Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Здравейте, шкодари!


yosif

Recommended Posts

Добре заварили!

От десетина дена търкалям една маслинено зелена естелка.

Много мои колеги имаха 105 или 120 и общо взето бяха доволни, макар повечето да успяха поне по веднъж да ги прегреят :)

Баща ми дълги години търкаляше 601, моята първа кола беше 968А, а сега една 21043.

Естелката ми попадна случайно.

Грижливи собственици - нищо не са разбутвали и променяли, с изключение на дублирането на датчика на вентилатора с ключе - притеснявал се човекът, че няма да включи навреме :)

Та шкодето е като от завода, е, на 23 годин' е вече, ама знаете - като каже човек 20 години, за Волга е много, но за Олга не е 8)

Та за естелката.

Не бях карал такова чудо на техниката.

От зазката бях наясно, че сравнително бавнооборотните мотори с голям обем теглят яко - така е и с шкодака - минах Обзор - Слънчев бряг на IV-та, а даже ладата, макар с планински диференциал иска тук-таме III-та. Вярно - празна кола, само с моя милост вътре и почти нямаше движение.

На светофарите, както и със зазката, късам всички, без да я зоря особено им вимам по 10-тина метра.

На IV-танад 45 км е като електрокар - натискаш газта - тегли, вдигаш крака - намалява, макар ладата с ПХХ да е идеална за градско - почти не трябват спирачки. Замислям се да направя подобна магария и на шкодака, щото то е само електроника, а тя си има автономна система за ПХ и може май да се присади клапанчето от Озон-а.

Бяга точно колкото си пише в книжката - 140 - а е на 130 000 без да е отварян дигателят, бе, върви и пее.

И като всички коли със задноразположен мотор воланът все едно че има серво - върти се с два пръста.

Впрочем това едва ли е тайна за някой от вас :)

С две думи - очарован съм от колицата и смятам окончателно да зарежа ладата - нека госпоДжата ми да се мъчи с нея.

Гори малко повече от ладата, но тя има V-та скорост и сваля до 5.8-6 на дълъг път.

Естелката за 176 км ми глътна 11 литра, демек 6.2-6.3/ 100, което е много добре.

На градско соцмоторите горят колкото тежи колата - ладата вдига 10-11, шкодата предполагам 8-9, но кой му пука :)

 

И сайтът и форумът са чудесни, попрочетох разни патила и утре мятам щангата за скоростите, че II-ра иска двоен гей и междинна газ - и нагоре, и надолу.

Разбрах и за вълшебния бушон No2 - току ми чезне таблото, макар да има всички останали тоци.

Не знам пази ли шкодата акумулаторите - видях че не е проблем да се сложи електронен регулатор - гениите тук подробно са обяснили, за което благодаря.

На ладата оригиналната Трепча изкара 3 години и 70 000 км, сега съм с МОНБАТ - 10 години и другите 70 000 км.

Прочетох и доста интересни идеи.

 

Аз ще избързам като пърле пред майка си, щото мярнах съмнежи относно "смукача". По опита с трабантелата на тати - подобен като на шкодата Иков, мога да заявя най-отговорно - на Иков "смукачът" е т.нар. "пусков карбуратор" - шибърът го знаете, забележете обаче, че когато въздушният поток през двигателя стане голям, т.е. колата е топла и на ход, под товар, въздухът през кладенчето "натиска" бензина в пусковото устройство и практически оттам престава да постъпва допълнително количество, което да повишава разхода.

Не е фатално да се забрави "смукачът" - колата нито се дави като тия с карбуратори с въздушна клапа, нито ще гори повече.

И друго - вярно е, че механичното задвижване на втората клапа прави колата пъргава, но пък вдига разхода според темперамента на задкормилното устройство :)

Така че е добре да се остави автоматичното отваряне с пневматиката - лесно се регулира, поне на ладата не е проблем, но осезателно намалява харча, а може да се докара да отваря, когато ти е кеф.

