Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Масло за Двигателя...


Mishelle

Recommended Posts

Щом ти не знаеш какво ти е маслото в двигателя, няма как от нас някой да знае по-добре :lol:

Повечето съвремени масла са направени така, че можеш да караш с едното, а да доливаш от друго. Е, дали с М10Д е така.... незнам. По всяка вероятност си с минерално масло, т.е. 15W40. Търсиш си масло с този вискозитет (пише го на тубата/бутилката) и си купуваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет и възможно решение на твоя проблем:

 

Купуваш си Castrol Recharge - специално за доливане, продава се в бутилки по половин литър. Готиното е, че има добро действие върху структурата на маслото и намалява триенето. Не го бъркай с разни руски чудодейни продукти - Кастрол знаят какво правят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А моето решение е малко по-скъпо. Направо си смени маслото. Не ги мешай. Старо , ново и без това не знаеш с какво е колата в момента. Купи си някакво прилично масло и си го смени цялото и филтъра включително. А и е хубаво сега за зимата да си сипеш малко по редичко масълце...

За марка колегите ще кажат.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм с Castrol GTX и да ви кажа колата звучеше доста добре, но по принцип го отказах заради това че не се намира много по бензиностанциите, поради тази причина купувай Shell и карай, карам с такова масло откакто помня закупуването на NRG, на мен ми харесва! Недей да месиш маслата!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те за това по някои туби има едни лепенки дет се слагат я на филтър , я на капака и там се пише кога е сменено и след колко пак тря се сменя , а самата лепенка е с марка и модел на маслото , а другия вариант един халваджийски тефтер и пишеш ;)

Ако си и N ти собственик на колата би следвало да и смениш консумативите венага след като се опраиш с КАТ , а ако е сменяно скоро , но не си се поинтересувал какво ти сипват ... просто иди при майстора и го питай и го накарай да ти долее ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли полусинтетика ти е старото масло, тъй че купи си един литър Приста Супер вискозитет 15W/40 и това е. Струва около 6 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 дена след като минах кат аз си зех масло YACCO VX500 10w40 semi syntetics. преди да го сложа обаче таи като нз какво е било старото масло а то бе6е неква страшна вуняща пумия. сипах една добавака 1Л на Snap за промивка на двигателя която трябва да седи ватре при работещ двигател на празен ходне пове4е от 4 мин аз я даржах 5 самата добавка точно течна като бензин. нооо варши чудеса таи като преди да я сипа глеам на щеката маслото жълто си седи. след като доиде време да точа няма да казвам какви катрани изтекоха от картера и след като отидох да исипя в канала съда в които бях сабрал маслото цялото дано му беше покрито в нещо като пясък и стружки. та това от сега нататак само хубаво масло. и двигателя замърка след смяната.

 

аи че се отплеснах много :D:D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да се налива прочистващо масло, тъй като тези нагари от старото задръстват всичко-клапани, помпа и т.н. , а cenarius относно твоя двигател, може би не е било хубаво да го тормозеш така :smt46 не го прави повече ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че маслото е чисто не е повод за радост - значи, че не смива саждите.

Извън темата

Човек, много ти е зле правописа...

много добре ми известно че щом е такова малото нее чисти добре тая кола преди сеп. месец нее била моя и нз кво е слагано и колко е карана само знам как е карана (като за последно) но имаше една лепенка за масло ако е верна е било от края 2004 година. за тва праих тая процедура. :D:D

нз кво ми е на правописа в предния пост имаше 3 - 4 правописни грешки само но както и да е 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дяволчо, повечко са гршчиците, ама купон да стаа ;)

Относно маслото - добре си направил, че си промил системата. 2004 последна смяна - да имал си пудинг в картера :(

Подобни препарати има и за охладителната - на 120-ките май е много препоръчително да се прави отвреме-навреме.

А за спирачната система - на 2 години смяна на цялата течност. За предпочитане - да се вкарва новата под налягане.

 

Хайде, поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз доливах по половин литър всеки път от различно масло, затова ли ми се прецака двигателя и трябваше да сменям сегменти ? И започна да гори масло колкото бензин ?

 

 

където намерех наливно взимах 1 литър и си доливах .,.. повече от 4лв за литър масло не съм давал :oops: пък филтър колко време не бях сменял ....

