Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с бобина на 120


PV

Recommended Posts

Някой имал ли е скоро проблем с бобината? По специално ако може да каже за някой практически начин за проверка дали работи. С изключение на описаната проверка в книгата "Аз управлявам Шкода" на Хуле и Пфайфер. Според описания там начин за проверка не работи първичната намотка (пробната лампа изобщо не светва нито при затворени, нито при отворени контакти на чукчето и наковалнята), но искам да съм сигурен, преди да тръгна да купувам нова.

Мислих, че в книгите ги има точните стойности на съпротивлението на първичната и вторичната намотка, имам мултицет, но не знам какви трябва да са стойностите при изправна бобина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

купи едно кондензаторче, и накараи някой да ти върти, докато си приближил високоволтовия кабел от бубината до маса. Тряя да прескача искра

А ако не прескача искра купи една бубина, то и без това на път без резервна бубина и рез. кондензатор не се тръгва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами днес нямах помощник под ръка, който да върти стартера. Но това, което казваш е проверка на вторичната намотка. Като бутам колата на включена скорост и включено запалване, искра прескача. Въпросът е дали работи първичната намотка и дали искрата, която прескача е достатъчно силна. Бобината, с която съм досега е българска и е в колата от 10-11 години. Имам и една резерва чешка, не си спомням защо съм я свалил навремето, нито дали е работила тогава, когато съм я сменил с българската. Но явно май натам отиват работите - към Брегалница и една нова бобина втора употреба. Дано да не е някаква цифромания, че ми писна вече да давам пари. Особено без смисъл, т.е. ако всъщност настоящата ми бобина си работи, а не може да запали от нещо друго.

:(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми свали свещ и пробвай дали прескача през нея, аз на твое място щях да взема нова а не втора у-ба бубина. виж и кондензатора, ако е преебан ще запалиш със същия успех както аз като бях забравил дистрибуторната капачка 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първичната намотка на бубина за контактно запалване като на 120ката е 2,5 Ома, а вторичната между 5 и 10 кОма. По принцип на бубината е възможно и се случва да и изгори първичната намотка, когато е оставена колата дълго време на контакт. Това е така, защото при изгасяне на двигателя той се спира в положение компресия на някой цилиндър, при което контактите на разпределителя са затворени, т.е протича ток през първичната намотка на бубината. Този проблем е по-малък при 120ките с вариатор, защото тока през първичната намотка е ограничен от него. Вариатора също може да изгори - той представлява спираловидно навита съпротивителна тел, също като резистора за бавната степен на вентилатора за парното.

 

Не бързай да купуваш бубина, аз имам работеща с която може да направиш проверка или пък да проверим с мултицет къде е проблема при теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блгодаря, beliq_lebed

Първичната намотка на мойта чешката бобина показва 2.5 Ома съпротивление, като сложа мултицета на последната графа - 20 и знака за Ом - омегата. Като го сложа на 20К се променя показанието на 00.0 или 00.1. На вторичната май са по други показанията - между 16.хх и 18.хх, като го сложа на графа 20 к. То там зависи и кой кабел използвам - имам 2 кабела за високо напрежение. Сега ще сляза да проверя и другата бобина, дето е на колата. Иначе свеща дава искра, поне тая дето свалих. Ще направя точната проверка и на кондензаторчето, както прочетох в книгата за ремонт на ДВГ, но мисля, че и да не е изправно, ще запали и ще работи двигателя, само ще искрят повече контактите на чукчето и наковалнята.

Има вариатор на бобината и той изглежда работи, щото бакелитовата му кутийка се счупи и се усеща че грее яко като реотан. Не знам дали е правилно това.

Сега ще сляза да видя пак кво ще покажат последните проверки.

Благодаря за предложението за твойта бобина, ти доколкото си аз съм в Надежда), но айде по-късно ще решавам дали да купувам нещо или с твойта да направим проверка. Но мнението ми клони, че бобината може и да си работи, а от нещо друго да е. Затова всъщност търся някакъв начин, който категорично да докаже, че бобината не бачка.

:)

 

Дописвам го 2 часа по-късно за да кажа, че ЗАПАЛИ гадината, с другата чешката бобина, тя сигурно е оригиналната и е работила в колата 10-на години, а тая сегашната българската е в колата от 12 години и сдаде багажа, нормално е мисля. На първичната верига наистина на тази дето работи е 2.5 Ома съпротивлението, а на оная скапаната - 3.7-4 Ома, явно от нея е била мизерията. Между другото в учебника по ремонт на ДВГ, тоя за техникумите, пише, че на повечето бобини първичната намотка трябва да има съпротивление между 1.55 - 2 Ома. Но тая явно е нестандартна.