 

Та така...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за зелената красавица! Да си я караш със здраве!

Дай малко инфо от къде си, снимки, че ако си от Варна и региона да направим една срещичка, например :D

Хайде със здраве!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1во добре дошъл! Това за Волга и олга е уникално. Виждам че си отворен за иновации по колата, а такива хора най ги обичам 8) Значи не знам дали си забелязал но ако не си ще забележиш - зимата задното стъкло е много зле, със реотани съм попринцип и пак нищо ама нищо не виждам кой ме изпреварва сутрин винаги гадая, затова мисля че е удачно да се замислиш за парно на задния джам, поне мен това ще ми е проекта за следващата зима.

 

А за вървежа, не знам със старата вдигах 120, с тая 105 Друго което е голям проблем са мокетите и ватата в багажника. Малоумните мозъци на пияните чехи са решили че в пода са необходими U образни разрези в ламарината. Старата ни шкода от там пръскаше вода на майка ми по очилата, сега смениха се поколенията пръска от същата дупка в лицето ми :mrgreen: Един приятел вика копеле това е рай имаш си дупка за изхвърляне на доказателства :lol: и като наближиме локва викам му айде сега настъпи дупката за доказателства :lol::lol::lol: Да не говорим че старата имаше и дупка в купето за десен волан да влезе щангата. Общо взето всички дупки по пода на шкодата са фабрични и е много добре да се свалят мокета и ватата за да не се събира влага, пък и така се намалява шумоизолацията и като караш ма наксимални обороти (6250 за 120L) имаш чувството че е 300коня. :mrgreen: :mrgreen: Ако си пуснеш Exploited в колата на макс, стават 500коня

 

Лоста на скоростите като го разглобиш 3те болта на основата, вадиш го и му купуваш една топчица дето се наденва на него,(1лв) наденваш 1лв на него :lol: после скоростите влизат като на Мерджам, аз като го оправих тва еи така едно 10 мин седях в колата и ръгах скорости от кеф

 

Ладов Карбуратор, да за мен това е решението! Шкодовия карбуратор е крив и неможе да се шлайфа ладовия и крив да е се шлайфа, освен това не се запушва малките обороти и смукача, който аз още от малък не ползвам никога, се връща на пружина което осигурява цялото му връщане което при шкодовия се прави с някви приспособления и сие. Няма шкода 120 ка която да връща смукача до край без да е пипано (да са слагани пружини и сие) Аз съм с ладов от 2105 (1300S) Разхода ми падна от 15 на 10 градско в най най големите задръствания 12. За да си сложиш ладов карб трябва

 

1.да си направиш ладови шпилки при стругар, защото в сф не се продават (с болтове не става защото се разваля колектора )

2. Да си купиш имобилайзерче от късия модел и да сложиш него като го поизпилиш под ъгъл, ти ще видиш как ще ти дойде като го сложиш на шпилките.

3. Естествено ако карба си го взел за 10лв както аз, трябва нова игличка, шлайф на един камък от шмиргел го слагаш и почваш да търкаш с много вода (аз излях около 6-8литра за средната част на карба и за вакуумчето на 2ра степен)

4. На средната част от долу има едни много крехки тръбички, ако ги счупиш, сложи нитове като ако са ти хлабави много леко ги с клещи ги смачкай

 

А иначе за системата за ПХ мда имаше там някакво ключе, но тъй като съм върл противник на всякакви електроники, го смачах с големия чук :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих я във Варна - там живее майка ми.

Аз съм в Созопол от 25 години.

Снимки... очукана е от градушка и последните три години е била захвърлена на един паркинг, та подветрената страна е олизана яко и има ръждица по ръбчетата на панелите.

Ама намерих един дето ше я прекара на вода и ще я пръсне за 70 кинта - ще стане кукла.

Има сега в Мастерхауз една автобоя с разредител МРТ за 6.55 лв/ литър - искало около два литра.

