Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на кормилните накрайници без скоба


PV

Recommended Posts

Кормилните накрайници ги купих от магазина на Ст. гара - полските са по 9.50 лв., а чешките - по 13 лв. От доста време се чувстваше една неприятна хлабина в кормилното управление особено при висока скорост, и леко тракане. Маншончетата се бяха скъсали и ябълката вътре беше останала на сухо, без смазка. Предишната смяна беше преди 8 години.

Предния ден преди смяната е хубаво да се полеят накрайниците със спирачна течност или нафта. Отвиването на контрагайката на кормилната рейка при края на накрайника при мене стана трудно, защото бяха доста запекли. Използват се два ключа 19 мм, на единия нахлузих тръба за удължаване и използвах една естакада, защото от нормално положение човек няма опорна точка да приложи достатъчно сила. Като се разхлаби контрагайката, трябва да се извади конуса на болта от лоста на шенкела. Това е трудната част и по принцип става със скоба, но ако няма такава, може да се направи, като се използва един по-здрав гаечен ключ, с китайски няма да стане, примерно 19 мм се пъха под маншончето на болта и се чука по ключа с чук много близко до болта. По този начин става един вид лост и с повечко чукане се освобождава болта. След това се захваща рейката с някакви по-здрави клещи (водопроводни) или други подобни и се отвърта накрайника от рейката, може да стане и на ръка. Новият накрайник се завива по същия начин, като се държи рейката с клещи и се гледа да не се оставя маншона й много пренавит, за да не се скъса. При завиване на гайката на болта трябва да се набие конуса, за да не върти стеблото на болта. Новите гайки са самозатягащи и няма нужда от осигурителен шплинт. Контрагайката на рейката при накрайника няма нужда да се притяга, тъй като колата веднага трябва да се закара на реглаж на предния мост.

 

При мене стана един проблем с новия болт, който потвърди още веднъж поговорката, че евтиното излиза по-скъпо. Реших да купя полски накрайници, след като питах бай Мето дали не са ментета и той отговори, че са читави. Като завивах гайката на втория болт, към края извъеднъж започна да се завива по-лесно и се оказа, че всъщност нито завива, нито може да се развие. Но държи. Решението да купя полски (по-евтини) беше продиктувано от мисълта, че едва ли колата ще се кара още повече от 3-4 години примерно. Все пак ако се наложи смяна, ще трябва да играе ножовката (или флекса) и после бормашината. За което съм си виновен изцяло аз. Но искам да предупредя всички за "качеството" на полските части. То и маншончето не ми се видя много читаво закрепено с телчетата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още една идея за вадене на кормилни накрайници - като гледам книжките и на Естелките и на Фаворита болтовете влизат отгоре , та аз подпирам накрайника много близо до шенкела с един крик и напъвам леко за да има напрежение в него , и тогава с три удара по шенкела и болта излиза , а в случаи когато болта превърти преди да е влязал конуса докрай просто го треснете няколко пъти с чука и едно дървено трупче и той пак ще почне да се стяга.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.