Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нова кола - регистрация и други


Ради

Recommended Posts

Привет на всички !

Ще съм много благодарен на всички, които могат да ми помогнат.

Значи живот и здраве другият месец чакам да пристигне шкодичката!

Обаче :roll:

Как стой въпроса с регистрацията на нова кола т.е. КАТ, застраховки, данъци и прочие - както се казва дела и документи :D Че в такъв момент човек сигурно не знае на кой свят се намира и кое по първо да направи. Колата не е нализинг!

 

Благодаря за отговорите на всички минали по този път!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% твоя ли е?Самата регистрация протича по следния начин:

1.Колата е твоя.не искаш гъзарски номер,имаш поне 2-3 часа.Отиваш рано сутрин нареждаш се на първата опашка точно преди входа-плащаш такса регитрация,попълваш бакии,излизаш отвън чакаш докати дойде реда(проверяваш дали имаш пожарогасител и аптечка по наще изисквания) и влизаш.Проверяват те за аптечката и вече чакаш за канал.Канала е лесен за нова кола минаваш го бързо.Влизаш в третата сграда- от едно гише на касата(такса за слагане на номера),от касата пак на гишето и тогава вече чакаш да ти извикат името.Викат го отиваш и ти слагат номерата,дават ти временен талон,а след една седмица си взимаш 2та оригинала

2.Дупе си даваш, 50лева на някои посредник-той го боли да ти договори готин номер и да ти го предложи като пари и да се занимава със всичките тъпни.Вършиш си работа,обаждат ти се ,че колата е готова

За да минеш Кат трябва да имаш Гражданска и да си си платил данъка в общината(данъчното)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако я взимаш от ЕТ, те би трябвало да се погрижат за всичко, а ти само да се качиш и да я подкараш (ако е изплащане). Предполагам така трябва да е и ако я плащаш кеш... Иначе werz го е описал много точно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълнение: Не забравяй, след като си регистрираш колата да отидеш в данъчното и да подадеш декларация, че тази кола вече е твоя и трябва да плащаш данък. Имаш срок от 1 месец ( не съм 100% сигурен ). След изтичане на този срок подлежиш на глоба ( до 150 лв ако не са го променили )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускам инфо по въпроса от форума на Ауди:

 

НОВИ ИЗИСКВАНИЯ ПРИ РЕГИСТРАЦИЯТА НА МПС, ВЛЕЗЛИ В СТРАНАТА СЛЕД 01.01.2007 Г.

 

Във връзка с членството на страната ни в Европейския съюз и качествената промяна на правилата за движение на стоки между страните от Общността, е необходимо обезпечаване прилагането на европейското законодателство в областта на регистрацията и отчета на моторните превозни средства.

Въведени са нови изисквания за документите, които следва да бъдат представяни при регистрацията на превозни средства, влезли в страната след 01.01.2007 г.

За първоначална регистрация на пътни превозни средства, регистрирани в страни от Европейската общност се изискват:

• оригинал на чуждестранните регистрационни документи /І и ІІ част, ако се състои от две части/;

• валиден документ за преминат преглед за техническата изправност, издаден от държавата, в която е било регистрирано превозното средство, се представя ако е в наличност;

• декларация по образец, попълнена от физическото или юридическото лице, закупило превозното средство от страна – членка на Европейската общност (приложение 1);

• чуждестранните регистрационни табели;

• застраховка “Гражданска отговорност”;

• документ за самоличност, документ за създаване на стопанския субект, булстат;

• договор за покупко-продажба / не е необходима нотариална заверка /.

 

За превозни средства, нерегистрирани постоянно в държава от Европейската общност превозни средства следва да се представят:

• За категории М1, L и T /МПС за превоз на пътници до 8 места; мотоциклети, мотопеди, трактори и др./ - сертификат за съответствие с одобрен тип, издаден от производителя или неговия упълномощен представител.

• За останалите категории – декларация ( приложение 2 ) за валидно удостоверение за налични ЕО сертификати за одобряване на типа и/или съобщения по всички приложими изисквания, в съответствие с Нар.№60/14.05.2003г. на МТ.

