Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За Shell Helix...


Spartan

Recommended Posts

Здравейте!Зная настройката на много притежатели на стари модели автомобили като нас в този форум - че не си струва да се използват скъпи масла.Това е абсолютно правилно от финансова и прагматична гледна точка,но дали така "мислят" двигателите на старичките ни возила.Купената от мен 120 l беше заредена с Shell Helix на 2000 км и над 1 година - за тези данни вярвам на баджанака си /бившият и собственик/.Когато реших го да сменям изтече истински асфалт,толкова черно беше.Абе викам баджо какво става!?Сменял съм масла мътни и гранулирали,но не чак толкова черни.Той-така е с тази марка масла.Попитах Shell Bulgaria.Потвърдиха че отработеното масло Shell Helix трябва да е черно,поради противопригарната прибавка.Аз съм работил в ГСМ база и от колегите там знам че М10Д по нищо не отстъпва на западните с изключение на липсата на такава прибавка.И се питам дали за старици като нашите не е по реално малко по-високата цена на Shell Helix,но по доброто почистване и на без това стария двигател.Още повече че 4 литра Shell Helix в Метро е 18 лева...Вие как мислите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от финансите и от това гори ли ти масло или не.Преди основния ремонт баба Шкода е карана само с Приста или Диона.Сега вече е на Арал,защото съвсем не гори масло.Не мога да направя съпоставка между маслата,но си мисля,че Арал не е лошо.4 литра 15W40 струват към 30 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите ти от ГСМ-а са те поизлъгали или не са били наясно с маслата. Не виждам как би могло изобщо да се сравнява М10Д с Шел Хеликс и други, далеч по-добри от Шел масла.

За цвета на отработеното масло - ако той не е черен, значи маслото не си е свършило добре работата.

За честотата на смяна - съдейки от мнението ти, ако правилно съм разбрал маслото е било на 2000 км и на повече от година. Та мисълта ми е - ако за една година колата не измине предписания от производителя на маслото пробег, маслото трбябва да се смени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че маслото,ако не си му минал километрите се сменя на 2 години...Или бъркам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз веднъж го оставих маслото повече от година (не я карах колата, а седеше на паркинга), но въпреки това маслото стана толкова рядко, че почна да избива и да се процежда отвсякъде и се принудих да го сменя. Мнението ми за М-10Д е, че то трябва да се слага в колата първо само лятно време, второ за мен трябва да се слага само по изключение, като няма пари човек за друго. Мисля така, понеже по спецификация по API М-10 е най-ниския клас масло - SD, а по вискозитет е чисто лятно масло (SAE-30). Гледам да слагам в Шкодата масло с по-високо качество и спецификация по API SG, SH, SJ - колкото повече нараства втората буква, толкова по-качествено е маслото. Полусинтетиката е SL. Според мен колегите, които вземат предвид само вискозитета, правят грешка, като не гледат спецификацията по API, тъй като може да има масла с еднакъв вискозитет и различно качество и обратното, маслото от един клас да се предлага в няколко различни вискозитета.

А на Шкодата маслото в началото стои бистро, после почернява естествено. Моите наблюдения са, че в двигателя полусинтетичното масло остава по-светло, да го кажем не толкова черно повече време отколкото минералното. Мойта не харчи много масло и мисля следващия път за пръв път да сложа полусинтетика. Иначе последния път сипах от средна ръка масло "Приста", но това беше щото нямах пари в онзи момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми незнам моето като го сменях си беше черно и вонеше на бензин, карам си с едно швеицарско сега и съм си доволен, дадох малко повече пари ама поне знам че няма да ми прави проблеми в близките 2 години

 

Един приятел от класа беше казал че на роднини и приятели коли не се продават :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми незнам моето като го сменях си беше черно и вонеше на бензин, карам си с едно швеицарско сега и съм си доволен, дадох малко повече пари ама поне знам че няма да ми прави проблеми в близките 2 години

 

Един приятел от класа беше казал че на роднини и приятели коли не се продават :)

 

Виж си платното на бензиновата помпа!Маслото НЕ трябва де мирише на бензин в никакъв случай!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Shell. В далечната 1972-1973 година, преди още да съм бил роден, дядо ми е сипал скъпо "западно масло Shell" на 100S-а. За съжаление скъпото масло се оказало полу или чиста синтетика която не понесла добре на двигателя и на по-малко от 1000 километра от смяната на маслото се наложил ремонт на двигателя (смяна на основни и биелни лагери). С горното искам да кажа следното - за всеки двигател си има предписани от производителя тип масла. Ако сложиш друго винаги рискуваш да повредиш двигателя. В горния случай не обвинявам Shell... А иначе за Shell - единственото което ползвам от продуктите им в България са течностите за чистачки. От горивата съм зареждал бензин на 120ката и резултата беше, че почна да гасне. Заредих след това на друга бензиностанция и гасненето изчезна... Относно дизела - возих се преди години в Passat-а на приятел. Спряхме и заредихме дизел. След около 2-3 километра колата осезаемо ускори. Коментара беше само "не съм натискал газта, просто влезе другата нафта...."....

Относно смяната на маслото - задължително ПОНЕ веднъж годишно или на 10-15ооо км. Според препоръките на производителя.

За цвета на маслото - колкото по-бързо почернява, толкова по-добре! Маслото освен да смазва служи и за почистване на саждите. Ако не почернява, значи че не чисти! Изключение е карането на газ, поради липсата на сажди при изгарянето и.

За миризмата на бензин - или бензиновата помпа изпуска или караш с прекалено богата смес, докато колата е студена и горивото кондензира по стените на цилиндъра и се стича в картера. Но последното е малко вероятно, освен ако не караш само на малки разстояния с големи паузи.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...карам си с едно швеицарско сега и съм си доволен...

Ей да не си сипал швейцарски течен шоколад :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Аз на фаворитовия двигател сипах от жълтата туба на Shell 15W40. Стария двигател карах с едно масло от магазина на монтевидео.

 

Поздрави :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.