Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Много, много странно


Tafkata

Recommended Posts

С моята съвсем свободно си регулирам температурата в купето. Гарантирам ти, че НЕ Е на две степени- топло/студено!

 

Значи искаш да кажеш, че го гласиш на 24 градуса и той поддържа 24 градуса. Така ли? В такъв случай, каква е разликата с климатроник-а? Аз сериозно питам, щот не съм много наясно май...както виждам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Tafkata

    13

  • PRR

    11

  • zloQQ

    7

  • votolom

    4

Най-много писали в темата

С моята съвсем свободно си регулирам температурата в купето. Гарантирам ти, че НЕ Е на две степени- топло/студено!

 

Значи искаш да кажеш, че го гласиш на 24 градуса и той поддържа 24 градуса. Така ли? В такъв случай, каква е разликата с климатроник-а? Аз сериозно питам, щот не съм много наясно май...както виждам.

 

Исках да кажа друго. Когато си пусна парното, след определено време ми става доста горещо. Ако намаля вентилатора започва едно изпотяване на стъклото... :-k Предпочитам малко да намаля топлината :arrow: завъртам копчето за температурата малко налаво :arrow: след 5 минутки вече температурата е идеална /за мен/. Сега обаче на друг му е топло. Айде намалям още малко. Температурата спада още малко. От въздухоотводите пак си духа топъл въздух. Когато го намаля на минимум, вече започва да ми вкарва студен въздух. Ето това е.

Не съм го изпробвал на климатик лятото. Предполагам, че е същото.

Едно не ми е ясно обаче. Климатика мога ли да го използвам за отопление зимата, докато ми загрее колата!? :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Едно не ми е ясно обаче. Климатика мога ли да го използвам за отопление зимата, докато ми загрее колата!? :?:

 

Не, не можеш. Като цяло, климатика в колата ти прави следните неща:

 

Your car’s air conditioning system provides....

 

1) Cooling: A properly working A/C system will remove the heat from the air as it enters the vehicle, maintaining in car temperatures at a comfortable level.

2) Dehumidifying: As the hot air meets the A/C system’s cold evaporator, moisture or humidity in the air will be condensed and run off as water.

3) Cleaning or purifying: The water that is condensed from the hot air coats the face of the evaporator and provides a method of purification of the air entering into the vehicle.

4) Circulation: The force of air from the vents (created by the fan motor) will circulate the air within the vehicle.

 

Ако се задълбочиш малко повечко, ще стане ясно, че всъщност климатика използва нормалния въздух и прекарвайки го през студения изпарител (cold evaporator) се постига желания ефект. Изпарителя абсорбира топлината от въздуха и го подава към купето. Така усещаш студения въздух. Ако искаш топлинка - системата не прекарва въздуха през изпарителя и ето ти - жега. Но, за да дойде топлъл въздух, колата трябва да е загряла. В смисъл поне до към 40 градуса, за да се усети вече топлото.

Иначе разликата според мен между климатик и климатроник е точно в това, което пишеш >>> "...Когато си пусна парното, след определено време ми става доста горещо..." Климатика си духа топло и тва е. Слагаш го на студено и си духа студ нон-стоп. Климатроника като му зададеш 24, тоя я поддържа. Като сензора регистрира промяна в температурата, съответно реагира с повишаване/понижаване. Така се постига доста по-голям комфорт в купето. Докато обикновенния климатик си бълва студ и тва е (няма да обяснявам как се настива и се лежи в болница). Но не претендирам да разбирам много де - ако има капацитет - да каже, че ми е интересно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатик - С механичната врътка нагласяш на топло или студено или смесица от тях и в купетопостоянно влиза въздух с температура зависима от това какво си избрал.

 

Автоматичен климатик - С механична врътка си избираш градуси и системата се опитва да ги поддържа.

 

Климатроник - Електронно управление на температурата в колата. Множество датчици следят за равномерно разпределение. Компютъра комтролира посока и сила на духане и т.н. Има двузонови и т.н. Тук вече електронното управление позволява много вариации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен (не твърдя че съм 100% прав!)

 

Климатик - има система за топъл и студен въздух. Ръчно се управлява количеството въздух и съотношението топъл/студен при постъпването му.

 

Автоматичен климатик - има система за топъл и студен въздух. Автоматично определя количеството студен/топъл въздух и съотношението им така че температурата на ВЛИЗАЩИЯ в купето въздух да е константна. Проблема е че едно е температура на постъпващ въздух друго е температура в купето...

 

Климатроник - виж описанието на izov.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амчи,може ли и новобранецът да се изкаже?

