Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

да махна ли катализатора


vasilisa

Recommended Posts

Моля за мнение-да махна ли катализатора.Колата е Октавия 1.9тди на 200хил.Много бих искал да знам дали влияе на турбото. Поздрави. :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

На мойта Октавия ако не се лъжа е махнат катализаторът,да ти кажа поне не мога да усетя някаква разлика.Колата е Октавия 1.6.Аз и не съм много наясно какви плюсове и какви минуси има този катализатор за колата,освен че не замърсява толкова много атмосферата.Ще се радвам някои да обясни ако знае! 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D Не съм спец по катализаторите , но влез в сайта на WV на адрес - www.vwclub-bg.org където е форума за дизелите. Там има писано доста по въпроса.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и не съм много наясно какви плюсове и какви минуси има този катализатор за колата,освен че не замърсява толкова много атмосферата.

 

Ако това не е минус, че замърсяваш - здраве му кажи:)

Другия минус е, че трудно ще минеш годишния технически преглед.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,прав си че замърсяването на природата в днешно време е голям проблем!Отностно ГТП-годишния технически преглед-нямаш никакви проблеми,поне до сега не са ми правили.Аз не знам като си махнеш катализатора дали това се отразява някъде?!

Поздрави! 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минусите са в горните постoве. ГТП не е проблем! Като цяло, твоя двигател (AHF) няма проблеми с махането на катализатора ;) Може да го замениш с резонаторно гърне, права тръба или просто да го цепнеш и да го изкормиш, като после си го завариш и всичко е тип-топ. Положителното в тая операция е евентуалното удължаване на живота на турбото (иначе, самото задръстване на кат-а ебава и двигателя). Задръстването на катализатора определено не е добре за турбината, тъй като саждите не могат да се поемат от катализатора и се засмукват от турбото обратно в двигателя. Минавайки през турбината, почват да се отлагат малко по малко и в един момент може да се поздравиш с блокирало турбо (по-скоро блокирали лопатки на турбото), което се усеща доооста при турбините с променлива геометрия. Като цяло, след около 150К почва да се одръства катализатора (за което спомага и "хубавата" нафта у нас), след което всичко се прехвърля на гърба на турбото. Като цяло, за удължаването на живота му не трябва да настъпваш колата преди да е загряла или да я гасиш директно след като си я поддържал във високи обороти, както и е задължтелно да пълниш с хубаво масло и редовно (но това е друга тема). Най-хубаво е да се направи диагностика и да се види дали катализатора се е одръстил, както и дали турбината си е наред. След това, ако се налага, може да се предприеме някоя интервенция. Но задължително си провери колата перди да предприемаш, каквото и да било ;)

Пак ще осткоча за бира...аре с мен... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и така да е да няма проблем за ГТП - ма имам 3 ма приятели дето са ги връщали именно за изрязан катализатор - пъхнали тръбичката отзад - погледнали табличката - аре върни се с катализатор - реални случаи от средата на миналата година.

 

ПП: Сега се сетих, че по Нова година си купих един Гинес - няма нужда да ходя за бира :smt044

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо твойте познати са ги върнали заради катализатор, но вчера минах през КАТ за пререгистрация на кола и НИКОЙ не благоволи да проверява каквото и да било. Дори спирачките не проверяваха. А за катализатор изобщо не говорим. Единствено погледнаха номерата на шасито и двигателя....

А Vectra-та е от три години без катализатор и никой не се е сетил да погледне...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За КАТ е ясно:)

Аз като регистрирах - също като тебе - само номерата.

Имам чувството, че там гледат на вид- ако бива само номерата - ако малко е по стара - може и да поогледаме малко :)

Мисля, че и тримата или поне за двама съм сигурен, че имаха безплатен ГТП към застрахователя и се възползваха.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата която прекарах е Lancia Y 10, преди 1990та. При това с доста ръжда и то видима - долната част на шофьорската врата (10cm!) цялата е в ръжда. И пак мина без проблем.

Явно твойте френдове са каръци :(

А безплатния преглед е нещо което хич не се харесва на тия от ГТП. Аз съм ползвал два пъти и двата пъти им оставях за по кафе (10 кинта) и минавах като бързия влак :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези с безплатните или намалените ГТП и аз ги знам :mrgreen: Преди 2 години направих грешката точно преди да мина на прегледа да си сменя предните накладки. Смяната я извърших на няма и 500 метра от мястото за преглед. Като я качиха на валците и викат - слаби спирачки. Обяснявам му аз, дори му показвам (видно е), че току що съм сменил накладките и те не са паснали още идеално спрямо дисковете. А оня ми вика - невъзможно е. Трябвало дори и с нови накладки колата да спира така все едно не са сменяни... Отказах се да му обяснявам, че дори и в сервиз да ти сменят накладките, винаги след това те предупреждават първите няколко километра да караш по-внимателно. Та този или беше технически неграмотен или нарочно се заяде. Взех си документите, теглих му майната и отидох в един друг пункт. До там накладките се понапаснаха и минах без проблем :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе като се заядат им теглиш една дългосвиреща и на друг.

