Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Сменяме двигател като резервна част, без узаконяване


Recommended Posts

Искам да споделя една мисъл, която ми хрумна като си гледах новите талони на колата. Никъде вече не пише какъв е номера на двигателя. Поне в малкото талонче го няма със сигурност. Т. е. излиза, че вече двигател може да се сменя като обикновена резервна част, както е на Запад от доста време. Какво мислите за това, ще може ли вече спокойно да си сменяш двигател, без да се занимаваш с узаконяване, пререгистрации и т. н.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си познал за съжаление.

На малкия талон наистина не пише номера на двигателя. Пише го на големия талон и се води на отчет в кат. Т.е. пак могат да те спрат и да ти направят проверка на номера на двигателя - просто трябва да се обадят на диспечера да провери.

За да смениш двигател трябва да го регистрираш. Иначе си караш outlow капиш?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то след регистрацията в КАТ и се смени ДВГто мисля че няма смисъл да се прехвърля щото никои няма да се занимава да ти гледа номера... освен ако не е някои двулитров... иначе аз още не съм си го регистрирал моя ама доколкото знам трябваше да взема нот. договор за закопуването на двигателя като резервна час от която кола е спряна от двжение и се разпродава на части... след това се отива у КАТ и се прави новия талон...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като заговорихте за талони,каква е процедурата по сменяване само на талона,понеже моя е от старите и се скъса по средата :evil: .С колата ли се ходи до КАТ или искат само стария талон да видят?Мерси предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми ако ти е скъсан през средата искат за нов талон колата за сверка на номерата а то сега не е лудница в КАТ.

Зимаш едно тиксо и си го лепиш кат ти харесва и си караш така аз поне изкарах докато си смених колата. А талона на служебния опел даже е ламиниран като карта за градски транспорт и за сега никои нищо...

А за двигателя те в КАТ не могат да намерат номера на двигатела а на улицата да ме спрат и да ми го намерят ми се струва невероятно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко неточно се изказах,всъщност скъсан е именно където се сгъва,но се държи миже би на сантиметър.Мерси за информацията,засега ще го залепя, пък като ми дойде музата ще го сменя :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се занимавай да го сменяш аз 2 години си карах със скъсан и лепен и никой нищо не мойе да ми каже.

 

ако се слага по голям двигател трябва освен договори и документи итн трябва да е мине и 'технотест' което си нямам идея какво е, но предполагам гледат дали няма да си счупиш главата с голям двигател и слабо купе

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

скоро ми купиха мотор който го имах за резерв и при нотариуса трябваше да заведа жена ми да каже и подпише декларация че е съгласна на продажбата,да подпишем декларации че не дължим пари на банки.разберете че те искат купето и мотора да са със номерата обявени в талона ,а ако се сменя мотора се издават нови документи,също и с купето.от тук се печелят парите им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ако си имате някоя 105-120 :? никави регистрации не ви трябват. Те ченгетата като те спрат се кефят ако знаеш кои е собственика дето е записан в талона а вие за некакви номера , договори, прехвърлянки и...............тнт говорите :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На път никои няма да се сети да ви провери номера на двигателя но се говори за доста по строг контрол при годишните технически преглед а на този преглед специално на мен ми провериха номерата. Тъи че не е толкова лесно за съжаление

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Abe smianata si e igrachka. Imam predwid ne samata smiana a registraciata. Purwo triabwa da otidesh da ti uzakoniat smianata (w Sofia e Tehnotest). Sled towa otiwash w kat sus dokument za sobstwenost na nowia motor. Ako e chisto now (t.e. dosega ne e montiran w Bg - moia sluchaj) triabwa dokument ot wnositelia mu (Mototehnika). Ako e swalen ot drug awtomobil triabwa dokument za spirane ot dwivenie na drugia awtomobil. Sled towa obikaliash 3-4 gisheta i nakraia minawash na kanala. A oneia sa gadowe i pochwat - spirachki, farowe, gumi, wunshen wid i t.n.... Pone w Sf e taka...