Чуждестранните документи, несъответстващи на тези издадени съгласно Европейските директиви трябва да бъдат придружени със заверен официален превод на български език.

 

За превозните средства, регистрирани в страни извън Европейската общност, следва да бъдат представени:

• чуждестранните регистрационни табели;

• застраховка “Гражданска отговорност”;

• документ за самоличност, документ за създаване на стоп.субект, булстат;

• митническа декларация за оформен внос;

• доказателство за валидно към датата на производството на превозното средство ЕО одобряване на типа;

• копие на чуждестранните регистрационни документи;

• документи за придобиване на собствеността.

 

За нови ПС нерегистрирани в страни от Европейската общност, освен всички други документи, се изискват:

• За категории М1, L и T /МПС за превоз на пътници до 8 места; мотоциклети, мотопеди, трактори и др./ - сертификат за съответствие с одобрен тип, издаден от производителя или неговия упълномощен представител.

• За останалите категории – декларация ( приложение 2 ) за валидно удостоверение за налични ЕО сертификати за одобряване на типа и/или съобщения по всички приложими изисквания, в съответствие с Нар.№60/14.05.2003г. на МТ.

 

При регистрация на превозни средства, влезли в страната преди 01.01.2007 г, гражданите следва да представят :

- митническа декларация за оформен внос;

- копие на чуждестранните регистрационни документи;

- копие на документите за придобиване на собствеността.

 

За нови превозни средства нерегистрирани постоянно в държава от Европейската общност се представят, както следва :

- За категории М1, L и T / МПС за превоз на пътници до 8 места; мотоциклети, мотопеди, трактори и др./ - сертификат за съответствие с одобрен тип, издаден от производителя или неговия упълномощен представител.

- За останалите категории – декларация ( приложение 2 ) за валидно удостоверение за налични ЕО сертификати за одобряване на типа и/или съобщения по всички приложими изисквания, в съответствие с Нар.№60/14.05.2003г. на МТ.

 

За регистрирани в държава извън ЕС доказателство за валидно към датата на неговото производство ЕО одобряване на типа, извършено от компетентен орган на държава – членка на ЕС.

 

За марки и модели, липсващи в масива на АИС КАТ, се представя протокол за съответствие с типа от изпитателна лаборатория / Технотест, ТИАТ / и:

• за нови превозни средства от ЕС – копие от валиден ЕО сертификат за съответствие с одобрения тип

• за употребявани превозни средства от ЕС копие от документа за постоянна регистрация в страна от ЕС

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ще е на мое име живот и здраве!

Незнам какво ще свършат от ЕТ, но май го вършат само ако колата е на лизинг, за платените кеш май не сам много навити казаха ми че като пристигне колата ще видим :?: :!: А й често казано не знам колко време ще седи на тяхният паркинг докато свършат работата, а на мен нещо хич не ми се иска, като ме развеждаха отзад дето са колите имаше 2 чисто новички ама одраскани, някой ги е паркирвал :))

Пък и зависи колко ще струва че като гледам как дерят лизонговите, нещо не съм навит :!:

Само се чудя как кола без регистрационни номера ще закарам до КАТ и правили се гражданска отговорност като нямаш номера и плаща ли се данъка предварително :?:

А мале как ще треперя за колата което ме подсеща кога най-рано човек може да си направи КАСКОТО

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия неща дето ги е описал колегата горе не те бъркат .Но ако първо колата е на фирма,второ тая фирма има регистрация по ДДС и трето искаш да си земеш ДДСто става по-сложно.Ако си физическо лице и не те интересуват врътки-от ЕТ ти дават всички документи и подписваш приемо- предавателен(гледаш колата преди това,ако не видиш нещо го духаш).Караш си колата до Кат Дървеница и влизаш и четеш.какво трябва да пишеш и от къде да го вземеш,а хората също не хапят(обяснено е).Взимаш временния талон и марш при застрахователя.най-добре Армеец,на 300м са ти.Отиваш,оставяш колата долу да чака маркировка и оглед и влизаш вътре.Правиш си Каско и ГО полици и вече е дошъл твоя ред за маркировка.Маркират ,подпечатват и беж да те няма.Чувстваш се няколко хилки по-лек,радостен,оставяш колата на паркинга и отивате да го полеете

