Jump to content

skoda-club-nulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Лагери, какви ???


Recommended Posts

Здравейте колеги, решил съм да сменя задните лагери на главината и се чудя какви да сложа ?? В магазина на шкода (Сточна гара ) има някакви украински , ама не ми се ще да разглобя половината кола и да сложа някакви ментета:) и след 2 месеца наново. Препоръчайте някоя марка и магазин. До колкото занaм може да не са шкодови с просто по номера да ги търся #2306 и # 6205 shaft0r.jpg

 

За сега мися сам да си ги смням , колегите ми казаха че гайката се отвивала с голям напън, ама ако не успея, ще ида при тоя Сино от зоопарка. Като гледам на сайта препоръчват и нова гайка. Ако има ще я купя и нея ;)

 

P.S. аз от тук черпя инфо

http://www.rapid.pwp.blueyonder.co.uk/rearbearing.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото, което ми идва на ум, е:

http://www.skf.com/portal/skf_bg/home

 

За цените само мога да предполагам какви са, но вероятно и качеството е на подобна висота :) В каталозите им има няколко различни "модели" лагери с такива означения (т.е. с различни характеристики), не знам обаче кой би могъл да ти препоръча правилните за твоя случай.

 

И друго - Цецо доста си е изпатил при развиването на тази гайкта при Симо. Той може да ти разкаже. За новата гайка пък мисля че може да ти разкаже Ников, той откъде е намерил... Не знам дали на Симеоновско или в Казанлък могат да доставят, трябва да се провери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, да по каталожен номер са 90% от лагерите по колите. Според мене SKF си е марка. Доколкото знам SKF купи завода в Сопот. Защо не подпиташ как стоят нещата в тоя дух и да разкажеш после.

Аз ако разбера нещо ще кажа.

 

А Симо не е ОТ зоопарка де...:))) той е до зоопарка :))))) поне за момента.

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А Симо не е ОТ зоопарка де...:))) той е до зоопарка :))))) поне за момента.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега работил съм 3 години в фирма за лагери вярно бях шофьор там но в общи линии съм запознат за какво става дума. Марката която се слага оригинално на почти всички западни автомобили е на френската фирма SNR. Които си е сложил от тях до момента не е съжалявал. Сега немога да ти кажа цена. Ако имаш желание мога да проверя тия дни. Не че лагерите които колегите препоръчаха са лоши. Фирмата за която работих "Триера" е оторизиран дистрибутор на тази фирма за Балканите. Има магазин в София. В момента точния адрес немога да си го спомня. По спомен ти казвам защото съм го снабдявал, намира се както е централна ЖП гара заставаш с гръб към нея и тръгваш надясно по булеварда маи Мария луиза беше. След няма и 100 метра след светофара започва едно локално платно вдясно от булеварда. Магазина се намира на това локално платно още малко по надолу. Ако кажеш ама трябва да проверя да ти драсна телефоните и направо деа питаш дая не се разкарваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм слагал украински лагер на полуоската на мойта 120-ка и няма никакъв проблем. Купил съм го от магазина на Сточна гара. Украйнските лагери не вярвам да отстъпват с нещо на другите, защото Украйна има силно развита индустрия и не може да не произвежда лагери за собствени нужди. От магазина не ти предлагат чешки лагери, защото: най-вероятно са по-скъпи а при лагерите не е нужно да са оригинални; не се знае дали изобщо се произвеждат още същите лагери в същия завод като тези с които е излязла колата ти. Дори лагерите за водна помпа не са оригинални, но какво от това - новите са капсуловани и не е нужно да се гресират, което е по-добре; даже се продават и нови водни помпи, които са без гресъорка и без плочка към блока а си си закачат директно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SKF е марката - до сега каквото съм сменил с техен лагер, не съм съжалявал. Цените не са непоносимо високи, а качеството определено си заслужава. Намери техен фирмен магазин (попитай Google) и купувай смело по номерата, които имаш :) Няма да съжаляваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги . Другата седмица ако съм по свободен почван проучвания за цени и ще кажа в цифри за какво иде реч. На SKF ги намерих къде са магазините а тези SNR ще намеря магазина. Като гледам на мойта колица лагерите не са сменяни никога и са на 20 години, дано новите са поне наполовина здрави като старите ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rapid, да те питам, имаше ли някакви симптоми, несвойствени шумове или чукане откъм лагерите (задните колела) за да решиш да ги сменяш, или просто така профилактично?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rapid, да те питам, имаше ли някакви симптоми, несвойствени шумове или чукане откъм лагерите (задните колела) за да решиш да ги сменяш, или просто така профилактично?

Ами като я пусна по инерция и на изгасен двигател е много шумна колата, чува се едно грумолене .Може и скоростна кутия да е зле ама се надявам да са лагери ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rapid, да те питам, имаше ли някакви симптоми, несвойствени шумове или чукане откъм лагерите (задните колела) за да решиш да ги сменяш, или просто така профилактично?

Ами като я пусна по инерция и на изгасен двигател е много шумна колата, чува се едно грумолене .Може и скоростна кутия да е зле ама се надявам да са лагери ;)

И при мен се чува нещо такова, но моето е от гумите,щото карам със зимните още :Р

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене ми румолеше по инерция и се оказа преден лагер, на външната гривна на на големия лагер имаше две точки :( , първо ги преслушай, дигаш на крик и въртиш главината като слухтиш от къде е, ако е лагер ще се чува и без да е натоварен. За предните аз махам накладките за да няма шумове от тях. А при сухите полуоси може и каре или нещо по тях да издава кофти шумове, първо диагностицирай че да не плащаш два пъти, то не, че има лошо да се сменят лагерите, но си е доста работа. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Магазина до Централна гара е там, където пише Дончо, днес минах и го видях от трамвая. Всъщност е точно срещу следващата спирка на трамваите, дето минават край гарата (1, 6, 7 и 9) в посока надлез Надежда.