Що се отнася до спирачките - пускали са ме да мина без тест а аз съм си го искал. По-добре да знам в какво състояние са отколкото да ме изненадат неприятно. Ама не и в КАТ щото там ако ме върнат трябва да вися още 4h :(

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си се замислил за махане махаи го веднага би трябвало да върви по добре ама гледаи от доло да си изглежда като преди. А за прегледите ако си мислиш че прави нещо тоя катализатор щом се е стигнало до там тои вече не си върши работата само тормози двигателя така че махаи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си се замислил за махане махаи го веднага би трябвало да върви по добре ама гледаи от доло да си изглежда като преди. А за прегледите ако си мислиш че прави нещо тоя катализатор щом се е стигнало до там тои вече не си върши работата само тормози двигателя така че махаи...

Логиката ти е съвсем погрешна. Той продължава да си върши работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е и да греша.

Според мене катализатора

1. Се запушва и със сажди и неизгоряло масло и кво ли не и вече не върши работата която трябва да върши даже спъва двигателя

2.Се стопява смила на парчета и почва да трака като го разклатиш значи пак никва работа не върши...:)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не върши работата си по предназначение, дори и когато е запушен, това би означавало да се усеща осезаемо миризмата на изгорели газове, така характерна за колите без катализатор. А това не е така. Освен това на автомобил със запушен катализатор, края на ауспуха му продължава да седи чистичък, все едно сега е излязъл от магазина.

Спор няма, че запушения катализатор пречи на работата на двигателя, но това няма нищо общо с неговата функционалност. Всъщност възможно е да изпуска по малко, но това малко е толкова несъщественно, че няма смисъл да му се обръща внимание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е и да греша.

Според мене катализатора

1. Се запушва и със сажди и неизгоряло масло и кво ли не и вече не върши работата която трябва да върши даже спъва двигателя

2.Се стопява смила на парчета и почва да трака като го разклатиш значи пак никва работа не върши...:)))

 

Много си прав даже!

1 година ходих по майстори,свалях глава,правих клапани ,разпръсквачи,няколко пъти сваляне на турбото,после смяна с ново,хвърлих една торба пари и ефект никакъв ( на всеки 3000 км. турбото ми се задръстваше със сажди (GARRETT VNT-15 / ДВИГАТЕЛ AHF)

Най-накрая си изтърбуших катализатора на 143 000км, и до сега (179 000 км.) никакви проблеми.Колата е пушка

Междувременно съпругата ми постави рекорд по икономично шофиране със "шкодилака" ВАРНА-БУРГАС-ВАРНА- на 4-та предавка с 80 км/час среден разход 4,3 л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Междувременно съпругата ми постави рекорд по икономично шофиране със "шкодилака" ВАРНА-БУРГАС-ВАРНА- на 4-та предавка с 80 км/час среден разход 4,3 л.

 

Каква Шкода, че ми стана интересно?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не е толкова голям рекорда. Още в началото като я взех колата едно ходене и връщане до Варна докарах 4.2. Но колицата повече от 2700 оборота не видя (магистралата със 110-120 - докато се разработи). Иначе нормално ми дава 4.5-5.0 ама аз хич не карам бавно....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички!

Според мен хората не случайно са сложили катализътор на автомобилите "опазват околната среда".

Специално за дизела катализатора представлява няколко слоя финна стоманена мрежа, която задържа съждите.

Минуса на това е, че при запушване двигателя е възможно да повиши нормалната си работна температура и мощността му намалява с около 3 до 5 коня.

Иначе преди карах опел астра дизел и след като избуших запушения катализатор колата все едно започна да пее. Има разлика с и без катализатор :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички!

Според мен хората не случайно са сложили катализътор на автомобилите "опазват околната среда".

Специално за дизела катализатора представлява няколко слоя финна стоманена мрежа, която задържа съждите.

Минуса на това е, че при запушване двигателя е възможно да повиши нормалната си работна температура и мощността му намалява с около 3 до 5 коня.

Иначе преди карах опел астра дизел и след като избуших запушения катализатор колата все едно започна да пее. Има разлика с и без катализатор :D

 

недй да бъркаш филтър твърди частици с катализатор . на дизелите катализатори се слагат масово след 2000 -та година

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 14 години по-късно...

Здравейте,стара тема е ,но за да не правя нова ще питам тук.Наскоро купих Шкода Октавия 1,

1.9 90к.с ALH .Още като я оглеждах видях,че някой е премахнал катализатора.Сега искам да сложа катализатор,но питането ми е какъв,нов или втора ръка.

Тези новите където се предлагат по сайтовете за 300тина лв дали са стока.Или да се насоча към някоя кола на части и да взема втора употреба.

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой приятел сложи употребяван от Landrover freelander ако не греша и го взе за малко пари, явно по принцип не е от скъпите. Преди монтажа го чисти и ми с някакви препарати. Ако питаш дали има ефект от него немога да доложа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.