Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кола "София"


Recommended Posts

Някой спомня ли си ги тези колци "София-1,2,3 " някакви прототипи бяха . Зяпахме ги като че ли са от друга планета :)

Сега видях че се продава една такава

http://www.mobile.bg/perl/printdet.cgi? ... 6720615934

 

Някой има ли повече инфо ????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

;)

Спомням си ги - правеше ги някакъв ентусиаст на Симеон. Беше наредил 5 6 в различен стадии на сглобяване по едно време. Незнам каква е историята, но кофти, че секна...беше колоритно. Май не е толкова лоша тази пластмасова конструкция....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

човека, дето ги правеше беше инж. Велизар Андреев, и не на Симеон, а на ул. Кирил и Методий... не знам какво е станало с колите му, след като почина. Знам, че един от моделите - "C" е правен от сина му като дипломна работа в ТУ. Имаше и подробна статия за него в сп. Автокласика: http://www.avtoklasika.com/body.py?page=print_edition&lang=bg&id=2003/4&feature=3#feature

 

PS. http://vilidesign.com Мисля, че това е фирмата на Андреев, която навремето произвеждаше колите София - поне името и е същото, освен ако не е просто съвпадение, но сега е и на друг адрес...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази "кола " я видях днеска в дружба до езерото (точно където е снимана) и изглежда ужасно , квадратна и грозна,повече ми прилича на ЗАЗ-ка облепена в шперплат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди около 2 години беше дошла една такава за ремонт при нас та тогава съм я виждал на живо дето се казва.Ама общо взето нищо интересно като купе а двигателя беше от Рено 25 на тази .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази "кола " я видях днеска в дружба до езерото (точно където е снимана) и изглежда ужасно , квадратна и грозна,повече ми прилича на ЗАЗ-ка облепена в шперплат

 

да, ама тая "зазка" с нормален ладов мотор 1.6 вдига над 200 км/ч ;)

Днес ще ида да я видя и да говооря със собственика, ако има интересно ще разкажа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази "кола " я видях днеска в дружба до езерото (точно където е снимана) и изглежда ужасно , квадратна и грозна,повече ми прилича на ЗАЗ-ка облепена в шперплат

 

да, ама тая "зазка" с нормален ладов мотор 1.6 вдига над 200 км/ч ;)

Днес ще ида да я видя и да говооря със собственика, ако има интересно ще разкажа...

не искам да съм вътре когато тва лайно вдигне 200, какво толкова му се наслаждавате забога прилича на тоалетна чиния
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази "кола " я видях днеска в дружба до езерото (точно където е снимана) и изглежда ужасно , квадратна и грозна,повече ми прилича на ЗАЗ-ка облепена в шперплат

 

да, ама тая "зазка" с нормален ладов мотор 1.6 вдига над 200 км/ч ;)

Днес ще ида да я видя и да говооря със собственика, ако има интересно ще разкажа...

не искам да съм вътре когато тва лайно вдигне 200, какво толкова му се наслаждавате забога прилича на тоалетна чиния

 

Не,че се правя на моралист,ама спазвай по-коректен тон!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази "кола " я видях днеска в дружба до езерото (точно където е снимана) и изглежда ужасно , квадратна и грозна,повече ми прилича на ЗАЗ-ка облепена в шперплат

 

да, ама тая "зазка" с нормален ладов мотор 1.6 вдига над 200 км/ч ;)

Днес ще ида да я видя и да говооря със собственика, ако има интересно ще разкажа...

не искам да съм вътре когато тва лайно вдигне 200, какво толкова му се наслаждавате забога прилича на тоалетна чиния

 

maxrpm на теб може и тоалетна чиния ама за други не е!

Не смяташ ли че е глупаво от твоя страна да говориш така.

Свалям шапка на човека за трудът,който е хвърлил да постигне това!

А това,че е направена от българин е найстина похвално.Това че колата не прилича на Ферари не трябва да е критерии за оценяването на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е кво му е якото че българин го е правил, предсавете си как някакав чужденец иска да инвестира в БГ автомобилостроене и научи че това е БГ дизайн, той никога повече няма да се върне тук. Другото което е. Пластмасова кола, супер - Трабант турбо. Аз като се размажа с него после от оня свят ще му се развам ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си има право на мнение и на вкус. На мене лично колата също не ми харесва но както каза колегата все пак трябва да отдадем почит на човека които се е навил с такъв проект. И все пак някои ако има по подробни технически данни за нея ще ми е интересно да прочета повечко за нея. Колега ако ти направиш кола пожелавам ти го и някои ти каже че прилича на л***о как ще се почувстваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е кво му е якото че българин го е правил, предсавете си как някакав чужденец иска да инвестира в БГ автомобилостроене и научи че това е БГ дизайн, той никога повече няма да се върне тук. Другото което е. Пластмасова кола, супер - Трабант турбо. Аз като се размажа с него после от оня свят ще му се развам ;)

 

Ти да не мислиш, че фераритата за метални, или макларън Ф1.

И това за определенията не е добре да се изказваш така. Зависи коя година е замисляна и е правен дизайна. Нещата се променят и вкусовете също. Аз оценявам правеното от хората без значение че аз не бих използвал такъв дизайн. Такива опреедления не са приемливи.

