Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Автоматично включване на късите...


yosif

Recommended Posts

Не можах да намеря темата с търсачката, вероятно е останала във стария форум, но да се отчета и тук.

 

Схемата с подаването на + от бушон No2( + след контакт) директно към превключвателя къси-дълги през диод работи без забележки.

Недостатъци:

- късите се включват още при стартирането и може тъкмо тая капчица ток да не достигне за да завърти стартерът добре;

- вечер трябва да се включат габаритите от централния ключ габарити-фарове инак няма осветление на таблото;

- въпросителна е дали ченгетата траят да светят само фаровете денем, без да светят габаритите отзад;

Достатъци:

- запазени са всички стандартни функции на превключвателите - къси-дълги, светкавица( кой знае защо е наречена светлинен клаксон :roll: )

- денем светят само късите - никаква друга допълнителна консумация - табло, задни габарити;

- огромна забраванкоустойчивост :mrgreen: - никакви грижи и въпроси включих ли гиии, изключих ли гииии 8);

- минимални разходи за части - един 10-15A мощен силициев диод за токоизправители и парче жица около 60 см, е, може да се направи съвсем кОлтурно с плоски клеми - тогава още 3 мъжки и 3 женски клеми;

- минимална намеса в оригиналната схема - зачиства се само участък от кабела( без да се прерязва) между централния ключ за фаровете и превключвателя къси-дълги на волана;

- всичко може да се преработи по тази схема БЕЗ да се разглобяват корите около волана.

 

 

Сега съм спокоен, че госпоДжата няма да загази :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Схемата с подаването на + от бушон No2( + след контакт) директно към превключвателя къси-дълги през диод работи без забележки.

Недостатъци:

- :

 

 

 

Диода каква роля играе? Мисля,че ти е просто излишен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се сложи диод през ключа за светлините получават + всички консуматори които иначе са след контакт.

Аз я патих - изключвам мотора, а той продължава да бачка, щото бях щракнал на габарити.

Та тогава врязах диода да не се бъркат двете групи консуматори.

Ана диодът е 2-3 лева :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а какво пречи на този кабел дето си взел от 2 ри бушон да го прекарасх през реле време и ето ти примерно 10 сек след подаване на контакт са достатачни да запалиш. и тогава хоп вкючват се фаровете 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми, да, добра идея, ама трябваше да търся реле за време, че да е и достатъчно надеждно и прочие.

Пък диодът даже да кюфне става от полупроводник на цял проводник и пак късите ще светят.

 

После, нали знаеш, колкото повече елементи, толкова повече възможни повреди :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами виж в сайта на неомонтана за кидчета и релета за време.а сайта е следния-http://neomontana.dir.bg/

надявам се че съм бил полезен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, благодаря.

 

Макар най-простото решение да е да се премести кабелът, който захранва централния ключ на светлините от бушон No1 на бушон No2 - тогава фаровете ще светят само след контакт, а ключът габарити-фарове може да се остави включен постоянно.

Тогава може да се сложи и реле за време в тая верига, защото освен фаровете( около 9-10A ще иам консумация и от задните габарити и от таблото - поне още 2-3 A) и е вероятно по-древничък акумулатор да не се справи.

 

Все си казвам, че това дето го навързах тогава за 20-тина минути е временно, нооо... нали знаете, понякога временните неща са най-постоянни.

 

Не ми създава засега грижи и съм го махнал от ежедневния списък неволи.

 

От друга страна добре е таблото да работи, щото денем ако се прецака нещо няма как да се разбере, че си останал без светлини освен по индикацията, то ако изгори крушка и тя не помага, де, ама все пак.

 

Тая работа с късите денем поначало не ми е по вкуса как е записана в нашия закон.

Шкода са произвеждали коли с вариант на ЕЛинсталацията по тези изисквания, но там силата на светлините не е номиналната, а е 6 пъти по-ниска - има блокче, което точно така се нарича - потушени къси( headlight dim-dip unit). Подобрен вариант на блокчето има и пищялка за забраванковци. Мисля, че просто фаровете са връзвани в тоя режим не в паралел на захранването, а последователно, т.е. пада им се по 6-7 волта и светят 5-6 пъти по-слабо, което навярно е било достатъчно за целите на безопасността.

002096188.jpg

Само че ний пак сме първи във света и нашите фарове ще светят на фул макс - понякога даже дразнят макар и денем и ми пречат да преценявам габаритите на насрещния, особено в града.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.