Jump to content

skoda-club-nulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Теч на масло от страничния капак на двигателя


Recommended Posts

Преди няколко седмици забелязах няколко големи петна от масло под двигателя и спадащо ниво на маслото. Първо не можах да установя отккъде точно тече, затова смених и датчика за маслото, картера с ново уплътнение, гарнитурката на капака на клапаните. използвах случая да сменя и маслото, но теча продължи. Най-накрая установих, че тече покрай страничния капак, дето е под свещите. Зад капака са стеблата на кобилиците. Естествено гарнитурката беше се скапала. Сменя се лесно - само се вадят кабелите на свещите, сваля се пластмасовата част на въздушния филтър и за по-лесно - бензиновата помпа. Това последното не е крайно необходимо. Сваля се като се отвъртят четири гайки 10 мм от шпилките. Под тях има метални шайби, а под металните - гумени, които лесно падат и се губят. Само че при монтирането на капака с новата гарнитурка срещнах две особености, поради които работата може да не свърши като хората и теча на масло да продължи и с новата гарнитура. Първо, трябва гарнитурата, капака и повърхността на двигателя, контактуваща с гарнитурката, да се обезмаслят добре с коресилин. Второ, обилно да се намажат с черен или червен силикон. Трето, да се сложи капакът с гарнитурката и гайките да се затегнат съвсем леко, това е важното. Ако се затегнат силно, гарнитурката изкача отгоре или провисва отдолу, открива се бая голям процеп за изтичане на масло и процедурата трябва де се повтори от начало. Няма проблем с лекото затягане, защото силикона върши цялата работа.

Това обаче не е всичко - оказа се, че при мен хвърля масло и покрай шайбите и гайките на шпилките. Свалих всички шайби, дори и гумените и всичко намазах със силикон и пак ги затегнах съвсем леко гайките. Сега е добре. Мазнах силикон и покрай дясната страна на капака на клапаните, и между бензиновата помпа и планката й. Сега процеждането на масло е съвсем минимално, да не кажа съвсем спряло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

аз съм замислил друго решение по въпроса - 20 тина лева струва алуминиев капак за същото място . (цена в магазина на сточна гара , води се фаворитов ) . качваш го и забравяш за течове от там . когато ми дойде ред да сменям масло и да регулирам клапани ще сменя и моя с алуминиев.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той алуминиевия капак е по здрав, не се криви и може по-силно да притисне гарнитурката, поради което може да се мине с винимално количество силикон. За моя случай мисля, чи проблема е в гарнитурката, която май не е толкова еластична, за да я притиснат добре карищата на капака.

А лошото е, че тая алумиевата е 20 лв, което ми се вижда много. Втора ръка ако може да се намери, по-добре. Но засега както съм го направил и обяснил, никакво масло не тече. Забелязах между другото, че и чисто новата гарнитурка за горния капак на клапаните, и тя не е много добре по размер и трябваше два пъти да свалям капака и да я напасвам, щото хвърляше масълце. Накрая намазах със силикон и отвън за всеки случай. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нали знаеш че на коркова гарнитура не се слага силикон , както и че не се стяга много - силикона я разяжда и в последствие протича , а при престягане се деформира и пак се губи херметичноста

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tiny аз си мажа силиконовите гарнитури на картера и на капака на клапаните с червен силикон и досега нямам разядена, даже е адски удобно с него, защото при последващата смяна се изчиства много бързо. + това капака на клапаните се отваря през 10хил. км. за реглаг на клапаните така, че не мисля, че за това време ще се разяде. Аз досега със корковата гарнитура за капака на клапаните не съм имал проблем при слагането - винаги пасва точно и заспива работата от първото поставяне, а съм го правил не само на моята кола и оплаквания няма. В магазина на Симеоновско шосе има и друг вид гарнитура, която е по-твърда и аз не бих си взел, но продавачите я рекламират с приказката, че Симо /любимия им майстор/ само такива слагал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Червеияр силикон няма разграждащи своиства проверено. Изключително удобно средство. Неможе да навреди с нищо защото след около половин час става като гума а и след това е много лесен за махане а стара гарнитура малиии жули докато падне всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече не слагам коркови гарнитури, в магазина вече ми дават само от новия тип. Но май корковите без силикон са по-ефективни, стига примерно на 5 години или 50000 км да се подменят профилактично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам Дончо, не съм питал в магазина от кво са, но следващия път ще попитам. Ако трябва да предположа, бих казал, че са нещо средно между гума и балатум. Но сега нямам пред мен и да погледна, тъй като всички ги употребих по предназначение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам една такава гарнитура пред мен и от 1 месец ме чака да я сменя,ама и аз не мога да ви кажа от какъв материал е, но със сигурност не е балатум :)Само знам, че е 4мм дебела и е зеленикава ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по принцип мразя силикона - ако се налага да го използвам има ПРОБЛЕМ . моето лично мнение е че излиза по- евтино да се смени кривия капак отколкото всеки път да се маже с гнъс. за съжаление целия ми мотор е умазан в червени петна , част от които са от преди мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.