Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мигачите


boosteraudioteam

Recommended Posts

Здравейте,най-сетне довърших проекта си който беше да сменя уредите на таблото с такива от лада всичко стана така както трябва но и проблема не закъсня.Значи сега трябва да свържа мигачите в една лампа а не както си беше на две но как да стане защото ако свържа двата плуса от двете лампи в един + и него в лампата и като включиш мигач започват да светят всички.Има ли някакъв начин да се направи или трябва реле от лада и може ли да се сложи изобщо такова?

Благодаря ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

извади релето да можеш да работиш. вземи пробна лампа или някоя с два кабела и единия свържи на минус.с другия кабел /като си дал контакт и мигач/опитай на кой от кабелите като допреш ти мига лампата и при лев и при десен мигач без да има смущения и там връзваш.на някои коли на релето има означение 49,49а,С и според схеми които имам би трябвало на С и 49а да стене както го искаш ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всяко от двете кабелчета сложи по един диод - така двата плюса няма да си влияят, а контролната ще свети маааалко по-слабо.

 

+ от левия мигач ---------|>|-------/----@------| маса( -) на контролната лампа

+ от десен мигач ---------|>|------/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите днес ще се опитам да го направя и ще ви кажа какъв е резултата.

А за снимките като го довърша ще снимам и ще ви покажа. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих го с диоди но не както каза Йосиф ами сложих на местото на лампата 2 диода и сега даже пак си имам лев и десен мигач но до тук добре.Възникнаха още 2 проблема.Първият е е че когато колата е студена стрелката за водата е на 80 градуса а когато загрее нормално на 80 показва 130.Защо?Дали не е от датчика за температурата и какво трябва да направя за да си е всичко нормално да не би да трябва да се сложи от лада?И вторият проблем е бензина не отчита колко бензин имам.На шкодовия уред има 4 жици(червена,синя,зелена и бяла) плус двете за лампата за осветление(няма за сигналната лампа) а на ладовото са 3 едната е маса и другите две са за отчитането и два плуса за двете лампи за осветлението и сигналната.И сега не знам как да го свържа.Както съм го направил в момента стрелката не отчита и сигналната лампа свети постоянно щтом дам контакт.Някой може ли да каже как да го направя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда си се захванал с нещо, което не си преценил добре иначе щеше да се откажеш овреме. Уреда за температурата на охл. течност върви в комплект със своя датчик. Едно момче си взе от мен такъв уред от Шкода /защото ладовите са по-грозни както сам каза той/ + датчика от главата, за да ги монтира на кола на която няма такъв уред. За горивопоказателя също трябва да знаеш, че върви заедно със сондата, защото въпреки че сондите винаги са от реостатен тип все пак имат известни разлики в свързването. За лампичката за резервата при 120ката се активира от контакт вътре в осндата, а при ладите тази лампичка мига, т.е. има някаква елементарна схема за нея и е възможно /не знам дали е така/ да не се задейства от контакт в сондата, а от самия сигнал за уреда. Предполагам че и ладовия километраж не е за същите предавателни числа. Единствено оборотомера може да намери приложение, защото свързването му е универсално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Показанията на термометъра се оправят с един резистор последователно на уреда - трябва да се пробва колко ома( килоома) да се сложи за да застане стрелката на нулата.

Може обаче да се окаже, че показанията ще се променят пропорционално и градусите ще са изместени към по-малки показания.

Така че по-добре е да нагласиш да е точно на 80, когато си е 80 температурата на водата, а на другите деления ще лъже малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензиномерът на шкодата също е с реостат, обаче се захранва в средата на намотката( червеният кабел).

За да стане за ладовия уред се откача червения кабел от +, а + се подава на синия кабел. Уредът се връзва на жълтия кабел, а другият му край на маса.

Лампата свети когато плъзгачът дойде върху една пъпка на намотката - там се появява +, който по черния кабел пали лампата.

Като връзваш прекарай за всеки случай жълтия кабел през резистор, щото май уредът на ладата е по-чувствителен и стрелката може да се подкриви.

 

Най-добре отначало вместо уреда вържи тестерче да видиш какви напрежения се появяват и после пробвай пък с една батерийка 1.5 волта колко се отклонява уредът - така ще си наясно какъв резистор ще трябва и дали всичко ще стане О.К.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt039 Бензиномера на 100S/120 е на мостов принцип с цел намаляване на субективния фактор напрежение. Затова се захранва в средата :mrgreen: Та мисълта ми е, че ако сменяш от друга автомобил е вероятно да не показва точно. Или по-точно е малко вероятно да показва точно. А това с последователното съпротивление не е добра идея - губи се точността.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно.

