Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Какво може да причини един скапан шалтер. (120L)


Nuclear

Recommended Posts

Здравейте... значи тия дни имах доста разправии относно стартера.

Тя историята всъщност е малко дълга.

Значи преди една година стартерът на шкодичката почна да се държи тромаво - или върти съвсем слабо, или въобще не върти, а завърта едва след 3-4 опита. Така с баща ми решихме да го оправим, като мислехме, че проблемът е в шалтера и купихме нов. В последствие се оказа, че четките на стартера бяха съвсем износени - сменихме и тях, - като че ли проблемът беше в тях. Та така - сменени четки и шалтер, като старият шалтер (явно работещ) остана да стои при другите стари части в гаража.

След около 3-4 месеца започна да се явява един много дразнещ проблем. Именно: Като завъртя ключа, след като двигателя запали, като отпусна ключа, стартерът продължава да работи (въпреки това, бендиксътси с прибира - тоест, стартерът върти "напразно" - без да задвижва двигателя). Това става понякога и преди двигателят да успее да сработи - при изключен двигател. Обикновено стартерът спира да върти след около минута две - или след като се откачи плюсовата клема на акумулатора.

От този момент нататък този проблем почна да се проявява средно при едно от 15-20 паления. Като съм забелязал, че най-често се случва при топъл двигател при топло време... но веднъж се получи при точно противоположни условия - студ и студен двигател. Според мен, причината за този проблем може да е единствено в шалтера - по принцип само той е способен да отдаде толкова голям ток, необходим за стартера.

Преди 2 седмици пък се появи друга особеност - понякога колата остава на "контакт" (2те лампи на таблото светят), дори когато контактният ключ е в изключено положение. От което следва, че в този случай не може да се изгаси двигателя. 100% съм сигурен, че проблемът не е в контактния ключ, тъй като се появява дори при извадени кабели от контактния ключ. През последните 3-4 дена, тези проблеми зачестиха (като доста често се проявяват заедно) и в петък с баща ми решихме да "прегледаме" шалтера (който е нов - няма и година) и стартера. Всичко изглеждаше нормално, само че стартерът почна да върти съвсееееем слабо. Акумулаторът си беше зареден, като при това понякога върти слабо, а понякога силно. Както и да е, вчера реших да отида с колата до SkyCity. Като запалих сутринта, въртеше доста силно, а там ми изгасна, понеже не беше още студена но този път стартерът въртеше ммного слабо. Въпреки това успях да запаля и да си я паркирам.

След като си свърших работата в магазина, започна най-интересната част. Стартерът пак въртеше съвсем слабо и този път не искаше да запали - явно беше по-слабо от преди. Пробвах 4-5 пъти, като първите 3 въртеше слабо - все едно акумулаторът е изтощен, а четвъртия - много силно - както при напълно зареден акумулатор. След още 1-2 опита се прояви проблем номер едно (непрекъсната работа на стартера), който траеше около 2-3 секунди, а след това - проблем номер 2 (контакт при изкл. контактен ключ), съпроводено с миризма на изгоряло в купето, а заедно с нея и пушек отзад. Отворих капака на двигателя и видях пламък - откъм стартера нещо гори - гори и пуши. Първото, за което се замислих е, че огънят се намира съвсем близо до бензинопровода - който отива от резервоара до бензиновата помпа, а освен това предния ден бях заредил и в колата имаше около 18-20 литра бензин. Най-лошото беше, че колата се намираше на най-неподходящото за случая място - подземния паркинг на SkyCity.

С подръчни средства пожарчето беше потушено, като междувременно се чу силен гръм от областта на стартера. Оставих колата да стои на паркинга - реших за най-сигурно да оставя баща ми да я види (той беше на работа).

Последствията:

Кабелите в областта на стартера - на всичките изолацията им беше изгоряла - по около 10 сантиметра от всеки кабел.

Този гръм, който чух вчера - оказа се, че е гръмнал шалтерът. Просто единия от двата болта, за които се захващат кабелите (този, в който идва плюса от акумулатора) се беше отделил от шалтера.

Ето снимки, за да си проличи, за какво става дума:

http://84.21.193.223/store/Snimki_i_video/car/Shalter/

Днес баща ми изолира всички засегнати кабели (7 кабела общо) и сложи стария шалтер (който беше сменен преди близо една година с нов - нов, който ми създаде толкова проблеми). Сега стартерът си пали без проблем и няма никакви нередности.

Нещо важно, което искам да кажа - шалтерът е купен от магазин Skoda, намиращ се на ул. Овчо Поле (София). Така че имайте едно на ум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

леле то като на война е било огън и гърмежи:(

както разбрах проблема с бавното въртене го е имало и при стария шалтер, което ме навежда на мисълта, че проблема ти не е в новият който си купил а е някаде другаде по колата?? :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз също имам някакъв проблем

с моето пускане

понякога все езно залепват четките не се върти стартера а като завъртя ключа се чува едно като виеене...

чакам 10сек и си пали?Защо така мерси

 

Ти тоя проблем го имаш от доста време и сума ти хора ти казахме да ходиш на майстор, щом не можеш да го оправиш сам. :) Не дай боже, колата ще те остави точно, когато искаш това най-малко. С най-добро чувство ти го казвам, извинявай ако звучи по друг начин ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто бендиксът не се изхвърля достатъчно за да зацепи на маховика, но силовите контакти на дъното на шалтера успяват да се затворят и стартерът върти без товар, на празен ход - оттам виенето.

След като се е раздвижила вилката, която изхвърля бендикса, на второто стартиране зацепва нормално и завърта мотора.

 

Клеясало е нещо и ако чуФстваш Силата демонтирай шалтера и провери как се движи вилката на ръка, може да попада между два зъба на маховика и да не зацепва всеки път или да не излиза достатъчно напред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

леле то като на война е било огън и гърмежи:(

както разбрах проблема с бавното въртене го е имало и при стария шалтер, което ме навежда на мисълта, че проблема ти не е в новият който си купил а е някаде другаде по колата?? :?:

Имаше го със стария (не-гръмналия), но преди смяната на четките на стартера преди 1 година.

След това с "новия" (гръмналия) понякога се бавеше, но като се замисля, това може и да е било, защото едната четка на стартера беше "блокирала" и не правеше добър контакт. Въпреки всичко, днес (със стария шалтер) нямах никакви проблеми нито с неизключване на стартера, нито с "контакт" (проблем номер 2 от първия пост).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.