Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Автодиагностика и тунинг


Recommended Posts

до тука 2 по математика

Не съм съгласен. За преписване и то преписване с неразбиране на чужди схеми е редно да има 1. Двойката е прекалено висока оценка.

Така, че колега Бахнев, мисля 1 е изключително подходяща оценка за вас. Пробвайте се на поправките :arrow:

Цените на конекторите варират но крайните излизат не по малко от 50 лв. Ти би ли дал за конектор 50лв. при условие че самото нещо струва приблизително толкова?

50лв. накуп :-k [-X Занам за един Багрян за по 4$ ги обеща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, направи раздел "бисери". Ще преместя темата там :mrgreen:

 

И аз да кажа нещо съвсем незначително: Въпросното конекторче за жълти стотинки от щатите, в Бг се предлага от един единствен човек (поне така говорят злите езици), живеещ в средна България (няма да уточнявам), за скромната сума от 500щ.д. - готово за употреба, и работещо безотказно за Ауди, Сеат, Шкода и Ваген. С този преходник лично си "тунинговах" бордкомпютъра на А4-ката на жена ми. Наясно съм с българския гениален ум, но специално за това "нещинце" ме посъветваха да не си правя труда да го "копирам", освен ако не искам да извърша ритуален сюнет на бордкомпа. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Хора - не проумяхте ли най после - КОНЕКТОРЧЕТО е едно - ИНТЕРФЕЙС с КОНЕКТОРЧЕ е съвсем друго. За какви 500$ говориш, quad ти пусна линк на http://www.autodiags.com/ там цената е съвсем друга и е в България.

Ето ти още един линк http://ross-tech.com/ и там ги има, и ако си дал 500$ за правено в БГ, май си се прецакал.

Ето още еидн линк http://obd.ec.cz/stavebnice.asp

 

Има поне 10 вида софтуер за диагностика и всеки си работи със своя интерфейс, а КОНЕКТОРЧЕТО на VAG автомобилите след ~94г. е същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Километражи се въртят с TachoPro :D

 

Извинявам се, тъпият въпрос бе поставен неправилно: връща ли се "оригиналното" показание на километража, след като матрапазите от автосалона са ти го направили на 117000км :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Километражи се въртят с TachoPro :D

 

Извинявам се, тъпият въпрос бе поставен неправилно: връща ли се "оригиналното" показание на километража, след като матрапазите от автосалона са ти го направили на 117000км :mrgreen:

 

Това никой интерфейс не го може. Според колегите от Ross-Tech Vag-Com 607 може да прочете на някой коли от служебните данни на колко км. са реални. Но никъде не се споменава кои са тези параметри и практиката показва, че май няма такива или са изключително редки модели. До момента не знам някой да е успял да ги прочете с техен интерфейс.

 

 

Ето, че можело да се задават въпроси и да се получават отговори :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, мерси.

 

Моят алармаджия всъщност се е сдобил след като е преебал някакъв километраж на Фабия след като се е опитал да го върне. Та, каква е тази джаджа всъщност, имаш ли представа? Тя представлява един прост на пръв поглед кабелен преходник, сив на цвят...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, мерси.

 

Моят алармаджия всъщност се е сдобил след като е преебал някакъв километраж на Фабия след като се е опитал да го върне. Та, каква е тази джаджа всъщност, имаш ли представа? Тя представлява един прост на пръв поглед кабелен преходник, сив на цвят...

 

Точно за това говорим - първо някой се пробва да сглоби и после си купува, щот е усрал пейзажа. Това се опитах да обесня на колегата Бахнев - не си трошете колите, не си струва. За преходник - преходник е, но не са просто вързани жички от пин на пин. Има си малко електроника, малко памет и т.н. Ако питаш за схема и съдържание - не мога да ти дам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това говорим - първо някой се пробва да сглоби и после си купува, щот е усрал пейзажа. Това се опитах да обесня на колегата Бахнев - не си трошете колите, не си струва. За преходник - преходник е, но не са просто вързани жички от пин на пин. Има си малко електроника, малко памет и т.н. Ако питаш за схема и съдържание - не мога да ти дам.[/quote

 

