за Фаворит /струват ~17лв/ - силиконови са и са много добри. Отделно може да измиеш дистрибуторната капачка и палеца и да ги огледаш в какво състояние са и дали капачката няма пукнатини.

 

Придърпването на високи обороти може да се дължи на проблем в карбуратора само ако е ниско нивото в поплавъковата камера, което се съмнявам, защото няколко пъти вече си го отварял карбуратора. По-скоро е нещо по запалването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А м/у другото как се разбира дали някой кабел е прецакан или това може да стане чак след като се сменят всичките?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре се надявам истината да излезе на яве. Всичко по запалителната система е ново. Бобина, делко, капачката му, кабели за свещите, самите свещи. Настроено е като хората и това се появи еи сега преди няколко дена. Уредих утре ще съм на стенд и се надявам всичко да се изясни колкото и да не ми се искаше ще прибегна до по специализирана помощ поне открих човек на които му имам доверие. Като ще идвам в Троян няма да се излагам да се появя с хълцаща кака Пена

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблемът е бил от бензина.Просто днес като се качих да карам нямаше грам в резервоара :) Напоследък много ме мори тоя бензин - все няма :(

 

P.S. А т'ва с придърпването става също от лош бензин по някога

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така момента на истината настъпи. Днес бях в един добър сервиз. Какво се случи там. Закачиха ми съответната апаратура. Колегата Лебед излезе прав. Корегираха ми леко ъгъла на делкото макар че мислих че е настроено. Другото обаче беше разтоянието между чукчето. Регулирахме празният ход. Колата стана тиха неузнаваемо. Изчезнаха придърпвания всичко. Реших че проблемите са свършили. Тръгнах да излеза на околовръстното на Пловдив. Убедих се че спирачките са ми добри след като един бус реши да прави обратен а аз минавах направо отсреща на светофара. Кака Пена издаде приятен басов гласец от суркащите се гуми дупето и тръгна на ляво. За щастие до инцидент не се стигна. Излизам аз на околовръстното гас и на 100 пак умря. Следобед имах среща с колегата Otgorata и както пихме по една следобедна биричка неусетно бяхме се надупили под капаците на колите си. Тои за маслен датчик аз за карбуратор. Сърдечни благодарности затова че въпреки отсъствието на работни дрехи (идеята за деня не беше за ремонти) се цапаше достатъчно по моята количка. Махнахме капака на карба. Измерихме нивото на бензина в камерата с пластини както е описано в книгата. То е наред. Но и двамата се учудихме доста когато върху въздушния жигльор на втора клапа открихме огромен боклук приличащ на парченце от наилонова торба. Сега Пена е добре. Понеже закъснявах за работа (на която съм в момента от 20ч. до 8ч. ) нямах време да е поизпържа пак. Надявам се това да стане утре. Дано тази епопея с карба свърши и количката да си работи както трябва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Корегираха ми леко ъгъла на делкото макар че мислих че е настроено. Другото обаче беше разтоянието между чукчето.
- Почва се първо от разстоянието мужду Ч и Н и после се прави предварението, защото първото влияе пряко на второто, но това го знаят по сервизите. Хубаво е, че сега делкото ти е регулирано динамично. В интерес на истината аз винаги съм си регулирал делкото с пробна лампа, защото нямам сторобоскоп и колата си е вървяла, но откакто имах възможността да го регулирам със стробоскоп виждам, че има разлика и статичната центровка е по-скоро ориентировъчна, защото ако съм задал статично с пробната лампа аванс от 5 градуса после със стробоскопа се вижда, че аванса е по-голям, а и се вижда дали и в какви граници се променя. На теб показаха ли ти това - дали ти бяга с по-няколко градуса или всичко е наред - то се вижда лесно. Надявам се да са ти обърнали внимание на това, за да знаеш в какво състояние ти е веригата и делкото, което също се убеждавам, че в не малка степен е източник на бягане на аванса, поради износващите се части в него - ос, онова с двата зъба, зъбно колело, нита на зъбното колело и т.н. Подсещам те да си сложиш и електронно запалване, което според мен е задължително за тия запалителни системи.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите човека в сервиза си разбира от работата и е шкодаджия не сам го питал затова няма да кажа кои е. Естествено че първо коригира растоянието между Ч и Н. Каза ми че отклонения не се получават. И тои ме посъветва да сложа електронно запалване и ще го направя живот и здраве след събора. Днес неможах да пробвам колата поради други ангажименти. Утре ще я свърша и тази и се надявам в събота да се видим. До скоро колеги

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.