Na men taia registracia mi otne 3 dni :(

Pozdrawi

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление наистина номера на ДВГ е написан в големия талон. Наистина и процедурата за узаконяване на сменен двигател е доста неприятна и гадна. Лично на чен за 10 години откак карам колата само веднъж са ми проверявали багажника, но никога не са ми гледали номерата на рамата или двигателя. Също и на годишните технически прегледи никога не са ми ги гледали. Така че принципно бих рискувал да карам колата с друг неузаконен двигател. Даже наскоро, като ми бяха откраднали номерата имах идеята да си купя една друга Шкода с новите номера и с моя цвят и да й сложа номерата на мойта и даси я карам. Щом цвета е същия, едва ли ще тръгне да проверява някой, особено на улицата.

 

Сетих се и нещо друго да споделя. Забелязах в талона, че мощността на Шкода 120 се води 37 киловата. В сервизната книжка обаче пише 36.6 киловата, а в зелената книжка - 38.3 киловата. Или едното е 49.8 к.с., а другата стойност е 52.08 к. с. Мисля си и нещо друго - че 37 киловата е е една от трите гранични стойности за изчисляване на данъка за колите по новия начин. Така че защо държавата да не надпише леко мощността да да извади по няколко лева повече от джобовете на 100 000 собственици на такива Шкоди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем с Vectra-та. За да вземеш винетка на инвалид трябва кубатурата да ти е под 1.8. Мойта беше 1.796 (или 1.798, няма значение). Та ако напишеш, че е 1.8 не ти дават винетка. Затова си пишех 1.796 и така. Мисълта ми е, че същото можеш да го направиш и ти. Като регистрираш колата даваш, че е 36.6KW и да не ти пука...

Поздрави

 

PS: Относно гледането на номера на двигател и шаси - никога не ми се е случвало на път. Но напоследък минаването на преглед е свързано със задължителна проверка :( Може пък и аз да съм каръка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като ходя в СБА Младост за ГТП първото нещо с което се почва е преглед на номерата на шасито и двигателя. За няколко години ходене веднъж не са го пропуснали това. На мен даже ми мерят пожарогасителя на кантар и ми слагат газ-анализатор в успуха. Абе по-стриктен преглед от там не съм виждал, ама като е изправна колата няма проблем. Единствено миналата година ми се скараха, че имало ръжда а за тази вече не ми се мисли просто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като ходя в СБА Младост за ГТП първото нещо с което се почва е преглед на номерата на шасито и двигателя. За няколко години ходене веднъж не са го пропуснали това. На мен даже ми мерят пожарогасителя на кантар и ми слагат газ-анализатор в успуха. Абе по-стриктен преглед от там не съм виждал, ама като е изправна колата няма проблем. Единствено миналата година ми се скараха, че имало ръжда а за тази вече не ми се мисли просто.

 

Е че защо ходиш там? Има на много места не те гледат изобщо - имаше такава една стара тема. Ако искаш може да те заведа където ходя аз - минава се без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

од ДЗИ като се застраховаш ти дават безплатен преглед в СБА,и аз се си каня да отида на безплатен преглед но като ме върнат 10 пъти за кво ли не пак ще си отида на място където не гледат нищо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл от застраховка заради безплатния преглед. Аз само веднъж направих тая грешка в Левски-Спартак и минах наистина в един сервиз срещу Централните гробища, до бензиностанцията, но съжалих. Не че ми правиха и проблеми, но отношението и поведението им бяха отвратителни. Та от доста години си минавам на друго място, където не ми правят никакви проблеми. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слушаите мом4ета зна4и в русе сяка 2ра лада е със сменен двигател a освен това има страшно много бега4ки и си няяте на идея за кви работи се хващат куките като те проверяват,могат да ти спрат колата за и за по4ти вси4ко от долу изброните имам приятели на които са им спирали колите:

спортен волан

спортно гърне

по големи джанти

ниско ока4ване

ролбар ако имаш

ако си си махнал задните седалки

ако са ти тъмни стоповете

ако имаш спортни педали

ако си си затъмнил стъклата

пък за двигателите е наистина хубаво да си е регистриран ако ли не поне си пазете стария щото ако ви кажат в кат на проверка да можете да ги смените и да се спасите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямат право ( :!: :!: :!: ) да ти пишат акт за:

-спортното гърне

-спортния волан

-спортните педали

-спортното окачване

-по-големите джанти (ако диаметъра е компенсиран с по-ниски гуми, а и иначе...)