Климатик - подлежи на частично регулиране чрез степента на вентилатора,инак компресорът работи докато налягането на фреона/или каквото е/достигне определена величина,после изключва,после пак.Но съм забелязал,че на 4 въздухът е по-малко студен,отколкото на 1,защото капацитетът за охлаждане на системата е един и същ,а при 4 обемът на преминаващия въздух е голям и тя не смогва.Значи,или е включен,или изключен.Отношение към топленето няма.А,и работи само когато ключът за регулиране на температурата/със синя и червени полудъги/е на положение най-студено.Инак не тръгва.Като е изключен,може да се регулира температурата на така нареченото парно.

Автоматичен климатик - при него има датчик за температура в купето и обратна връзка,при поставяне на ключа на определена температура,компа управлява компресора,за да постигне посочената температура.Но все още няма участие и на отоплението.

Климатроник - компа управлява и компресора,и отоплението,смесва потоците и регулира температурата им според зададената.Примерно,при включено отопление/през зимата/,от време на време включва и компресора и подава охладен въздух към предното стъкло,за да го изсуши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ашко,

 

Не си прав в описанието на действието на климатика! Работи си и при завъртяно копче към червената част. ВЕрвай ми ;)

 

За автоматичния климатик си мисля че принципно няма разлика а и няма компютър намесен! Най-вероятно (пак казвам ПРЕДПОЛАГАМ!) е на принципа на биметални пластини и просто регулира количеството студен/топъл въздух. Нещо като смесителя на мивката.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си с такава врътка е ръчен:

PA150015_resize.JPG

 

Ако е с такава:

img_35.jpg

 

или такава:

comfort_03.jpg

 

е автоматичен.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR,понеделнишки привет!

Аз всъщност съм само потребител и коментирам без претенции.

Пък и май още не познавам шкодака.

И все пак,ако позволиш,за автоматичния климатик:

с биметални пластини измерването би било неакуратно,смятам,че има датчик-термометър;за управлението-сигурно може обратната връзка датчик/компресор да се управлява с релета,ама след като има комп,няма ли да е по-лесно с него?И ми се струва,че при авт.климатик няма смесване на топли/студени потоци.Или поне ако има,не би минал без намесата на компа,не мислиш ли?

И пак с уговорката,че писанието ми не е подплатено с конкретни познания за конструкцията.Просто съм карал много из тропиците и различни коли с А/С.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса с климатика...

Зададената температура на климатика зависи от околната. Ако тя е по-ниска от околната, климатика пуска топло. Ако е по-висока, пуска студено. Изключение са двете крайни положения на регулатора, когато климатика пуска само студено или само топло. Това е описано и в ръководството на Фабийте. За другите модели не знам как е. Така че е нормално при ниска околна температура, климатика да пуска топъл въздух. Ти му задаваш например 20 градуса, а навън е 10, не може със студен въздух да качиш температурата, а само ще я свалиш.

Топлия въздух го взима от охлаждащата течност на двигателя, чрез топлообменник. Тоест не може при студен двигател да топлиш купето. Изключение са моделите с независимо отопление, но това е допълнителна опция и тръбва да си си я поръчал при покупката.

Освен това, при фейслифтовите Фабий, пише че климатика работи само над 5 градуса околна температура.

 

По въпроса с интервала на чистачките на Фелицийте...

Имам едно комби LX 1995 и то няма такава функция. Не мисля че има такава функция и при по-късните модели. Ако включа на прекъснат цикъл и след това изключа и включа пак след 25 минути например, интервала ще е 25 минути.

Иначе dekata, при Фабийте има едно допълнително лостче на лоста за чистачките и в прекъснат цикъл на робота може да избираш между четири интервала на работа на чистачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса с климатика...

Зададената температура на климатика зависи от околната. Ако тя е по-ниска от околната, климатика пуска топло. Ако е по-висока, пуска студено. ...

 

Това е за автоматичния климатик (Fabia). При мен (Octavia 1) климатика нищо не се регулира. Т.е. имам една врътка (на голямата снимка) която само определя колко топъл и колко студен въздух да смуче. Така с въртене определяш температурата на влизащия въздух.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От снимките, които РРР любезно ми е предоставил /и не само на мен/, аз стигнах до великото умозаключение asd , че съм с автоматичен климатик. И това наистина е така. След като разбрах какви са разликите, напълно съм сигурен в това.

Благодаря на всички за компетентните мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
...но пък има подгряване на водата на охлаждането за по-бързо загряване :mrgreen: Не че това помага за по-бързото загряване де...

 

Я разкажи за това чудо бре? Или се майтапиш нещо. Айде - кажи си - кво-как-що-къде-колко... На мен серионо ми стана интересно...

 

Здрасти Велко,

 

чак сега се наканих да го снимам това чудо. Ей го на как изглежда.

P4280053_resize.JPG

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.