Значи няма смисъл да отговаряш повече, но едно е ясно, няма как да изгоря компа или бордовия комп, ако предварително съм тествал дали схемата за съгласуване работи: то пък много сложно бе, да пусна на единия край 12В правоъгълник и да видя дали на другия излизат 5В и обратно. Това лесно става с осцилоскоп, още повече със служебния който си връзвам към усб-то или RS232 :) Ако схемата изпълнява това, то дори и да не мога да прочета нищо със сигурност няма да прецакам нито колата, нито лаптопа. Тества се с различни програми, ако не стане се купува ELM327(поне по спецификация и дават да поддържа всички протоколи). Схемата на свързването, печатните платки и въопще всичко за ELM го има свободно в нета и може да се закупи без проблем. Незнам дали стана ясно, но аз не правя това, за да го продавам, така че бройките не ме интересуват. Трябва ми само една работеща и това е, няма да ги колекционирам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако питаш за схема и съдържание - не мога да ти дам.

 

О, не, просто не съм ти я поискал, за да ми я даваш. За всичко си има хора, хайде да не ставама всестранно развити личности?!

 

Просто ми беше любопитно какво всъщност се преобразува в тази кутийчица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Това е истината :smt013

 

няма как да изгоря компа или бордовия комп, ако предварително съм тествал дали схемата за съгласуване работи: то пък много сложно бе, да пусна на единия край 12В правоъгълник и да видя дали на другия излизат 5В и обратно. Това лесно става с осцилоскоп, още повече със служебния който си връзвам към усб-то или RS232 Smile Ако схемата изпълнява това, то дори и да не мога да прочета нищо със сигурност няма да прецакам нито колата, нито лаптопа. Тества се с различни програми, ако не стане се купува ELM327(поне по спецификация и дават да поддържа всички протоколи).

Enjoy :D

и в крайна сметка викаш "ако не стане се купува ELM327" - че нали за това ставаше дума, хората са измислили топлата вода и банята отдавна, ти още в реката се къпеш ;)

 

п.п.

идеята на тези интерфейси е не едностранна комуникация, а двустрана - пояснявам за младия гении - данни се предават от лаптопа към ECU и от ECU към лаптопа. Тоест подаването на правоъгалник на входа ще ти покаже едно нищо на изхода, освен ако не си достатъчно бърз с правоъгалниците :lol:

Quad - Master of Oblong :lol:

Квадрат можеш ли да подадеш :?:

Или може би ти си правиш зарядно за Лаптопа :?: - подаваш 12В от OBD-то и чакаш 5В от другата страна и зареждаш :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва да умори екуто не ми се вярва наи много да замине ком порта ако му подаде 12 волта а ком портовете принципно са бая издръжливи.

 

И верно нещо много се усра темата и заприлича на заяждане които не иска да помага и не му харесва темата да не пише ... които иска да си купува кабел които иска да си прави.. нали сме свободна държава...

а кабела принципно за четене с по старите версии на ваг ком за ком порт няма нищо в него освен да съгласува 12 с 5 волта. Вече по новите версии на ваг кома търсят некви хитринки хардурни в кабела нали се пак и хората от вагком трябва да пе4елят нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕЛМ 327 чипа не е толкова велик колкото си мислите - сваля данни по ЕОВД - т.е. емисии, и някои от по общите лайв дейта. Специфичните грешки за VAG нямам как да се прочетат с ЕЛМ327. Не случайно другарите от Росс-Тех в HEX-CAN интерфейса правят транслация на грешките свалени от ЕОБД във VAG такива.

 

ЗБ :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п.

идеята на тези интерфейси е не едностранна комуникация, а двустрана - пояснявам за младия гении - данни се предават от лаптопа към ECU и от ECU към лаптопа. Тоест подаването на правоъгалник на входа ще ти покаже едно нищо на изхода, освен ако не си достатъчно бърз с правоъгалниците :lol

Ти не четеш ли? Даваш пояснения за неща, който са ясни веднага след като видиш описанията на ELM, от пръв поглед се вижда на блоковата схема, че има двустранна комуникация? Нали можеш да четеш схеми? Не случайно написах 12-5В и ]обратно.

 

Квадрат можеш ли да подадеш ...... ти кажи нали уж си специалист :lol: хахахахахааа

Или може би ти си правиш зарядно за Лаптопа :?: за ко му е зарядно??? връзваш го директно и му слагаш само защита от пренапрежение, примерно някой ценер на 17-18В и това е. Машината работи до напрежения на батерията 9В, т.е. напълно покрива изискванията.

