Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

проблеми с двигателя - слаб, няма компресия...


tsanko

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Аз както винаги с проблемите си, молейки за съвет. С риск да ме псувате за несериозното отношение към шкодака ще ги споделя. В своя защита мога да кажа само че не разбирам от коли, шкодата ми е първата :smt049 .

 

Колата е 86-та по талон, 120Л с 5 скорости. Двигателя и скоростите са от някаква катастрофирала, незнам кое на колко км е. Карам я на газ.

 

Няма да споменавам малките проблеми, защото и с тях може, но основния е двигателят.

Няма никаква мощност. Това го установявам по няколко признака:

1. Всички ме задминават, дори когато "ръчкам" колата а другите коли си тръгват спокойно. Айде не че ми е толкова проблем, ама аз с тая скорост не мога да се престроя... Като У на изпит съм.

2. Едно време карах с по 110 - 120 по цариградско. Сега трудно вдигам 90. Много трудно.

3. Преди време ходихме на Витоша, хижа борова гора. 4 човека + ядене и пиене и едно плюшено магаренце ;) Качихме се на 2ра, на места на 3та. Тая неделя ходихме пак на витоша, но се качихме малко над драгалевци (такъв беше плана, може би можеше и повече). 3ма човека, на 1ва, ЕДВАМ ЕДВАМ.

4. Което най-много ме накара да се замисля: на връщане от въпросния пикник на драгалевци вкарвам 2ра и се спускам по баира надолу. Засилих се супер много, просто т.нар. моторна спирачка въобще не вършеше работа. Та това (и единия пътник) ме наведе на мисълта че няма грам компресия. Сигурно ако я измеря опасенията ми ще се потвърдят.

 

Та от гореизписаното предполагам че сегментите са най-зле и че от тях и може би малко от гарнитурата е въпросната липса на компресия.

Имам няколко варианта:

1. Основен ремонт

Може ли да мине само със смяна на сегменти? Или трябва и бутала, лагери, ризи и т.н.?

Колко струват тези неща и кой/колко ще ми вземе да ги направи (в софия)?

 

2. Смяна на двигателя:

Как да разбера че е читав? Особено ако вече е свален от колата и е в некое мазе? Кой майстор може да го смени и какви пари ще иска (+ настройване на газта, ама то сигурно може да се ползва стария карб :roll: ).

Ако е от фаворит ( 8) ) как се преправят колекторите съответно къде ще може и колко ще струва?

 

3. На части и за скрап. :(

Това хич не ми се иска, защото все пак съм привързан за шкоди, пък и нямам и скоро няма да имам пари за друга.

Ако пък стане това здраве да е, шкодата я имам от близо година, много работа ми е свършила...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точка 3 ме притеснява, точка 2 е работа за 1ден от 2ма човека. Все пак замери компресията, може да ти е заминал съединителя, аз като я изкъчкам много злобно и боксува яко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако колата ти работи на 4 цилиндъра стабилно, проблемът в изкачването на баирите или липсата на моторна спирачка не е от самата мощност на двигателя. Повярвай ми - двигателите в "период на полуразпад" вървят най-добре, вкл. тези, които цапат вече свещи.

 

Нищо не ти пречи да измериш налягането в цилиндрите, въпреки, че неговата стойност е производна не само на състоянието на РБС, а най-вече на степента на износване клапаните, техните водачи и легла. Виждал съм двигател след "основен ремонт", но без ремонт на главата - жалка картинка...

 

Като начало бих те посъветвал да си провериш привода на делкото за луфт, състоянието на веригата и по-точно дали белегът на коляновия вал "бяга", и естествено качеството на горивната смес. След като докараш прецизно запалване и газоразпределение, само тогава можеш да правиш каквито и да е изводи.

 

Поздрави и успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хашек ти го е казал, ама и аз да повторя, че на двигетл на който не знаеш на колко км. е е много вероятно клапаните да не уплътняват и поради тази причина да не можеш в крайна сметка да качваш байри. За това следствие е достатъчно на един цилиндър да е спаднала компресията към 5 бара и по-малко и вече колата е като спънат кон. Аз също съм виждал шкодов двигател след основен ремонт, който 50хил. км. след това нямаше компресия, защото при основния ремонт собственикът незнайно защо не е счел за важно състоянието на главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе моита шкода преди да изпуши вървеше като някои дзвер!!! Прекалено много вървеше, но за кратко... сега едвам отлепя... но да си кажа че при мене след смяната на сегментите... компресията не се качи :evil: доколкото разбрах впоследствие проблема бил от пукнатини в ризите :evil: :evil: :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tsanko,

колегите са ти казали, затова ще обясня съвсем просто - ако не знаеш дали си на 4-ри цилиндъра или на по-малко-

палиш, оставяш на празен ход , дърпаш кабела на 1-ви цилиндър/двигателя трябва да тръгне да гасне/ - веднага го връщаш кабела, повтаряш го и на другите цилиндри - ако има някой цилиндър, който е все тая дали е с кабел или без -ясно - там има изгорял клапан.

