Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Масло за Двигателя...


Mishelle

Recommended Posts

имахиджу - 50 лв е тубата 5 литра + филтър с клапани - възвратен и преливен при запущване на филтриращия елемент - пак ац делко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодата не знам :mrgreen:

Обаче на ладата сипвам Приста и Диона-супер - и двете са супер ментета по мнението на повечето патиланци - просто разфасоват каквито масла им попаднат за без пари.

Оба-че. Мнението ми е че съвременните масла са толкова добри та не е от особено значение какво точно ще се налее в такива нефорсирани двигатели като на повечето соцвозила, които освен това рядко се карат на пределни режими.

За сравнение - един познат който преди 10-тина години се засели в Детройт разказа как пътува всеки ден за и от работа - час ои половина по магистрала 6 ленти в едната посока, плътен поток коли, на скорост 80 mph, демек около 130 км/ час.

В такива режими двигателите на Юго-Флорида, моделът на Червена Застава за Америка изгарял за три( 3) години, независимо от сервиза и консумативите. Даже японците пробили с Хонда едва когато започнали безплатно да сменят двигателите след 180 000 км с такива заводски ремонт за още 120 000 км инак американците не щат и да чуят за неамериканска кола.

Та да се върна на Пристата и Дионата. Още беше новичка ладата на 60 000 км когато се заблях нещо и пропуснах една смяна на маслото - на 75 000 км. Като се усетих и то по етикетите струпани около моторчето за чистачките, бях навъртял почти 30 000 км с това масло и направо изтръпнах :cry: Смених с ново и следващите 10-тина хиляди бях на тръпки нещо да изтропа или да димне.

Размина се.

Най-ценното свойство на маслото е да "държи" боклуците в разтвор или по-точно суспензия - да може да стигнат до филтъра. Започне ли маслото да се насища и да "изтърва" веднага се получават едни гадни черни отлагания като люспи по сравнително студените места - кобиличките на клапаните и подобни - мисля даже си имаше някакво име тая гьоч. Макар че маслото продължава да си маже и визкозитетът да му е нормален.

Обаче има и двигатели, чувал съм за АУДИ и някои японски, които "по рождение" са склонни да се цапат независимо с какво масло се карат и колко редовно се сменя.

 

Все пак разходите за масло и филтър са пренебрежимо малки в сравнение с белята, която може да стане поради несвоевременна смяна, а и човек е по-спокоен.

 

А за добавките с чудодейни свойства... повечето са лакърдии, но има една, за която навремето руснаците станаха ортаци с Кастрол ли някоя друга голяма марка ли?!

Става въпрос за съдържащите мед( не от пчелички :)) "вълшебна" зеленикава течност.

 

Накрая се отказаха, но имаше един рали-пилот Брундза, който в едно интервю я спомена та бяха всички луднали - 10-тина километра преди финала на поредната скоростна отсечка на някакво рали камък пръсва картера и всичкото масло изтича. Никакви налягания, ниииищо в системата. Оня ми ти пич обаче не му мисли много, впрочем може и въобще да не е разбрал и продължава да гони.

Като стига механиците му казват че няма картер, няма масло и прочие.

И те не му мислили много - слагат нов капак на картера, наливат масло и го пускат нататък. След ралито парчелосват мотора - нищо - все едно че не е каран 10-тина км без масло.

Ставало някакъв пренос и отлагане на чиста мед по триещите се повърхности и рязко падал коефициентът на триене, кой знае, скоро не съм чувал за тая добавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, на което му викаш "пресичане" много трудно може да стане със съвременните масла. Аз последните месеци като ми течеше от капака на клапаните долях към 3 л. Приста в полусинтетично Елф с добавка и освен че леко потъмня маслото, което е нормално след осем-девет месечна експлоатация няма други промени.

За разлика от Йосиф, аз не мисля, че Пристата е фалшиво - през последните 10-на години повечето съм наливал от него и нямам проблеми с двигателя. Между другото има още 2-3 теми за маслата във форума и препоръчвам да VooDoo да ги прочете - има доста ценни неща, та да разбере, че няма кво толкова да се притеснява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като казах фалшиво имах предвид, че не е правено тук, а просто е разфасовано някакво масло.

Инак аз си карам Приста в ладата и съм много доволен.

То какво да съм доволен, просто нямам проблеми и не го мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Приста съм чувал от майстор Петьо (от Белия списък) че го точат от кораби и го бутилират после, смисъл не го правят в България. Дали е менте не знам, но бащата е карал с него дълги години и не се е оплаквал. Сигурно е добро :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам в Плевен и в Русе могат да се правят моторни масла, но никой отдавна не прави.

В това отношение съм склонен да вярвам на хората по сервизите и бензиностанциите, макар да изглежда клюка.

"Залежите" от Диона се изчерпаха накъде през '95, а в Плевен от '93 г. от цялото производство на масло работи само фасовъчният цех - нещо фалирваха, съдят се и прочие.

 

Бе не може да няма някой от форума, който да не е в час и да даде инфо от извора :mrgreen:

 

Някъде по-напред бях писал, че тогава, '93 година, у наше село се появиха три еднакви лади - мойта и на двама колеги - всичките са с 1500 cc с верига и 5-та скорост, само дето мойта е комби( май диференциала е планински).

Единият колега я кара само по празниците :mrgreen: ама с другия вървим горе-долу еднакво с километрите.

Сега колите са по на 130 000. Той наливаше '92, че да не му изгорял мотора от безоловния, и разни наливни кастроли и шелове от турски и гръцки варели на всеки 8-10 000 км. Хем по професия е корабен механик и си има грижа за три високооборотни дизела по 5 000 к.с. на работата.

Аз наливах безоловен, отначало 93H, после 95H и Диона-Супер, каквото и да значи това. Наливал съм и Приста когато няма Диона.

 

Колата на колегата вече задимя и е сменял гумичките на клапаните и какво ли още не, гори му извънградско над 7.5-8 л/ 100 направо му се плаче, сума различни масла пробва иии... така. Току се набута в сервиза да му правят клапани, разни регулировки и прочие.

Комбито все още гори 6-6.5 л/ 100, не гори масло, не дими и не трака :mrgreen: Пък нещо му нямам мерак и само наливам бензин - хич не съм му вдигал капака, да не говорим да му покажа гаечен ключ - не ми са интересни ладите - даже верига ми опъват в сервиза, че освен туй и много ме мързи :mrgreen:

А колко съм го кандардисвал да не мъчи колата с тия 92H боклуци :cry:

Хем да кажеш че му е първата лада - търкаляше още преди 20-тина години едно ЖИГУЛИ и го продаде с оригиналната боя, на 220 000 км като новичка беше жигулката...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...темата доста се разтегна, а истината е кратка.

Сменявайте маслото на време, за да удължите ресурса на мотора.

Не мога да кажа ,кое масло е по- добро като марка ,но всеки може да си направи сметка и взависимост от възможностите си, да си купи масло с по-малък или по- голям пробег.Всичко е въпрос на сметки. Предпочитам да използвам познати марки масла, нищо че са от по-нисък клас. Става въпрос за Шкодата.

Дали да се купи Диона с пробег 5-6000 км или полусинтетика

с пробег 8-10000 ,зависи кой колко кара и дали има течове или колата

харчи масло. Всеки може да си прецени индивидуално, въпроса е да се сменява навреме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.