Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Корекция на кривата на предварението за газ


dmilkov

Recommended Posts

Смятам на мойта Фелиция да направя корекция на кривата на предварението на запалването, така че да е оптимизирана за газ. Както повечето от вас сигурно знаят графиките на зависимостта на аванса спрямо оборотите са различни за бензин и за газ. Е точно това ще се опитам да коригирам. Мисля да го правя с един микроконтролер, обаче има два проблема.

1. Къде точно ще е най-добре да прекъсна веригата на запалването, за да се намеся в него?

2. Как точно да получа оптималната крива за газ?

При мен допълнителен проблем е че съм с 0,9мм шлайф на главата, така че май освен опитно, няма да мога по друг начин да получа тая оптимална крива на газ.

 

Някои правил ли е нещо такова?

 

Ще бъда благодарен за всякакви съвети по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От написаното предполагам, че Фелицията ти е карбураторна, т.е. регулаторите на предварението се намират в делкото. В такъв случай ако се поставя някакъв коректор на предварението той /според мен/ трябва да взима първичен сигнал от датчика на Хол в делкото /т.е. кабела с малката кабелна обувка идващ от делкото, който влиза в комутатора на бобината/ и да подава вече коригиран сигнала към комутатора - точка G - входа за сигнал на комутатора. Аз мисля, че се продават различни "октан коректори" и подобни неща особено ако разгледаш по руските сайтове.

 

Имаше преди подобна тема в 105/120 и даже някой беше постнал графика за разликата между кривата за газ и бензин, потърси ако искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

beliq_lebed и аз така го мисля. Проблема при мен е, че заради този шлайф на високи обороти при натиснат на max педал на газта започва да детонира. Затова го правя това. Колкото до графики постнати в 105/120, аз ги гледах, обаче автора не претендира за прецизност. Сигурно има направени такива работи, обаче ако си го направя сам, ще мога да го реголирам както на мен ми трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Милков, че и моя мотор е шлайфан, пък не създава проблеми. Но ако започне да придърпва - това може да е и от лекото разтягане на веригата, но пак с коригиране на ъгъла се оправят нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно същите обороти... Ами общо взето заради разцентровката между предварението и промяната в хлабините на клапаните, които се променят с разтеглянето на веригата. И общо взето, когато направиш малка корекция на делкото за момент придърпването изчезва и след това става пак същото. Но Симо от Симеоновско ми го разреши проблема - верно, не стана от раз, но пък се оправи и сега нема никакви грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм много съгласен, че разтеглената верига влия кой знае колко на фазите на газоразпределение. Според мен основното и влияние е върху по-силен шум на мотора и бягане на предварението и то само на карбураторните двигатели без Екотроника, щото на 135LSe, който е с Pierburg2E E и на моноинжекцията сигнала за оборотите и положението на коляномия вал си е дирктно взет откъм маховика с електромагнитен датчик. А и ако някой смята, че веригата му е виновна за този проблем по-лесно е да се смени тя отколкото да се мислят по-сложне проблеми. На 120ката ми /сега е с нова верига де/ няма придърпване на газ на 1500-2000 оборота, но пък на тия обороти като е на газ няма и достатъчно мощност така, че може би не трябва да се натоварва много при такива ниски обороти на газ.

 

Имаше едно мнение, че като е на газ колата, трябва да се изключи вакумния регулатор, за да не увеличава предварението прекалено много при високи обороти. Аз лично не съм го изпробвал засега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целия януари се борих с тва придърпване , което се получава няй - често в диапазона 1500 - 1800 об/мин и след еднодневно висене на газанализатора майсторите установиха , че е бедна сместа според анализатора и след като метнах 4 нови свещи всичко си дойде по местата ... сега колата върви перфектно

П.П. Незнам каква е връзката със свещите , които бяха на около 1000 км. но е факт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък вчера смених палеца на делкото и вече го няма придърпването. Според мен извода от всичко това е, че на газ на етзи обороти колата няма мощност поради малкия аванс (за газ точно в тези обороти е нужен доста по-голям отколкото на бензин) и когато има малки дефекти в запалването, започва да придърпва. Затова мисля че с корекцията на аванса това нещо може да се изчисти като се подобри мощността в този диапазон. Особено за градско каране това е много полезно, защото тези обороти се използват основно тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да си кажа, че откакто карам на газ - същата работа, нямам придърпване обаче до 2000 оборота много бавно ускорява и трябва да се превключват скоростите поне с 500 оборота отгоре, а дойде ли баир лошо, и най накря максималната скорост много падна - едва едва 120. Аз отдавна се каня да пробвам как ще върви с плочка, че с двата щуцера на карбуратора нещо не мога явно да наглася оптимално двете ограничителни дроселчета на газта. За сравнение на бензин когато карам на градско сам колата спокойно могат да се превключват скоростите на 2000 оборота на равно. На газ обаче иска повече обороти. Интересно ми е може ли да се изчисли колко е мощността на даден двигател конвертиран на газ като се знае колко е била на бензин. Ако някой има идея да каже с колко коня разполагаме на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами в изчисляването на мощността се вклщючва калоричността на горивото. Трябва да се намери информация с колко газта е по-малко калорична от бензина и ще може да се направи приблизителна сметка, ако не се вземе предвид разликата в аванса. Според мен ще е някъде около 10% надолу, максимум 15%. Колкото до максималната скорост, аз не разбрах каква ти е колата, но като казваш 120, най-вероятно става въпрос за 105/120L. На мойта Фелиция максималната на газ е 160, на бензин 170, но това е след като отидох на ЕЛКОН :D . Ако не ти се ходи на такова заведение просто разхлаби малко кранчетата за газта. Ако и това не помогне, може би още малко аванс. Но без газоанализатор е трудно да се каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dmilkov това дет го мислиш да го правиш вече е направено и наистина няма смисъл да си играеш да го правиш.То се нарича аванспроцесор-струва към 60-80лв.Определено има смисъл от него но лощото е,че тези които се правят-прави ги един в софия (jetro)са голям ташак и смисълa от него се губи.Онзи ден ми изгоря мойто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво точно предстатвлява тоя микроконтролер и какво прави?