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия неща дето ги е описал колегата горе не те бъркат .Но ако първо колата е на фирма,второ тая фирма има регистрация по ДДС и трето искаш да си земеш ДДСто става по-сложно.Ако си физическо лице и не те интересуват врътки-от ЕТ ти дават всички документи и подписваш приемо- предавателен(гледаш колата преди това,ако не видиш нещо го духаш).Караш си колата до Кат Дървеница и влизаш и четеш.какво трябва да пишеш и от къде да го вземеш,а хората също не хапят(обяснено е).Взимаш временния талон и марш при застрахователя.най-добре Армеец,на 300м са ти.Отиваш,оставяш колата долу да чака маркировка и оглед и влизаш вътре.Правиш си Каско и ГО полици и вече е дошъл твоя ред за маркировка.Маркират ,подпечатват и беж да те няма.Чувстваш се няколко хилки по-лек,радостен,оставяш колата на паркинга и отивате да го полеете

 

Абе ясно че хората не хапят :D ама е добре човек да е подготвен предварително 8)

Иначе от сайта на КАТ видях това:

Необходими документи за първоначална регистрация на МПС

1. Заявление за регистрация /за фирми: с печат на фирмата и копие на Булстат/ снимано от 2-те страни - аз не съм фирма така че само заявление

2. Диагностичен лист за техническа изправност на МПС

3. Докумнти за собственост: митническа декларация - копие 2 бр.; фактура и договор за закупуване от фирма вносител - копие 2 бр.

4. Квитанция за платена такса МПС

5. Застраховка "гражданска отговорност"

6. Личен паспорт на собственика.

 

ЗАЯВЛЕНИЕ - 3 ЛВ.

ДИАГНОСТИЧЕН ЛИСТ - 2 ЛВ.

МОНТАЖ НОМЕРА - 4 ЛВ.

 

Обаче остава ГОЛЕМИЯТ ВЪПРОС: с какви номера на колата отивам до КАТ :?: Че без номера някой КАТаджия ще ми се израдва :? :?

Някъде бях чел че дават за 30 лв. временни :?: :!: :?: ама и за новите ли е така? Мале ако е така голямо разкарване ще бъде а напред, а назад :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна. Освен всичко дето го пише ти трябва и още един човек с теб! Докато ти се занимаваш с документите той да седи в колата. Щото от момента в който я вземеш от ЕТ до момента в който я регистрираш (т.е. вземеш талона) колата е ничия. И ако я гепят - духаш супата. А иначе след регистрацията тичаш в който и да е застраховател и след 15 мин имаш пълно каско. Можеш дори предварително да се уговориш и да подготвите документите. Като вземеш колата остава само да отидеш с нея и да ги подпишете. Така минимално време ще си без застраховка. А при нова кола това е от значение!

 

Поздрави и успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна. Освен всичко дето го пише ти трябва и още един човек с теб! Докато ти се занимаваш с документите той да седи в колата. Щото от момента в който я вземеш от ЕТ до момента в който я регистрираш (т.е. вземеш талона) колата е ничия. И ако я гепят - духаш супата. А иначе след регистрацията тичаш в който и да е застраховател и след 15 мин имаш пълно каско. Можеш дори предварително да се уговориш и да подготвите документите. Като вземеш колата остава само да отидеш с нея и да ги подпишете. Така минимално време ще си без застраховка. А при нова кола това е от значение!