 

Едва ли само от това са заминали сегментите, освен ако не си доливал М10Д през зимата.

 

Това, че маслото е чисто не е повод за радост - значи, че не смива саждите.

 

Промяната на цвета и на качеството на маслото се дължи на метални частици от износването на ДВГ, на окисляването на маслото, на кондензирали проникнали в картера отработени газове и т. н. Все пак зависи от вида на маслото дали то ще "почернее" по-бързо или по-бавно. Минералните масла почерняват още около втория месец. По-качествените полусинтетични и синтетични "почерняват" доста по-бавно, а на добре разработен двигател остават доста "чисти" след няколко месеца и даже една година. И това е именно защото имат и подобрена устойчивост към окисляване, и по-добри мажещи и миещи свойства. А почерняването на маслото може и да е признак на проблеми с двигателя. Мойто е полусинтеика и до 6-ия месец беше доста бистро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV, не съм съгласен с последния абзац от мнението ти. Или по-скоро с това, че измерваш всичко в месеци. За маслото основен критерии са изминатите километри. Това, че всяка година е желателна смяната му, дори и да не си достигнал нужния пробег е съвсем друго нещо. Но да кажеш, че маслото ти е бистро на шестия месец нищо (освен за теб разбира се) не означава :)

 

А относно потъмняването на маслото - моето лично мнение е, че това не се дължи толкова на някакво окисляване, колкото е резултат от работата на самото масло. Вярно, не трябва на 1000 км пробег да е потъмняло, дори и да е минерално, но пък и не е нормално на 6000 км да е бистро като ново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш известно право за това, че не трябва да е бистро като ново и то не е като ново разбира, затова казвам относително. Ама и не е като минералното, което ми потъмняваше доста по-бързо. Но и времето има голямо значение - това го разбрах в един период, в който карах повече Опела и Шкодата само я припалвах и ходех из квартала чат-пат. Съответно бях решил да не сменям маслото, въпреки че мина повече от година, щото колата общо взето само си стоеше на паркинга. И маслото стана толкова разредено, че протече от доста места - просто почна да си капе през уплътненията.

А за чернилката - скоро един приятел си смени маслото, та и добавка за почистване беше сложил, пък после и подобрител за масло. Но два от цилиндрите им беше паднала компресията до към 7. Новото масло почерня почти веднага. То верно и беше от фалшиментото Валволин. Та като го отвориха майсторите двигателя (Мазда 121) такива налепи имаше вътре и боклуци, че се чудих как е работил. Затова си мисля, че да почернява бързо маслото не е много добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чел отговорите на всички, сигурно се повтарям с някого, ама направо сменяй малслото. Марка - Арал 15 W 40, супер доволен съм от него. Към 8 - 10 лв. литъра, Валволина дето го продават в България, всъщност е гръцки, правен по лиценз :oops: . Не съм чувал добри неща за него, докато Аралчето директно от Германия ти пристига :mrgreen: . Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и Шел 15W40 - червената туба е доволно решение, поне мойта винаги е била на него :D цената е към 40 лева някъде... :smt030 :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и Шел 15W40 - червената туба е доволно решение, поне мойта винаги е била на него :D цената е към 40 лева някъде... :smt030 :smt030

 

15W40 е жълтата туба и може да се намери под 40лв. Но е перфектно, да.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кофтито е ако смеся синтетично с минерално :?

Споко, убеден съм, че никой не се е минал да сипе на шкодичката синтетично масло. По всяка вероятност е минерално. Ти май беше казвал, че колата я е карала майка ти, нали? Така че питай нея. Тук във форума няма как ние да знаем какво й е сипвано на колата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и Шел 15W40 - червената туба е доволно решение, поне мойта винаги е била на него :D цената е към 40 лева някъде... :smt030 :smt030

 

15W40 е жълтата туба и може да се намери под 40лв. Но е перфектно, да.

 

значе не карам с 15W40, щото тубата е ЧЕРВЕНА, няма начин да греша за цвета щото тия туби ги виждам в Настя, откакто има Шел в България :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ac-delco 5w40 - доволен съм от него , не е скъпо , нищо че мотора ми изтропа :(( последното сам си го докарах със свръх обороти и последвало прегряване ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.