Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разход на масло.


baijoro

Recommended Posts

Ако някой успее да намери в БГ антифриз на който да има означението G12 (както пише в книжката) нека да сподели защото аз доста търсих но не намерих. В Еуратек естесвено не съм питал :D

да не кажа че като кажеш "Търся G12 антифриз" те гледат като индианец

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

че като гледам съм на min.

Стига бре! По смело го давайте, това е кола не е жена! Много си е добре нивото. Виж ако падне два пръста под това тогава се притеснявай. Имай предвид, че охладителната система е под налягане и като отвориш капачката нивото леко ще се вдигне. Ако двигатела е загрял направо ще избълва като гейзер.

относно проблема с антифризите...не дейте да смесвате различните антифризи, карайте само на един вид. При смесването им се случват разни химични реакции в резултат на които почват да се получават разни "парцали"(малки такива) и като се наслагат много такива парцали двигатела почва да грее(след години разбира се). Процесът е подобен като отлагането на котлен камък. Иначе този червеният антифриз(или розов) би трябвало да е карбоксилатов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За антифриза не е хубаво да се мешат Г12 Г11 и тем подобни мисля че няма проблеми самия антифриз си е малко невероятно да се пресече по скоро проблема е че различните антифризи влиаят различно на различните гумени съединения по двигателя и ги разяждат различно че даже и алумина на главата може да разядът....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прав си

ето извадка от Ауди форума

 

Принципно антифризите са два вида - такива, които съдържат етиленгликол (или нещо подобно) и теоритично могат да се смесват всеки с всеки и друг тип, който не знам какво съдържа, обозначава се като G12 (на ХЕПУ пише Р999-G12 ех тва кредорче....!) и обикновено е ЧЕРВЕН. G11 и G12 ***НЕ ТРЯБВА*** да се смесват. Доколкото си спомням някъде бях чел, че до 96г ВАГ са зареждали колите си с G11. Не съм сигурен, но мисля, че G12 не трябва да се слага на по-старите коли защото е агресивен за техните уплътнения. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е малко инфо за произхода на антифризите и връзката с цвета им:

1. Спиртни

2. Солени

3. Етилгликолови (син) Смяна на 2-3 години). Много вреден за хората и околната среда. Забранен в Германия.

4. Гликолови (зелен) Смяна на 2-3 години)

5. Карбоксилатови (червени) Смяна на 4-5 години.

това е по информация на http://ford-sierra-club.hit.bg/antifris.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За протокола да отбележа,че аз като си купих моята Фабия 1,9 TDI, маслото беше на ръба на максимума. След 500 км. беше точно на средата между мин. и мах. От там не е мръднало а вече направих 2000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Моята е на 9000км и е 1.9TDI-PD. На 8000 долях 1 литър масло и попитах в ЕТ от какво може да е.Хората погледнаха отдолу за теч и ми казаха че турбото ми е за смяна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ediiton100, тия верно ли това са ти казали?!? Бахти изродщината! Нещо напоследък много хора се оплакват от дизеловите двигатели. Добре че си взех бензинов.

 

А иначе и аз в началото имах огромен разход на масло. Долях като беше май на 4000 км и оттогава не е мръднало и на милиметър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене първото масло беше Кастрол. Като взех колата беше на 50км. и до 15 000км. съм долял само един път около 250-300 грама. Скоро сменях маслото и пак сложих Кастрол GTD 5W-40 което между другото също го няма никъде по магазините. За 15 000км. предполагам че ми е изгорила около 500-600 грама масло което е горе-долу едно доливане от минимума до максимума. За 1 литър на 10 000км или по-малко ми се вижда много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече и аз мога да изкажа мнение по темата - 15ооо км без доливане. Беше на 1мм преди минимума при смяната.

За 100км след смяната почерня. Явно при дизелите е така. На бензинката (на газ) до 5ооо още си беше прозрачно...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...
Днес купих масло и долях - оказа се, че до максимума пое 0.5 литра. Значи за 10000 км - гори 1 литър. Пак ми се струва много.Предната ми кола - бензинка на 300000км беше като започна да гори толкова. Досега дизели не съм карал и не знам... Струва ми се ,обаче, че в Еуратек като не им се занимава и ти казват - нормално е.
Нека се намеся и аз. Колега при положение,че ти харчи 100гр на 1000км и може да си бил на макс преди запалването на двигателя не се коси.Все пак тва е тди,че и пд.Както казаха и другите зависи как, каде и с КАКВО е караш.За обикновен дизел/добър мотор/ разхода е 50-70гр/1000км.

В ЕТ предлагат и кастрол и то на нормални цени/поне в софия и варна/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хайде още малко информация за Антифриза G12

Днес Бях в ЕураТек и си взех от там

струва 8.18 лв.

изглежда точно така

DSC00779.JPG

 

Хайде сега някой да обясни каква е разликата между G12 и G12+, в книжката пише да доливаме с G12+ и, че той е лилав на цвят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.