 

Поздрави и успех

 

Благодаря за предупреждението, но остава главния въпрос, от ЕТ до КАТ колата с какви номера се движи или без номера :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за предупреждението, но остава главния въпрос, от ЕТ до КАТ колата с какви номера се движи или без номера :?:

 

За това ще попиташ ЕТ. Може да имат отговор на въпроса, изключващ вдигането на рамене :mrgreen:

А за каското - имай впредвид, че почва да важи едва след като колата е маркирана! Т.е. правиш каско и бегом от другата страна на моста, за маркировка (ако случайно от ЕТ са били добри и са я маркирали - страхотно, но...нямам идея). И наистина - още някой с теб - да пази страх, че изроди всякакви ги има.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

без номера - на платформа .излиза най евтино . за района на софия тарифата е около 20 - 30 лв . за да се движиш по пътищата ти трябва - гражданска отговорност , преглед , номера . ако нямаш едно от гореспоменатите - другаря милиционер ще пирува ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип може и с временни номер, но е голяма хамалогия. А и мисля, че трябва да имаш договор или документ за собственост, а ти дефакто ще го имаш в деня на покупката. Така, че най добре питай ЕТ с номера ли ще е и ако има и малка вероятност да няма ти предлагам да потърсиш някоя платформа - даже и да капарираш и да се прецакаш с някой лев е по-добре отколкото да береш страх от ченгета ( а от ЕТ до КАТ е доста път :) ). А за липса на два номера, мисля че лишаване от право на управление, а и талон няма да имаш - абе не си заслужава. Застраховката както казаха някой колеги - можеш предварително полица да ти направят и само да попълнят номера - плащаш, маркираш и спиш спокойно - не се знае кога ще приключиш регистрирането. Хубаво е да подготвиш по 2-3 ксерокопия на всички документи за да си "Винаги готов" :). Между другото сега се сетих нещо - на мене един познат ми каза, че в Перник от КАТ го връщали да си подаде заявката за данък МПС и тогава да идва да регистрира и аз загубих 1 час в НАП Малдост - в последствие никой не ми го поиска - но така пишеше в изискванията на сайта на КАТ.

Може и това да разучиш - за да не губиш излишно време.

Забравих - горе бяха споменали гражданска отговорност - задължително преди КАТ трябва да я имаш - тя е по номера на рамата - искат я на първата колибка - когато се подава заявлението.

Аве на КАТ като влезеш на опашката - първо пожарогасителя оправи и авера дето е с тебе да мърда малко колата.

После в бялата барака вдясно е заявлението и една от многото такси.

После дето е арката има един бастун дето принципно е в една колибка от ламарини ма лятото излизаше навън - зимата не знам къде се завира - та тоя разпределя да ти каже за кой канал си.

Той се ориентира долу горе къде ти е колата - само знай, че първи мисля, че беше за Мерцедеси, а крайните за тежкотоварна техника и ремаркета - дръж средата.

После канал - там няма какво да сбъркаш - пак нещо се подпечатваше там - май лист за технически преглед.

После излизаш паркираш къде намериш, оставяш авера да пази а може и да го вземеш в следващата барака дето подаваш документи за талон да чака ред на касата докато ти се редиш за подаването.

После излизате - пушите, пиете аве каквото ви скимне ма да сте до бараката вдясно - има една бурия дето съобщават кой да ходи да си вземе талона и номерата - слухтите да не изпуснеш :)

Слагаш номерата в ляво от тая барака и бегаш при застрахователя - оттам вече маркираш и на паркинг и поооосле :smt011 :smt044 :)

 

 

Поздрави

 

ПП: Сетих се лятото един приятел му паднал задния номер - и той помислил че го загубил, и трябва да сменя номерата - няма как.

Обаче нямал възможност в близките 2-3 дни а му трябвала колата и ксерокопирал предния номер и го лепнал отзад.

И така 3 дни си карал :)

После си намерил загубения номер на паркинга на работа.