Споделете някакви цени на лагерите SKF и SNR, който знае. Предни, за главината на 120Л правят ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега, аз си купих за отпред, големия е ZVL (Чешки) на 11 лв, а малкия e SPZ (Руски) за 5,50 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да напиша, че на Ст. гара в магазина са словашки, забравих фирмата, ама пак такава трибуквена беше - големия 9 лв, малкия 7.50 лв. - значи 16.50 комплекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Чак вчера смених лагерире, за които питах преди време :lol:

Ако съм знаел че има такава разлика в шума щях преди година да ги сменя. Карам си аз колата и вътре тишина :) А сега да кажа за цените

малкия лагер 6205 е 15 лв. SKF такива купих и не питах на другите фирми колко струват .Големия 2306 на SKF беше 83лв. единия , нямаха 2 но и да имаха нямаше да ги взема, на SNR e 44 .лв но трябваше да чакам 2 седмици и накрая си купих Украински за 8лв. единия. Майстора дето ги сменя каза че били добри и карали по доста време.Смениха ми ги на брегалница при Живко, а Симо каза че не можел да ги смени и ме отпрати :x , не видях нищо сложно при смяната , ама щом така си е решил , негова работа .

 

П.С. Специални благодарности на Дончо, за магазина който каза . Там наистина е доста по-евтинко ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв Живко на Брегалница - да нямаш предвид Сашо?

Нали става въпрос за лагерите на Рапида - затова са по-високите цени. Смяната на лагерите не е сложна, но трябва да се демонтира полуоската, а тя е с едни скоби, дето малко трудно се освобождават - даже със зегер клещи.

Колко пара ти взеха за работата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната на лагерите не е сложна

 

Да бе, хич не е сложна, само дето трябва да развиеш шибаната гайка 36, която е стегната доста по-силно от тази на 105/120, да свалиш барабана, "пеперудата" със шпилките за джантата, полуоската от фланеца със шестограмите, задната гайка, да избиеш оста, да избиеш вътрешния и после външния лагер и на място да набиеш новите, и после същото в обратен ред. На това ли му викаш "не сложна"?

 

трябва да се демонтира полуоската, а тя е с едни скоби, дето малко трудно се освобождават - даже със зегер клещи

 

Няма скоби и зегерклещи. 6 броя вътрешни шестограми и полуоската излиза от шлица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за Рапид-а говоря

Да на Сашо е сервиза , а Живко е майстора който ми прави колата . Взеха ми 40 лв за смяната ,като освен това смениха 2 те задни цилиндърчета(бяха протекли) + обезвъздушаване. Аз съм доволен от работата им даже доста време бях там и гледах какво правят :) Но не бих се хванал сам да си ги сменям бая разправия си е пък и си нямам нужните инструменти:)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хашек, не знаех наистина, а всъщност скоро тука във форума прочетох нещо за скоба, освобождавана със зегерка, не си спомням точно за кой модел, но като знам на други коли с полуоски как се сваля, та съм си го асоциирал с това, което писах. За което съжалявам, че се изказах неподготвен. Аз скоро купих Шкода 130, така че ще се запозная с процедурата, тъй като маншоните на полуоските са за смяна. Гайката доколкото виждам е на едно място леко вдлъбната навътре в оста против саморазвиване. За 32 мм имам хубав ключ, но сега ще търся 36 мм вложка за гедоре. А тия шестограни поне лесно ли се развиват?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV честито =D> =D>

да те слуша :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тия шестограни поне лесно ли се развиват?

 

При мен единия със секача бил излязал :)

Така си зависи колко за раждясали и дали някога за развивани .Ня мойта шкода за 20 години това и беше сефтето ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV честито =D> =D>

да те слуша :)

Благодаря бате, тя сега не е много в движение, но все пак успях да я докарам при мене със счупен лагер на съединителя и блокирал скоростен лост. Тъй като имам кола (досегашната) ще мога спокойно да отделя времето и парите постепенно да я стегна и оправя.

Шестограните ги видях, имам такива вложки за гедоре, дано да имам и точния размер, че не ми е пълен комплекта. С WD-40 и повече зор и псуване ще се развият.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еи хора HELP!!!

ЗНАЧИ ЕТО МИ ГО ПРОБЛЕМА ЗЕХ ЕДНО РАПИДСКО ОКАЧВАНЕ ОТ МИРО И ТРЯЯ СЕ СМЕНЯТ ЛАГЕРИТЕ,А ТУКА ГОЛЕМИЯ Е 15 КИНТА,А ЕДНО ПРИЯТЕЛЧЕ ЩЕ ХОДИ ДО ВАРНА ЧАК ДРУГАТА СЕДМИЦА,А НЕ МИ СЕ ЧАКА ТОЛКОВА,ТА ВЪПРОСА МИ Е ЛАГЕРИТЕ ОТ НА 120КАТА ПОЛУОСКИТЕ СТАВАТ ЛИ,ДА СЛОЖА ТЯХ НА ПЪРВО ВРЕМЕ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.