- подаваш 12В от OBD-то и чакаш 5В от другата страна и зареждаш :idea:[/quote смешко....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ти си смешкото .....

 

великия търговишки гений на ламповата електроника от 195х година ... даже идея си нямаш какво представлява зарядно за лаптоп :-)

 

въпреки всички опити да ви отворят очите ....... пак си знаете своето .... ако беше наясно за какво става дума още от първите 2 поста на математика ще се да се усетиш каква е истината ..... но ... плямпай си ... да видим колко далече може да стигнеш ..... i'm so curious....

 

ЗБ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е в постове като този:

http://volvoclub-bg.com/forum/viewtopic ... 18614ac646

За да не ровиш, го цититирам дословно:

"Накратко: PC-то се свързва с ELM-a по серийния порт на компютъра и чрез разширен набор от AT команди (използувани за модеми и други серийни устойства) чете/записва в регистрите на ELM, който от своя страна реализира интерфейса с ЕКУ на колата. В ELM протоколите (логическите) за обмен на данни ISO9141-2, CAN,PWM .... се реализират (пак софтуер + хардуер (ELM -a на практика e Microchip PIC контролер), но може би е платен лиценз за тях и кода им е затворен във фърмуера на чипа).

Така че ако имаме спецификацията на протоколите за обмен е достатъчен само KL адаптера с оптроните и софтуер за PC така че пак да постигнем същия ефект. Това обаче е валидно за по-простите типове протоколи -- ISO9141. За CAN или PWM трябва специфичен хардуер(таймери, броячи които ги има в PIC-овете).При всички случаи ISO9141 протокола може да се реализира в PC--то и може би това е направено в програмката VOL-FCR."

 

Научи се да пишеш подобни постове и тогава може да си поговорим повече. Относно старата снимка, май идея си нямаш за какво служат уредите на нея, а?

Твоета истина е да купуваме от теб продуктите и това е, не пич няма да стане избии си го от главата. То пък неземната сложнотия да съгласуваш две устройства да работят заедно. Туй да не е като в праисторията да се учиш на занаят и да чакаш старите да ти го налеят в главата. Незнам какво те кара да мислиш, че само ти си просветен и само ти можеш да направиш адаптер. Даже с бонус, изкопиран от чуждите сайтове, щото на всеки е ясно че не ти си измислил нещата. Айде със здраве.

 

п.с.

http://diy.hit.bg/shemi/conector.rar

Като за начало и това върши работа, определно е по-добре от иглички...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е много далече от пост като този .... в който не пише нищо съществено - за човек на когото е ясно за какво става дума ще го проумее - за елм327 истината е тук - www.elmelectronics.com - чипа си има набор от АТ команди (съмнявам се въобще че знаеш какво е АТ команда) и реализира ОБД2 комуникация върху изброените протоколи ... явно не си чел предишните постове за да разбереш че елм327 не дава кои знае какво предимство - изключвайки грозно написаните софтуери за него .... служи повече за разработка на собствен такъв тъй като има подробен команд сет .... което също не си прочел ....

 

Подробни постове за малоумници нема как да пиша .... принцип

за уредите от картинката .. нема какво да се коментира то се вижда.... дядо ми имаше такива......

 

относно купуването на продуктите - идеята не да карам некой да си купува - а да внимава какво прави - защо идея си нямаш колко струва едно ECU или табло .... за мерцедес или бмв ..... и ми писна да забърсвам дрисканиците на пишман ремонтьори студентчета .....

 

относно кой какво е изкопирал и измислил .... - тъй като идея си нямаш какво съдържат нещата - те съветвам да престанеш да изразяваш мнение. Но тъй като не си толкова умен очевидно ще продължиш да го правиш.

 

много ти поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тъй като тази тема се превърна в заяжданица, ще взема да я заключа, а впоследствие да я изтрия.

 

Quad: Ако имаш някакви реализирани проекти/идеи, можеш да ги постваш в новосъздадена тема в този раздел.

 

Zaio Baio: Съветвам те да смениш надменния тон в постовете си. Предлагай решение на въпроса, а не се надсмивай над отчаяните опити на другарчето.

 

Със здраве!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.