Абе добре, че свърши. Утре ще мръдна до някъде да купя една резервна бобина втора ръка, ще я монтирам, а тая - пак на склад, за всеки случай. А някой да знае на ква цена вървят новите и втората употреба?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На вторичната май са по други показанията - между 16.хх и 18.хх
- Над 10 кОма е прекалено много и ме навява на мисълта, че е прекъсната тази намотка и не работи правилно. Кондензатора е изключително важен, ако не си монтирал електронно запалване. Неговата функция не е основно да не искрят контактите, защото е за високо напрежение, а капацитетът му е малък. Функцията му е да се покачва напрежението на първичната намотка на бобината когато се отворят контактите на Ч и Н и оттам и да се индуцира високото напрежение във вторичната намотка.

 

Относно българската бубина със съпротивление на първичната намотка между 2 и 4 Ома - тя най-вероятно е предвидено да се използва без вариатор, тъй-като със него ще и падне твърде много работното напрежение. Това, че вариаторът напича е нормално - той е съпротивителна тел. Когато двигателя работи обаче нито вариатора, нито бубината греят или поне то е минимално. Почват да се нагряват ако оставиш колата на контакт, затова това нещо се избягва!

 

По принцип има два вида бубини /накратко иначе не е томно така/:

за контактно и за безконтактно запалване. На вторитесъпротивлението на първичната намотка е под 1 Ом и са включени без вариатор, като ги прекъсва комутатор /едно малко блокче/ използващ сигнал от датчик на Хол /Електромагните датчик/в делкото на мястото на плочката с ЧиН. Така при Шкода Фаворит и нагоре и при много други по-нови от 120ката коли. Мисълта ми беше, че една бубина забезконтактно делко е ~15лв. на старо, тоест и другата не трябва да е по-скъпа, обаче ти не бързай да си купуваш, защото ако сега работи твоято може и никога да не се повреди както е обикновено. А няма смисъл само да събираш чарколяци из вас.

 

Вместо да си купуваш нов кондензатор направо си вземи едно електронно запалване - аз съм много доволен от тези, в магазина на Симеоновско шосе за ~14лв. и забравяш за кондензатора, както и за смяна на чукче и наковалня, ако си сложил нови - те вече няма да нагарят. Мисля, че това е нещо което бързо се самоизплаща, а и подобрява работата на двигателя като цяло и намалява обслужването на този възел. Монтажа е лесен, има инструкция. Аз съм слагал такова на поне 5 души от форума и никой не се е оплакал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега преди да почна да пиша я проверих пак вторичната намотка на българската бобина - нищо - прекъснала е напълно. Дотук беше, лека й пръст. Всъщност поне 10 години не ми е правила никакви проблеми, дошло й е времето явно. А на другата май беше към 11 КОма, трябва пак да видя.

А новата без вариатор не ще също да запали.

Кондензанора работи, аз имам и 2 резервни, поне единия също работи. Разбрах го по леко неприятен и малко куриозен начин. Заредих го от централния кабел на бобината чрез лазделяна на контактите на ЧиН, както е допрян до корпуса. Тогава го хванах кондензаторчето и приближих кабелчето му до корпуса. ТОВА НЕ ТРЯБВАШЕ да го правя, всъщност предполагах кво ще стане, ако работи и то се оказа, че работи. Усетих го по неприятен начин, като ме тресна доста здраво тока. Усетих болка чак в сърцето (съвсем лека де), но малко приличаше на електрошок. Та не го правете де. :D

За електронно запалване и аз се замислих, че е по-добре да сложа, като прочетох една по-стара тема за запалаването във форума. Но значи за нео ще трябва и друга бобина. Май имам една за електронно от Опел или нещо друго, ще я видя дали бачка.

Ако е до 10 лв, може да си взема една, мисля че на Брегалница няма да е повече. Пък после ще я продам или подаря, верно съм събрал доста неща, и чисто нови и сменяни от мойта Шкода, но още годни части и аксесоари, и трябва да пусна една тема в другия раздел, че продавам/разменям/подарявам, тъкмо да помогна с квото мога на някого.

А това електронно запалване само на Сим. шосе ли го продават? Щото на мен на Сточна гара магазина ми е по-близо. А на Симеоновско на кой номер е магазина или къде се намира по отношение да речем на Зоопарка, хотела или разклона за Студенски град.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като тръгнеш по сим шосе подминеш соопарка подминаваш амбасадор и 100 метра след това се вижда табела ШКОДА. На мен ми постави Белия лебед електронно и нямам никакви проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.