Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Какъв оборотомер?


Spartan

Recommended Posts

Здравейте колеги шкодари!

Ама здравата раздразних гнездото на осите с темата за икономичността,а...! :lol: А не съм предполагал и искал да става така,вярвайте!Но нищо,нека си поспори,това ни остана едно от безплатните удоволствия - не като бензин 92 /1,81 лв. за литър,да ги вземат рогатите!!!/.Сега ще ви питам от името на роднина от гр.Първомай,който си няма Интернет,а и не може да го ползва.Какъв оборотомер е най подходящ за Шкода 120 и от къде да се намери!Благодаря ви от негово име!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оборотомер за 120 има мартин от синия гараж на баня мадара, на мен преди време ми каза че може да ми намери 1 бройка за 60лв. Но уви се преебаха други части и трябваше да купя тях. Телефона му го има в раздела "магазини за части" обади му се и го питай може пък още да важи офертата.

 

Може и да си сложиш от лада 22лв в отделна кутия на таблотор но е селско безконечно много ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://deel.idohost.com/stablo/

 

Тук съм описал с няколко думио как си направих ладов да влезе в таблото и да изглежда като шкодов. Сумарно около 3 дена ми отне със преработката на самото табло (местенето на сигналните лампи).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен единствения вариант е оригинален оборотомер от Шкода, аз съм с такъв, а контролните лампички от кръглия уред съм изнесал на черната основа посредством цокълчета като за лампичката за авариййните. Продават се и само дупчиш дупка и ги поставяш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на Vectra-та си бях направил светодиоден. Материалите излизаха на цена около 15лв. 2-3 часа работа, и 1 час настройка. Даваше по 500 оборота на светодиод. Доста добре се държеше. Като размери става малко по-голямо от кибритена кутийка. Може и по-малко ама на мен ми треперят ръчичките за такава финна работа...

Бях си го сложил директно върху таблото без да разглобявам.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш ли си "обортомер" в главата, не е работа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на Vectra-та си бях направил светодиоден. Материалите излизаха на цена около 15лв. 2-3 часа работа, и 1 час настройка. Даваше по 500 оборота на светодиод. Доста добре се държеше. Като размери става малко по-голямо от кибритена кутийка. Може и по-малко ама на мен ми треперят ръчичките за такава финна работа...

Бях си го сложил директно върху таблото без да разглобявам.

Поздрави

 

Какви точно материали са необходими за направата на един такъв оборотомер?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е схемата която използвах аз.

http://3rj.com/Auto/Tach/LED_tach.pdf

 

Поздрави

 

PS: Ако има въпроси питай, няма проблем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега PRR благодаря за инфото,аз към краят на седмица ще се хвана да го правя и ако има нещо ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста по-хитри схеми от тая :) А има и готови китове с платка и тн. Но аз съм на мнение че не са особено удобни тези светодиодни стълбици ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво по-хитро трябва да се мисли. По-лесно от три чипа, пет съпротивления и два-три кондензатора не мисля, че ще намериш.

Относно светодиодите - ако искаш можеш да ги замениш със волтметър - така ще е стрелкови. Така отпадат и две от схемите (те са преобразовател аналогов сигнал -> led bar).

А ако имаш предвид цифром оборотомер - в голяма грешка си! Не случайно и до ден днешен по самолети, кораби и т.н. се ползват аналогови уреди - достатъчен е дори бегъл поглед и имаш представа. При цифровия трябва да прочетеш точно стойността!

Пък и никой не те кара да го правиш. Ако ти харесва ок, ако не - прави какъвто можеш/искаш. Нали така ;)

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хей, не съм казал нищо лошо, а вече ми се карат ... Просто казах че според мен има по-добри варианти. Всичко зависи от целта за която се ползва съответния уред. Ако използваш оборотомера за диагностика е много по-добре да имаш такъв, който показва оборотите като число (умишлено не казвам цифров). Ако искаш да имаш груба представа за оборотите докато караш съм съгласен, че по-лесно се чете стрелкови оборотомер или такъв със светодиоди. Бих предпочел стелкови от гледна точка на дизайна и заради това че разделителната способност в показанията му е по-голяма (точноста може да е повече от 500 rpm), ще кажете свтодиодния също го може просто повече диоди, но от друга страна ориентирането по него става по-сложно което не е удобно. Освен това тази схена по-горе използва релативен метод за измерване на оборотите (преобразувател честота напрежение), което влияе на точноста и и за да бъде настроена трябва еталонен оборотомер или генератор. Доста хора се ориентират достатъчно точно дори само по звука на двигателя. Всичко е въпрос на потребност.

В заключение искам да отбележа, че всичко написано горе са лично мои мисли и убеждения с които не искам да ангажирам никого, нито пък да създавам дразги и безсмислени спорове. Бих помогнал с какеото мога на всеки, който реши да се захване с подобно нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мен лично по си ме кефи оригиналния шкодов оборотомер, единствената причина поради която нямам, е че ще ми го свият на 2рата седмица, след като 3месеца(примерно) съм събирал за него, така седи въпроса и с летите джанти, и с колоните, и с усилвателите и т.н. Тоя оборотомер с диодите не ме въодушевява особенно, пък и чесно казано схемата която ми даде неможах да и разчета стойностите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Satan,

Със светодиодите можеш да постигнеш доста приличен резултат за сравнително малко пари. Аз на моя бях наредил светодиодите един до друг, но преди време на Шкодата (100S) бащата беше купил оборотомер със светодиоди. Те бяха наредени в кръг и доста прилично си показваше.

Относно калибрирането - моя си го калибрирах с PCто :) Пускаш звуковата карта на 100 херца (100 * 60 = 6000 / 2 = 3000 оборота) или 200 херца (6000 оборота). С едно от съпротивление се регулира и готово...

Но, както казах, всеки сам си решава...

Поздрави

 

PS: Sorry ако съм бил много рязък. Не ми е било това идеята...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я моля те,обясни на простия човек за тези светодиоди и оборотомери,че нещо съм хвърлил око на баба Шкода да я оборудвам с подобно нещо като събера парички,че спонсора (бащицата) се е стиснал нещо :P .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледай темата де :)

Постнал съм линк към схемата. Външния вид си го определяш сам като си я правиш. Ако бащата не е свалил оборотомера още трябва да е на Vectrata. Може като минаваш покрай нас да погледнеш - бяла Vectra А с черни брони С1092ВХ. Трябва да е паркирана там дето обикновенно седяха шкодите :) Виж на самото табло от дясната страна се намира. Това е всичко. Имаш и три кабела - плюс, минус и сигнал от бубуната...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги шкодари!

...Сега ще ви питам от името на роднина от гр.Първомай,който си няма Интернет,а и не може да го ползва.Какъв оборотомер е най подходящ за Шкода 120 и от къде да се намери!Благодаря ви от негово име!

 

Виж тук:

 

http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=702

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за информацията!Ще я предам на братовчеда,дано му послужи.На мен не ми трябва,аз съм "Слухар"и се водя по инстинкта си.Е,спорно,е но на тези години вече не съм с високи претенции.Лек ден!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо ти няма на годините щом цъкаш в нета и караш 5 скоростна шкода си пич

Колега, ако не се обадиш обаче, сигурно няма да можеш да спиш довечера :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.