Но е някакво спасение.

Термодатчикът на шкодата е на термостата, на ладата - на блока - доста по-голям е.

Уредите по принцип са микроамперметри, свързани с баластно съпротивление( резистор) по схема на волтметър.

Ако на двата уреда отзад на корпуса пише 100 мкА, тогава е възможно да се компенсира разликата с резистор и да показва по същия начин.

 

Мостовата схема наистина се използва за да не зависят показанията на уреда от напрежението в инсталацията, но и там е възможно с ценеров диод да се захрани датчикът на бензиномера така че показанията му да не зависят от напрежението в инсталацията. После пак трябва да се постави допълнителен баластен( гасящ) резистор за да се докарат показанията до истината.

Всъщност това е единственото решение, щото слагането реостат от лада е свързано с механична работа, която е опасно да се извършва по резервоара за гориво.

 

Затуй - с тестерчето - докато се докара нещо близко до истината :mrgreen:

или пък да се "изкормят шкодовите уреди и да се монтират в корпуса на ладовите с ладовите циферблати и стрелки?! :roll:

 

У наше село вали сняг инак бих слязъл да поизмеря тоците - имам и лада и шкода. Айде нека като се постопли :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с ценера не работи. Иначе си прав. Най добрия вариант е да се отскубнат уредите и да си вървят комплект с датчиците.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега намерих данни.

Температура на водата:

- уредът на таблото е захранен с + и маса, третият извод е към датчика

- съпротивлението на ладовия датчик е:

за 30 С - 1350-1880 Ом

за 50 С - 585-820 Ом

за 70 С - 280-390 Ом

за 90 С - 155 - 196 Ом

за 110 С - 87 - 109 Ом

Тоест като се връзват такива резистори вместо датчика към маса, трябва да се четат такива показания - може да се добави резистор за да попаднат показанията в норми с датчика на шкодата, който явно е по-нискоомен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Йосифе много ти благодаря за обясненията, но ако може пак да кажеш как точно да направя бензиномера, че вече се обърках. :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има ли смисъл да се сменят шкодовите уреди ? ладовите са доста по- малки от шкодовите , изпотяват се в особено много, с много по- малък ъгъл на отклонение са (това затруднява отчитането) , влияят се силно от гравитацията (при накланяне на страни) , втора употреба скалите им са избеляли , с различни входящи импеданси са . за последното споерд мен разумен лек е един пик с подходяща програмка .другата версия е да монтираш ладови датчици по мотора . на водата няма как да го направиш коректно . ладовия резервоар е доста по- дълбок от шкодовия - хода на сондата е друг - забравяш и бензиномера . манодатчик от лада може да се сложи на шкода с подходящата прехода муфа . за волтмера - нямаш ядове .

за константата на километража - различна е от шкодовата . вземи една дървена клечка , забоди я шкодовия километраж на мястото на жилото и върти за 1 км като броиш оборотите . направи същото и с ладовия . доколкото помня има 25 - 30 процента разлика . остава оборотомера - по принцип не е лош моята шкода е с ладов преправен . стрелката малко бавно се установява и играе но това не ме притеснява . единственото хубаво на ладовите уреди е че са широко разпространени втора употреба и са евтини .

бих те посъветвал да си върнеш шкодата метрология - за по- адекватна ще трябва да дадеш доста пари .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

РАзгледай това, така работи бензиномерът на ладата:

http://auto.howstuffworks.com/fuel-gauge.htm

 

Бензиномерът на шкодата също е с реостат, обаче се захранва в средата на намотката( червеният кабел).

За да стане за ладовия уред се откача червения кабел от +, а + се подава на синия кабел. Уредът се връзва на жълтия кабел, а другият му край на маса.

Лампата свети когато плъзгачът дойде върху една пъпка на намотката - там се появява +, който по черния кабел пали лампата.

Като връзваш прекарай за всеки случай жълтия кабел през резистор, щото май уредът на ладата е по-чувствителен и стрелката може да се подкриви.

 

Най-добре отначало вместо уреда вържи тестерче да видиш какви напрежения се появяват и после пробвай пък с една батерийка 1.5 волта колко се отклонява уредът - така ще си наясно какъв резистор ще трябва и дали всичко ще стане О.К.

 

Разгледай и това:

FuelGaugeCircuit-01.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.