-за тъмни стопове (ако все пак светят)

-за стъклата - много се изписа по тоа въпрос - имаш право да затъмниш задните странични и задния, ако имаш 2 странични огледала за обратно виждане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хахах кои ти говори за актове направо ти спират колата от движение има едно стикер4е кръгло дето пише кат спрян от движение(аз ве4е имам едно такова)теи 4е повярваи ми 4е могат прсто ти казват промвняш конструкцията на колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

спортно гърне - могат да те спрат (шум над допустимия)

-спортния волан - не могат да те пипнат за това!

-спортните педали - също не е тяхна работа

-спортното окачване - отново същото

-по-големите джанти (ако диаметъра е компенсиран с по-ниски гуми, а и иначе...) - пак не могат

-за тъмни стопове (ако все пак светят) - по закон нямаш право да ги затъмняваш, т.е. нормално да те спрат.

-за стъклата - Доколкото знам се разрешава затъмняване само на задните странични. За останалите САМО ако е фабрично за което трябва да се предостави документ...

 

За някой от нещата съм съгласен. Особено със затъмняванията. Знам, че е много газарско и колата изглежда по-добре, но определено пречи. Имам навика да следя какво става през една кола напред и не рядко това ми е спестявало доста главоболия. А като се изтупанчи отпред един затъмнен край! Затова и мразя да карам за "баничарки", камиони и т.н. Няма видимост...

 

Айде, че май се отплеснах от темата...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на теб като ти кажат, че гърнето ти вдига много шум (т.е. имаш неизправна шумозаглушителна уредба) и на теб не ти ли е интересно, той как е разбрал, че е твърде шумна. С Ухомера ли го е премерил, а? Ако иска да те спре от дв. точно за това или да ти пише акт, трябва да извади ШУМОМЕР и да премери колко децибела излизат от гърнето и с колко е над нормата, което пък от своя страна трябва да стане на някой голям полигон или поляна, след което да го впише в акта. В противен случай пишеш възражения заради некомпетентност на служителя. Все едно да ти каже, че караш пиян, след като си му дъхнал в лицето, а не в дрегера....................... Друг въпрос е, че в никоя патрулка няма шумомер...

 

PRR, така мога да си направя стоповете със спрей потъмнени, че иди ги разбери аз ли съм ги правил или завода производител.... Каде в правилника е описан точния начин на изглеждане на едни стопове. Нормален Golf 3 например е с шарени стопове, на GTi обаче слагат заводско потъмнени, които не се различават много-много от обикновени затъмнени със спрей....

 

За стъклата - проверено е задния джам, че можеш да го затъмниш, ако имаш 2 странични за обратно виждане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде сега не ми обяснявай, че няма начин да се различи фабрично затъмнение стопове от самоделка! Да не говорим, че фабрично затъмнените са със по-силни крушки за да компенсират затъмнението.

Освен това за шума - или трябва да си глух или да се правиш за да хванеш разликата. Относно шумомера - прав си. Трябва да имат. Мани другото ами тук (Манила) и газовете проверяват на улицата. Но това е друга тема. Но могат да те спрат. И ако им се заядеш може и да извикат колега със шумомер. Ама му прави сметката защото освен глобата следва и спиране от движение. А както са си мафия след това пускане нЕма!

За задните стъкла - вече писах. ПРЕЧАТ НА ОСТАНАЛИТЕ. И хич не се учудвай, че периодично спират в теб (или се опитват) ако си с такива. А ако ми се случи да спра в такъв със сигурност ще го отбележа в протокола. Пък да видим дали и той няма да го отнесе....

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.