Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Управление


SKODA 105 RS

Recommended Posts

От известно време имам едно чукане, когато минавам през дупки (дори и много бавно) и реших да видя на какво се дължи.Та след като вдигнах колата на крик, 1та ми работа беше да видя лагера на барабана как е,имаше малък луфт но го притегнах съвсем леко и се оправи, но след това установих че са ми разбити накрайниците на кормилната щанга (не знам как точно се казва).Та мисълта ми беше, някой знае ли колко пари е т'ва нещо и как се сменя, щото най-близкият магазин на Шкода е на 30 км от дома и не ми се разкарва по няколко пъти.Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говориш за ябълковидните болтове- скоро сменях! Ако не се лъжа бяха по 7лв или по 14лв единия. Не си спомням точно. Смяната им е сравнително лесна. Маха се гайката отгоре, с два чука се "сплесква" конуса, за да изкочи болта, развиваш като си запомнил до къде е бил навит на щангата, и с новото по обратния ред! Не забравяй да отидеш на реглаж на предницата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с два чука се "сплесква" конуса

Не очаквах да прочета такова нещо. има си инструмент за тая работа. Все пак караме Шкоди а не джугани :smt009 :smt009

Иначе за навиваш докъдето е било навито е точно така, и реглаж си е добре да се направи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тоя реглаж имате предвид на стенд нали ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз трябва да имам 2 тъкива накрайника в мазето. ще ти ги дам за 50% от парите в магазина но майче си доста далеч и се обезмисля цялата работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами има-няма на 255 км от центъра на София :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Skoda_Estelle, с какво законтри кормилната щанга да не се върти, като отвива гайката? Щото при мен се върти щангата като се опитам да отвия гайката.

Още нещо за ваденето да споделя, квото знам - по принцип има скоба за тая цел, но тъй като е доста пари, се обезмисля работата. За избиване без скоба болта се удря отстрани по връзката между него и лоста, а отзад се подлага тежък чук. Що се отнася за цената, на мен тук в София ми казаха някаква по-височка цена за чешки или около 7 лв май за някакви други, но не съм съвсем сигурен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинална скоба за накрайниците е 24лв. в магазина на Сточна гара, но става и със скоба от Лада. Аз лично бих предпочел да си купя скобата и да си го напавя, защото ако ида на сервиз ще ми вземат пак толко, но накрая няма да ми е останала скоба! Обаче който няма времето и опит в тая насока по-добре да иде да му ги сменят, защото е леко тегаво сам. Мойте накрайници оригиналните издържаха 20г. и нямах чукане, но ми се износи кормилната кутия от претоварване на предницата и тогава се смени всичко отпред - кутия, средна щанга, накрайници и паразитен хебел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами 10-20лв. ако е много пари за скобата, аз имам правена от едно време. Който не е ползвал скоба той не знае каква е разликата - в единия случай излиза като по масло, в другия случай - можеш да си повредиш колата. Освен това - нали се сещате защо се разхлопва този шарнир - има един маншон който го пази - той обикновено се сцепва след Х години и започва там да влиза прах и се получава някакъв прахо-грес който прецаква ябълката накрая. Ако си ползвате скобата, можете да смените маншона/който струва стотинки/ и да гресирате докато още е здраво и изобщо да не се разправяте с реглажи и т.н.

Но общоприето е че тези накрайници са консуматив и предвид на това, че все пак скъсването е много опасно - обикновено се сменят целите накрайници./Предполагам, че това ще е мнението на кйто и да е сервизаджия/... Въпреки, че - едно е оригиналния накрайник, друго е - ремонтния/евентуално менте/

 

PV - аз веднъж съм сменял на 100С-ката, мисля че бях законтрил щангата с някакви :mrgreen: :mrgreen: яки клещи, бяхме двама души - единия държеше само контрата докато поддаде. От другата страна смених само маншона и бях happy.

 

P.S. Мисля, че тези накрайници са еднакви и за Фаворит и Форман и Фелиция.. въпреки, че не съм сигурен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина ябълките на болтовете трябва да са яко разтракани, за да се наложи смяна. FAV135, много си прав за маншончетата, аз гледам че и мойте са заминали, от поне 8 години не са сменяни болтовете, а може и откак е произведена колата преди 22 години. Аз ще погледна дали продават такива маншончета, а ти ако можеш да ми услужиш с твойта скоба ще опитам да си ги гресирам и да сменя маншончетата за всеки случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, Ще потърся скобата в мазето и ще ти я дам - няма проблеми - нека само я намеря.

 

Маншончета съм купувал от Сточна гара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Skoda_Estelle, с какво законтри кормилната щанга да не се върти, като отвива гайката? Щото при мен се върти щангата като се опитам да отвия гайката.

 

Контра гайката се отвива като държиш с гаечен ключ ябълковидния болт. На моите -новите и старите имаха две изпилени като да влезне ключ 17, мисля че беше. Инъче мисля че си е нормално да се върти оста и няма смисъл да хващаш нея. После при затягането хващаш пак ябълката и затягаш контрагайката. И това е!!!

 

Относно този инструмент за махане на конуса. Имам го!!! Чупил се е два пъти, също така и последния. Най лесно си става с два чука- един тежък отзад и чукаш с другия- така се избива. А инъче трябва да се внимава да не го счупиш.

 

А и още нещо. Като го "боцнеш" болта към диска и започнеш да стягаш гайката, самия болт може да почне да се върти. Решението е че трябва да натиснеш по-здраво, за да заклини и да спре да се върти. Аз го направих като с малкото чукче и върво го вкарах лекичко навътре колкото да хване конуса. После като затягаш конуса се издърпва сам и затяга.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И последно само тези маншони ли да сменям или целия накрайник?Щото от страната с по-големия луфт отдолу като пипах болта и напипах този маншон, но беше разкъсан.От дясната страна е по-малък луфта и там изглеждаше здрав (поне на пипане).Пък нещо напоследък тук "специалистите" само ме подвеждат и в момента съм с 20 лв затворени в части, та не искам да прибавям още към колекцията.Благодаря ви все пак за мненията и съветите за смяната на чарка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Skoda_Estelle, FAV135, благодаря ви. Аз утре пътувам извън София за три дни, но другата седмица ще ви пусна по едно ЛС да се разберем кой може да ми услужи с тая скобичка и да ги сменя маншончетата.

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.