За аванс-процесора дето ги прави оня в други теми беше описано, че е измамник. По-добре е да се купи готов процесор от западен карбураторен автомобил.

Белия Лебед, не си купувай плочка за карбуратора, щото не може да се монтира въздушния филтър върху нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Белия Лебед, не си купувай плочка за карбуратора, щото не може да се монтира въздушния филтър върху нея.
- Монтира се без грижи, да не говорим, че лесно се монтира и капак за филтъра от Лада ама тва е друга тема. На мен ми беше интересно дали ще върви по-добре с плочка, обаче след като пробвах на Ники Колев /kolev123/ колата, която е с плочка, не мисля че върви по-добре от мойта. Абе и двете са МЪКААА на газ и тва не е от лоша центровка или еди си кво си, а щото мощността спада много. Като карам сам бива, ама с хора и багаж и баир става лошо. А това дето си писал за намаляването на въздуха - то плочката точно тва постига - щото нейните дифузори са доста по-тесни от камерите на карбуратора, ама лошото е, че с тая плочка и на бензин вече не е същото. Но мисълта ми беше, че разлика особена няма.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо пиша, че не може да се монтира кутията на въздушния филтър върху плочката - защото той нали има две крачета - едното за шпилката с гайка 10 мм, а другото за другата шпилка 13 мм. Ами като се повдигне кутията на филтъра от плочката, която е върху карбуратора, тези две крачета с дупките за шпилките остават бая нависоко във въздуха. Как ще се справиш с тоя проблем? Аз не можах навремето и я хвърлих плочката и си пробих карбуратора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не можах навремето и я хвърлих плочката и си пробих карбуратора.
- Па да я беше хвърлил към мене бе колега, другото е лесна работа.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ме ядоса навремето, че я купих, пък не можах да я монтирам, и затова я засилих с кеф към кофата за боклук. Но я бях и поостъргал с ножа оттук оттам, за да влезе. Жалко, сега бих ти я дал без пари. Но кво да правиш, станалото станало. Това е едно от малкото неща, които хвърлих, освен тая плочка съм хвърлил само още стария спирачен цилиндър, който беше дефектен. А, и ми откраднаха от мазето стария алуминиев радиатор, той беше пробит де, но от новите модели. Сега съм с един от старите, големи радиатори. Никаква друга сменена резервна част не съм хвърлил от Шкодата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина монтирането на плочка на този карб. е мъчение, не става точно , не са смятани , а са правени едно към гьотере. Да не говорим , че подаването на гаста в краищата на дифузора прави колата толкова нечувствителна на газ , че няма на къде.

На моята Фелиция 1.3.MPI слагах подобна плочка (уж по размери по каталог) и резултата беше трагичен, тогава се заех и си сметнах какъв точно да е отвора на дифузора и монтирах в средара му щуцер(теоритиците казват че подаването на газ в средата на дифузора води до лошо смесообрезуване ,но гасзта влиза газообрзна , а не течна като бензина т.е. смесообразуването е по добро от това на бензин). Това направи колата да върви на газ колкото и на бензин! Е на баир и товар се осеща кога е на газ, все пак тя е доста по - ниско калорично гориво. Проблем ми е още малко настроиката на газ защото разхода ми се движи м/у 9.5 и 12.5 л/100км. в зависимост от настъпването на десния педал. Е 12.5 дава на чисто градско каране с постоянно натиснат десен педал до упор и изцеждане на предавките до 5000 - 5500 - 6000об-1. , но все пак си мисля, че долната ми граница на разхода може да слезе още на долу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз затова ще си го направя сам. В България много знайни и незнайни "майстори" правят всякакви неща, но не всички стават. Не съм чувал за това софииско испъление, може и да е добро, но аз направих сериозно проучване по въпроса и съм наясно как да го направя. Така че когато стане ще постна резултатите. Според литературата би трябвало да сваля разхода поне с 0,5/ 100. Ще видим дали ще се получи :D .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе това с аванс-процесора си е нож с две остриета...

Иначе на газ не очаквай да върви като на бензин. Калоричноста на газта е по-ниска от тази на бензина и няма начин. И разхода винаги ще е малко по-висок. Пък и не виждам смисъл да я юркаш до 170. Vectrata я бях настроил да върви добре до 150 (1.8 90кончета) за да ми върви нормално при 130. И мога да кажа, че повече не ми е трябвало. То като се има предвид и състоянието на пътищата хич не си е работа...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.