ще я оставя засега с цицините от градушката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо барвам лоста, щото ще я юрка и госпоДжата, а тя иска да вдяват като на ягуар :)

За парно отзад мисля да поразгледам накъде и вървят въздухопотоците - понякога с най-прости ламаринки - дефлектори по научнАму и тук-таме някое отворче може да се организира поток топъл и сух въздух от вентилатора на парното.

То ако се подходи максималкно ефективно, макар че ще изглежда доста свински, ще трябва само да се пусне едно черво да духа там :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За карбуратора и въобще мисля да я оставя максимално близко до оригинала - новите неща ще ги вапцам зелени, че да могат да се откъртят лесно и да си стане пак естелка.

Инак, да ладовите карбуратори са добре измислени( Вебер все пак!), макар че повече ще пасне Озон от Москвич - неговият главен жигльор е на 1 мм в бензина и сместа е по-подходяща за бавнооборотни мотори на малките обороти под товар.

Шибърните "смукачи" имат само един дефект - трябва да се наглеждат и да се притрива шайбата от време на време, но ако ти пали без "смукач" мисля че жигльора ти за празен ход е много отворен, когато си бил с Иков, де, та този жигльор продължава да лее бензин и когато веч дроселите са отворени - може би затуй ти е вдигала 15 в града.

Щото за соцколите е твърдо - колкото тежи, делиш на 100 и това е градското - зависи само от ускоряващата се маса на возилото.

 

За настилките - ясно - същия проблем го имах на зазката - има локва - има вътрешно измиване на джамовете :)

Ще й ударя една теракота май и ще реша генерално проблема :)

 

А за звука - мислех че е духнато гърнето, ама кога се заслушах - оня приятен звук на добре регулиран бензинак - също като ГАЗ-53, ако си забелязал - дрезгав и се усеща ЖЕГАТА :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм го замислил това зад задните седалки е кора и тя е много глила ще я сменя с летвички, ще си ги изрежа по мярка ще ги мина на абрехта ръбчетата и отдолу с ламаринка а отгоре със син или зелен лак, като тея по скъпарските кафета :lol: После си вземам обдухватели от лада и пробивам дупка във летвичките, не се вижда нищо. А тея ламаринки където мислиш да ги слагаш, no way стената между двг и купето е носеща, неможе да се махне примерно и оттам да грее на джама :)

А иначе за карба не е много отворен просто аз от малък паля - гасне, ако е лято паля пак и почвам да помпам на педала, тя вдига обороти до макс, задържам педала 2-3 секунди и вече не гасне. Зимата същото само че изчаквам 5-10 секунди на ниски обороти да се качи маслото до клапаните ;)

 

Мда звука е песен за ухото

 

Пък за оригиналността, не си заслужава. Аз гледах по дискавъри преди време едни възтановяваха някакъв хотрот оня вика "Зарежете двигателя, не е важно да го подкараме важното е да може да е готов за снимки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не става въпрос за въздух откъм мотора - много ще ухае на бензин :)

Но в тунела може да се вкара въздух откъм парното и да се изкара някъде в задния багажник, а духалките да се сложат на тая поличка, дето смяташ да я правиш гиздава :)

В тунела сигур' ще може да се прекара едно гофрирано чревце, а може и покрай тунела???

Не съм я разглеждал още, книгата ми остана във Варна, а тук ме наблегнаха грижи - смяна на номера, зимнина и прочие битовизми, но сега отивам за гъби и утре, неделя ще се завра в купето да поразгледам, щото наистина не се вижда кой е отзад, не че ме интересува, де :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уелкъм ту дъ клъб! :D Пусни снимки на Шкодата като можеш. Поздрави ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми взех я по-евтино от цифрово апаратче - 5 стотака с нови гуми!

Ама ще хвана някоя от щерките да я наснима с телефона.

Тия дни, по Коледа, ще стане :)

 

П.П. Бе, нормална естелка с квадратните фарове и спойлерите - последният собственик и сменил всички пластмаси - решетки, капачета на вентилацията, брони, мигачи, даже чистачките са си нейните, както е купена навремето от магазина.