 

Това да се мъчиш на първа там където си минал на 2-3-та - много ми мирише на изгорял клапан. Може да погледнеш и дали маслото ти мирише яко на бензин и дали пък не му се е покачило нивото малко даже.

Друг признак за клапан е - промяна при палене - по-трудно пали, въпреки че - съм виждал и на 2 цилиндъра да си запали - само на 1 незнам дали ще успее :smt101 :smt101

 

P.S. Внимавай да не те тресне високото напрежение като вадиш кабелите при работещ двигател!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря за мненията на всички.

 

Хашек, нещата които си споменал не мога да ги направя, защото не знам как, а сигурно и трябват някакви специфични инструименти.

 

FAV135, Това с кабелите ще го направя.

 

В края на краищата м/у редовете чета - иди на майстор!

Ок, ама кой ? :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tsankо,

Вече видях едно мнение за съединителя и съм определено съгласен с него.Най -просто казано това са усеща с това, че когато настъпиш колата мотора се форсира а тя няма ускорение.Малко ми е трудно така да определя точно ,но по това което описваш... Замерването на една компресия не е излишно но не дава всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от съединителя. Като се качвахме си държеше 2к оборота на 1ва и въобще не ги дигаше.

Качва оборотите само съответно скоростта, на мен не ми работи километража, та само оборотите гледам и знам кога на колко е и трябва да е. Не е от него определено :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да са 1 и 2 нещата да помогнем от разстояние но както ми звучии отиди до Симо до зоопарака или до Сашо > брегалница и ще ти кажат, ще ти погледнат клапанните ,всички центровки ,ще видят за луфтове в делкото, ще премерят компресията и ще ни кажеш после какво е било.

 

това за съединителя дали приплъзва може да се разбере като се опиташ да буксуваш или да тръгнеш по рязко, макар че като в ДВГ-то няма сила мак нищо няма да стане

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зравей колега. Ако желаеш мога да ти помогна с пълна и точна диагностика на двигателя и да ти кажа какво е необходимо да се направи. GSM 0887693727 Ангел София

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цанко, не се стряскай толкова лесно. Проблемът ти може да е със съвсем елемнтарно решение. Отиди при Симо (аз не бих отишъл на Брегалница) и виж той какво ще ти каже. Както Миро каза - едно от нещата отговарящи на твоите симптоми може да е недобра горивна смес. Пожелавам ти да е това, защото е най-лесно като решение. Като идеш на майстор - драсни някой ред тука за да разбера де е бил проблема :) Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе едно приятелче ми беше махнало кабелите (вече не си спомням на кои но на 2цилиндъра кабелите от свеща) и колата запали от 2рия път... малко кофти работеше но трудно угасна. Ма после нещеше да запали :evil: :evil: :evil: та я бутахме и ми изплю едни черни сажди на крака :evil: но беше факт че запали и заработи на 2 цилиндъра ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди да сменя 10 годишните кабели и свещи и при мен си палеше на 2 цилиндата. работи ама като дизел автомобил пред разпад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина на 2 цилиндъра работеше :oops: Купихме свещи, 4 за 8 лв. и бири :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Сменихме свещите и тръгна на 3. Изчистихме делкото и тръгна на 4 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Сега направо лити ;)

 

Е, има още какво да се желае, но сега е значително по-добре. В сряда ще ходим на Витоша и ще пиша как се е представила :)

 

А относно Симо на зоопарка, мисля че достатъчно съм изписал колко много е пре***л мен и колата, просто никога няма да ходя повече при тоя измамник.

 

Благодарности на всички от форума и на БАДТУРБО за помощта със делкото ;):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2 години си правя колата при него и не се сещам да съм имал рекламация, само една пукната втулката на стартер 2 месеца след като я смени ма той кво е виновен за качеството и.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, присъединявам се и аз - tsanko, защо не споделиш за Симо, от какво се оплакваш точно? И по-горе някъде Michelle пише нещо за Сашо от Брегалница. Аз не можах да намеря нищо в черния списък за нито единия. Добре е все пак да знаем за слабите страни на майсторите. На мен лично ми се иска по принцип да опирам колкото се може по-рядко до майстори, но все пак и това се налага рано или късно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бяхме на витоша вчера, качихме се 2ма човека, добре се държа колата. На слизане нещо се пре*ба газта, нещо гасне и/или се дави, та са съм на бенз :?

 

за симо писах във съответния раздел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.