 

Сега нещата са по-различни:

http://www.carhistorybg.com/design.php?lid=1&id=6

http://www.carhistorybg.com/design.php?lid=1&id=12

http://www.carhistorybg.com/design.php?lid=1&id=7

http://www.carhistorybg.com/design.php?lid=1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е кво му е якото че българин го е правил, предсавете си как някакав чужденец иска да инвестира в БГ автомобилостроене и научи че това е БГ дизайн, той никога повече няма да се върне тук. Другото което е. Пластмасова кола, супер - Трабант турбо. Аз като се размажа с него после от оня свят ще му се развам ;)

 

Колега като смяташ че дизайна е толкова зле...ми направи го ти по-добре.

 

Наистина ще е интересно да се прочете повече за тази кола,както каза колегата Дончо Дончев ако някой има нещо интересно нека го пусне да прочетем.

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да метна няколко линка към интересни неща - за този проект бях чел някъде и преди но бях забравил.

 

http://www.netbg.net/news.php?nid=805

http://www.4stroke-design.com/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам че написах толкова много мнения но сега открих че на сайта който споменах по-рано имало инфо и за "София":

 

http://www.carhistorybg.com/makes.php?lid=1&id=3

 

п.п. ще кажете зашо не съм едитнал предния пост - защото няма да се отбелязва като нов за тези които са гледали темата вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала наистина има какво да се прочете.

 

"Завършеният модел е показан през октомври 1981 г. по време на ежегодната изложба на ТНТМ (съкращение от популярното в онези години движение за “техническо и научно творчество на младежта”) на територията на Пловдивския панаир"

 

Колега maxrpm мисля че за 81-ва година този дизайн е много добър.

 

Мен лично колите на Велизар Андреев ми допадат.Смятам че за времето си са били страхотни автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Простотията ходи по хората, не в гората...

 

Интересно т'ва дали има регистрация ? Гледам има място за номера, ма де да знае човек. Може собственика да си го изкарва от гаража за 1-2 врътки, да среже някое и друго бмв и после хоп - обратно :lol: Митак, ако си говорил нещо със собственика драсни два реда ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак, ходи ли? Много ми е интересно, пиши нещо.

 

Аз си мисля, че създателят не "София" е направил нещо невероярно! Имам пред вид инциативността и упоритостта, които е имал в онези години. Човекът е искал България да произвежда автонобили и то не какви да е, но естесвено е срещнал много трудноси, включително и партията... Без значение как ни се струва на външен вид тази кола сега, това си е постижение и то достойно за уважение!

Аз бях доста малък, когато видях една такава на "Витошка" - златиста и мога ди ви кажа, че на фона на всички лади и москвичи тази кола изглеждаше космически. А това, че около колата непрестанно имаше въодушевени хора нямаше нужда да го пиша.

 

За създателя на колата имаше и филм, някъде е началото на 90-те сниман, но съм го гледал веднъж.

Някой не го ли е срещал по терентите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ходих и ето какво ще ви кажа:

1. За дизайна - верно, на живо е дори още по зле, но докато чаках собственика минаха 2 убийствени мацки и - мацка 1 към мацка 2: "Яааа, виж ква кола, ауууу, мяууу!". Та Maxrpm, ако искаш истинска пичеловка зарежи калибрите и взимай тази! :mrgreen:

2. Колата е без мотор, с вартбургови скорости, някакво канапе вместо седалки (:lol:), табло и волан от лада 1600...

3. Човека я купил от тунинг фирмата на сина на Андреев - Божидар (някъде на Околовръстното) Била е последната, която е имала ходова част и скорости, останалите са само голи купета. Заедно с нея в същия ден са продадени още 2 - споменатата пловдивска, и още една, която по последни данни се намира в Бояна от някакъв чичко-паричко, който си я натъпкал с фул екстри - камери за обратно виждане, навигационни системи, парктроници... каза ми, че имало и още една в перфрктно състояние, червен металик от последната модификация от 90-те години, но й искали 15 000 :!: лв.

4. Най-неприятното - тая коруба няма регистрация, купена е с фактура и на всичкото отгоре момчето не я дава за под 1000 лв. :( Дано се намери все пак някой върл фен да купи и да я стегне...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото си спомням от филма, колата (или поне първата) е на базата на Жигули (личното Жигули на Андреев), така че това донякъде обяснява ладовото табло, но скоростната кутия от Wartburg... Обаче наистина си е грозна, нищо че е уникат. Тази, която аз съм виждал беше със стопове от ЗАЗ 698 М... Но това си е общо взето от пръдня боя, така че си е постижение според мен, но наистина чак пък 1000 лева...

Митак снимки направи ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен не ми е в Топ10 за дизайн, ама ако се пипне малко, ще стане доста лудо, а!? ;) Джанти, светлини, преосмиляне на "крилата"... и какво ли още не :)

 

С малко фантазия и повечко пари, ще се спретне нещо много симпатяжно :P

 

Пък и за 300лв :mrgreen:

 

ПП- преди години бях чел за тези коли и се сещам за някакъв модел с Лада 1600 ДВГ, скорости от не знам си какво и двустепенен диф, с който правеше някакви фантастични скоростни постижения ;):lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.