 

Няма нито една разбутана жица или тръбичка, предполагам е с оригиналните цветове на кабелаците, така че е живо нагледно ако някой я закъса, кое къде се закача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За топлото от зад има една тръба която сниза от парното и влиза в централния тунел

освен това има една лостче пластмасове ноеде беше по парното долу и чрез него ако не се лъжа се пуска топло по тунела до задните седалки там където е капачката за ръчната има отвори от страни от там излиза топло при краката на задните седалки. Ако не се лъжа така беше!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май-май оттам ще се хване топлото и ще се закара на духалки на задния джам :)

Мерси!

 

П.П. Сега се сещам, че имам една стара прахосмукачка, т.е. само маркуча и едната безкосместата приставка - точно като духалка за джам изглежда :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за колата !! Искрено ти завиждам :) Със много здраве да си я караш и само весели моменти да ти докарва :)

 

 

edit: bye

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никоя не ме е оставяла досега на пътя, кола, де :)

На зазката беше паднало легло на клапан( набити са чугунени легла в алуминиевата глава на всеки цилиндър) и строшило буталото, а мотовилката беше огъната - разкарах ги, запуших дупките към карбуратора и към ауспуха, откачих кобиличките на клапаните на тоя цилиндър иии - напред. Малко тресеше мотора, ама ме върна у дома на 40 километра.

После четох,че патиланците си носели балансировъчна тежест и я слагат вместо мотовилка и бутало, ако се издухат, та могат да я карат бая на три бутала.

А ладата така и не посмя да ме остави на път :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз още от сутринта се чудя, и така само да питам, дори и да успееш да докараш въздуха до отзад, какво ще ти духа отпред. вентилатора не е супер силен, да не говорим че е супер некадърно изпълнен. Не съм чул друга кола да вие така зимата или когато и да е :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега, добре дощъл и от мен.

Макс - ти като си гладен, корема ти не вие ли :mrgreen: Ако си смажеш вентилатора и всичко останало си му е наред - зиме, лете - няма и да го чуваш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инак, да ладовите карбуратори са добре измислени( Вебер все пак!),

не е вебер а солекс , не бъркай понятията ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никоя не ме е оставяла досега на пътя, кола, де :)

На зазката беше паднало легло на клапан( набити са чугунени легла в алуминиевата глава на всеки цилиндър) и строшило буталото, а мотовилката беше огъната - разкарах ги, запуших дупките към карбуратора и към ауспуха, откачих кобиличките на клапаните на тоя цилиндър иии - напред. Малко тресеше мотора, ама ме върна у дома на 40 километра.

После четох,че патиланците си носели балансировъчна тежест и я слагат вместо мотовилка и бутало, ако се издухат, та могат да я карат бая на три бутала.

А ладата така и не посмя да ме остави на път :mrgreen:

 

Не е истина, човече...:smt119

 

иначе... >>> Привет и от мен + пожелания за веселба покрай дзверО!

Доста си изписал за колата, ама аз мернах и 2 броя щерки между редовете :oops: Я да ги направиш фенки на Шкодака, че да имаме повод да се запознаем и ние с тях... 'Наиш к'ви сме пичове... 'се отбор юнаци!!! :smt030 Нали така момчета? Мииии-рно! :smt025

Приятно писане и още веднъж >>> Добре дошъл!

Поздрави!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха добре дошъл!!!

Поздрави за новата придобивка и да си я караш със здраве!

 

Само като избачкаш това с парното на задния джам, се обади и опиши подробно как си се справил ;)

 

Хайде леко и безаварийно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл и от мен! Като гледам с какво въодушевление пристъпваш - похвално, направо ме кефиш :!:

 

Със здраве да си я караш, да ти служи вярно, да ви вози всички...

 

И споделяй как се справяш с "тънките моменти" - задно парно, води, охлаждания... Ще е полезно за всички :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.