Тъй, че ето една идея - например може да сложиш номер КАТ 666 - бас държа, че няма да те спрат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то това с чужд номер е добра идея, ама ако те гепят ще ти излезе златен гяволък :(

 

Май варианта с платформа е най-разумен. Другия вариант е да говориш с ЕТ като идват за регистрация на другите коли (лизинговите) да се уредят и твойте документи. Предполагам че могат да направят тая услуга. Поне пари за питане няма да ти вземат :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нашата Октавия си я взехме с времени номера от София до Русе. Даде ми ги дилъра от Русе. Иначе преди да влезеш в кат трябва да си сключил гражданска и да си платил данъка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нашата Октавия си я взехме с времени номера от София до Русе. Даде ми ги дилъра от Русе. Иначе преди да влезеш в кат трябва да си сключил гражданска и да си платил данъка.

 

Как ще си сключил гражданска, като е с временни номера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПВ>>>

гражданска отговорност - задължително преди КАТ трябва да я имаш - тя е по номера на рамата

 

само да кажа че първият канал не е само за мерцедеси, а е за нови коли. Няма никакво значение къде ще се редиш подари причината че оня 'резпределителят' като отидеш при него и те пита къде е колата ти е те слага на канала пред който си застанал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава заставайте по-вляво пред 10-ти канал - там се минава най-лесно. В никакъв случай между 1-5 и избягвайте едно младо мазно копеленца с очила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 дни минах на 2ри канал (не със Octavia-та де). Прегледа беше .... сверяване на номерата на двигателя и рамата :mrgreen:

 

Поздрави

 

PS: Бях само за смяна на собственика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и за нови да е 1 канал - но тогава бяха само мерцедеси и се престрояваха от най-крайния до 1 през опашката - такава суматоха настава, че няма на къде - ма поне е кеф да гледаш гъзари да се правят на ударени и да те предреждат и в един момент ти се моли да го пуснеш - следва "Империята отвръща на удара" :) .

Това е относително на кой канал е най бързо - по принцип колата ако изглежда нова (не знам какъв им е критерия) само номерата сверяват и евентуално спирачките - 99% само това съм виждал - иначе един Москвич само дето не го караха вътре в купето лампионите дали светят. Така че и на 10 канал да си като има един с такава кола ако ще бокса на Шумахер да го обслужва - пак ще се забавиш :)

 

Поздрави

 

Едит: Аз като регистрирах до гишето където подаваш за талон и номера - колата по думите на КАТ се водеше СИВА, а по митническа декларация и по чуждия талон СИНЯ - е тя си е и СИНЯ.

И така щяха да ми я напишат в талона - ходих да обяснявам, че колата е синя а, а не сива - и даже единия до такава степен вече се е побъркал, че чете че е сива и вика коя е - викам сбъркано е за 15 път казвам да го поправите - и оня - е аз сива кола тука не виждам - следващия!!!

Така че смятайте как се работи там :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата дето пререгистрирах е "само" на 20 години и прилично изгнила - лявата врата имаше видима ръжда "само" една педя!

 

По-скоро имах късмет че един връзкар беше зад мен и за да мине трябваше да се махна от канала :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

hamsia като написа за цветовете ме навежда на мисълта че там работят доста 'странни' хора . Гледай всичко каквото ти пишат по документите да не стане грешка после.

 

на мен ми се случи следното нещо. регистрирам ето това нещо:

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/dis ... at=0&pos=0

при което изобщо не съм забелязал, че за цвят са написали основен цвят ЧЕРЕН с допълнителен ЧЕРЕН [-X . Чакам си аз вече РЕГ. табелата и си чета каквото имам в ръцете, а то ксерокс копия на документите и като го видях това не можах да повярвам. Разправях се там с 10 души включително и с оня на канала който го е написал( и който каза, че трябва да си го боядисам черно - луд за връзване) и най -накрая го оправиха като основен цвят ЧЕРЕН с допълнителен БЯЛ. След още толкова разправии стана основен ЧЕРВЕН с допълнителен БЯЛ и доволен си тръгнах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М-да, колкото и да се замислям май ще оставя тая работа на ЕТ :roll:

Лошото е че ще ми направят гражданската в Алианс, а почти всички застрахователни компанни дават намаления за КАСКО ако и при тях е гражданската, та ще трябва май и КАСКОТО да е там?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.